lägga in undertexter på dvd
-
bakos
- Bil: Honda Prelude 2.3 -92 4ws
- Namn: David Bakos
om man ska bränna en skiva med en film hur får man dit undertexterna då. läggs dom in själva om man bränner hela film mappen eller måste man ha program för att trycka ihop dom
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
Prelude -92 röd
Du behöver ett program
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
Beror väll på om dvd'n stödjer text formatet... När jag bränner .avi så lägger jag bara in texten och filmen i samma mapp och döper dom exakt likadant, funkar fin fint. Fast min dvd stödjer bara .srt texter, så man får formatera om dom ibland med subtitle workshop.
Magnus Lindgren
Hade inte skadat med lite mer information...Är det dvd-format du har liggandes på datan eller är det typ .avi eller.mpg???? Vill du ha texten som dvd-text? Eller du vill ha den "fast" på bilden?? Ska du bränna till dvd-format? Eller klarar din dvd-spelare divx? Ett tips är att först o främst gå in på http://www.videohelp.com och läsa lite där. Om jag har förstått det hela rätt så är det nån avi-film som du har text till och vill göra till dvd?`Testa ett enkelt program som winavi. Där kan du göra alla filmformat till dvd med "fast" text på filmen. Dock brukar inte filmen bli av den högsta kvaliten i det programmet.
------------------------
Christopher Nilsson
Christopher Nilsson