Hur ser ditt ljudbygge ut?
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
gammalt känt bilstereocitat:
"Old Soundstream`s never dies, they only get softer!"
Jag kom ju på att jag inte har skrivit något om vad det är för grejer jag kör med när jag läste vad du skrev Steffo.
mellenregistren är alltså riktigt gamla Sounstream SS5.1 som jag faktiskt köpte nya året efter att de hade gått ur sortimentet, och det var -97 de försvann ur alla kataloger så det blir -98a jag köpte dem. Jag stod och provlyssnade alla framsystem hos Dennies Brunby HiFi i kalmar, det fanns inget som kom up i den ljudklassen som dessa gjorde därinne, fick ställa fram några golvhögtalare för 25papp under dem och jämföra, och då lät det i samma klass. Jag kommer ihåg det väl då det även fanns ett par MTX Blackgold därinne som var kritiker rosade i alla bilstereotidningar just då. men det kitet låg i en liga under och spelade, fast inte prismässigt, jaja, nu tjatar jag som en gammal kärring.. Jag betalade 4500:- och åkte hem med mitt kära SS5.1 2vägs-kit.
Väl hemma med mera effekt till dem via ett Soundstream Reference 500 -steg så märktes det att diskanten var den svaga länken då den gärna lät essigt, så nya högtalarkablar och nytt egenbyggt delningsfilter trollade bort det mesta av essigheten men den fanns fortfarande kvar. Hela kitet såldes och jag köpte ett Inifinity Beta med Beta6" Beta1" och Beta X-over, men de lät pyttelite bättre men samtidigt skittråkigt då det inte fanns något "stampa-tackten-känsla" i dem.
Efter några år fick jag nys om att killen jag sålt SS till skulle byta bil och då sälja dem så då köpte jag tillbaka det billigt, slängde diskanterna och orginalfiltren och började min jakt efter den perfekta diskanten.
Jag har tills idag köpt 11st olika framsystem, och byggt egna delningfilter till de flesta, och tills förra året så hittade jag till slut en diskant jag är nöjd med, det är en Seas diskant (tillverkas i Norge) som sitter i ett kit som heter Seas Lotus, och det kitet kostar 5000:- då det är det hmmm billigare av de två olika Seas Lotus kiten. Men jag ville ju bara ha diskanten....
Då kom det så pass att min otroligt duktiga hemma-HiFi-nörd Johan visste att den där diskanten även funnits till hemmabruk och till slut fann vi att det var samma diskantsom till bil, fast den var betydligt billigare då den har 2skillnader från bilmodellens, den är svart istället för silverfärgat (bara bra ju!) opch tyvärr fick man inga kåpor till den, men det spelar heller ingen roll då jag alltid vill bygga in dem istället.
Då kommer vi till den stora fördelen priset, 280k/ast, blev typ en 5-hundring med frakt från Hifikit.
Och gissa om de låter bra? De är de bästa jag har haft hittils, men vist jag är lite sugen på att testa Focals TLR men jag köper hellre en uppsättning coilovers och 4 Rota fälgar för de pengarna..
Och som ni ser själva på bilderna så gör jag mitt egna delningsfilter då de man köper inte låter tillräckligt bra för mig, innhåller en 6,8uf kondensatort från Audyn Cap, en luftlindad spole på 0.22mH och ett högeffekt motstånd, tyvärr hittade jag inte mina Mundorf så dessa vanliga 10W får duga så länge. På tal om spolarså brukar jag använda crosscoils, men de är så förbaskat tunga och denna bil ska vara lätt så fick det bli vanliga luftlindade istället. Motståndet används enbart för att sänka nivån på diskanten så att Mellanregistret och diskanten låter lika högt.
Märk att jag endast har filtrer på diskanten, mellanregistret ska oxå helst ha ett oxå, men dessa soundstream högtalare delar sig själva runt 4,5-5kHz så det funkar hyfsat ändå, jag snålar in på vikten det var därför mellanregisatren inte fick något filter denna gång.
"Old Soundstream`s never dies, they only get softer!"
Jag kom ju på att jag inte har skrivit något om vad det är för grejer jag kör med när jag läste vad du skrev Steffo.
mellenregistren är alltså riktigt gamla Sounstream SS5.1 som jag faktiskt köpte nya året efter att de hade gått ur sortimentet, och det var -97 de försvann ur alla kataloger så det blir -98a jag köpte dem. Jag stod och provlyssnade alla framsystem hos Dennies Brunby HiFi i kalmar, det fanns inget som kom up i den ljudklassen som dessa gjorde därinne, fick ställa fram några golvhögtalare för 25papp under dem och jämföra, och då lät det i samma klass. Jag kommer ihåg det väl då det även fanns ett par MTX Blackgold därinne som var kritiker rosade i alla bilstereotidningar just då. men det kitet låg i en liga under och spelade, fast inte prismässigt, jaja, nu tjatar jag som en gammal kärring.. Jag betalade 4500:- och åkte hem med mitt kära SS5.1 2vägs-kit.
