Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
I Söndags sköt jag min första älg
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Ännu en lyckad jaktmorgon, tjäder är gott <!--emo&:D-->
<!--endemo-->

[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]
1987 Rallycorsa[/b]
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>
[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
1987 Rallycorsa[/b]
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
- c0k3
- Bil: Honda Jazz-04
- Namn: Marcus Claesson
<!--QuoteBegin--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ännu en lyckad jaktmorgon, tjäder är gott <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
först har du blivit fet, nu har du blivit gammal oxå <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
<!--QuoteBegin-c0k3+13 Sep 2006, 17:58:59--><div class='quotetop'>QUOTE(c0k3 4 13 Sep 2006, 17:58:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ännu en lyckad jaktmorgon, tjäder är gott <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<!--endemo-->
[right][snapback]327393[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
HAHAHAHAHAHHAA
glöm inte ful oxå <!--emo&:D-->
<!--endemo--> <!--emo&:P-->
<!--endemo--> <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]327393[/snapback][/right]
HAHAHAHAHAHHAA
glöm inte ful oxå <!--emo&:D-->
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
Mmm... ja gillar vapen men skulle aldrig ta jägarexamen för ja skulle nog inte klara att skjuta ett djur... ja skulle nog ha lättare att skjuta en dålig människa än ett oskyldigt djur...
å att skryta me att man skjutit ett djur som sedan lever länge nog att springa 50 meter ?!?..
de e inte manligt i mina ögon utan plågeri och rent ut sagt korkat...
å att skryta me att man skjutit ett djur som sedan lever länge nog att springa 50 meter ?!?..
Senast redigerad av smacke den 14 september 2006, 00:23, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
<!--QuoteBegin-smacke+13 Sep 2006, 22:50:03--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 13 Sep 2006, 22:50:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mmm... ja gillar vapen men skulle aldrig ta jägarexamen för ja skulle nog inte klara att skuta ett djur... ja skulle nog ha lättare att skuta en dålig människa än ett oskyldigt djur...
å att skryta me att man skutit ett djur som sedan lever länge nog att springa 50 meter ?!?..
[right][snapback]327536[/snapback][/right]
Det var första riktiga kapningen, jag hade förväntat mig fler. <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Tack för den <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
En älg kan springa över 100 meter med ett perfekt lungskott om älgen har hunnit syrasätta hjärnan med en inandning just före skott, annars sjunker dem ihop direkt.
å att skryta me att man skutit ett djur som sedan lever länge nog att springa 50 meter ?!?..
Det var första riktiga kapningen, jag hade förväntat mig fler. <!--emo&:D-->
Tack för den <!--emo&:thumbup:-->
En älg kan springa över 100 meter med ett perfekt lungskott om älgen har hunnit syrasätta hjärnan med en inandning just före skott, annars sjunker dem ihop direkt.
Senast redigerad av Berra den 14 september 2006, 00:00, redigerad totalt 1 gånger.
1987 Rallycorsa[/b]
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
1987 Rallycorsa[/b]
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
<!--QuoteBegin-smacke+13 Sep 2006, 22:50:03--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke @ 13 Sep 2006, 22:50:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mmm... ja gillar vapen men skulle aldrig ta jägarexamen för ja skulle nog inte klara att skuta ett djur... ja skulle nog ha lättare att skuta en dålig människa än ett oskyldigt djur...
håller med!
håller med!
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
äh men vaddå? vi äter ju kött right? det har vi alltid gjort, jakt har alltid varit en av människans instinkter och om man kan kalla det hobby, skillnaden är att vi lämnat spjuten och fallgroparna och skjuter ner dom istället... tycker det låter som ett "snällare" sätt mot djuren.
Jag har därimot inte stake nog att skjuta själv, men jag äter gladerligen! Ni som sågar antar jag är vegetarianer och det tycker jag e helt okej... Vissa skjuter djur och andra kastar gatstenar på polisen utanför donken! Vi andra är bara tysta och äter god och framför allt nyttig mat!
