Lågnivå/tändingen FN2?

Diskussioner om styling och stereo.
Tzatziki
Bil: Honda Type-R -07
Namn: Richard Carlsson
Kontakt:

Var iväg igår och köpte nya lågnivå kablar till Hondan då jag har en aktiv låda som jag tänkte slänga över från min gamla bil till den "nya". Det blev ett kit med lågnivå/säkringar bla bla bla + en fördelare så jag kan koppla in lågnivåkablarna till stereon.

Iaf, så blev jag informerad om att jag behövde dra en koppling mellan tändning och ..... remote? Har inte stor koll på billjud eller elektronik men här fick man typ göra en egen patentare. Tänkte höra ifall någon gjort så här tidigare? Hur löste ni problemet? Med min erfarenhet så kommer jag mest troligen inte mekka med tändningenskablarna själv men skulle behöva lite tips och råd hur man skulle kunna göra.

Använde forumets fenomenala sökfunktion tidigare men hittade inte riktigt vad jag sökte så jag hoppas att jag inte attackeras med 15 hänvisningar till andra trådar som frågat exakt samma sak ;)
Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen
Användarvisningsbild
MrJoniaz
Namn: Johan Nihlås

Du får dra högnivå sladdarna från den integrerade stereon, till en omvandlare som gör om det till lågnivå!
Johan Nihlås
073-0290708
johan.nihlas@hotmail.com
http://www.garaget.org/MrJoniaz" onclick="window.open(this.href);return false;
Äger:
Honda CTR FK8
Bilar som jag har ägt:
Honda CTR EP3
Honda CTR FN2
Honda civic EG5
Tzatziki
Kontakt:

MrJoniaz skrev:Du får dra högnivå sladdarna från den integrerade stereon, till en omvandlare som gör om det till lågnivå!
Jo, så långt var jag också med men killen i butiken pratade något om att jag fick dra en sladd från tändningen också?
MrOscar
Bil: Honda Civic Type R -07 (FN2)
Namn: Oscar Arehammar

Tzatziki skrev:
MrJoniaz skrev:Du får dra högnivå sladdarna från den integrerade stereon, till en omvandlare som gör om det till lågnivå!
Jo, så långt var jag också med men killen i butiken pratade något om att jag fick dra en sladd från tändningen också?

Jag antar att han menar att du ska dra en kabel från tändningen till remote-ingången på din låda så att lådan startar när du vrider på nyckeln!

Tips från mig:
Dra en liten kabel från 12voltsuttaget vid handbromsen medans du ändå är där och pillar!
Det är bara att trycka in en kabel i den kabeldosan som går in i 12volten och sedan dra kabeln bak till din låda

finns även en 12voltare i skuffen som man kan använda, men eftersom man redan röjt där fram så kan man lika gärna ta därifrån!

Då sätts lådan på när du vrider på nyckeln med, eftersom 12voltsuttaget ändå är kopplat till tändningen.. :)
Tzatziki
Kontakt:

Tack för svaret!
Får försöka ge mig på det så fort jag får tid, men svaret var guld värt *uppskattat
Skriv svar