Dubbelpipit rör?

gasamatte

Tja.
Jag undrar om någon vet var man kan köpa färdiga avgassystem som har dubbla utblås, ett på vardera sida. Inte 2st precis brevid varandra. Kanske 3 eller 3,5" på båda.
Eller är det så jävligt att man måste göra ett eget? Det vore ju klockrent om det fanns något som passade CTR -04, på bredden av rören dvs.

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Jag är 98% säker på att det inte finns på marknaden. Det finns säkert någon hemmapulare någonstans i världen som gjort det dock. Du skulle ju behöva såga sönder och modda bakläppen för att få dit det. Som sista motargument så är det onödig extra vikt med dubbla rör på en radfyra :).
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
gasamatte

Ja det kan jag hålla med om att det är onödig vikt med dubbla rör. Men jag har en ny bakkjol på gång, där jag hade tänkt att dra ut två rör igenom gallret på den, vilket jag tror kan bli riktigt snyggt. Som på denna ungefär: <a href="http://www.garaget.org/?car=107628&image=1223981" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=107628&image=1223981</a> fast det ska vara galler där det är öppet på denna bil.
PhR34k
Regionombud Gold
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

gasamatte skrev:Ja det kan jag hålla med om att det är onödig vikt med dubbla rör. Men jag har en ny bakkjol på gång, där jag hade tänkt att dra ut två rör igenom gallret på den, vilket jag tror kan bli riktigt snyggt. Som på denna ungefär: <a href="http://www.garaget.org/?car=107628&image=1223981" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=107628&image=1223981</a> fast det ska vara galler där det är öppet på denna bil.
Om du missat så är det en audi a4 och inte en type-r tror de kommer se riktigt skumt ut!
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
j.persson
Namn: Johan Persson

Hade dubbla pipor på min gamla ctr, var uppsala avgasteknik som byggt. Var dock aldrig överens med utsendet, för fläskigt på en liten ctr...

Lyckades tyvärr inte ladda upp några biler här...
Senast redigerad av j.persson den 3 mars 2009, 19:07, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Persson
jojjovich
Namn: Johan Landfors

såg för inte så längesen en sida med just detta...

tror det var sista ljuddämparen bara som såldes.. inte hela system, men tyvärr hittar jag inte sidan nu :annoyed:

Bild
Garaget.org/Jojjovich
jojjovich

råkade klicka 2 ggr ;)

personligen tycker jag iaf att det är skitsnyggt.. men tror att det skulle bli en del jobb för att få det snyggt med bakkjolen... :hmm:
Senast redigerad av jojjovich den 5 mars 2009, 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
Garaget.org/Jojjovich
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Det såg faktiskt klart bättre ut än jag hade trott...Om det suttit en V8 under huven så hade det kännts helt rätt :).
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
jojjovich

Steffo skrev:Det såg faktiskt klart bättre ut än jag hade trott...Om det suttit en V8 under huven så hade det kännts helt rätt :).

det ser ju grymt bra ut 8) haha

återkommer ifall sidan dyker upp igen....
Garaget.org/Jojjovich
Skriv svar