Jag har därimot inte stake nog att skjuta själv, men jag äter gladerligen! Ni som sågar antar jag är vegetarianer och det tycker jag e helt okej... Vissa skjuter djur och andra kastar gatstenar på polisen utanför donken! Vi andra är bara tysta och äter god och framför allt nyttig mat!
jag älskar kebab <!--emo&:D-->
<!--endemo--> men ja vet inte tycker så synd om djuren <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Elvis
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Jag kan inte begripa hur man kan sitta och hävda att det är synd om djuren/djurplågeri att jag när man själv äter kött?!?! <!--emo&:ranting:-->
<!--endemo-->
Gissa en gång vilket djur som far mest illa innan sin död, en älg som plötsligt blir skjuten och dör på 20 sekunder eller en ko/gris som fraktas vallas upp på en lastbil, fraktas 20 mil och sen föses in i en korridor som luktar död och blir skjuten i huvudet med en "spik".
Snacka om att begrava huvudet i sanden!!
Gissa en gång vilket djur som far mest illa innan sin död, en älg som plötsligt blir skjuten och dör på 20 sekunder eller en ko/gris som fraktas vallas upp på en lastbil, fraktas 20 mil och sen föses in i en korridor som luktar död och blir skjuten i huvudet med en "spik".
Snacka om att begrava huvudet i sanden!!
Team Kalmar
Måste erkänna att själva jakten inte alls lockar då jag själv inte skulle kunna skjuta ett djur, men jag äter det gärna... handlar inte om nåt moraliskt eller nåt utan helt enkelt att jag själv har svårt för att skada andra levande saker...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
- NickeCivicVTi
- Bil: Civic VTi
- Namn: Nicklas Ekström
Berra, ska denna ståtliga älgkrona upp på väggen i vardagsrummet eller? <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Nicklas Ekström-Sthlm
Honda Civic VTi -92 (under konstruktion)
Honda Civic VTi -92 (under konstruktion)
99,4 pocent shimpans, 0,6 pocent vet ifan
va de kommer ifrån, mäniskans DNA så
de så <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
kämpar för dom 0,6 pocenten me inte
så lätt alla gånger. <!--emo&:blink2:-->
<!--endemo-->
MvH
va de kommer ifrån, mäniskans DNA så
de så <!--emo&:)-->
kämpar för dom 0,6 pocenten me inte
så lätt alla gånger. <!--emo&:blink2:-->
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
nej, ja e inte vegitarian å ja... jag äter kött....
men som jag ser det så finns det en "viss" skillnad mellan att döda för överlevnad å att döda enbart för nöjjes skull....
å sedan om du tar ut huvudet ur sanden mooseman å läser va ja skriver så hade du kanske klarat ut att läsa att jag inte tyckte de va vidare manligt...
va du får dina "vegitariannojjor" ifrån vetefan....
men som jag ser det så finns det en "viss" skillnad mellan att döda för överlevnad å att döda enbart för nöjjes skull....
å sedan om du tar ut huvudet ur sanden mooseman å läser va ja skriver så hade du kanske klarat ut att läsa att jag inte tyckte de va vidare manligt...
SMacke #364
<!--QuoteBegin-NickeCivicVTi+14 Sep 2006, 10:17:31--><div class='quotetop'>QUOTE(NickeCivicVTi 4 14 Sep 2006, 10:17:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Berra, ska denna ståtliga älgkrona upp på väggen i vardagsrummet eller? <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
[right][snapback]327707[/snapback][/right]
Ne hornet var inte speciellt fin, trots att det var mitt första så kastade jag det.
Sen gav jag bort hjärta och tunga. Men filéerna behöll jag! 3kg älgfilé är nog inte helt gratis på Coop eller ICA...
[right][snapback]327707[/snapback][/right]
Ne hornet var inte speciellt fin, trots att det var mitt första så kastade jag det.
