Honda Legend Coupé KA3 -88 V6 15.000,-
- Chrome
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 29 juli 2007, 11:27
- Bil: Prelude BB6 H22
- Namn: Tobias Rastbäck
- Ort: Malmö
- Kontakt:
Veteranbil i fullt fungerande vardagsskick.
Pris: 19.000kr eller bud
EDIT: Sänkt, 15.000? Kom igen, jag vill inte behöva lägga ut den på blocket, finns det ingen entusiast som vill glida med stil??
Hade hatat att behöva sälja den till någon 19'åring från arboga som skall bygga showbil av den.
23.000mil, besiktigad till nästa höst, 2019-08-31
Veteranbil: Skattebefriad och dispens från framtida miljözoner! Behöver endast besiktigas vartannat år.
Snart en riktigt unik bil, det finns max 60 st Legend Coupé kvar i Sverige, och frågan är hur många av dessa som är i körbart skick?
Fantastisk bil, används varje dag till och från jobbet, fungerar klockrent, startar alltid och går tyst och fint. Inget skrammel eller klonk, inga lösa paneler eller knarrande bussningar. Faktum är att skramlar mindre än de flesta moderna bilar jag kört. Otroligt tyst på motorväg och bekväm i 120km/h, knappt något vindbrus. Det är verkligen en direktörsvagn som skulle konkurrera med dåtidens BMW 5-serie.
Grym servo-styrning som jag misstänker är dynamisk i förhållande till hastighet.
Med ett par andra fälgar och 40mm offrad komfort blir det en riktigt unik samlarbil.
Säljes pga: Felköp. Jag skulle ha en billig vinterbil som jag inte skulle behöva ta hand om, men råkade se den här, och kunde inte motstå frestelsen.
Jag har tyvärr redan 2 projekt som skall ut på gatan nu, och har inte tid/råd att ta hand om denna också.
Historia: Få ägare, jag köpte från en dam som fått den i arv från en bekant, hon körde den knappt på 4 år. Den tidigare karln var Legend-etusiast och har dokumenterat varje sak han gjorde, medföljer en pärm med anteckningar och kvitton.
Fungerande utrustning:
Motor: 2.7 liter V6, Går tyst och fint, spettar på ordentligt, orginal utan något modifierat.
Kan ha lyftarknack när den stått stilla i 4 dagar under vintern, släpper på 30 sekunder. Jag har inte märkt av någon oljeförbrukning.
Växellåda: Växlar utan problem. Tungtrampad hydraulisk koppling, fungerar dock utan problem, slirar inte.
Bensinförbrukning: Entusiastisk.
Insida: Fantastiskt tidsenlig brun plast och beige läder! Förhållandevis välbehållen, tyvärr några märken och en reva i förarstolen. Klassiskt blå instrumentbelysning. Tyvärr fula gummimattor.
Bagege-utrymme: Rymmer troligen både golfklubbor och mediumstora lik, vilket som för stunden anses mest nödvändigt.
Utsida: Tyvärr lite trött. Tidigare entusiast har försökt hålla efter skärmkanter, bättringslackat och hållit efter den, tyvärr verkar de sista 5 åren ha tagit hårt på dess utsida. Lister i mycket dåligt skick.
Rost endast i skärmkant och golv-vals, verkar i övrigt 100% i golvet när jag krupit under. Även lite rost runt tanklocket.
Den är verkligen inte bortom räddning, utan behöver endast lite handpåläggning för att bli som ny.
Klarlacksläpp på något ställe, saknas en list, bläster på motorhuv.
Lack: Trött.
Medföljer: Ny original kamrem och spännrulle, som jag inte har orkat byta. Vet ej när detta utfördes senast.
Nybytt: Bromsok fram / belägg, Olja/Filter.
Finns i Malmö - jag har gjort 20-milsturer med den utan problem, kan inte se några problem med att köpa den och köra till tex. Stockholm.
Tobias, 070 - 363 82 18
Pris: 19.000kr eller bud
EDIT: Sänkt, 15.000? Kom igen, jag vill inte behöva lägga ut den på blocket, finns det ingen entusiast som vill glida med stil??
Hade hatat att behöva sälja den till någon 19'åring från arboga som skall bygga showbil av den.
23.000mil, besiktigad till nästa höst, 2019-08-31
Veteranbil: Skattebefriad och dispens från framtida miljözoner! Behöver endast besiktigas vartannat år.
Snart en riktigt unik bil, det finns max 60 st Legend Coupé kvar i Sverige, och frågan är hur många av dessa som är i körbart skick?
Fantastisk bil, används varje dag till och från jobbet, fungerar klockrent, startar alltid och går tyst och fint. Inget skrammel eller klonk, inga lösa paneler eller knarrande bussningar. Faktum är att skramlar mindre än de flesta moderna bilar jag kört. Otroligt tyst på motorväg och bekväm i 120km/h, knappt något vindbrus. Det är verkligen en direktörsvagn som skulle konkurrera med dåtidens BMW 5-serie.
