Hjälp! Ljudet försvinner

Diskussioner om styling och stereo.
score

Halloj.. Nu orkar jag inte med min stereo längre.. den "buggar" otroligt mycket just nu. Det som är problemet är att ljudet försvinner tit som tätt.. senaste 2 dagarna har jag haft ljud i ca 1minut av 40mins körning. När jag startar bilen och sätter i stereon så har jag ljud i ca 30sec och sedan "poff" försvinner det. Det låter inge konstigt utan ljudet bara försvinner. Tar jag ut stereon och sätter i den kan jag i vissa fall få tillbaka ljudet. Men oftast inte. Har bilen stått i någon timme så kommer ljudet tillbaka för att sedan försvinna igen ganska snabbt. Tror inte det är nå problem me själva stereon utan det måste vara något med högtalarna. Någon som har koll på hur jag kan kontrollera vad som är fel ? :)

edit: Det är en pioneer stereo som jag har.
Senast redigerad av score den 2 mars 2007, 14:29, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:black'>Tobias Thunström</span>

<span style='color:black'>Medlem #</span><span style='color:red'>1610</span>
<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
Användarvisningsbild
Mordiiax
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Jag har haft ett liknande fel och kom fram till att det va slutsteget som felade. Blev ungefär som för dig när det var minusgrader.
Testa att ha stereon inomhus över natten och se vad som händer dagen efter när du kör igång den igen?
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
score

får ta o testa det, Har märkt att när jag kört kupevärmaren innan jag drar till jobbet så har stereon funkat :)
<span style='color:black'>Tobias Thunström</span>

<span style='color:black'>Medlem #</span><span style='color:red'>1610</span>
<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
Användarvisningsbild
Mordiiax
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Ja så ska det ju inte vara.. Mitt steg är inlämnat på garanti nu, får se vad dom hitta för orsak på det om ett tag :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Jante
Bil: Mazda 3 MPS
Namn: Thomas Hempel

score skrev:Halloj.. Nu orkar jag inte med min stereo längre.. den "buggar" otroligt mycket just nu. Det som är problemet är att ljudet försvinner tit som tätt.. senaste 2 dagarna har jag haft ljud i ca 1minut av 40mins körning. När jag startar bilen och sätter i stereon så har jag ljud i ca 30sec och sedan "poff" försvinner det. Det låter inge konstigt utan ljudet bara försvinner. Tar jag ut stereon och sätter i den kan jag i vissa fall få tillbaka ljudet. Men oftast inte. Har bilen stått i någon timme så kommer ljudet tillbaka för att sedan försvinna igen ganska snabbt. Tror inte det är nå problem me själva stereon utan det måste vara något med högtalarna. Någon som har koll på hur jag kan kontrollera vad som är fel ? :)

edit: Det är en pioneer stereo som jag har.

kolla så att det inte har skavt hål på någon av högtala kablarna å den ligger mot jord sen.. hade det gjort på en polares sterio å då dog allt ljud ibland..
Senast redigerad av Jante den 4 mars 2007, 11:40, redigerad totalt 1 gånger.
Thomas Hempel
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010

http://www.garaget.org/CTR-Jante
Skriv svar