Sen gav jag bort hjärta och tunga. Men filéerna behöll jag! 3kg älgfilé är nog inte helt gratis på Coop eller ICA...
1987 Rallycorsa[/b]
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
1987 Rallycorsa[/b]
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
<!--QuoteBegin-smacke+14 Sep 2006, 10:08:22--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 14 Sep 2006, 10:08:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->nej, ja e inte vegitarian å ja... jag äter kött....
[right][snapback]327736[/snapback][/right]
Men nu handlar ju sällan jakt om överlevnad längre! Eftersom du alltid kan välja att köpa mat istället, ända skillnaden är ju att nån annan skjuter djuret åt dig och det blir dyrare. Manligt är det väl kanske på så sätt att det har genom tiderna varit männen som jagat, men sen kan man ju avgöra själv om man blir impad?
Jag som inte håller på med jakt och inte har stake till att skjuta ett djur är inte speciellt impad, men jag förstår ju att det måste vara en rush på nått sätt att skjuta och äta sin egen fångst?
Men nu handlar ju sällan jakt om överlevnad längre! Eftersom du alltid kan välja att köpa mat istället, ända skillnaden är ju att nån annan skjuter djuret åt dig och det blir dyrare. Manligt är det väl kanske på så sätt att det har genom tiderna varit männen som jagat, men sen kan man ju avgöra själv om man blir impad?
Jag som inte håller på med jakt och inte har stake till att skjuta ett djur är inte speciellt impad, men jag förstår ju att det måste vara en rush på nått sätt att skjuta och äta sin egen fångst?
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
älg är ju helt underbart gott!!
en kompis till min far jagar älg, och vi brukar köpa lite billigt av honom..
ser inget kostigt alls med att jaga..
"Billigt" (om man räknar bort vapen, utbildning, slaktkostnad om man inte gör det själv m.m) och om någon dessutom finner nöjje i att sitta i skogen 328timmar för att skjuta, så äter jag gärna!
Edit: Visst fan.. Grattis Berra!!
en kompis till min far jagar älg, och vi brukar köpa lite billigt av honom..
ser inget kostigt alls med att jaga..
"Billigt" (om man räknar bort vapen, utbildning, slaktkostnad om man inte gör det själv m.m) och om någon dessutom finner nöjje i att sitta i skogen 328timmar för att skjuta, så äter jag gärna!
Edit: Visst fan.. Grattis Berra!!
Senast redigerad av Fixxe den 14 september 2006, 15:13, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
HUr fan kan d vara manligt att skjuta en älg???
Manligt e att döda med dina bara händer,eller ett spjut eller något..
då kan vi snacka MANLIGT!!!
d där e ju bara en skev hobby... <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
Manligt e att döda med dina bara händer,eller ett spjut eller något..
då kan vi snacka MANLIGT!!!
d där e ju bara en skev hobby... <!--emo&:wallbash:-->
Pontius Röstlinger " IL CAPO DA CAPI "
THERE CAN ONLY BE ONE DOG!
<STAFFORDSHIRE BULLTERRIER>
THERE CAN ONLY BE ONE DOG!
<STAFFORDSHIRE BULLTERRIER>
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
jag skulle inte säga att det är fel i det där. jag är själv jägare då. men SKEV hobby, vafan, vi äter iaf det, dvs mindre kött som köps av butiker som kommer från kossor eller grisar som levt sitt liv instängda o matats konstgjord mat. skev hobby skulle det vara om man inte tog tillvara djuret o dödade för dödandets skull.. t.ex. sportfiske. fiskar man en fisk, så äter man den. dödar man en älg, så äter man den. nåt mer humanare sätt att få kött finns inte.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
<!--QuoteBegin-EcciBaka+14 Sep 2006, 19:00:48--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka 4 14 Sep 2006, 19:00:48)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag skulle inte säga att det är fel i det där. jag är själv jägare då. men SKEV hobby, vafan, vi äter iaf det, dvs mindre kött som köps av butiker som kommer från kossor eller grisar som levt sitt liv instängda o matats konstgjord mat. skev hobby skulle det vara om man inte tog tillvara djuret o dödade för dödandets skull.. t.ex. sportfiske. fiskar man en fisk, så äter man den. dödar man en älg, så äter man den. nåt mer humanare sätt att få kött finns inte.
