Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
B16 - ITB + insugstrattar/plenum kolfiber, Höstrea: 8000:-
Kategoriregler
MVH Styrelsen
- Hondaklubbens Köp & Sälj är i första hand till för privatpersoner och vi tillåter inte företag att annonsera.
- Säljer du något ska ett rimligt pris finnas med. Det ska tydligt framgå vad som gäller fraktkostnad, moms m.m. Finns det inget pris med i annonsen kommer denna tas bort.
- "Bud" får gärna finnas med, men endast i kombination med ett pris.
Ex: För min motor begär jag 4 500 kr eller bud. - Det måste vara en riktig annons inte bara en länk till en annons sida (dessa tas bort omedelbart och utan varning eller notifiering).
- Vill ni "uppa" annonsen så gör det max 1 gg/vecka, skapandet av annonsen räknas som en uppning. Masspostning för att annonsen skall ligga längst upp leder till varning.
MVH Styrelsen
- ITB + Insug = Honda CBR1000R med koniska kolfibertrattar och kolfiberplenum
Trattar och plenum väger så lite att man måste binda fast den annars blåser den bort. (byggd av Lilja på Koenigsegg)
Pris ITB och insug: 9990:- 8000:-
Trattar och plenum väger så lite att man måste binda fast den annars blåser den bort. (byggd av Lilja på Koenigsegg)
Pris ITB och insug: 9990:- 8000:-
Mvh Benci_Hovanyi
Från byggtråden på Rejsa:
och pricken över vinterns alla projekt blir som sagt en ITB, som är baserad på Honda CBR1000RR spjäll.
Den byggdes av en kille på HPC till sin CRX med en likadan B16-motor som finns i min bil.
Den har kolfiberplenum och koniska kolfibertrattar.
Mvh Benci_Hovanyi
Ja, det satt på en B16a.JCP skrev:Något att rek för en b16b? vad skulle det göra för skillnad mot ett annat aftermarket insug ?
Skillnaden mot ett annat insug? Ja, då får du definiera först vad du vill jämföra med.
Detta kit är både insug och spjäll i ett, och spridare (OEM Prelude). Så då måste du jämföra detta med ett annat "aftermarket insug+spjäll".
Men jämfört med en traditionell "större singel-gasspjäll+insug" kombo, så ger ITB en bättre mellanregister och upp mot varvstopp.
Motorn blir mer varvvillig, ger mycket snabbare gasrespons och har ett härligt ljud som alla bara älskar. Jag överdriver inte. Titta på några av mina filmer på Tuben, så förstår du.
På en original B16 lönar sig inte så mycket på att gå upp i singel-spjäll/insug.
Har du trimkammar och mapningsbar ECU, då kan man ta nästa steg med spjäll och insug.
Och då är en ITB topp-notch.
Hoppas detta ger någorlunda uttömmande svar.
------------------------------------------------------------------------------
Vid köp av min ITB:n bjuder jag på mappen också.(Hondata)
Den har kostat många tusen att ta fram.
Mappen är framtagen med BLOX Tybe-B kammar, den har jag också till salu.
Annars kan man anpassa mappen till vilken trimkam som helst, tex Skunk2 Stage2 som har nästan identisk specs. med Blox Type-B.
Mvh Benci_Hovanyi