Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Honda Civic EG6 VTi -92
- GroundX
- Inlägg: 789
- Blev medlem: 28 januari 2008, 01:22
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Ort: Bollnäs
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 14 times
- Kontakt:
Börjar gå i tankarna att låta denna komma till mer användning i någon annans händer (60mil+ per år). En av få svensksålda som finns kvar. Svinkul och stabil att köra och byggd för att hålla som daily med alla tillbehör som fanns tillgängliga under det härliga 90-talet. Vissa prylar är extremt svårtillgängliga. För tillfället så är jag inte intresserad av att börja plocka av delar. Varmgarage under min ägo. Självklart besiktad med senaste kommentaren; "Jag trodde inte att det fanns såna här bilar kvar". Blev veteranare i fjol, därmed skattefri och är helförsäkrad via motorhistoriska för ca 700:-/år.
Växellåda: S9B, LSD
Grenrör: RMF Narrow 4-1 grenrör
Avgas: Buddy Club Spec II, Welen 2,5" sportkatalysator
Intake: Password:JDM PowerChamber intake + K&N luftfilter
Alukylare 2" core med 12" slimfläkt
P28 Mappad av kraft
AEM Fuelrail + AEM BTR
TA Coilovers
Powerflexbussningar
Omnipower rear control arms
15x7" BBS RS001, ET25
MG-skivor fram med preludeok,
HAWK HPS-belägg runtom
Type-R(EP3)-stolar (org. EG6 finns och medföljer)
HPC CO2-knopp + Fixxe Performance shortshift
EDM 2-DIN mittkonsoll
T1R -moccadamask
Mügen-pedaler (replica)
OEM-mattor
Single-DIN Mugghållare
Momo optional steering wheel (JDM, OEM access)
ATIWE steering wheel (EDM, OEM access)
Long armrest (JDM, OEM access)
Access Luggage Cover
Flare (utan pyroteknik / atrapp)
Optional kick plates
Air Refiner / Purifier
Gathers JDM OEM Access, dubbla bakre högtalare.
Carozzeria Tweeters (OEM Access)
Seibon Kolfiberhuv (org. finns och medföljer)
Amber Corners
Wind Visors (ej OEM)
Sunroof Visor (OEM med hondamärket)
Rear mudflaps
Spoon replica CF-vinge
Bumper Pole (vänsterstyrdkonverterad)
OEM Fog Lights med 6000k xenon
Lite reservdelar medföljer.
Eftersom att pris måste finnas så säger vi väl att den går att hämta imorgon för 199k. Hur som helst så är inte detta en bil för någon som letar ett kortsiktigt fynd, utan någon som letar efter en välbyggd, rostfri Japansk klassiker med delar på som knappt går att köpa. Prislappen kommer vi överens om så länge du vet vad det är för någonting. Ev byte S2K el. NSX.
Motor: B18C6 (ca 13k mil, aldrig överladdad)Växellåda: S9B, LSD
Grenrör: RMF Narrow 4-1 grenrör
Avgas: Buddy Club Spec II, Welen 2,5" sportkatalysator
Intake: Password:JDM PowerChamber intake + K&N luftfilter
Alukylare 2" core med 12" slimfläkt
P28 Mappad av kraft
AEM Fuelrail + AEM BTR
TA Coilovers
Powerflexbussningar
Omnipower rear control arms
15x7" BBS RS001, ET25
MG-skivor fram med preludeok,
HAWK HPS-belägg runtom
Type-R(EP3)-stolar (org. EG6 finns och medföljer)
HPC CO2-knopp + Fixxe Performance shortshift
EDM 2-DIN mittkonsoll
T1R -moccadamask
Mügen-pedaler (replica)
OEM-mattor
Single-DIN Mugghållare
Momo optional steering wheel (JDM, OEM access)
ATIWE steering wheel (EDM, OEM access)
Long armrest (JDM, OEM access)
Access Luggage Cover
Flare (utan pyroteknik / atrapp)
Optional kick plates
Air Refiner / Purifier
Gathers JDM OEM Access, dubbla bakre högtalare.
Carozzeria Tweeters (OEM Access)
Seibon Kolfiberhuv (org. finns och medföljer)
Amber Corners
Wind Visors (ej OEM)
Sunroof Visor (OEM med hondamärket)
Rear mudflaps
Spoon replica CF-vinge
Bumper Pole (vänsterstyrdkonverterad)
OEM Fog Lights med 6000k xenon
Lite reservdelar medföljer.