[right][snapback]327953[/snapback][/right]
I sportfiske då släpper man tillbaka fisken vilket jag alltid brukar göra <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]327953[/snapback][/right]
I sportfiske då släpper man tillbaka fisken vilket jag alltid brukar göra <!--emo&:)-->
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
bah strunta i flickorna berra.
grattis till första älgen må de bli många fler.
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
<!--QuoteBegin-exaro+14 Sep 2006, 19:22:48--><div class='quotetop'>QUOTE(exaro @ 14 Sep 2006, 19:22:48)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->bah strunta i flickorna berra.
[right][snapback]327960[/snapback][/right]
Tackar Tackar
Fixxe: Tack.
Angående "flickorna" så tar jag inte illa vid mig, självklart förstår jag att alla inte uppskattar jaktens former med dödandet och hela den biten. Älgjakt skulle jag inte kalla sport, älgjakten blir mer en livstid som varar under några veckors period på hösten. Däremot jakten som sker på rapphönsen i södra delarna av landet där 10 man går på bredd och skjuter 200 rapphöns på en dag det kan man väl nästan kalla sport, om inte så iallafall skjutträning.
[right][snapback]327960[/snapback][/right]
Tackar Tackar
Fixxe: Tack.
Angående "flickorna" så tar jag inte illa vid mig, självklart förstår jag att alla inte uppskattar jaktens former med dödandet och hela den biten. Älgjakt skulle jag inte kalla sport, älgjakten blir mer en livstid som varar under några veckors period på hösten. Däremot jakten som sker på rapphönsen i södra delarna av landet där 10 man går på bredd och skjuter 200 rapphöns på en dag det kan man väl nästan kalla sport, om inte så iallafall skjutträning.
1987 Rallycorsa[/b]
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
1987 Rallycorsa[/b]
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Grattis Berra, du får för min del hemsk gärna komma ner till Dalarna och skjuta rent runt i kring vägarna så jag slipper krocka med dom, en död älg är en bra älg som jag ser det.
angående "djurvännernas" vegetarianfasoner (veganer, vegetarianer, rädda bävrarna och allt vad det heter) är det inte djurvänligare att döda djuret fort och äta upp det än att äta upp deras mat(salladen) och låta dom svälta till döds? <!--emo&:P-->
<!--endemo--> *halvironiskt fast jag menar det på sätt och vis*
angående "djurvännernas" vegetarianfasoner (veganer, vegetarianer, rädda bävrarna och allt vad det heter) är det inte djurvänligare att döda djuret fort och äta upp det än att äta upp deras mat(salladen) och låta dom svälta till döds? <!--emo&:P-->
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
grattis, bättre att du skjuter än att vi andra krockar med dom, dom är ju trafikfarliga, kör jag på en sån nån gång ska han först få ordentligt med stryk, sen skickar jag upp honom till piteå, resten fixar du, jag är för darrhänt, hade bara missat <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
<!--QuoteBegin-smacke+14 Sep 2006, 11:08:22--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 14 Sep 2006, 11:08:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->nej, ja e inte vegitarian å ja... jag äter kött....
Det jag reagerade på i ditt inlägg var ordet "plågeri" i samband med att älgen har blodet syresatt nog att ta sig 50 meter efter man träffat den med ett bra dödande skott, inget annat. Att du anser det omanligt att jaga kunde jag inte bry mig mindre om, utan ville bara kasta ljus över hur slakteribranschens djur dör kontra en älg i jaktskogen på hösten.
