Hittade ingen presentationssektion, så jag inleder min karriär här på formet med att direkt posta i Köpes-avdelningen
Till saken. Jag har en (total)kvaddad NSX av årsmodell 1991. Chassit är totalskrot, men motor, drivlina, elektronik osv fungerar. Skrotet (eller "korven" som man skulle kunna kalla den med tanke på att den rullat i 150 blås) har stått på pallbockar i uppvärmt, rent garage i ca 10 år nu. Skulle vilja undersöka möjligheten att hitta en bil att sätta motor med mera i.
Visst skulle man kanske kunna ta in en importbil för 200k, men jag behöver ju inte motor+drivlina+elektronik... Mina tanke är att kanske det finns någon som har ett slitet exemplar, eller någon som blåst och/eller trimmat sönder sin motor eller dylikt? Eller vet vart man kan hitta ett sådant exemplar? Har kollat lite i Ebay också, men dom flesta är i bra skick (dvs för dyra för att det ska vara lönt med besväret).
Riktiga låNgmilare fungerar också, typ 20.000 mil och uppåt. Skicket på karossen behöver (får väl av ekonomiska skäl
Frågan är helt seriös, även om jag inte bestämt mig för att genomföra ett sånt här projekt ännu. Det hänger naturligtvis på vad jag kan hitta för nåt att bygga på och vad det kostar.
Mvh/R.
UPDATE: Problemet löst! NSX inhandlad från Frankrike och införd till sverige i Maj 2012. Väntar nu på ursprungskontroll och regbesiktning.