Väl hemma med mera effekt till dem via ett Soundstream Reference 500 -steg så märktes det att diskanten var den svaga länken då den gärna lät essigt, så nya högtalarkablar och nytt egenbyggt delningsfilter trollade bort det mesta av essigheten men den fanns fortfarande kvar. Hela kitet såldes och jag köpte ett Inifinity Beta med Beta6" Beta1" och Beta X-over, men de lät pyttelite bättre men samtidigt skittråkigt då det inte fanns något "stampa-tackten-känsla" i dem.
Efter några år fick jag nys om att killen jag sålt SS till skulle byta bil och då sälja dem så då köpte jag tillbaka det billigt, slängde diskanterna och orginalfiltren och började min jakt efter den perfekta diskanten.
Jag har tills idag köpt 11st olika framsystem, och byggt egna delningfilter till de flesta, och tills förra året så hittade jag till slut en diskant jag är nöjd med, det är en Seas diskant (tillverkas i Norge) som sitter i ett kit som heter Seas Lotus, och det kitet kostar 5000:- då det är det hmmm billigare av de två olika Seas Lotus kiten. Men jag ville ju bara ha diskanten....
Då kom det så pass att min otroligt duktiga hemma-HiFi-nörd Johan visste att den där diskanten även funnits till hemmabruk och till slut fann vi att det var samma diskantsom till bil, fast den var betydligt billigare då den har 2skillnader från bilmodellens, den är svart istället för silverfärgat (bara bra ju!) opch tyvärr fick man inga kåpor till den, men det spelar heller ingen roll då jag alltid vill bygga in dem istället.
Då kommer vi till den stora fördelen priset, 280k/ast, blev typ en 5-hundring med frakt från Hifikit.
Och gissa om de låter bra? De är de bästa jag har haft hittils, men vist jag är lite sugen på att testa Focals TLR men jag köper hellre en uppsättning coilovers och 4 Rota fälgar för de pengarna..
Och som ni ser själva på bilderna så gör jag mitt egna delningsfilter då de man köper inte låter tillräckligt bra för mig, innhåller en 6,8uf kondensatort från Audyn Cap, en luftlindad spole på 0.22mH och ett högeffekt motstånd, tyvärr hittade jag inte mina Mundorf så dessa vanliga 10W får duga så länge. På tal om spolarså brukar jag använda crosscoils, men de är så förbaskat tunga och denna bil ska vara lätt så fick det bli vanliga luftlindade istället. Motståndet används enbart för att sänka nivån på diskanten så att Mellanregistret och diskanten låter lika högt.
Märk att jag endast har filtrer på diskanten, mellanregistret ska oxå helst ha ett oxå, men dessa soundstream högtalare delar sig själva runt 4,5-5kHz så det funkar hyfsat ändå, jag snålar in på vikten det var därför mellanregisatren inte fick något filter denna gång.
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Kul! Jag har en liknande historie bakom min stereo.
Första kitet jag köpte var ett koaxial 6"+diskant av MB Quart. Allt var riktigt sjysst, men jag saknade lite klarhet i mellanregistret. Jag slog till på ett par beggade Lanzar 4" med egenmeckat delningsfilter och det blev bättre, men det lirade inte riktigt ihop med mina övriga högtalare i framsystemet. Av ren och skär vänlighet (och viss övertalning från min sida) så fick jag köpa loss min polares 4" MB Quart ur hans 3-vägskit för mina Lanzar och 500:-. Detta system har jag sedan kört med sedan 93 eller -94 och fram till våren -05!
När jag köpte min CTR på våren -05 så insåg jag att mina MB Quart inte skulle få plats. Därför sålde jag dem och köpte ett riktigt dyrt DLS-kit för nästan 4000:-. Efter några veckors inspelande så var jag så less på den otrevliga diskanden och oförmågan att spela fint på hög volym så jag började leta efter ett nytt kit. PM shopen i Solna skulle sälja ut ett urgammalt MB Quart competition kit 5" + diskant som de haft som demoex och som legar i en garderob på kontoret sedan det utgått. Jag fick det för löjliga 2500:- eftersom det försvann ur sortimentet för närmare 10 år sedan. Nypriset var nära 10 kakor!!!!
