Hemma hos del 6: Håkan Nilsson (Karlhakan) 140830
-
- Inlägg: 4041
- Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
- Namn: Andreas Norberg
- Ort: Malmö
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Hejs!
Då var dags för ett nytt repotage! Denna gång hemma hos "Karlhakan" för att kolla in hans garage och ha lite Honda snack. Vi hade det trevligt och blev lite ombyte av diverse info.
Namn: Håkan Nilsson
Ålder: 51år
Arbete: IT-chef för rederiagentur.
Bilar: Honda S2000 AP1 2008, Honda S800 Coupé 1967, Honda S800 Cabriolet 1967 samt en brukis Toyota Aygo+ 2007
Bor: Hisingen, Göteborg.
Antal år med Honda: 4 år eller när jag växte upp hade min granne Assar en helt ny Honda Accord 1978 som jag fick åka med ibland, men det kanske inte räknas?
Mitt intresse för Honda började med att jag skulle köpa en tvåsitsig bakhjulsdriven roadster 2010. Efter 19år i en Alfa Romeo Spider så var det svårt att vara utan en cabriolet. Fick tipset att provköra en S2000 innan jag bestämde mig. Efter första provturen och första VTECen var jag fast. Jag kunde i princip väldigt lite om Honda innan det, men efter att ha läst på en hel del ökade intresset ännu mer. Eftersom jag också gillar äldre bilar så blev det att jag köpte två gamla renoveringsobjekt våren 2012.
Garaget:
Bil: Honda S2000 AP1 2008
Miltal: 5300
Antal ägare: två
Antal timmar nedlagt på bilen: Inte mycket det är inte den jag meckar med.
Spec på bilen: Original med OEM Hard Top, förutom en extra uppsättning OEM fälgar, ett öppet luftfilter modell K&N, ett fjäderbensstag i titan och ett organisatör för handsfacket. I väntan på montering finns ett iPhone docknings enehet. På köplistan finns nya mattor som går hela vägen över tvärbalken.
Bil: Honda S800 Cabriolet 1967
Miltal: okänt
Antal ägare: okänt
Antal timmar nedlagt på bilen: 100 skulle jag tro, räknar inte och sen är det folk och hjälper mig när andan faller på.
Motor och låda:
Kompletta ritningar/WSM.
Spec på bilen: Inge vidare skick faktiskt, finns en hel del att göra men mitt mål är "Mint Condition". Den ska bli helt original förutom mindre avvikelser som t.ex att lack och färg på inredning som ska spegla min S2000. Det ska bli kul med 2 cabbar som har samma färger men att det skiljer 41 år. Sen blir det nog optisk/digital tändning, vartalsstopp och lite andra förbättringar där det syns så lite som möjligt. - Det ska dock alltid gå att återställa till 100% original det kommer jag aldrig ge avkall på, säger Håkan
Bil: Honda S800 Coupé 1967
Miltal: drygt 7000 miles eller 17000 eller 27000 jag har inte riktig koll
Antal ägare: Tre. En Engelsk dam 1967-2000 en mystisk Engelsk man som heter Dee men kallar sig Herb 2000-2012 och sen jag.
Antal timmar nedlagt på bilen: I princip inget, jag har börjat med den andra
Spec på bilen: Helt original vad jag kan se. Men det är inte in något bra skick och har inte varit igång på länge. Till att börja med får den bli donator till cabrioletten där det saknas delar. Först efter det ska jag bestämma vad som ska hända med denna. I skrivande stund vore det kul med en lättad race-version godkänd för någon Classic Racing serie, med bur och allt. - Nåja vi får väl se, en sak i taget, säger Håkan.
Tack Håkan för intervjun och lycka till med dina bilar!
Mvh
Andreas Norberg
Ordförande
Då var dags för ett nytt repotage! Denna gång hemma hos "Karlhakan" för att kolla in hans garage och ha lite Honda snack. Vi hade det trevligt och blev lite ombyte av diverse info.
Namn: Håkan Nilsson
Ålder: 51år
Arbete: IT-chef för rederiagentur.
Bilar: Honda S2000 AP1 2008, Honda S800 Coupé 1967, Honda S800 Cabriolet 1967 samt en brukis Toyota Aygo+ 2007
Bor: Hisingen, Göteborg.
Antal år med Honda: 4 år eller när jag växte upp hade min granne Assar en helt ny Honda Accord 1978 som jag fick åka med ibland, men det kanske inte räknas?
Mitt intresse för Honda började med att jag skulle köpa en tvåsitsig bakhjulsdriven roadster 2010. Efter 19år i en Alfa Romeo Spider så var det svårt att vara utan en cabriolet. Fick tipset att provköra en S2000 innan jag bestämde mig. Efter första provturen och första VTECen var jag fast. Jag kunde i princip väldigt lite om Honda innan det, men efter att ha läst på en hel del ökade intresset ännu mer. Eftersom jag också gillar äldre bilar så blev det att jag köpte två gamla renoveringsobjekt våren 2012.
Garaget:
Bil: Honda S2000 AP1 2008
Miltal: 5300
Antal ägare: två
Antal timmar nedlagt på bilen: Inte mycket det är inte den jag meckar med.
Spec på bilen: Original med OEM Hard Top, förutom en extra uppsättning OEM fälgar, ett öppet luftfilter modell K&N, ett fjäderbensstag i titan och ett organisatör för handsfacket. I väntan på montering finns ett iPhone docknings enehet. På köplistan finns nya mattor som går hela vägen över tvärbalken.
Bil: Honda S800 Cabriolet 1967
Miltal: okänt
Antal ägare: okänt
Antal timmar nedlagt på bilen: 100 skulle jag tro, räknar inte och sen är det folk och hjälper mig när andan faller på.
Motor och låda:
Kompletta ritningar/WSM.
Spec på bilen: Inge vidare skick faktiskt, finns en hel del att göra men mitt mål är "Mint Condition". Den ska bli helt original förutom mindre avvikelser som t.ex att lack och färg på inredning som ska spegla min S2000. Det ska bli kul med 2 cabbar som har samma färger men att det skiljer 41 år. Sen blir det nog optisk/digital tändning, vartalsstopp och lite andra förbättringar där det syns så lite som möjligt. - Det ska dock alltid gå att återställa till 100% original det kommer jag aldrig ge avkall på, säger Håkan
Bil: Honda S800 Coupé 1967
Miltal: drygt 7000 miles eller 17000 eller 27000 jag har inte riktig koll
Antal ägare: Tre. En Engelsk dam 1967-2000 en mystisk Engelsk man som heter Dee men kallar sig Herb 2000-2012 och sen jag.
Antal timmar nedlagt på bilen: I princip inget, jag har börjat med den andra
Spec på bilen: Helt original vad jag kan se. Men det är inte in något bra skick och har inte varit igång på länge. Till att börja med får den bli donator till cabrioletten där det saknas delar. Först efter det ska jag bestämma vad som ska hända med denna. I skrivande stund vore det kul med en lättad race-version godkänd för någon Classic Racing serie, med bur och allt. - Nåja vi får väl se, en sak i taget, säger Håkan.
Tack Håkan för intervjun och lycka till med dina bilar!
Mvh
Andreas Norberg
Ordförande
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
- four
- Inlägg: 1157
- Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
- Bil: ek3
- Namn: Ingemar Eriksson
- Ort: Oxelösund
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Alltid kul att läsa dom här hemma hos reportagen. Hoppas man får se "gammelcabben" i färdigt skick någon gång.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46
Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96