Grym servo-styrning som jag misstänker är dynamisk i förhållande till hastighet.
Med ett par andra fälgar och 40mm offrad komfort blir det en riktigt unik samlarbil.
Säljes pga: Felköp. Jag skulle ha en billig vinterbil som jag inte skulle behöva ta hand om, men råkade se den här, och kunde inte motstå frestelsen.
Jag har tyvärr redan 2 projekt som skall ut på gatan nu, och har inte tid/råd att ta hand om denna också.
Historia: Få ägare, jag köpte från en dam som fått den i arv från en bekant, hon körde den knappt på 4 år. Den tidigare karln var Legend-etusiast och har dokumenterat varje sak han gjorde, medföljer en pärm med anteckningar och kvitton.
Fungerande utrustning:
- Elmanövrerat säte förare
- Elspeglar
- Sätesvärme
- Klimatanläggning (värme)
- Farthållare
- 3 elhissar (Ja Rutorna bak går att öppna!)
- Elektrisk taklucka
- Kassettbandspelare
- ALB (innan ABS)
- Motor/Kupévärmare
- Avtagbart drag!!
- Fönsterhiss höger fram: Motor fungerar men mekaniskt fel, kuggar över. Ej kollat närmre
- Kontakt i dörr till kupébelysning trasig.
- Knapp för bakre dimljus trilskas.
- AC'n har fått "kraftigt nedsatt funktion" sedan i November då jag köpte den.
- Antenn - Saknades när jag köpte den.
Motor: 2.7 liter V6, Går tyst och fint, spettar på ordentligt, orginal utan något modifierat.
Kan ha lyftarknack när den stått stilla i 4 dagar under vintern, släpper på 30 sekunder. Jag har inte märkt av någon oljeförbrukning.
Växellåda: Växlar utan problem. Tungtrampad hydraulisk koppling, fungerar dock utan problem, slirar inte.
Bensinförbrukning: Entusiastisk.
Insida: Fantastiskt tidsenlig brun plast och beige läder! Förhållandevis välbehållen, tyvärr några märken och en reva i förarstolen. Klassiskt blå instrumentbelysning. Tyvärr fula gummimattor.
Bagege-utrymme: Rymmer troligen både golfklubbor och mediumstora lik, vilket som för stunden anses mest nödvändigt.
Utsida: Tyvärr lite trött. Tidigare entusiast har försökt hålla efter skärmkanter, bättringslackat och hållit efter den, tyvärr verkar de sista 5 åren ha tagit hårt på dess utsida. Lister i mycket dåligt skick.
Rost endast i skärmkant och golv-vals, verkar i övrigt 100% i golvet när jag krupit under. Även lite rost runt tanklocket.
Den är verkligen inte bortom räddning, utan behöver endast lite handpåläggning för att bli som ny.
Klarlacksläpp på något ställe, saknas en list, bläster på motorhuv.
Lack: Trött.
Medföljer: Ny original kamrem och spännrulle, som jag inte har orkat byta. Vet ej när detta utfördes senast.
Nybytt: Bromsok fram / belägg, Olja/Filter.
Finns i Malmö - jag har gjort 20-milsturer med den utan problem, kan inte se några problem med att köpa den och köra till tex. Stockholm.
Tobias, 070 - 363 82 18
Senast redigerad av Chrome den 22 juni 2018, 09:33, redigerad totalt 2 gång.
Honda Prelude H22
garaget.org/Godspeaker
garaget.org/Godspeaker
- Daugaard
- Inlägg: 3748
- Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
- Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
- Namn: Emil Daugaard
- Ort: Tyresö (Sthlm)
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 280 times
Underbar bil! Jag önskar att jag kunde motivera ett köp =(
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
- Chrome
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 29 juli 2007, 11:27
- Bil: Prelude BB6 H22
- Namn: Tobias Rastbäck
- Ort: Malmö
- Kontakt:
Oh, easy.Daugaard skrev:Underbar bil! Jag önskar att jag kunde motivera ett köp =(
- Den får dra 1400kg.
- Den är störtcool
- Den är ganska praktiskt, med gott om bagageutrymme och plats för 2 kids
- Den matchar din image
- Det är en Honda!
- Sa jag att den får dra 1.400kg? Typ en lättad banprelude på rätt släp
- Det är en äkta glassätarglidare, ner med rutorna och aphäng.
- Det är en klenod
- Den fungerar - din fru hade applåderat ditt förnuftiga inköp.
Senast uppknuffad av Chrome 22 juni 2018, 09:35.
Honda Prelude H22
garaget.org/Godspeaker
garaget.org/Godspeaker