Nu har Västeråsarna Bänkat! *2316hk!!*
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Richard skrev:Grattulerar till fina siffror grabbar.
Jag tycker att några saker är lite konstiga..
Man får inte fram drivhjulshästar fast det är där man mäter.
Vridmomentet överstiger inte hästarna på turbobilarna, men på NA bilarna ??
sedan får Anders 251 hk med 0.7 bar ur en orginal 114 hk, jag vet att man inte slaviskt kan följa mallen 0.7bar = 70% effekt ökning men ändå.
För enligt den väldigt grova mallen så borde han inte kunna få det utan 1.2 bar ladd.
Som sagt jag är ingen guru, men det verkar saknas lite av något ???
Ni får gärna förklara hur detta kan komma sig, det är alltid kul att lära sig något nytt.
Ännu en gång grattis till de fina siffrorna.
Mvh / Richard
*Deras bänk är kalibrerad för motoreffekt. så nu pratar vi inte om det något mera för vi kommer inte att komma någonvart.
*Vridmomentet är bra på k20 motorerna, men på vilka motorer har du mer vrid än hk förutom än min K24??
*Anders bil är ett eget kapitel, jag ska försöka ge mig in på en förklaring:
Det är en soppasnål 1,5l med 114hk orginal, allt är gjort för att den ska gå snålt, och jag tycker att 1,5l på 114hk är rätt mycke hästkrafter för att gå så pass snålt. Insuget är sånt jävla piss att man inte tror att det kan komm ifrån Asien, grenröret har så trånga trångar att det inte är värt att mäta i "Tum utan i mm passar bättre.
Jag vill påsta att den motorn med BPU och en mappning snarare har 145-150hk, -Ja, ungefär som en B16! Den har Vtec med rullvippor, den har girdel till vevaxeln, den har Intermedientschaft.
Så i mina ögon är detta inte som någon annan Dserie motorn, den har nästan inga likheter med ESi-motorn alls.
Jag skulle hellre vilja kalla denna en B-serie motor då den delar så mycket med dem förutom att den ifrån början är byggd för snålkörning och inte buskörning.
Om vi räknar nu igen på detta med 0,7bar överladdning fast på en grundeffekt på 145hk *0,7bar = 247hk, det är rätt nära det Anders bänkade.
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Aerodynamic skrev:<!--quoteo(post=496924:date=3 Aug 2008, 11:30:38:name=malkolm666)--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 3 Aug 2008, 11:30:38) <a href="index.php?act=findpost&pid=496924"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Snälla fråga inte om drivhjulseffekt då denna bänk inte är byggd för att visa det, så vi körde enbart motoreffekt igår.
Jo eftesom varje bil fick en egen kalibrering innan pullen. Då blir det skillnader mellan bilarnas förlust i drivlinan.Johan Östensson skrev:Fast konstiga hjulvinklar som påverkar förlusterna (toe) borde ju i såfall påverka även under uppvarvningen, så det borde ju inte vara nåt argument till att motoreffekten skulle vara mer korrekt än drivhjulseffekten. Eller?
Men som sagt. Denna bänk är gjord för motorhästar och dessa skall enligt uppgift stämma väldigt bra...
0736316013
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Tack Malcom för förklaringen.
Nu låter det mer troligt gällande Anders bil.
Bänk diskussionen lämnar vi så länge...
Men vridet.... Det bilar med turbo som jag har varit med och bänkat, har alla alltid haft mer vrid än hk, varför har inga av dessa turbo bilar det ??
/ Richard
Nu låter det mer troligt gällande Anders bil.
Bänk diskussionen lämnar vi så länge...
Men vridet.... Det bilar med turbo som jag har varit med och bänkat, har alla alltid haft mer vrid än hk, varför har inga av dessa turbo bilar det ??
/ Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Jag var i alla fall den enda som orkade blåsa ur bredbandslambdan 
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
<a href="" target="_blank">High quality</a>
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
<a href="" target="_blank">High quality</a>
-
intothered
- Namn: Christian Homrighausen
Haha, jag visste att jag skulle ha kommit tidigare.fonzeka skrev:Jag var i alla fall den enda som orkade blåsa ur bredbandslambdan
När jag dök upp var ju alla klara, utom Aiko då.
