blåtand docka i Accord

Diskussioner om styling och stereo.
Kim-H
Inlägg: 81
Blev medlem: 17 mars 2013, 08:12
Bil: Honda s2000
Namn: Kim Holsö
Ort: Nässjö

Jag äger en Honda Accord 2014 och vart lite besviken då jag upptäckte att det är en gammal teknologi i bilen så jag inte kan streama musik över blåtand, och detta kan jag inte vara ensam om att svära över. Så hur gör ni för att streama eran Spotify trådlöst?
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?
Användarvisningsbild
pasen
Inlägg: 5390
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 156 times

Köper en blåtandsdongel med 3.5mm auxutgång, kopplar den till usbporten för ström och ljudkabel till auxporten i bilen, sen har du trådlös aux.

Enda nackdelen är väl att rattknapparna inte funkar.
Kim-H
Inlägg: 81
Blev medlem: 17 mars 2013, 08:12
Bil: Honda s2000
Namn: Kim Holsö
Ort: Nässjö

pasen skrev:Köper en blåtandsdongel med 3.5mm auxutgång, kopplar den till usbporten för ström och ljudkabel till auxporten i bilen, sen har du trådlös aux.

Enda nackdelen är väl att rattknapparna inte funkar.
De går inte lura systemet att den tror att de är en Usb sticka så man kan byta låtar med ratten osv?
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?
Användarvisningsbild
pasen
Inlägg: 5390
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 156 times

Då ska du hitta en bluetoothdongel som kan simulera en iPod via USB, någon sådan har jag inte hittat än. Annars får du koppla in telefonen direkt i usbporten istället.

Men ja det lär väl gå. Men jag har inte hittat en lösning för det iaf. Det lär väl gå att meka in en raspberrypi eller motsvarade och bygga något program för det hela, men det känns lite overkilloch extremt tidskrävande... Jag har ändå alltid telefonen i dess hållare med waze igång så det är inte pest och pina att byta låt ändå, tycker jag.
Användarvisningsbild
pasen
Inlägg: 5390
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 156 times

Kim-H
Inlägg: 81
Blev medlem: 17 mars 2013, 08:12
Bil: Honda s2000
Namn: Kim Holsö
Ort: Nässjö

ja du är nog inte helt ute och cyklar där :P läste att den undre Iphone anpassade blåtanden va byggda till
bilar med "Apple MFI certified" är accorden det ?
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?
Användarvisningsbild
pasen
Inlägg: 5390
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 156 times

Jag tror det... Vågar inte svära på det men dem är ju iPod kompatibel iaf
Skriv svar