Med dessa inkopplade så kände jag igen MB Quartljudet och jag är mer än nöjd igen! Eftersom jag inte har några lådor fram så saknar jag lite bastryck från 5"-arna, men jag vill inte gå in och brottas med lådbygge i dörrarna på min nya fina bil, så det får jag leva med.
Gamla högtalare behöver absolut inte låta dåligt. Det känns nästan som att det var lite vassare kvalitet eller iallafall att man var lit emer kompromisslösa på de dyra grejorna förr. Nu ska högtalarna spela vansinnigt högt i små lådor, men det är svårt att hitta grejor som verkligen spelar HiFi-stuk tycker jag.
Första kitet jag köpte var ett koaxial 6"+diskant av MB Quart. Allt var riktigt sjysst, men jag saknade lite klarhet i mellanregistret. Jag slog till på ett par beggade Lanzar 4" med egenmeckat delningsfilter och det blev bättre, men det lirade inte riktigt ihop med mina övriga högtalare i framsystemet. Av ren och skär vänlighet (och viss övertalning från min sida) så fick jag köpa loss min polares 4" MB Quart ur hans 3-vägskit för mina Lanzar och 500:-. Detta system har jag sedan kört med sedan 93 eller -94 och fram till våren -05!
När jag köpte min CTR på våren -05 så insåg jag att mina MB Quart inte skulle få plats. Därför sålde jag dem och köpte ett riktigt dyrt DLS-kit för nästan 4000:-. Efter några veckors inspelande så var jag så less på den otrevliga diskanden och oförmågan att spela fint på hög volym så jag började leta efter ett nytt kit. PM shopen i Solna skulle sälja ut ett urgammalt MB Quart competition kit 5" + diskant som de haft som demoex och som legar i en garderob på kontoret sedan det utgått. Jag fick det för löjliga 2500:- eftersom det försvann ur sortimentet för närmare 10 år sedan. Nypriset var nära 10 kakor!!!!
Med dessa inkopplade så kände jag igen MB Quartljudet och jag är mer än nöjd igen! Eftersom jag inte har några lådor fram så saknar jag lite bastryck från 5"-arna, men jag vill inte gå in och brottas med lådbygge i dörrarna på min nya fina bil, så det får jag leva med.
Gamla högtalare behöver absolut inte låta dåligt. Det känns nästan som att det var lite vassare kvalitet eller iallafall att man var lit emer kompromisslösa på de dyra grejorna förr. Nu ska högtalarna spela vansinnigt högt i små lådor, men det är svårt att hitta grejor som verkligen spelar HiFi-stuk tycker jag.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
björneheim
- Kontakt:
Är det ingen som har byggt nått i en CTR. Har ide torka som vanligt.
<!--fonto:Century Gothic--><span style="font-family:Century Gothic"><!--/fonto--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Mattias Björneheim
Honda Civic Type-R 05 Blå SÅLD
Volvo 142 -73 Grön/Rost
Mitsubishi Colt -03 blå SÅLD
Volvo 760 -?? silver SÅLD
VW Corrado G60 -91 lila SÅLD
VW Jetta -88 Vit/Rost SÅLD numera skrotad<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Honda Civic Type-R 05 Blå SÅLD
Volvo 142 -73 Grön/Rost
Mitsubishi Colt -03 blå SÅLD
Volvo 760 -?? silver SÅLD
VW Corrado G60 -91 lila SÅLD
VW Jetta -88 Vit/Rost SÅLD numera skrotad<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
nytt steg, ska bygga om lådan i slutet av månaden

Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
- Peter_1976
- Bil: Honda Civic 2.0 GL (FD2)
- Namn: Peter Sköld
Min baslåda

Peter Sköld, Lund
Honda Civic FD2 -07
http://www.garaget.org/?car=198809
Honda Civic FD2 -07
http://www.garaget.org/?car=198809
-
sir_Daniel
- Bil: civic eg esi
- Namn: Daniel Landström
- Kontakt:
börjat med ljudbygget i min eg hb nu.
dock inte så många bilder (då jag glömt kameran hemma)
dörrsidorna ombyggda med metallbafflar för att passa 6.5"

mittendelen vill jag klä i blå mocka för att matcha brädan, någon som har 1 kvadrat hemma? eller vad var man kan köpa

baslådan är påbörjad, men inga bilder på den ännu, är dock i reservhjulsbaljan.
dock inte så många bilder (då jag glömt kameran hemma)
dörrsidorna ombyggda med metallbafflar för att passa 6.5"

mittendelen vill jag klä i blå mocka för att matcha brädan, någon som har 1 kvadrat hemma? eller vad var man kan köpa

baslådan är påbörjad, men inga bilder på den ännu, är dock i reservhjulsbaljan.
