CRX 16v -90

Sälj din Bil här
Chrull

CRX -90 (92kW) importerad från tyskland för några år sedan. Besiktigad förra året med en anmärkning på att batteriet inte satt fast ordentligt. I år är den ej besiktigad då jag försöker byta bromsar. Mer om detta längre ner

Hade egentligen tänkt behålla bilen fram till hösten då jag ska börja plugga. Men eftersom jag varken har tid eller ork att fixa med bilen så hoppas jag att det finns någon annan som har det. Det finns alltså en del att göra.

Följande saker bytta sedan jag införskaffade bilen för två år sedan:

Nytt batteri
Halva avgasröret ( Från katten till bakre dämparen typ)
Ny kamrem
Ny kylare

Följande saker MÅSTE fixas:

Vänster broms bak. ( Nya klossar och skivor finns) Dock så märkte jag att kolven på oket har satt sig i ytterläge och vägrar gå tillbaka. Så om du äger ett bromsok till en CRX, slå till och köp en bil till oket.

När väl bromsarna är lagade bör den gå igenom besiktningen utan problem, precis som den gjorde förra året.

Dock finns det andra saker som bör lagas/ordnas:

Byta bakre dämparen, alternativt skaffa nya ändrör, är inte så snyggt med rostiga stumpar
Byta spoilern (heter det väl?) bak. Den är spräckt p.g.a. tung högerfot vid backning i mörker.

Rost på skärmkanter. ( Vad trodde ni? Det är en Honda)

Den som köper bilen skall även vara väl medveten om det problem som finns med motorn. När motorn är ordentligt varmkörd börjar den nämligen ”hosta” och tappa effekt vid lite kraftigare gaspådrag, speciellt vid lägre varv. Frågade här på forumet och fick svaret att det kan vara ett trasigt fördelarlock/dåliga tändkablar.
Läs mer här: <a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=35279' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=35279</a>

Andra saker som kan vara av intresse är att den tar in vatten någonstans. Immar nämligen rätt rejält.

Kul saker som finns till bilen:

Sommar och vinterdäck på fälg
En kul ljudanläggning:
DLS 225 (5.25”) i dörrarna fram
DLS 226 (6.5”) Bak
DLS OA10 ( 10” open air-bas) i hatthyllan
DLS CA51 slutsteg på 4x50 watt plus en femte baskanal på 150watt

Lånade en decibelmätare på fysiken, 109decibel. Dock är det ingen anläggning du spelar techno eller hiphop på, utan den här är byggd för oss som gillar rent och fint ljud. Dvs, hårdrock. Vill du ha mer bas är det bara att koppla in en baslåda istället för högtalaren i hatthyllan.

Uppdaterar imorgon med bilder på skavankerna.

Prisidé: ingen aning, men för 25 tusen är den garanterat din;), annars tycker jag att du ska ge ett bud iaf. Det kostar inget

Naturligtvis behöver du inte köpa ljudanläggningen om du inte är intresserad. isåfall faller ju priset med ett antal tusenlappar..

Bilen finns att hämta i Båstad
Undrar du något så fråga
Senast redigerad av Chrull den 12 februari 2007, 19:06, redigerad totalt 1 gånger.
Christoffer Ohlsson