Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Lacka om fälgar
Ska lacka om fälgarna, först och främst den polerande läppen ev. hela fälgen.
Nån som har tips på färg, ska alltså inte bli polerad...
Gunmetal med vit läpp?
Gunmetal med ??? läpp?
Hela fälgen gunmetal?
Hela fälgen vit?
Hela fälgen guld?
Förslag?
Nån som har tips på färg, ska alltså inte bli polerad...
Gunmetal med vit läpp?
Gunmetal med ??? läpp?
Hela fälgen gunmetal?
Hela fälgen vit?
Hela fälgen guld?
Förslag?
Senast redigerad av ctr-micke den 18 mars 2009, 15:21, redigerad totalt 1 gånger.
//Michael Fredriksson
//Upplands Väsby
//Subaru Impreza WRX STI
<a href="http://www.garaget.org/ctr-micke" target="_blank">GARAGET.org :: Subaru Impreza WRX STI</a>
//Upplands Väsby
//Subaru Impreza WRX STI
<a href="http://www.garaget.org/ctr-micke" target="_blank">GARAGET.org :: Subaru Impreza WRX STI</a>
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Blästring samt vit CW-pulverlack.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Finns det nåt ställe i norrort som blästrar och pulverlackar??
Hur håller vanlig lack på fälgar??
Hur håller vanlig lack på fälgar??
Senast redigerad av ctr-micke den 18 mars 2009, 16:07, redigerad totalt 1 gånger.
//Michael Fredriksson
//Upplands Väsby
//Subaru Impreza WRX STI
//Upplands Väsby
//Subaru Impreza WRX STI
-
kristian75
vita helt klart...... går i funderingar på att lacka mina ssr type c i vitt också....
kristian jonsson
- *PAPPOUS*
- Bil: Civic EK20
- Namn: Christian Kutsudakis
Blästrings Ab i Spånga och Isaxsons Pulverlackering.Ligger i Ursvik.
Rekomenderas
Rekomenderas
Honda Civic EK4 -00
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
N/A is the shit!
All motor K20
vet du va det kostar hos dom??*PAPPOUS* skrev:Blästrings Ab i Spånga och Isaxsons Pulverlackering.Ligger i Ursvik.
Rekomenderas
//Michael Fredriksson
//Upplands Väsby
//Subaru Impreza WRX STI
//Upplands Väsby
//Subaru Impreza WRX STI
- *PAPPOUS*
- Bil: Civic EK20
- Namn: Christian Kutsudakis
Det var ett tag sedan jag var där.Men jag tror jag pröjsa typ 7-800 kr för blästringen och någon tusenlapp för lackeringen.
Men det var iofs 15" så räkna med några hundringar extra.
Men det var iofs 15" så räkna med några hundringar extra.
Honda Civic EK4 -00
N/A is the shit!
All motor K20
N/A is the shit!
All motor K20
Finns en firma i Uppsala som heter H&W Pulverlackering(Ligger på "Jälla rakan" f.ö). Har haft 2 uppsättningar där inne och har varit grymt nöjd med resultatet, kanon bra snubbar att ha å göra med.
Jag fick pynta 2k för blästring och lackering för mina 17" M5 fälgar där förra året. I år lämnade jag in mina BBS Le Mans centrum som dom maskerade och lackade för 800kr, då hade jag iofs blästrat dom själv före.. men som sagt, dom rekommenderas starkt!
Glömde tillägga att dom inte har allt för många färger att välja på..
Jag fick pynta 2k för blästring och lackering för mina 17" M5 fälgar där förra året. I år lämnade jag in mina BBS Le Mans centrum som dom maskerade och lackade för 800kr, då hade jag iofs blästrat dom själv före.. men som sagt, dom rekommenderas starkt!
Glömde tillägga att dom inte har allt för många färger att välja på..
Senast redigerad av Carlee den 18 mars 2009, 23:05, redigerad totalt 1 gånger.
Honda S2000 AP1
<a href="http://www.garaget.org/Carlee" target="_blank">http://www.garaget.org/Carlee</a>
Subaru Impreza WRX STI PSE2 -05 såld
BMW M535 "S38B38" -86 såld
BMW 330iM -02 såld
<a href="http://www.garaget.org/Carlee" target="_blank">http://www.garaget.org/Carlee</a>
Subaru Impreza WRX STI PSE2 -05 såld
BMW M535 "S38B38" -86 såld
BMW 330iM -02 såld
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
400 kr fälgen för lack betalade jag förra sommaren för mina 17"are hos isaxsons och jag tror det vart lite under det för blästringen hos blästrings ab. Rekomenderas varmt! :thumbup: De är både trevliga och lätta att ha att göra med.
Åk förbi Isaxsons först och snacka färg med dem och sen åker du till blästrings ab och frågar om dom kanske kan kasta med fälgarna på någon transport till isaxsons. Blästrings AB blästrar många saker till Isaxons. Dom grejade det i ala fall för mitt V2 utan kostnad (dock är det mycket mindre...).
Åk förbi Isaxsons först och snacka färg med dem och sen åker du till blästrings ab och frågar om dom kanske kan kasta med fälgarna på någon transport till isaxsons. Blästrings AB blästrar många saker till Isaxons. Dom grejade det i ala fall för mitt V2 utan kostnad (dock är det mycket mindre...).
Senast redigerad av Little Elk den 18 mars 2009, 23:27, redigerad totalt 1 gånger.
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
2k va inte så farligt...blir smidigare med bläst och lack på ett ställe, ringer h&w och kollar imorgon
tack för all hjälp...
tack för all hjälp...
