Nya kategorier

Har du problem med hemsidan eller har synpunkter samt annat som berör sidan i sig, skriv här.
Användarvisningsbild
emre114
Inlägg: 305
Blev medlem: 15 augusti 2013, 13:58
Bil: S2000
Namn: Emre Sen
Ort: västerås

Saknar ni några nya kategorier?

Jag saknar kategorier där man pratar fritt om enbart vissa modeller, tex EG EP3 S2000 osv

Jag skulle gärna vilja se en DIY kategori där folk kan lägga in guider på smarta lösningar och hjälpa andra tex Airbag lampor och sånt.

Vad tror ni om det? kom gärna med egna förslag och idéer. :D
anno
HPC Guld Medlem
Inlägg: 4041
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Noterat! :)

Tar upp detta på kommande styrelse möte!
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
stenka
HPC Medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 21 september 2009, 11:21
Bil: Honda S2000
Namn: Sten-Åke Karlsson
Ort: Kungsbacka
Has thanked: 1 time

Håller med om att jag vill se underkategorier per fordon.
Bilar Honda
underkategorier Modell S2000, CR-V, CIVIC, INTEGRA osv
Underkategorier Modellbeteckning CIVIC t.ex FN2, osv....
Kör följande Hondor:
Honda Civic Type R FK8 2017
Honda S2000 AP1 2003
lowpass
HPC Medlem
Inlägg: 2434
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 51 times

Det är en bra idé :)
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Inlägg: 711
Blev medlem: 12 december 2007, 15:12
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Ort: Södermalm
Been thanked: 3 times

Inget nytt under solen, denna fråga har varit uppe många gånger. Det som det fallit på är att forumet inte direkt genererar så mycket poster att separata underforum med modellkategorier är en väg att gå.

Sen så undrar jag hur det skulle gå till? Ska vi börja om från början med helt rena underkategorier eller börja tröska databasen för att kategorisera alla dom trådar som finns?

Jag är inte helt emot detta med modellkategorier men vi är ett "pytte forum" och att inte ha underforum skapar en mer familjär känsla samt ökar chansen att användare får svar.
Men det ökar så klart servicen för dom som bara vill ha snabba svar.......

I övrigt håller jag med om att det skulle kunna behövas lite nytt!

/J
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Det är helt klart ett litet dilemma precis som Ostkungen här ovanför beskriver. Vore underbart med varje bilmodell som underkategori, men det skrivs för lite på forumet för att det skall vara "lönsamt". Blir mest bara en massa inaktiva delar.
Men fyll gärna på med inputs så tar vi upp argumenten på nästa möte, finns det intresse så ska vi så klart verka för det :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
klotter
Inlägg: 333
Blev medlem: 17 augusti 2006, 10:36
Bil: Accord
Namn: Fredrik Johansson
Ort: GBG

Om man vill locka att fler skriver kanske det borde finnas ett litet projektforum för icke honda bilar.

Vissa här har väl flera bilar som man vill visa upp vid sidan av sin honda.


Sen tycker jag det är synd att projektdelen är låst för icke betalande medlemmar.
Hur skall man kunna bli intresserad av honda om inte man kan läsa vad som försigår med hondorna i sverige?
Blir väldigt låst och hemligt om inte projekten är tillgängligt för allmänheten som alla andra forum är.

EDIT: Ang att ha en kategori per modell, det tror jag vi är för små för.
I ED/EF avdelningen kanske det skulle bli en tråd per vecka. Om man har tur.

Dessutom har man ju kunskap om flera modeller, så det blir risk att inte alla ser trådarna och kan hjälpa till.
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Ingen av dom alternativen är ens aktuella.

Det är ett Honda-forum. Vill man se andra bilar eller visa andra bilar finns det andra forum.

Projekttrådarna är låsta för att få folk att bli medlemmar i HPC och först därefter kan skörda frukten av att få titta på andras projekt osv. Hooked kan man bli ändå när man browsar ordet fritt eller media tex.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Uppdelning av kategorier efter bilmodell är inte aktuellt. Det blir för krångligt för användare och för mig. Vi vill hålla kategorier till minsta möjliga antal. När det blir för mycket poster får man titta på att splitta upp dem.

Vi behöver inte lösa det problemet innan det uppstått. En annan fördel är att jag tex säkert bara skulle hänga i S2000 kategorin och inte ens läsa om de som pratar eg, även fast det kanske finns nåt som intresserar mig eller som jag kan tillföra i den kategorin. Det finns inget positivt i det enligt mig.