Nåväl, det blev en trevlig dag ändå och nästa gång kanske det är min tur att bänka, om jag lyckats få på någon mod så att jag kan köra innan o efter vill säga.
Christian Homrighausen
-
Japattack
- Bil: Honda Civic Vt 91
- Namn: Anders Wänn
Häftiga siffror på den där lilla.oscii skrev:<!--quoteo(post=496903:date=3 Aug 2008, 10:24:03:name=Japattack)--><div class='quotetop'>QUOTE(Japattack @ 3 Aug 2008, 10:24:03) <a href="index.php?act=findpost&pid=496903"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Tack för en bra dag trots dåligt väder
är väldigt nöjd med effekten ur min 1.5 Edelbrock-style 251hk d15z6 motor orörd inuti
vad kör du på för agg?
gissar på rätt stort kompressorhus!
MvH
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
gt28r
Anders Wänn/300#
Bilar jag äger nu :
Honda Civic Hybrid -07
Honda Civic Vt -91
Bilar jag äger nu :
Honda Civic Hybrid -07
Honda Civic Vt -91
Bongo, man motorbromsar väl knappast om man frikopplar va? 
Malkolm, jag förstår inte, vet att du inte vill diskutera, men hur kan en bänk vara byggd att "bara" räkna motoreffekten.
Vadå, är den opålitligt på effekten till framhjulet, vad säger att det blir bra motoreffekt då helt plötsligt.
Tycker det är jävligt skumt att Fonzeka fick 25hk mindre än Aiko, med samma/mer trim? (har aiko K-pro?)
MVH
Malkolm, jag förstår inte, vet att du inte vill diskutera, men hur kan en bänk vara byggd att "bara" räkna motoreffekten.
Vadå, är den opålitligt på effekten till framhjulet, vad säger att det blir bra motoreffekt då helt plötsligt.
Tycker det är jävligt skumt att Fonzeka fick 25hk mindre än Aiko, med samma/mer trim? (har aiko K-pro?)
MVH
http://www.fotoi.se
tycker ni som håller på och ifrågasätter resultaten att Malkolms 187hk är opålitliga när Honda lämnar uppgifter på 190hk? Jag tycker det verkar stämma relativt bra så varför skulle dom andra vara opålitliga
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Fonzekas är ju inte alls helt omappad, inte så att det ligger 25hk på mappen direkt..
- Micke 16v
Fråga oss inte nått mera om ni inte gillar våra svar! vi var oxå frågande i lördags varför vi inte får rättvisa hjulhästar, vi fick svaret på plats och tyckte det lät rimligt. Känns som vi nu måste försvara våra siffror!?!?!? ligger våra lilla Honda klan i fel del av Sverige och inte accepteras här på HPC!?!?!?!
Ni kan fråga företaget direkt istället --> <a href="http://www.amracing.se/index2.html" target="_blank">http://www.amracing.se/index2.html</a>
Ni kan fråga företaget direkt istället --> <a href="http://www.amracing.se/index2.html" target="_blank">http://www.amracing.se/index2.html</a>
0736316013
Herregud, ja har inte sagt något negativt, jätte skoj att ni fick bra siffror osv, men man kan väl fråga lite ändå.
Låter ju helskumt tycker ja bara att den är inte gjord för att mäta på framhjulen... Den måste ju liksom mäta de fär att få fram i motorn..
Spec, jag har varit på 3 olika bänkställen och bänkat själv, säger inte att jag är någon expert. Men snacka inte skit är du snäll.
Låter ju helskumt tycker ja bara att den är inte gjord för att mäta på framhjulen... Den måste ju liksom mäta de fär att få fram i motorn..
Spec, jag har varit på 3 olika bänkställen och bänkat själv, säger inte att jag är någon expert. Men snacka inte skit är du snäll.
Senast redigerad av Istvan den 3 augusti 2008, 23:36, redigerad totalt 1 gånger.
Fan va skoj med bänkningsdag, Fina siffror också. Många bilar jag kände igen där
6st av bilarna har varit hos mig och lekt tror jag.
Så jag kan svara på frågor angående af om det är någon som undrar.
Så jag kan svara på frågor angående af om det är någon som undrar.
Senast redigerad av Kraft den 3 augusti 2008, 23:46, redigerad totalt 1 gånger.
