tillverka eget kjolpaket

Diskussioner om styling och stereo.
Zonic_boom

hade tänkt prova på att göra ett eget kjolpaket till min accord. men har aldrig gjort det innan o undrar hur man går tillväga m.m

vad behöver man? hade tänkt göra det i glasfiber.
Sonny Nilsson

Honda Accord BC2 Edition
Krolleg
Bil: Civic type R -05
Namn: Kristoffer Gustafsson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Vet inte exakt hur man går tillväga.

Men det jag sett dom brukar göra är att dom först limmar dit en slags foam plast. Ungefär som frigolit fast den är hårdare lite mer som plast.
Ring å snacka med antingen bilsnubbar eller filmsnubbar. Vet dom har en konst/filmskola i skelefteå å där bygger dom filmprylar med sånt där.

Denna grovsågar man först så man får en ungefärlig form. Sen är de bara att börja forma den som man vill ha med sandpapper/kniv. Avslutar et hela med att gjuta glasfiber utanpå det.
Antar man låter bubbelplasten sitta kvar innuti för extra stadga då den ändå inte väger speciellt mycket.

Det svåra är vad jag kan se att få till kanterna som du skruvar i. En lösning är att forma plastbitarna så de kommer så nära som möjligt. Sen vaxar du eller tar typ gladpack och lägger på plåten och plastar åvanpå det,

Hoppas det va till nån hjälp <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Kristoffer Gustafsson
HPC member #1262
Civic Type R -05
Zonic_boom

ja det hjälper lite alla tips är bra då jag som sagt inte har gjort det innan. men någongång ska vara den första.
Sonny Nilsson

Honda Accord BC2 Edition
Krolleg
Bil: Civic type R -05
Namn: Kristoffer Gustafsson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Du kan även bygga med rosa/blå frigolit. billigt å går fin fint å såga, fila, slipa i. dock tål inte denna att plastas med "båtplast" på. utan du får först lägga ett lager med glasfiber och epoxy i sånna fall.

"båtplast" eller pylyesterplast tror jag att det heter
Kristoffer Gustafsson
HPC member #1262
Civic Type R -05
Greven-RC
Kontakt:

Bonocell alt fogskum som snik bygge....lima dit och forma till som du vill ha det....sen spackla till det fint som fan....sprutspackel oxå....slipa fint med våtis.

Sen på med släpp medel/vax och gjut av det med gelcoat/glasfiber så har du en form att gjuta av dina grejor=)

Eller gör som dom flesta bara spackla och fogskumma och köra med det och se glad ut=)...dock fusk menmen.
<a href="http://www.teamrex-racing.com" target="_blank"><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->eam<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->ex<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->acing<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec--></a>
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Jag har oxo funderat på att göra samma sak men har inte haft tid.
Har hört att man kan använda BYGG SKUM och sen forma sen spackla sen slippa sen lacka sen klart... I stora dra då vill säga.. <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3

Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
Chrille79
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times

<!--QuoteBegin-{BÅGEN}+17 May 2006, 13:17:43--><div class='quotetop'>QUOTE({BÅGEN} @ 17 May 2006, 13:17:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har oxo funderat på att göra samma sak men har inte haft tid.
Har hört att man kan använda BYGG SKUM och sen forma sen spackla sen slippa sen lacka sen klart... I stora dra då vill säga.. <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]284995[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Stämmer. Är i stort sett så dom flesta gör.
Gammal räv...
Magyar

Vill du göra det för att fördriva tiden och lära dig plasta eller pga ekonomin? Om det är det senare så tycker jag att du köper istället. Är du inte händig, perfektionist och har OTROLIGT mkt tålamod så kommer du ändå sluta halvvägs (om du äns kommer så långt) och köpa istället. Vill du lära dig och fördriva tiden så är det bara sätta igång <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->

Kolla här under "Guider": <a href='http://www.mitsuclubsweden.com/' target='_blank'>http://www.mitsuclubsweden.com/</a>
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Perka

Per-Erik Karlsson
Zonic_boom

hade tänkt mer åt lära mig hållet. fördriva tiden har jag inga problem med då jag har en celica som står halvt nerplockat inför lack.

är en sån människa som måste lära mig hela tiden. vill ha erfarenhet av så mycket som möjligt. o klarar jag inte det så vet jag det o då ger jag mig inte mig på det fler gånger.
Sonny Nilsson

Honda Accord BC2 Edition
Skriv svar