Och kategorier för andra tillverkare är som Eisen sa inte aktuellt, vi är en märkesklubb.

Ang projekttrådarna tror jag vi pratat om att öppna upp den kategorin tidigare. Vi kanske bör prata om det igen, kanske ge möjlighet att läsa med inte skriva? Vissa vet som sagt inte ens att den finns.

Ni får ursäkta om jag låter hård, men det är väldigt mycket jobb att städa upp gamla trådar efter nya kategorier. Och det kommer utan tvekan bli som Mordiiax säger, döda kategorier...
moggesthlm
Inlägg: 875
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:08
Ort: Sollentuna, Stockholm
Been thanked: 6 times

Klubbilar som fanns förut skulle jag vilja få tebax. I dags läget vet man ju inte vem som har vad för bil. Och skulle man vilja få kontakt med nån som kör samma bil som en själv så skulle det vara skitbra sätt för att få kontakt med vederbörande. Behövs ju bara 1-2 bilder med en lite spec och vem som äger bilen. Där kan man ha bilarna katalogiserade
//Morgan Blom, Stockholm


Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Frågan är hur det ska lösas rent tekniskt mogge, nån som har förslag? Stående/klistrade trådar? Annan lösning? Hur hade vi innan?
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Inlägg: 711
Blev medlem: 12 december 2007, 15:12
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Ort: Södermalm
Been thanked: 3 times

Mogge menar nog den här funktionen "2003 Hemsidan bytte form och layout, en massa nya funktioner tillämpades såsom nytt galleri för medlemsbilarna och nya medlemssidor." :lol:

Min röst läggs på att MC delen av forumet meddelas att den inte kommer få uppleva 2015.

/J
moggesthlm
Inlägg: 875
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:08
Ort: Sollentuna, Stockholm
Been thanked: 6 times

StockholmsJOCKE skrev:Mogge menar nog den här funktionen "2003 Hemsidan bytte form och layout, en massa nya funktioner tillämpades såsom nytt galleri för medlemsbilarna och nya medlemssidor." :lol:

Min röst läggs på att MC delen av forumet meddelas att den inte kommer få uppleva 2015
/J

Jepp oldie but a goldie ;). Var ju skitbra funktion för hitta just den bilen och ägaren i klubben man sökte.

Hur man löser det tekniskt pasen har jag ingen aning om, ingen it-kille :)
//Morgan Blom, Stockholm


Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Användarvisningsbild
emre114
Inlägg: 305
Blev medlem: 15 augusti 2013, 13:58
Bil: S2000
Namn: Emre Sen
Ort: västerås

För att inte få inaktivt så kan man väl bara ta dem modeller som det diskuteras mest om, behöver man verkligen städa upp gamla trådar?

Det borde ju egentligen vara individuellt att avgöra vad man läser, om man nu väljer att hålla sig till enbart s2000 delen så gör man väl det, men intresserar man sig om andra modeller så är det ju inte jätte svårt att kolla under dem andra kategorierna om det finns något intressant man vill läsa om där.

Jag kan bara tala utifrån mitt egna tänk, jag är varken kunnig eller intresserad av andra Honda modeller, så för min del är det helt ointressant att läsa om andra modeller eller komma med åsikter/tips då det finns andra som vet bättre än mig på detta forum.
Men alla S2000 trådar är mycket intressantare i min värld, så därför saknar jag en sån kategori, där man vet att alla trådar som skapas är om just den modellen.

Hoppas jag inte lät allt för egoistisk, ville bara förklara lite varför jag saknar modell anpassade kategorier.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Problemet är att det tar tid och blir rörligare, och då menar jag att det tar tid att bläddra runt bland alla kategorier. Jag tycker redan nu att vi har för många kategorier.
Användarvisningsbild
Blitzwing
Styrelsen
Inlägg: 1730
Blev medlem: 1 juli 2009, 23:10
Bil: Ingen Honda
Namn: Robin Persson
Ort: Finspång
Has thanked: 59 times
Been thanked: 51 times

Det här med att folk inte känner till projektdelen innan de ens blivit medlemmar, går det inte att promota medlemmarnas projekt på något relativt simpelt sätt?
Robin Persson |
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Hpc Facebook kanske?
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
Blitzwing
Styrelsen
Inlägg: 1730
Blev medlem: 1 juli 2009, 23:10
Bil: Ingen Honda
Namn: Robin Persson
Ort: Finspång
Has thanked: 59 times
Been thanked: 51 times

{BÅGEN} skrev:Hpc Facebook kanske?
Ja och kanske på första sidan innan forumet?
Robin Persson |
Skriv svar