Högtalare
-
Gisson
- Bil: Honda Accord Aerodeck 2.2 ES 1997
- Namn: Göran Johansson
Jag kommer inte ihåg hur man testar en högtalare om den är funkis eller om det är kablarna i bilen som spökar. Har 2 st bak i kombin varav det är den vänsta som ska testas. (orkar inte riva ner den högra för att testa med den vänstras kablar)
Göran Johansson
Tystberga
Honda Accord Aerodeck 2.2 ES - 97
Feel the Power that your engine gives you
Medlemsnr: #1315
Tystberga
Honda Accord Aerodeck 2.2 ES - 97
Feel the Power that your engine gives you
Medlemsnr: #1315
Ta ett batteri (typ 1,5v) och koppla in på + på högtalaren och "tappa" lite försiktigt med minuspolen på minus. Slår högtalaren in och ut så funkar den.
//Daniel Sundqvist
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
Tidigare:
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
precis som ovan skrev,bra att veta är även att:
+ på högtalar plus resp - på - så slår högtalar konen utåt.
vänder man på det och sätter:
batteri + på högtalar - resp batteri - på högtalar + så slår högtalar konen inåt.
man typ fas vänder det hela.
+ på högtalar plus resp - på - så slår högtalar konen utåt.
vänder man på det och sätter:
batteri + på högtalar - resp batteri - på högtalar + så slår högtalar konen inåt.
man typ fas vänder det hela.
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
skalet,hur menar du med skal?
Menar du plast filmen som sitter där eller vad menar du.
Byta högtalare,menar du gallret som sitter för högtalarna både frma och bak i tex CRX?
Menar du plast filmen som sitter där eller vad menar du.
Byta högtalare,menar du gallret som sitter för högtalarna både frma och bak i tex CRX?
hej..
Oki ska förklara mig bättre
Dem orginalhögalarna som sitter i nu. vill ag at bort för dem suger och sätta nya..
Så jag behöver ju ta bort allt på dörren för att byta dem där frama.. Samma sa dem där bak..
Är detta svårt
Jag ska asså bara byta högtalare till bättre annrs ska den sa orginal utt.. mvh yll...
Oki ska förklara mig bättre
Dem orginalhögalarna som sitter i nu. vill ag at bort för dem suger och sätta nya..
Så jag behöver ju ta bort allt på dörren för att byta dem där frama.. Samma sa dem där bak..
Är detta svårt
Jag ska asså bara byta högtalare till bättre annrs ska den sa orginal utt.. mvh yll...
Yll Ramadani
Om du menar dörrsidorna så är de ganska enkla att ta bort. Brukar sitta 4-5st skruvar och resten hålls fast med clips. Någon skruv kan sitta bakom dörrhandtaget. Kolla även extra efter skruvar i underkanten av dörrsidan innan du försöker slita bort den.
Senast redigerad av ToLo den 11 juni 2007, 23:52, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Lånar tråden lite hoppas det är okej,
Såg att när jag tättar bilen blir de vatten innanför dörrsidan, ska de va de?
såg det genom att jag tagit bort högtalaren och är då rädd för att de nya högtalarna i dörrarna ska bli blöta.
Någon som vet hur mycket vatten/fukt högtalarna tål?
Såg att när jag tättar bilen blir de vatten innanför dörrsidan, ska de va de?
såg det genom att jag tagit bort högtalaren och är då rädd för att de nya högtalarna i dörrarna ska bli blöta.
Någon som vet hur mycket vatten/fukt högtalarna tål?
Fredrik Gerling
Ja. Det kan rinna vatten innanför dörrsidan. Det är därför som det sitter plast på insidan som skiljer från isoleringen och dörrsidan.
Det sitter oftast ett skydd i baffeln som högtalaren sitter i. Tyvärr brukar man få såga sönder/ta bort detta eftersom de inte rymmer så feta magneter. Jag har tidigare gjort några snygga McGyver-lösninger med tape och plast som funkat riktigt bra. Det enda du behöver skydda från är rinnande vatten ovanifrån. Det finns inget skvättande i dörren.
De flesta blihögtalare som är gjorda för att sitta i dörren är något så när fuktbeständiga så det är inget jätteproblem om du inte monterar gammla pappmembran.
lycka till.
edit: tryckfel
Det sitter oftast ett skydd i baffeln som högtalaren sitter i. Tyvärr brukar man få såga sönder/ta bort detta eftersom de inte rymmer så feta magneter. Jag har tidigare gjort några snygga McGyver-lösninger med tape och plast som funkat riktigt bra. Det enda du behöver skydda från är rinnande vatten ovanifrån. Det finns inget skvättande i dörren.
De flesta blihögtalare som är gjorda för att sitta i dörren är något så när fuktbeständiga så det är inget jätteproblem om du inte monterar gammla pappmembran.
lycka till.
edit: tryckfel
Senast redigerad av basdanne den 25 juni 2007, 13:28, redigerad totalt 1 gånger.
//Daniel Sundqvist
Tidigare:
Tidigare: