Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Dubbelpipit rör?
Tja.
Jag undrar om någon vet var man kan köpa färdiga avgassystem som har dubbla utblås, ett på vardera sida. Inte 2st precis brevid varandra. Kanske 3 eller 3,5" på båda.
Eller är det så jävligt att man måste göra ett eget? Det vore ju klockrent om det fanns något som passade CTR -04, på bredden av rören dvs.
Tack på förhand.
Jag undrar om någon vet var man kan köpa färdiga avgassystem som har dubbla utblås, ett på vardera sida. Inte 2st precis brevid varandra. Kanske 3 eller 3,5" på båda.
Eller är det så jävligt att man måste göra ett eget? Det vore ju klockrent om det fanns något som passade CTR -04, på bredden av rören dvs.
Tack på förhand.
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag är 98% säker på att det inte finns på marknaden. Det finns säkert någon hemmapulare någonstans i världen som gjort det dock. Du skulle ju behöva såga sönder och modda bakläppen för att få dit det. Som sista motargument så är det onödig extra vikt med dubbla rör på en radfyra
.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Ja det kan jag hålla med om att det är onödig vikt med dubbla rör. Men jag har en ny bakkjol på gång, där jag hade tänkt att dra ut två rör igenom gallret på den, vilket jag tror kan bli riktigt snyggt. Som på denna ungefär: <a href="http://www.garaget.org/?car=107628&image=1223981" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=107628&image=1223981</a> fast det ska vara galler där det är öppet på denna bil.
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Om du missat så är det en audi a4 och inte en type-r tror de kommer se riktigt skumt ut!gasamatte skrev:Ja det kan jag hålla med om att det är onödig vikt med dubbla rör. Men jag har en ny bakkjol på gång, där jag hade tänkt att dra ut två rör igenom gallret på den, vilket jag tror kan bli riktigt snyggt. Som på denna ungefär: <a href="http://www.garaget.org/?car=107628&image=1223981" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=107628&image=1223981</a> fast det ska vara galler där det är öppet på denna bil.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
Hade dubbla pipor på min gamla ctr, var uppsala avgasteknik som byggt. Var dock aldrig överens med utsendet, för fläskigt på en liten ctr...
Lyckades tyvärr inte ladda upp några biler här...
Lyckades tyvärr inte ladda upp några biler här...
Senast redigerad av j.persson den 3 mars 2009, 19:07, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Persson
råkade klicka 2 ggr
personligen tycker jag iaf att det är skitsnyggt.. men tror att det skulle bli en del jobb för att få det snyggt med bakkjolen... :hmm:
personligen tycker jag iaf att det är skitsnyggt.. men tror att det skulle bli en del jobb för att få det snyggt med bakkjolen... :hmm:
Senast redigerad av jojjovich den 5 mars 2009, 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
Garaget.org/Jojjovich
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Det såg faktiskt klart bättre ut än jag hade trott...Om det suttit en V8 under huven så hade det kännts helt rätt
.
Stockholm
Steffo skrev:Det såg faktiskt klart bättre ut än jag hade trott...Om det suttit en V8 under huven så hade det kännts helt rätt.
det ser ju grymt bra ut
återkommer ifall sidan dyker upp igen....
Garaget.org/Jojjovich