Crx lister

Diskussioner om styling och stereo.
OvO

Hallå

Jag har sett att många lackar sina sidolister, dvs dom som går runt om bilen över dörren osv.
Min list på dörren är av någon form av hård gummi vilket jag tror är original?
Min fråga är om man kan lacka dom 2 listerna?(höger&vänster sida)
Kan man lägga på någon grund och slipa dom på något sätt så att dom lackerar dom samtidigt som dom lackar resten av bilen?

Vart får alla tag i plastlisterna?
Ringde till honda och kollade vad det skulle kosta att köpa nya och dom kostade 5-600kr st.
Vet ej om dom var i plast.

Mvh /Gustav
Tobbera

Om det är orginal du har så tror jag def inte det är gummi. Lacka som du lackar resten av bilen.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
OvO

Kollade lite närmare och det är gummi lister, måste varit någon av ägarna tidigare som bytt antar jag då.
Går det på något sätt att göra något grund arbete på gummi listera som gör att man kan lacka dom?
Det kan inte vara så att det är gummi lister på Vt modellerna?
Hannes

OvO skrev:Kollade lite närmare och det är gummi lister, måste varit någon av ägarna tidigare som bytt antar jag då.
Går det på något sätt att göra något grund arbete på gummi listera som gör att man kan lacka dom?

Jag tror att lackerarna har nått slags mjukmedel till sådant,så lacken inte spricker på lister o sånt som "flexar" rätta mig om jag har fel.
<!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->CRX <!--colorc--></span><!--/colorc-->1988 Gröna faran
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->CTR<!--colorc--></span><!--/colorc--> 2007 Brukis
CRX VT 1991 Gocarten *Såld*
Användarvisningsbild
JDM-Junior
Bil: CW EP3
Namn: Aldin Kuric

Har du bild på listerna?
JDM - all day, every day
Adam_vti
Bil: Civic Type R
Namn: Adam Ghareeb

Hannes skrev:<!--quoteo(post=538105:date=30 Mar 2009, 22:19:40:name=OvO)--><div class='quotetop'>QUOTE(OvO 4 30 Mar 2009, 22:19:40) <a href="index.php?act=findpost&pid=538105"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Kollade lite närmare och det är gummi lister, måste varit någon av ägarna tidigare som bytt antar jag då.

Jag tror att lackerarna har nått slags mjukmedel till sådant,så lacken inte spricker på lister o sånt som "flexar" rätta mig om jag har fel.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

jag tror faktiskt att det stämmer. det finns mjukmedel och det används oftas när man lackar om fälgarna
mvh adam
Adam Ghareeb
Skriv svar