Daniel Landström
KudoZ PerformanZe http://WWW.KUDOZ.se
KudoZ PerformanZe http://WWW.KUDOZ.se
är det någon som en länk eller bilder på ljudbyggen i CRX ?
ska bygga om mitt ljud snart så fort jag fått idder :wallbash:
baksätet ska slängas ut då ljudbygget ska äga plats där och baslådan ska väck ur bagageutrymmet då jag ska kunna förvara lite grejer där istället.
någon som sett eller har nå bilder på ljudbyggen i CRX spec då i baksätet?
skulle vara till stor hjälp då jag är tom på idder :snurrig:
för den som bryr sig så kan jag berätta att ljudet ska bestå av
2st 10" basar
2st 5.25" högtalare
1 slutsteg på 1400W
1 slutsteg på 200W
ska bygga om mitt ljud snart så fort jag fått idder :wallbash:
baksätet ska slängas ut då ljudbygget ska äga plats där och baslådan ska väck ur bagageutrymmet då jag ska kunna förvara lite grejer där istället.
någon som sett eller har nå bilder på ljudbyggen i CRX spec då i baksätet?
skulle vara till stor hjälp då jag är tom på idder :snurrig:
för den som bryr sig så kan jag berätta att ljudet ska bestå av
2st 10" basar
2st 5.25" högtalare
1 slutsteg på 1400W
1 slutsteg på 200W
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
-
Tommie Blomqvist
Ingen som byggt något kul i en S2k?
Skulle behöva lite inspiration.
En snygg lösning på baslåda.
Inte en sån som ligger i botten på i bagaget.
Skulle behöva lite inspiration.
En snygg lösning på baslåda.
Inte en sån som ligger i botten på i bagaget.
Senast redigerad av Tommie Blomqvist den 6 juni 2007, 23:10, redigerad totalt 1 gånger.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
-
DeathScythe
bygget som det är just nu, ska dock bygga om allting till vintern, om jag har kvar bilen det vill säga =)
[i]Tobias Särkelä
Öland
[b]Honda CRX 1.6i -90 [/b]*Goez Oompa oompa*
[b]VW Corrado VR6 -92[/b] *såld*[/i]
Öland
[b]Honda CRX 1.6i -90 [/b]*Goez Oompa oompa*
[b]VW Corrado VR6 -92[/b] *såld*[/i]
Ser inte så snyggt ut men det låter bra i bilen :thumbup:
Plus ett slutsteg vid reservhjulet för framsystemet
Plus ett slutsteg vid reservhjulet för framsystemet
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Michael Wahlgren<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Volvo V40 T4 Trophy -03<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic 1.6 VTI VTEC -00<!--colorc--></span><!--/colorc--> (<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->)[/i]
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic 1.4 -96<!--colorc--></span><!--/colorc--> (<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->)[/i]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Volvo V40 T4 Trophy -03<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic 1.6 VTI VTEC -00<!--colorc--></span><!--/colorc--> (<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->)[/i]
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic 1.4 -96<!--colorc--></span><!--/colorc--> (<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->)[/i]
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Slänger in ett par bilder på min installation i fronten. Jag har köpt en MDS-adaptermojäng i plast och byggt om genom att lägga igen myntfacket och istället placera två mätare där. Detta har sedan lackats tillsammans med ramen till stereon i samma färg.
[attachment=26764:Instrume...motor_av.jpg]
[attachment=26765:Instrume...motor_på.jpg]
[attachment=26764:Instrume...motor_av.jpg]
[attachment=26765:Instrume...motor_på.jpg]
Stockholm
Lägger in en bild på min mittkonsol också! fake mocka inklädd mittkonsol med oljetryck och oljetemp mätare.
<a href="http://www.pixbox.se/pic9547382" target="_blank">
</a>
<a href="http://www.pixbox.se/pic9547382" target="_blank">
</a>[b]Markus Nilsson[/b]
Kör:
Honda Civic Type-R
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Invidia,CAI,ToyoR888,ATE,Temp/tryckmätare.<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Tack till Streetpower för fina priser<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Kör:
Honda Civic Type-R
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Invidia,CAI,ToyoR888,ATE,Temp/tryckmätare.<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Tack till Streetpower för fina priser<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Buumi : <a href="http://www.garaget.org/?car=17405&image=410414" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=17405&image=410414</a>
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Ska montera in en 12" baslåda imorgon i bilen och diverse kablar men vart har ni fäst jordkablen nånstans??
