Diffbroms köpes

Användarvisningsbild
luckan
Namn: Daniel Lukjanovic

Nu känner jag att det är dags för en sista lilla uppgradering (vilket jag iofs sagt några gånger innan detta), så nu är jag på jakt efter en diffbroms till min ep3a.

Har ni något så hör av er, kan ni få hem en så hör av er då också.

Såg iofs att det fanns en JDM låda till salu, men Quaifen ska visst vara mkt bättre på alla sätt och vis. Sen är det ju det här med utväxlingen... Vill ju inte så gärna ligga i vtec på motorvägen... Kanske är det bara jag som är känslig?

Mvh,
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Har du inte kört med diffbroms tidigare är skillnaden som natt och dag oavsett. Lådan som är till salu är klockren, 12 000, en dag senare har du diff och en beggad låda du kan få några tusen för. Blir inte billigare med en Quaife.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
luckan

Har som sagt funderat på det, men som sagt, är rädd att varvtalet ska rusa när jag kör på motorvägen. Tycker redan att denna lådan är lite gränsfall, men det får man ju tåla =). Men det kanske inte är någon större skillnad?

Mvh,
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Det skiljer 400rpm i motorvägsfart mellan jdmlådan och standardlådan, är nästan som att köra på 5an istället.
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Mfactory kostar 649$ på Ebay, lite skillnad mot 12000:-
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Väldig skillnad om man kan montera själv, samt meka själv, ska man få det gjort hos någon är det troligtvis billigare att bara byta till 12 000kr låda.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Melanoz

vad behöver man göra för ingrepp för att montera en själv tex den asse tipsade om?
Sorry att jag lånar tråden
Marcus Melanoz
Användarvisningsbild
Pirro
Bil: S2000 Turbo
Namn: Pierre S
Kontakt:

Man behöver en Verkstadmanual, och en verktygslåda, sen kan "nästan" vem som helst byta diff...
Remember, friends don't let friends roll on ROTA´s.
Amuse S2000 Turbo
Repsol CBR 600RR
Användarvisningsbild
luckan

Är det någon som hört talats om Autotech Wavetrack, en diff som ska vara bättre än ex Quaife (den fungerar trots 0 belastning, ex när ett hjul är helt i luften)?

Mvh,
Användarvisningsbild
fodden
Bil: S2000
Namn: Carl-Johan Bergh

Köp en Drexler, så har du det bästa ;)
GT4
Polo WRC
Användarvisningsbild
luckan

Den e ju billig också.... Köp en du med, till din bil ligger de ju bara på 9199.99:-....

Dollar :O

Mvh,
Användarvisningsbild
Asse

luckan skrev:Är det någon som hört talats om Autotech Wavetrack, en diff som ska vara bättre än ex Quaife (den fungerar trots 0 belastning, ex när ett hjul är helt i luften)?

Mvh,
Isåfall är det en lamelldiff, dom är bättre än torsen diffarna egentligen speciellt när det gäller bankörning, men kan kräva mer underhåll.
Samt lite mer aggresiva vid "normal" körning.

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Användarvisningsbild
luckan

Tydligen ska de vara underhållsfria, förutom att man bör byta olja ca var 500 mil. Finns tydligen de som kört tusentals mil utan att ha bytt, men det är ändå inget de rekommenderar... Kikade även lite på OS Giken, men det känns lite halvt onödigt rent budgetmässigt... Lär ju aldrig bli nån "track day master" om man säger så... Å andra sidan så har jag ju precis installerat Race Chrono i mobben :D

Mvh,
Användarvisningsbild
fodden
Bil: S2000
Namn: Carl-Johan Bergh

Drexler kostar 1600 Euro om du köper i tyskland, sitter i Hondas WTCC bilar :)

JDM-lådan är nog vettigast
GT4
Polo WRC
Malkolm

Jag vill påstå att det är aningen billigare att montera i en diff i bigintlig låda än att köpa en jdmlåda. Nu är det ju vettigt pris på den dära lådan för 12, men det blir fortfarande minst samma pris som att stoppa i en diff i befintlig låda. Så det jag vill påängtera istället är att välj låda efter utväxling istället. Snabbare bil- Jdmlådan. Lägre varv i motorvägsfart-orginal lådan.

Då wavetrack är en kopia på quafien så är den iaf inte bättre. Gå i. På amerikansk säljpropaganda.
Användarvisningsbild
Hammerin
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

lamell diff är för rejs pöjkar som gillar att mecka! Typ, chimsa om den för varje ny bana du besöker, för optimal prestanda!
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Användarvisningsbild
luckan

Användarvisningsbild
Asse

Nja, det finns ju dom som kör med OBX diff oxå, men personligen håller jag mig ifrån OBX då många av deras prylar är ren skit.

Köp Mfactory om du vill ha budget diff.
Köp Quiafe om du vill ha märkes diff.

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Användarvisningsbild
luckan

Har eventuellt en OS Giken på g. Vi får se hur det hela utvecklar sig. De är ju inte speciellt jättebilliga direkt. Lär förhoppningsvis få veta mer i början av nästa vecka.

Mvh,
Malkolm

Asse skrev:Nja, det finns ju dom som kör med OBX diff oxå, men personligen håller jag mig ifrån OBX då många av deras prylar är ren skit.

Köp Mfactory om du vill ha budget diff.
Köp Quiafe om du vill ha märkes diff.

Enda skillnaden på Quaife o Mfactory är namnet samt vilket land dem är tillverkade i. Båda diffarna verkar hålla för över 800hk. Själv har jag kört med båda varianterna och inte märkt någon skillnad. Så nu kör jag med Mfactory´s diff i accorden, varför betala mer för samma produkt?

Jag har kört en bil med Kserie och lamelldiff, fyfan säger jag, aldrig mer. Det är bara för profesionella racingteam.. Drivaxlar mår inte bra av så starka diffar på framhjulsdrivna bilar. Så köp inte strul som sliter som fan på alla delar och en jäkla massa meck. Skaffa något som man vet funkar i längden istället.

My 2cents.
Skriv svar