//Michael Fredriksson
//Upplands Väsby
//Subaru Impreza WRX STI
//Upplands Väsby
//Subaru Impreza WRX STI
- Arson
- Bil: Civic FK2 2016
- Namn: Mattias Aronsson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Jag skall med mina sommarfälgar till en industrilack i Vallentuna, enligt honom behöver man inte blästra fräscha fälgar när det gäller pulverlack.
Nåväl, jag får väl agera försökskanin och återkomma med resultatet nästa vecka
Nåväl, jag får väl agera försökskanin och återkomma med resultatet nästa vecka
//Mattias Aronsson
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Kontakt:
snygg bronzeaktig billack å matt klarlack
så här bra kan det bli

ja kommer då aldrig lacka en bilfälg med pulver lack "igen" efter å sett hur det kan bli
så här bra kan det bli

ja kommer då aldrig lacka en bilfälg med pulver lack "igen" efter å sett hur det kan bli
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Vad har du haft för problem med pulverlack??
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Solida färger blir bäst med pulverlack enligt mig. Gärna en grundfärg eller vit och svart. Metallic brukar bli matt och utan lyster.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Jimmy
- Kontakt:
får du stenskott på en pulverlackad fälg så lossnar det för det mesta en mycket större bit än om du hade haft billack,
www.RubNScrape.com
www.RubNScrape.com
- Arson
- Kontakt:
Sådär, lämnat iväg fälgarna nu, blev färgen mörkröd 
De hade precis lackat klart ett par fälgar till en Lamborghini Lp640, och de såg riktigt schyssta ut, kan alltid hoppas att resultatet blir detsamma för mina!
De hade precis lackat klart ett par fälgar till en Lamborghini Lp640, och de såg riktigt schyssta ut, kan alltid hoppas att resultatet blir detsamma för mina!
//Mattias Aronsson
- Arson
- Kontakt:
Då var fälgarna till Civicen lackerade, kulören blev ganska cool.
MEN... (som vanligt)
När jag satte ner en av fälgarna mot backen så lossnade två färgbitar c:a 2-3mm styck
Inbillade mig att pulverlack skulle vara skottsäker?
MEN... (som vanligt)
När jag satte ner en av fälgarna mot backen så lossnade två färgbitar c:a 2-3mm styck
//Mattias Aronsson
- David Lundin
Kan omöjligt vara ett välgjort jobb... så känslig skall ingen lack vara. Jag hade tagit tillbaka dem direkt och visat dem. Ev. ta vägen via en annan firma och få ett utlåtande från någon oberoende (de borde ju vara intresserade av att hjälpa dig då du förmodligen måste lacka om alla fälgar om lacken sitter så kasst).
Har nyligen pulverlackat mina fälgar vita och de står staplade på varandra och det flög då inte loss något när jag lade upp dem. Visst, jag var försiktig, men det förutsätter jag att du var också med helt nylackade fälgar.
Har nyligen pulverlackat mina fälgar vita och de står staplade på varandra och det flög då inte loss något när jag lade upp dem. Visst, jag var försiktig, men det förutsätter jag att du var också med helt nylackade fälgar.
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Surt Arson :/ När jag pulverlackade mina fälgar så blästrades dom innan iallafall och den färgen tålde allt skulle jag vilja påstå 
Men fick även samma färg på sprayflaska om det skulle bli något jäkelskap så man kunde bättra på.
Men fick även samma färg på sprayflaska om det skulle bli något jäkelskap så man kunde bättra på.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Arson
- Kontakt:
Alltid är det nåt. Tänkte åka till däckfirma och se om de kan kränga på utan att det blir några mer skador.
Annars får man väl åka till lackeraren igen då
Annars får man väl åka till lackeraren igen då
//Mattias Aronsson
-
Jimmy
- Kontakt:
som jag skrev ovan fast nu med bättre förklaring, pulverlack suger balle!Arson skrev:Då var fälgarna till Civicen lackerade, kulören blev ganska cool.
MEN... (som vanligt)
Billack +matt klarlack is da shit
Mvh Jimmy
www.RubNScrape.com
www.RubNScrape.com
- David Lundin
Vilken färg hade du Jimmy? För när jag kollade runt inför pulverlack av fälgarna fick jag förklarat att olika färger var olika hårda, att vitt var absolut starkast tillsammans med möjligen nån grå färg, men att mörkare färger alltid blev mer sköra.
Hade du också mörkare färg möjligen? Trodde inte det skulle vara SÅ stor skillnad själv, glad att jag ändå höll mig till vitt.
EDIT: Ta mig inte på exakt på orden, men något i den stilen var det iaf.
Hade du också mörkare färg möjligen? Trodde inte det skulle vara SÅ stor skillnad själv, glad att jag ändå höll mig till vitt.
EDIT: Ta mig inte på exakt på orden, men något i den stilen var det iaf.
Senast redigerad av David Lundin den 24 mars 2009, 17:54, redigerad totalt 1 gånger.
-
Jimmy
- Kontakt:
jag hade vita
www.RubNScrape.com
www.RubNScrape.com
- David Lundin
Så varför har man hört från flera håll att pulverlack skall vara bästa alternativet för fälgar då?
Säger inte att du har fel utan vill gärna veta helt enkelt, ifall man skall lacka fler fälgar i framtiden...
Säger inte att du har fel utan vill gärna veta helt enkelt, ifall man skall lacka fler fälgar i framtiden...
Senast redigerad av David Lundin den 24 mars 2009, 23:24, redigerad totalt 1 gånger.