Bass Works
-
daniel4632
Köpte till Bass Works (basar + slutsteg) till min Civic Hybrid.
Tycker inte det var värt de 5000 kr. som det kostade. Till en början lät det fruktansvärt dåligt. Men efter lite justerande fick jag till det hyfsat. Lustigt var att det i manualen stod det att slutsteget var optimalt inställt. Jo, jo. Fast det är klart. Vi har väl alla olika uppfattning om vad välljud är. Hur som helst. Min tanke är att komplettera, eller ersätta, med en aktiv baslåda. Jag har några frågor.
1. Är signalen till slutsteget hög- eller lågnivå?
2. Någon som vet signaltypen för varje kabel i kontaktdonet till slutsteget?
3. Behöver tillgång till ca 20A till den baslåda jag tänker sätt in (Infinity Basslink). Finns det att tillgå någonstans baktill? (knappast) Antar att jag måste dra nytt kablage från motorummet?
Hälsningar
-- Daniel
Tycker inte det var värt de 5000 kr. som det kostade. Till en början lät det fruktansvärt dåligt. Men efter lite justerande fick jag till det hyfsat. Lustigt var att det i manualen stod det att slutsteget var optimalt inställt. Jo, jo. Fast det är klart. Vi har väl alla olika uppfattning om vad välljud är. Hur som helst. Min tanke är att komplettera, eller ersätta, med en aktiv baslåda. Jag har några frågor.
1. Är signalen till slutsteget hög- eller lågnivå?
2. Någon som vet signaltypen för varje kabel i kontaktdonet till slutsteget?
3. Behöver tillgång till ca 20A till den baslåda jag tänker sätt in (Infinity Basslink). Finns det att tillgå någonstans baktill? (knappast) Antar att jag måste dra nytt kablage från motorummet?
Hälsningar
-- Daniel
-
apoteket00
vaa??? bassworx är en tillverkare av lådor, mycket bra lådor. eller har du köpt en färdig låda? för 5000 får man ganska bra prylar. men strömkabel MÅSTE du montera från batteriet! 21mm räcker oftast längre än man tänkt. men ström ger allt!
stefan "steve" stiffe" trucken" basnisse"larsson
prelude 92:a la luna projekt
roligt o roligt...grisar skall inte ha roligt
prelude 92:a la luna projekt
roligt o roligt...grisar skall inte ha roligt
Nej, Daniel pratar om Bass Works som är ett ljudpaket till nya civic och består av högtalaruppgradering + ett slutsteg. Tyvärr verkar de flesta vara överrens om att det inte är värt pengarna. 
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Tänk på när du drar El kabeln från batteriet att du inte lägger den brevid singnalkablen kan bli missljud... helt enkelt en kabel på var sida om bilen (antar att du har gjort det men tänkte det kan va bra att veta) :whistling:
Kristoffer Larsson
S2000 -07
S2000 -07