Sedan det där med att "döda för att överleva". Ingen människa i Sverige i dagens samhälle behöver äta något kött öht för att överleva, så det argumentet håller inte öht. Vi dödar djur för att vi tycker att det är GOTT!
Säg då vilken skillnad det är på att industriellt slakta tusentals djur som plgas på vägen till sin död eller att skjuta en älg, för att man uppskattar köttet?!?!
Och kom inte släpandes på att det är glädjen att döda något som driver alla jägare nu, utan svara på sakfrågan!
Det jag reagerade på i ditt inlägg var ordet "plågeri" i samband med att älgen har blodet syresatt nog att ta sig 50 meter efter man träffat den med ett bra dödande skott, inget annat. Att du anser det omanligt att jaga kunde jag inte bry mig mindre om, utan ville bara kasta ljus över hur slakteribranschens djur dör kontra en älg i jaktskogen på hösten.
Sedan det där med att "döda för att överleva". Ingen människa i Sverige i dagens samhälle behöver äta något kött öht för att överleva, så det argumentet håller inte öht. Vi dödar djur för att vi tycker att det är GOTT!
Säg då vilken skillnad det är på att industriellt slakta tusentals djur som plgas på vägen till sin död eller att skjuta en älg, för att man uppskattar köttet?!?!
Och kom inte släpandes på att det är glädjen att döda något som driver alla jägare nu, utan svara på sakfrågan!
Team Kalmar
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Berra gå in här:
<a href='http://www.aftonbladet.se/vss/lasarblad ... 77,00.html' target='_blank'>http://www.aftonbladet.se/vss/lasarblad ... 00.html</a>
<a href='http://www.aftonbladet.se/vss/lasarblad ... 77,00.html' target='_blank'>http://www.aftonbladet.se/vss/lasarblad ... 00.html</a>
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Det är ju inte så att man jagar för att få mat, eller liknande.
Man jagar för att man tycker det är kul att skjuta djur.
Iaf minst 50% av jägarna <a href='http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=3' target='_blank'>Länk</a>
Eller är det skåningar som är störda <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
Man jagar för att man tycker det är kul att skjuta djur.
Iaf minst 50% av jägarna <a href='http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=3' target='_blank'>Länk</a>
Eller är det skåningar som är störda <!--emo&:P-->
Alltså....det där med industriell slakt av tusentals djur som plågas hela vägen till döden... Menar du här i sverige då för isf har jag missat nåt. Det är väldigt hårda lagar och bestämmelser om det där... Dom plågas inte hela vägen till döden. Vars har du fått det ifrån? Och tro mig jag vet vad jag pratar om på detta område.
Jag skulle då inte ha nåt emot att vara en ko i våran besättning...skulle då inte känna mig så direkt plågad.
Och jag tycker då självklart att man ska äta kött...för att det är nyttigt OCH gott...
veganer som inte heller äter mjölkprodukter får ju äta en massa tillskott av allt möjligt tjafs...är det bättre då eller...? Vegetarianer och veganer som inte äter kött m.m för att djuren plågas är bara bullshit tycker jag... Våra djur här i Sverige har det väldigt bra. Så det så.
Jag skulle då inte ha nåt emot att vara en ko i våran besättning...skulle då inte känna mig så direkt plågad.
Och jag tycker då självklart att man ska äta kött...för att det är nyttigt OCH gott...
veganer som inte heller äter mjölkprodukter får ju äta en massa tillskott av allt möjligt tjafs...är det bättre då eller...? Vegetarianer och veganer som inte äter kött m.m för att djuren plågas är bara bullshit tycker jag... Våra djur här i Sverige har det väldigt bra. Så det så.
<span style='color:purple'>Honda</span> is THE shit :)
Honda Civic Coupé -94
Elin Eriksson
Honda Civic Coupé -94
Elin Eriksson