Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
blåtand docka i Accord
Jag äger en Honda Accord 2014 och vart lite besviken då jag upptäckte att det är en gammal teknologi i bilen så jag inte kan streama musik över blåtand, och detta kan jag inte vara ensam om att svära över. Så hur gör ni för att streama eran Spotify trådlöst?
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?
- pasen
- Inlägg: 5390
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 156 times
Köper en blåtandsdongel med 3.5mm auxutgång, kopplar den till usbporten för ström och ljudkabel till auxporten i bilen, sen har du trådlös aux.
Enda nackdelen är väl att rattknapparna inte funkar.
Enda nackdelen är väl att rattknapparna inte funkar.
De går inte lura systemet att den tror att de är en Usb sticka så man kan byta låtar med ratten osv?pasen skrev:Köper en blåtandsdongel med 3.5mm auxutgång, kopplar den till usbporten för ström och ljudkabel till auxporten i bilen, sen har du trådlös aux.
Enda nackdelen är väl att rattknapparna inte funkar.
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?
- pasen
- Inlägg: 5390
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 156 times
Då ska du hitta en bluetoothdongel som kan simulera en iPod via USB, någon sådan har jag inte hittat än. Annars får du koppla in telefonen direkt i usbporten istället.
Men ja det lär väl gå. Men jag har inte hittat en lösning för det iaf. Det lär väl gå att meka in en raspberrypi eller motsvarade och bygga något program för det hela, men det känns lite overkilloch extremt tidskrävande... Jag har ändå alltid telefonen i dess hållare med waze igång så det är inte pest och pina att byta låt ändå, tycker jag.
Men ja det lär väl gå. Men jag har inte hittat en lösning för det iaf. Det lär väl gå att meka in en raspberrypi eller motsvarade och bygga något program för det hela, men det känns lite overkilloch extremt tidskrävande... Jag har ändå alltid telefonen i dess hållare med waze igång så det är inte pest och pina att byta låt ändå, tycker jag.
- pasen
- Inlägg: 5390
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 156 times
http://m.ebay.co.uk/itm/251832973934?_mwBanner=1
Det här kanske kan va nåt.
Eller denna
http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayIS ... 3196674859
Intressant...
Det här kanske kan va nåt.
Eller denna
http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayIS ... 3196674859
Intressant...
ja du är nog inte helt ute och cyklar där
läste att den undre Iphone anpassade blåtanden va byggda till
bilar med "Apple MFI certified" är accorden det ?
bilar med "Apple MFI certified" är accorden det ?
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?