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
Hej på er! Tack för en trevlig stund med lite roligt skitsnack!
En film på pull nr1 med dålig bild och dåligt ljud. (Det var en stor fläkt som väsnades...=)
<a href="" target="_blank">
En film på pull nr1 med dålig bild och dåligt ljud. (Det var en stor fläkt som väsnades...=)
<a href="" target="_blank">
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Pablo Munoz<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->EG6<!--colorc--></span><!--/colorc--> Turbo *såld*
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->EG6<!--colorc--></span><!--/colorc--> Turbo *såld*
Synd att jag hade brådis att lämna bilen till malkolm och sticka.. får styra upp en till bänkningsdag när han e klar med bilen helt enkelt yey :DDD
[u]www.norrortracing.se[/u] (-) [u]Comptech S2K[/u]
Tidigare bilar:
Toyota Celica GTI -90 ( www.gatbilar.se/kobe )
Nuvarande:
Subaru Impreza RX -98 (Vinterbilen)
Honda S2000 -00
Tack till: Malkolm666 för hjälpen med hyndan!
Tidigare bilar:
Toyota Celica GTI -90 ( www.gatbilar.se/kobe )
Nuvarande:
Subaru Impreza RX -98 (Vinterbilen)
Honda S2000 -00
Tack till: Malkolm666 för hjälpen med hyndan!
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Ajkopajko har Kpro med mapp för RBC.
Fonzeka hade i mina ögon alldelles för mycke hk förra gången han bänka (va väl över 2år sedan?).
Så jag säger så här, skit i vad han hade förra gången och kolla vad han hade nu, jo han hade en omappad bil med RBC och BPU, sen så kanske stod bilen lite på domkraftsfästerna, fast det trodde inte killarna på AMR då dem efter två svep tog fram remspray till framhjulen för bättre fäste och det skilljde INGENTING jämfört med de 2 första svepen, och då sa dem att då står den inte på trösklarna för om den hade gjort det så skiljer det alltid när de har sprayat remspray.
Jag vill påstå att det helt handlar om mappen, Kpro är A och O vad gäller effekt i en k-motor.
(Och han har ju tom bytt kpro sedan hans första bänkning, då hade han PRA men nu har han PRB. Så det finns massor med olikheter jä,fört med sist)
Sen det här med vad bänken ger för resultat, jag vill att ni såsom jag letar efter referenser istället för att stirra er blinda på drivhjulshästar.
De här är mina klara referenser ifrån den bänken:
* Orginal K24, 187hk, skiljer 3hk jämfört med papprena.motorn ha orginal 201hk och på bänkning gav den 212hk, dvs filtret gav 11hk.
*K20z4 med INJEN cai, enligt Injen så ska luftfiltret ge 8-14hk,
*K20a2 med BPU och RBC, skiljer 2hk ifrån tex Asse på reddrumbänken.
*B18c6 med Toda-grenrör och Fujisbo-avgas och comptech-filter, enligt Ejan så ska grenröret i kompination med det avgaset ge 16hk enligt säkra källor. Motorn gav 208hk, dvs 18hk mer än orginal, så rimligt är att luftfiltret gav 2hk.
*BMW M3 E36, 321hk orginal, med lite BPU gav ca 328hk på bänken.
I min värld så stämmer bänken nuförtiden riktigt bra, eventuellt så kan den på sin höjd kanske visa 2-6hk för mycket, men de är inom felmarginalen/toleranserna så det är klart godkänt.
För 3år sen bänkade Fonzeka sin bil med glädjesiffror och jag bänkade min CRX med B18c4 med glädjesiffror, men det va som sagt för 2år sen, men nuförtiden så visar det riktigt rättvisa siffror.
Så vill ni klanka ner på bänken så gör det, men det kommer alltid att skilja mellan olika bänkar, så det kommer väl alltid att snackas skit om vissa bänkar då oxå.
Fonzeka hade i mina ögon alldelles för mycke hk förra gången han bänka (va väl över 2år sedan?).
Så jag säger så här, skit i vad han hade förra gången och kolla vad han hade nu, jo han hade en omappad bil med RBC och BPU, sen så kanske stod bilen lite på domkraftsfästerna, fast det trodde inte killarna på AMR då dem efter två svep tog fram remspray till framhjulen för bättre fäste och det skilljde INGENTING jämfört med de 2 första svepen, och då sa dem att då står den inte på trösklarna för om den hade gjort det så skiljer det alltid när de har sprayat remspray.