Det handlar om i en CTR 05a....
MVH
Det handlar om i en CTR 05a....
MVH
Michael Lennon
<a href="http://www.garaget.org/?car=41786" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=41786</a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=41786" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=41786</a>
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Min kommande baslåda- här i kommer en JBL 12" bas sitta så småningom
och till detta kommer jag ha ett 4-kanaligt slutsteg. (ej jag som byggt)
Bild på nya baslådan: (inget färdigt ännu men smakprov:)

och till detta kommer jag ha ett 4-kanaligt slutsteg. (ej jag som byggt)
Bild på nya baslådan: (inget färdigt ännu men smakprov:)

Senast redigerad av Andreas79 den 3 juli 2007, 23:04, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
det blev väl helt okej andreas ! :smartass1: good job
Elvis
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Tackar.. e mycket nöjd
Han är duktig som hjälpte mig bygga det (Tack Glenn)
Senast redigerad av Andreas79 den 31 juli 2007, 01:07, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
-
mike_delsol
Mitt är ju klart nu, dock en del småjusteringar kvar.. Har inte heller ställt in ljudet, fixar det i vinter..
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Mikael Karlsson[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Del Sol VTi -95 "Nikki"<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
Love my Honda
You think this is fast? Wait until the vtec kicks in!
<a href="http://www.garaget.org/?car=25063" target="_blank">Min baby @ Garaget</a>
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Del Sol VTi -95 "Nikki"<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
Love my Honda
You think this is fast? Wait until the vtec kicks in!
<a href="http://www.garaget.org/?car=25063" target="_blank">Min baby @ Garaget</a>
Hmm, jag har fått i lite ljud i min s2k, men nu ser jag att jag inte tagit något kort efter att det blev klart 
Hur som helst, så här såg det ut när jag håll på....
Ett par lager ugnsfolie, sen är det dags att ta på mask, för här ska plastas.
Basen blev en JBL 8", för den klarar sig i riktigt liten låda. (tror det var 8,5 liter)
[attachment=28759:s2kljud1.jpg]
En liter dB-axe i varje dörr & en ny 6,5". Låter såååå mycket bättre än det gjorde innan (mest för att den tidigare "ljudbyggaren" hade använt brickor som distans = akustisk kortslutning)
[attachment=28761:s2kljud3.jpg]
Och sist men inte minst. Ut med reservhjulet & in med slutsteg.
[attachment=28760:s2kljud2.jpg]
Nu kan man cruisa runt >160km/h nedcabbat utan att vägljud/motorljudet stör musiken *gilla*
Basen blev en JBL 8", för den klarar sig i riktigt liten låda. (tror det var 8,5 liter)
En liter dB-axe i varje dörr & en ny 6,5". Låter såååå mycket bättre än det gjorde innan (mest för att den tidigare "ljudbyggaren" hade använt brickor som distans = akustisk kortslutning)
Nu kan man cruisa runt >160km/h nedcabbat utan att vägljud/motorljudet stör musiken *gilla*
.:Gerry Pettersson:.
Varför finns det fortfarande "inga" elbilar??
Ge mig en"Volvo ReCharge Concept"-C30 IDAG (det är den första volvo jag velat ha) !!!!
Varför finns det fortfarande "inga" elbilar??
Ge mig en"Volvo ReCharge Concept"-C30 IDAG (det är den första volvo jag velat ha) !!!!
Hade ju vart klockrent om du hade kunnat ta lite pics på hur det ser ut färdigt... det ser ut o va riktigt najs iaf!Gerry skrev:Hmm, jag har fått i lite ljud i min s2k, men nu ser jag att jag inte tagit något kort efter att det blev klart
Om det inte var dåligt med utrymme på passagerarsidan innan så lär det väl bli det nu
Själv ska jag imorgon hämta en sådan här som ska få plats i bagaget: <a href="http://blekingebilradio.jetshop.se/Show ... 41&cat=572" target="_blank">http://blekingebilradio.jetshop.se/Show ... cat=572</a>
Eller vem vet.. kanske trycker i den på passagerarsidan på nåt sätt... nästa "projekt" blir uppgraderare högisar där framme =)
vet inte fall du får ut så jävla bra dunk med den lådan speciellt om du har den i bagaet daniel.. skulle nog satsat mer på ett ordenkligt framsystem
Elvis