Växellåda rasade :o

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
DeathScythe

Bytte ut min gamla låda mot en annan jag köpte. Vill dock inte säga vem, men iallafall. Hade den i högst 2 månader. Körde inte så värst mycket med bilen under tiden, in och hem från jobbet och kanske någon extra runda ibland. Enbart lugn körning, inga "burns" eller liknande. Sen var jag och handlade, skulle köra därifrån lugnt.

SSSSSSKKKRRSSSCCCHHHHHHHHHHHH... uhm?
Ettan flög ut från läget till friläget.. tänkte vafan?!

Försökte få i ettan igen då, men fan vad trög den va?

Vägrade driva framåt.. blev typ lite arg så jag varvade upp motorn till 4000 rpm och släppte kopplingen. rassel..? Sen fick jag inte i 1-2-3-4-5 samt back.

jahopp, bogserade bort bilen till jobbet för att sedan kolla upp vafan det kunde vara.. Satte igång bilen och rassel igen. Samtidigt som några drev och en bit från växellådan flög flera meter! haha. Så det vart bara till att ta en helkväll och byta tillbaka till den gamla lådan jag hade i. Här kommer två bilder (glömde ta fler) Men hade en spricka genom hela växellådan från diffen ut till kåpan. Och en bit från huset flög bort samt några drev och lite annat smått och gott. Tog dock bara en bild på en del utav det :D

Hoppas inte samma sak händer er.. :o
[i]Tobias Särkelä
Öland
[b]Honda CRX 1.6i -90 [/b]*Goez Oompa oompa*
[b]VW Corrado VR6 -92[/b] *såld*[/i]
sk8micke
Bil: prelude bb6
Namn: Micke svensson
Been thanked: 1 time

fy fan såg inte så bra ut :whatever: påminner mig om min prelude 88 som ja sköt ut staken genom blocket på i 160km/h på motorvägen! :whistling: :shock1:
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style

www.garaget.org/sk8micke

kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
Gladen

Haha det där va i värsta laget :P
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Macke
Kontakt:

Det behöver inte vara lådan det är fel på som du köpte, utan det kan ha varit att en av drivaxlarna inte klickat i som dem ska, när du sen kör och svänger så vobblar drivaxlen till och det är bara lite som krävs för att dreven i diffen ska gå fel. och som bilderna beskriver så är det din diff som lämnat in och inte själva växeldelen.
<a href='http://www.streetworks.se' target='_blank'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>www.StreetWorks.se</span></a>

<span style='color:red'>Marcus Pettersson</span>
<span style='color:blue'>CRX DELSOL ESI -93</span>
<span style='color:red'>Klippan</span>
dvs

med tanke på att han skulle köra därifrån + hade ettan i så låter de inte direkt som att en sväng va skälet, låter mer som att han precis startat bilen å ska köra iväg, typ som stillastående till lite fart

haha vettigt de låter :D men men ni fattar
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

Macke skrev:Det behöver inte vara lådan det är fel på som du köpte, utan det kan ha varit att en av drivaxlarna inte klickat i som dem ska, när du sen kör och svänger så vobblar drivaxlen till och det är bara lite som krävs för att dreven i diffen ska gå fel. och som bilderna beskriver så är det din diff som lämnat in och inte själva växeldelen.
va ?
verkligen öppnat o kollat i en låda ?
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Macke
Kontakt:

Ja hurså ? Har själv rasat en växellåda pga att en drivaxel hoppat ur lite, det vanliga felet på låderna är att axlen till pinjongdreven blir sliten och till sisst går av.

kollade på den andra bilden nu, axlen till pinjongdreven är totalt utsliten, din låda har varit kass när du köpte den... man kan se att axlen är sliten om man tittar in i ett drivaxelhål och snurrar lådan med den andra drivaxlen fram och tillbaka, rör sig då pinjongdreven fram och tillbaka är lådan skrot.

Kolla på bilden nedanför.
Senast redigerad av Macke den 7 september 2007, 10:53, redigerad totalt 1 gånger.
<a href='http://www.streetworks.se' target='_blank'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>www.StreetWorks.se</span></a>

<span style='color:red'>Marcus Pettersson</span>
<span style='color:blue'>CRX DELSOL ESI -93</span>
<span style='color:red'>Klippan</span>
Skriv svar