Eftersom att pris måste finnas så säger vi väl att den går att hämta imorgon för 199k. Hur som helst så är inte detta en bil för någon som letar ett kortsiktigt fynd, utan någon som letar efter en välbyggd, rostfri Japansk klassiker med delar på som knappt går att köpa. Prislappen kommer vi överens om så länge du vet vad det är för någonting. Ev byte S2K el. NSX.
- Bilagor
-
- VID20230724141030.mp4
- (21.14 MiB) Nerladdad 26 gånger
Senast redigerad av GroundX den 22 september 2023, 22:02, redigerad totalt 3 gång.
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13
- GroundX
- Inlägg: 789
- Blev medlem: 28 januari 2008, 01:22
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Ort: Bollnäs
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 14 times
- Kontakt:
Delar med mig av en den 'vanliga avundsjuka idioten' ifall någon känner sig ensam med dessa imbecilla varelser.
Lite B18+BC2-ljud får ni på köpet
Lite B18+BC2-ljud får ni på köpet
- Bilagor
-
- VID20230724141030.mp4
- (21.14 MiB) Nerladdad 41 gånger
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13
- GroundX
- Inlägg: 789
- Blev medlem: 28 januari 2008, 01:22
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Ort: Bollnäs
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 14 times
- Kontakt:
Haha, ja - det är lite märkligt. Men det är tydligt att det finns folk med för mycket tid som arbetsförmedligen borde förbarma sig över. Så kanske de någon gång i livet har råd att köpa sig en heeeelt egen bil
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13
- Lärfors
- Inlägg: 2157
- Blev medlem: 14 juli 2015, 21:03
- Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
- Namn: Andreas Lärfors
- Ort: Göteborg
- Has thanked: 399 times
- Been thanked: 262 times
Fantastiskt vanlig att vuxna människor idag inte kan bete sig som sådana. Tragiskt.
Fint ljud i klippet, tack för det!
Fint ljud i klippet, tack för det!
Andreas Lärfors : IT ansvarig
- GroundX
- Inlägg: 789
- Blev medlem: 28 januari 2008, 01:22
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Ort: Bollnäs
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 14 times
- Kontakt:
Hehe, troligen är den här "Johan" i skärmdumpen precis fyllda 18 och hade hoppats på att kunna köpa en schysst EG5-EG6 för 50-60k när körkortet införskaffats. Vilket nu är en verklighet som flugit förbi rejält, så jag tycker mer synd om honom än jag klarar av att bli upprörd faktiskt (jag är varken i behov av pengar eller plats). om ingen är intresserad utav bilen i moderland (ja, den är ju svensksåld...) , så får den gärna stå kvar så kan jag njuta av den en sommar till, sen får den väl antingen gå på export eller vara kvar
Har också fått några svar hur man kan tro att det finns något värde alls när bilen är helt byggd på massa replikadelar...
Även några där man länkat till andra annonser på sönderrostade EG4or för 30-40k som ju är "samma bil" och att det bjuds 30k för denna
Har också fått några svar hur man kan tro att det finns något värde alls när bilen är helt byggd på massa replikadelar...
Även några där man länkat till andra annonser på sönderrostade EG4or för 30-40k som ju är "samma bil" och att det bjuds 30k för denna
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13
-
- Inlägg: 46
- Blev medlem: 25 augusti 2021, 21:20
- Bil: Civic ED6 / Volvo 745
- Namn: Noel Nicklasson
- Ort: Kalmar/Öland/Borgholm
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 6 times
Folk förstår inte vad dessa bilar går för i andra länder. Det är ingen som bygger Hondor på sättet du gjort i Sverige.GroundX skrev: ↑22 september 2023, 18:30 Hehe, troligen är den här "Johan" i skärmdumpen precis fyllda 18 och hade hoppats på att kunna köpa en schysst EG5-EG6 för 50-60k när körkortet införskaffats. Vilket nu är en verklighet som flugit förbi rejält, så jag tycker mer synd om honom än jag klarar av att bli upprörd faktiskt (jag är varken i behov av pengar eller plats). om ingen är intresserad utav bilen i moderland (ja, den är ju svensksåld...) , så får den gärna stå kvar så kan jag njuta av den en sommar till, sen får den väl antingen gå på export eller vara kvar
Har också fått några svar hur man kan tro att det finns något värde alls när bilen är helt byggd på massa replikadelar...
Även några där man länkat till andra annonser på sönderrostade EG4or för 30-40k som ju är "samma bil" och att det bjuds 30k för denna
Den är så jävla cool!