Aux ingång

Diskussioner om styling och stereo.
costaz

Haloo allihopa! Har precis köpt mig en Type r gt milano röd och jag är SUPERNÖJD......men! jag har en fråga. Om man läser på specen på bilen så har den ac, xenon, mp3 spelare med AUX ingång....ääää...nää...Hittar f*n inte var AUX ingången finns! köpte mig en garmin nuvi 660FM och tänkte köra ut ljudet via aux i bilen, fast jag hittade ingen ingång..Någon som har ett svar på detta?..Håller på o blir galen!
Kostas Panagiotidis
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

Skulle tro den sitter på baksidan av stereon.
costaz

det är det jag tycker är så konstigt...Kan inte de iställtet skriva att den är förberedd för aux ingång. inte att det finns aux ingång
Kostas Panagiotidis
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Vi har som regel på forumet att man måste ha sitt fullständiga namn i sin signatur, fixa det e du snäll. Sen flyttar jag din tråd till rätt del av forumet.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

Det är inte omöjligt att den är utdragen någonstans i bilen, men jag har ingen aning om var i så fall.
pr0ny
Namn: Ronny P

Åk dit där du köpte bilen och säg till dom att visa dig var den finns, det är deras uppgift att veta sånt.

Välkomen hit.

Mvh Ronny
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
AndersL

Tyvärr finns det inte en 3,5 jack-ingång om det är en sån du letar efter, utan en ingång på baksidan av stereon där du kan koppla in diverse tillbehör.
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
costaz

va menar su för diverse tillbehör? så jag kan alltså inte ordna så jag kan ha lyssna via högtalarna från min gps?
Kostas Panagiotidis
sprah

Nej du kan inte bara koppla in den genom en vanlig AUX. Kika på honda access hemsida så ser du att dom har någon typ av "dongle" för att koppla in tex IPOD och/eller dyl genom deras egna skumma anslutning. Kostar dock en del, och stereon var inget kul att plocka ut utan att repa panelerna. Search and u will find ^^
Simon Sprah
Civic Type R GT -07
costaz

då fär jag vä gå å prata med bilförsäljaren för han sa att det ska funka, så jag har bokat tid hos BRL för att de ska dra typ en auxkabel fram till stereon så jag kan ha kontakten där framme för att bara ansluta till GPS'n. Fan va skumt att det står på broschyren att det fins aux ingång. dom får väl vara lite mer tydlig. Tack ska ni har för alla svar iallafall..
Kostas Panagiotidis
djRogga

Tjenare!Rogga här!!

Har en Type R GT 2007

Jag har åxå letat efter den där jävla AUX-ingången som (GT har) det står i Hondas Folder,men jag fick svaret där man säljer just Honda att
det är det översättnings fel i foldern Tekniska Specifikationer.

Så jag har skrivit till Honda om detta, så dom får faneme bjuda på en Ipod adapter,för jag vill ej ha cd-skivor i bilen.

Cd-skivor kommer snart att försvinna det blir USB , SD-card , Ipod .m.m. istället och det är ett lyft.

Bästa ljudet är ju vinyl skivor men det blir lite svårt i bil....Discjockey som man är.

Mvh
DjRogga
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Vi har som regel att man måste ha sitt fullständiga namn i sin signatur här på forumet, fixa det e du snäll.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
costaz

nu har jag pratat med de på honda o de ska fixa det gratis...Yehaa! Det va på tiden...Tack för all hjälp gubbar.
Kostas Panagiotidis
Skriv svar