Hur öppnar man kupéfläktreglagen??

Diskussioner om styling och stereo.
Lifeabuser
Bil: Honda Civic VTi 4dr -92
Namn: Erik Sjödin

Hej!

Håller på och moddar min Civic VTi sedan -92. Har lite planer för mittkonsollen som kräver demontering. Har tagit bort hela panelen fram på bilen (har inte datakabeln till kameran hemma så har inte alla bilder tillgängliga :( ), och därifrån tagit ut värmereglaget. Har plockat bort knapparna - värmeinställnnings-spaken är borta, behöver en ny! - fronten, ja i princip allt! Det som är kvar är en vit "kåpa" över lysdioderna som sitter med 3 clips på översidan och ett clip på undersidan. Har bänd med skruvmejslar, men den vägrar lossna på sidorna! Måste vara något jag glömt att lossa. Fattar itne hur den fungerar. Vill ju absolut inte ha sönder den.
Kolla på mina fantastiska "paint-skills" så kanske ni förstår.

MvH//Erik
Erik Sjödin
073-051 71 51
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Kolla i din verkstadsmanual, enklast så.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Lifeabuser

M Scotte skrev:Kolla i din verkstadsmanual, enklast så.
Har gjort det, men hittar ingenting. Iofs har jag bara en Chilton-bok med flera modeller i. Mest för att jag ville ha motorn med (vilket den ändå inte var när jag kollade efter). Funderar på att köpa en till Haynes bok (högen börjar bli stor nu) för Civic, men det finns ju bara med SOHC motorer. Finns inte en enda med min motor :(
Erik Sjödin
073-051 71 51
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Haynes kallar jag inte verkstadshandbok, utan en bok som ev, men troligtvis inte stämmer någonstans. Hondas egan verkstadshandböcker är det enda rätta. Där hittar du allt du söker.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Lifeabuser

M Scotte skrev:Haynes kallar jag inte verkstadshandbok, utan en bok som ev, men troligtvis inte stämmer någonstans. Hondas egan verkstadshandböcker är det enda rätta. Där hittar du allt du söker.
Okej äger ingen sådan...antar att närmaste Honda-återförsäljare säljer den. iofs 10 mil för mig, men kan ju beställa på internet antar jag.
Edit: Hittar inget på hondas sida...söker forumet nu..vet du var jag får tag i en sån?
Edit 2: Hittade på forumet - Hondahookup.com. Blev medlem och laddar just nu ner en manual. Får sen om den är tillfredsställande.
Senast redigerad av Lifeabuser den 27 oktober 2007, 21:07, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Sjödin
073-051 71 51
Lifeabuser

Har hittat en PDF-manual, men det finns ingen info om hur man tar bort den delen som jag vill ta bort!!
Finns bara om hur man tar bort det som jag redan tagit bort.
Se bilden. Har ringat in det jag vill ha bort.
Erik Sjödin
073-051 71 51
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Kan det inte vara så att att det inte går att ta bort den vita delen för att allt innehåll sitter monterat på den?
Lifeabuser

malkolm666 skrev:Kan det inte vara så att att det inte går att ta bort den vita delen för att allt innehåll sitter monterat på den?
Skulle kunna vara så, men tycker det verkar dumt. Då kan jag ju inte löda om så jag får röda lampor dit :(
Får försöka få tag i en begagnad så att jag kan ha sönder en. Behöver ju dessutom ena reglaget. (plastbiten som håller det också).
Erik Sjödin
073-051 71 51
Skriv svar