mds vs gas?

Diskussioner om styling och stereo.
pr0ny
Namn: Ronny P

Tjosan, efter som jag är riktigt dålig nowdays på sånthär så får man söka lite hjälp =) jag behöver nytt framsystem till bilen, spelar mkt rock, men en del annat med, koaxial högtalare går fetbort.

Så vad är mest prisvärt för under 1000kr när vi pratar kit?
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
sk8micke
Bil: prelude bb6
Namn: Micke svensson
Been thanked: 1 time

har inte provat varken mds eller brls nya men dom gamla tyckte ja mds va bäst! men annars så kan du hitta soundstream kitt för under 1000kr om du bara letar lite!
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style

www.garaget.org/sk8micke

kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
dalibor
Bil: Del sol vti civic vti
Namn: Dalibor Brajkovic

jag kör med JBL i bilen (del sol)

JBL 8" 3-väg i dörrarna
JBL 5.25 bak och skrikare fram låter riktigt bra

5.25+skrikare kostar 1398:- på BRL

BRL har ett Infinity med 5.25+skrikare 1000:- i butik, var ngt erbjudande dom hade vet ej om detta finns kvar
Kör
volvo s40 t5 -06
honda del sol vti -93

Gamla bilar
honda civic vti eg9 -92
volvo 850s -95 såld
seat ibiza cupra gti -98 såld
civic lsi -92 såld
civic esi -94 såld
bmw 325 e30 -89 såld
audi 80 1.8s -88 såld

Dalibor Brajkovic
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Kontakt:

DLS RS6A

varför köpa skit när man kan få bra grejjer för samma pengar?
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Säger också DLS, såg att <a href="http://www.nardik.se" target="_blank">http://www.nardik.se</a> hade extrapris på C5 Classic nu också.
Ta dom eller om vill lägga lite extra RS5A.
pr0ny

okaj, ska titta på dls prylarna då, jag orkar inte beställa, så vad det än blir så bör det kunna köpas i butik i tex gävle eller uppsala.

0707396659
TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

DLS C5 låter ju skit i mina öron... disktanten är leksaker.. viktigaste när man kollar framsystem tycker iaf jag är att man får en bra diskant.. midbasen som hänger med fyller ut ganska bra i de flesta kitten.. men inget framsystem låter ju "bra" utan en liten sub i nån form.

Alla diskanter/diskantmembran i nån form av plast eller metal går rakt ner i sopperna för min del. Jag är ingen precisionlyssnare eller nån märkestönt när de handlar om högtalare eller musik. Men jag blir grymt irriterad på S-ande och allt för vassa diskantljud när jag kör bil.

Jimmy... kom hit med ditt dls framsystem så kan vi jämföra med ett system jag har som kommer från ett av dina sk "skitmärken" ;)
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7

äsh drar in på brl, finns mkt för runt 1000kr =)

0707396659
Användarvisningsbild
fonzeka

TriXiE77 skrev:DLS C5 låter ju skit i mina öron... disktanten är leksaker.. viktigaste när man kollar framsystem tycker iaf jag är att man får en bra diskant.. midbasen som hänger med fyller ut ganska bra i de flesta kitten.. men inget framsystem låter ju "bra" utan en liten sub i nån form.

Alla diskanter/diskantmembran i nån form av plast eller metal går rakt ner i sopperna för min del. Jag är ingen precisionlyssnare eller nån märkestönt när de handlar om högtalare eller musik. Men jag blir grymt irriterad på S-ande och allt för vassa diskantljud när jag kör bil.

Jimmy... kom hit med ditt dls framsystem så kan vi jämföra med ett system jag har som kommer från ett av dina sk "skitmärken" ;)

Du lär få slänga väldigt många bra diskantelement med dina dåraktiga preferenser.
Men det är ju tur att det sitter en sidendome i diskanten till C5 i alla fall, så slipper även den gå till spillo.
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time

Kolla på Lightning Audio hos BRL.
Благодаря мутра!
TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

fonzeka... ge mig ett bra tips på en diskant i plast eller metal som låter bra.... C5 kittet låter fortfarande jämförelsevis urkass i förhållande till vad de kostar... ljud är alltid i lyssnarens öron.. var och en uppfattar de olika och har olika krav.. men allt annat än silkesdome i en bil är absolut inget jag rekommenderat/rekommenderar. Jobbat i branschen eller?

clabbe... usch... sluta svär....
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7

bästa ljudet jag hört i en bil va ifrån dls, men då kostade ljudet mer än hela min bil gör totalt...

Får se vad det blir, man har ju rätt mkt monteringsdjup på ludret fram, mds har jag hört med, tyvärr inget bra system, bara typ dunk dunk dunk.. polarn spela rock med sitt mds system han har i bilen, det lät seriöst skit... ljudet levde inte för fem öre, gjorde ont direkt i öronen när man höjde volymen, dock så vet jag inte hur han kopplat eller vad han körde med.

problemet jag ser är att det e så svårt att "prov" lyssna på sakerna i butiken.

Jag tänkte att jag åker till brl i uppsala och pratar med dom, nån som har erfarenhet eller kanske vet vilka killarna är?

0707396659
Användarvisningsbild
fonzeka

TriXiE77 skrev:fonzeka... ge mig ett bra tips på en diskant i plast eller metal som låter bra.... C5 kittet låter fortfarande jämförelsevis urkass i förhållande till vad de kostar... ljud är alltid i lyssnarens öron.. var och en uppfattar de olika och har olika krav.. men allt annat än silkesdome i en bil är absolut inget jag rekommenderat/rekommenderar. Jobbat i branschen eller?

clabbe... usch... sluta svär....
Ja visst är bra ljud är väldigt subjektivt osv, men att allt annat än silke skulle vara skit?
Din generalisering håller helt enkelt inte.
Här ska du få ett bra exempel: <a href="http://www.seas.no/Lotus/L0001-04.htm" target="_blank">http://www.seas.no/Lotus/L0001-04.htm</a>
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

pr0ny skrev:mds har jag hört med, tyvärr inget bra system, bara typ dunk dunk dunk.. polarn spela rock med sitt mds system han har i bilen, det lät seriöst skit... ljudet levde inte för fem öre, gjorde ont direkt i öronen när man höjde volymen, dock så vet jag inte hur han kopplat eller vad han körde med.
polaren som är generalagent för ett bilstereo å högtalarmärke var över i Kina i en jättefabrik å kollade på när de tillverkade högtalarna å såg då en av de högtalarna som MDS säljer..
Fabriken i Kina tar 8 dollars styck och utpriset hos MDS för 2 st plus skrikare å ett billigt delningsfilter är ca: 5000:-.. :wacko:

Inte konstigt att dom har råd å köra lamborghini
Senast redigerad av smacke den 27 juni 2007, 16:20, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
BMTech
Kontakt:

Kan faktiskt inte rekommendera dls c5 häller då jag tycker dessa med låter skit kanske inte i förhållande till pris men jag är inte nöjd med det jag har iallafall..
OCh ja det är diskanten i det kitet som låter illa. det lossnar visserligen efter ett tags inspelande men den blir alldrig bra.
Men gämför du med mds billigaste låter dom gudomligt...
Senast redigerad av BMTech den 27 juni 2007, 19:19, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
-----------------------------------------------------------------------
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
-----------------------------------------------------------------------
pr0ny

Det va inte lätt det här ^^ finns så många märken runt den klassen med, om man lyssnar mest rock, finns det vissa saker man ska titta på specielt? materialet som sakerna är byggda i osv?

0707396659
Tommie Blomqvist

Jag säger bara, lägg dubbla pengarna och få lite möjligheter till utbud.
Varför vara så snål, att lägga till 1000:- är ju i princip att tanka bilen 2ggr.
Förstår inte att folk tror dom kan hitta bra saker för inga pengar, kvalité kostar men betalar sig genom att i detta fall låter bra.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

Köpte Infinity .. kan jag helt klart rekomendera, sjukt bra ljud & diskant.. och kompletterar
man nån gång med ett slutsteg för att driva högtalarna blir det bara bättre.

Lägg hellre till o spara ihop pengar till ett dyrare som en skrev med.. du lär inte ångra
dig... jag bytte från MDS till Infinity :thumbup:
Senast redigerad av Andreas79 den 28 juni 2007, 10:45, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
pr0ny

alltså, om ni tycker att det är värt pengarna att köpa dyrt direkt så är det inga problem sådär, men hur stor skillnad är det? blir runt 2k bättre? är det värt dubbla pengarna?
kommer mitt slutsteg räcka till då? tyvärr minns jag inte vad för slutsteg jag hade tänkt ha fram, men det är ju inte nyaste men va iaf hyffsad effect har jag för mig.

0707396659
Kullen
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström

Hur är det med Magnat då? Ser seriösa ut och brukar få ganska bra betyg i tester. Nardik har ju deras PRO 2130 för 1095Kr.
Brum Brum!
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

Har inget slutsteg än så länge till mitt framsystem men det blir
så inom kort. Låter mycket bra utan steg även nu. Inifnity som
jag skrev om.. jag märkte stor skillnad jämfört med tidigare
(billigare mds-fram)
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
DeathScythe

Kanske lite sent skrivet.. Men jag som lyssnar mest på Metal (Death metal/speed metal osv osv) med mina Rockford Fosgate tycker det är för jefla bra.. Dock så kör jag med dubbla 12" så det brölar mest från basarna. Men middarna och skrikarna (Rockford Fosgate
T162S kittet) öser på rent som fan med ett litet slutsteg som ligger på några hundra watt. Dock så kostar dessa en aningen mer än en tusing =). Men rent och fint ljud blir det iallafall!

Hoppas du hittar ett par fina högtalare till bilen!

MVH
[i]Tobias Särkelä
Öland
[b]Honda CRX 1.6i -90 [/b]*Goez Oompa oompa*
[b]VW Corrado VR6 -92[/b] *såld*[/i]
Skriv svar