Jag vill påstå att det helt handlar om mappen, Kpro är A och O vad gäller effekt i en k-motor.
(Och han har ju tom bytt kpro sedan hans första bänkning, då hade han PRA men nu har han PRB. Så det finns massor med olikheter jä,fört med sist)
Sen det här med vad bänken ger för resultat, jag vill att ni såsom jag letar efter referenser istället för att stirra er blinda på drivhjulshästar.
De här är mina klara referenser ifrån den bänken:
* Orginal K24, 187hk, skiljer 3hk jämfört med papprena.motorn ha orginal 201hk och på bänkning gav den 212hk, dvs filtret gav 11hk.
*K20z4 med INJEN cai, enligt Injen så ska luftfiltret ge 8-14hk,
*K20a2 med BPU och RBC, skiljer 2hk ifrån tex Asse på reddrumbänken.
*B18c6 med Toda-grenrör och Fujisbo-avgas och comptech-filter, enligt Ejan så ska grenröret i kompination med det avgaset ge 16hk enligt säkra källor. Motorn gav 208hk, dvs 18hk mer än orginal, så rimligt är att luftfiltret gav 2hk.
*BMW M3 E36, 321hk orginal, med lite BPU gav ca 328hk på bänken.
I min värld så stämmer bänken nuförtiden riktigt bra, eventuellt så kan den på sin höjd kanske visa 2-6hk för mycket, men de är inom felmarginalen/toleranserna så det är klart godkänt.
För 3år sen bänkade Fonzeka sin bil med glädjesiffror och jag bänkade min CRX med B18c4 med glädjesiffror, men det va som sagt för 2år sen, men nuförtiden så visar det riktigt rättvisa siffror.
Så vill ni klanka ner på bänken så gör det, men det kommer alltid att skilja mellan olika bänkar, så det kommer väl alltid att snackas skit om vissa bänkar då oxå.
Senast redigerad av Malkolm den 4 augusti 2008, 01:39, redigerad totalt 1 gånger.
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Det var två år sen jag bänkade och om jag kommer ihåg rätt nästan 15grader kallare då det var i oktober.
Så det gav säkert lite extra glädjehästar då men har lite svårt att köpa att den gav så mycket mindre än sist, speciellt jämfört med vad de andra fick för resultat.
Men vi skiter i det nu, kan disskutera mer om dit i min projekttråd istället.
Här är en film på dagens glada tvåa
Så det gav säkert lite extra glädjehästar då men har lite svårt att köpa att den gav så mycket mindre än sist, speciellt jämfört med vad de andra fick för resultat.
Men vi skiter i det nu, kan disskutera mer om dit i min projekttråd istället.
Här är en film på dagens glada tvåa
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Fonzeka, testa att ladda ner min lite moddade Palmers III fför RBC från K20-mapptråden. Den gav iallafall mig 230 hästar i motorn på Redrums bänk. Om du justerar in AF-värdet så är det en ganska bra mapp att åka på.
Det är alltså en Palmers III som jag har justerat lite efter min egen stjärt med kamvinklar och tändning samt fuel trim. Den kan gå lite fett eftersom jag ökade på med lite extra soppa för att vara på rätt sida marginalen.
Om du får 20 extra hästar med den så borde det ju kännas ganska rejält i stjärtdynon och då vet du ju vad problemet är. Men som jag skrev i din tråd. Något lurt är det eftersom du drog ifrån mig meter för meter på Mantorp när jag körde med original avgassystem. Om jag inte tappade 20 hästar med original sugrör (vilket jag har djävligt svårt att tro) så har du antingen mer hästar än bänkningen visade eller så väger min underredsmassa och min egen buk på tok för mycket
.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... hl=Palmers" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... Palmers</a>
Det är alltså en Palmers III som jag har justerat lite efter min egen stjärt med kamvinklar och tändning samt fuel trim. Den kan gå lite fett eftersom jag ökade på med lite extra soppa för att vara på rätt sida marginalen.
Om du får 20 extra hästar med den så borde det ju kännas ganska rejält i stjärtdynon och då vet du ju vad problemet är. Men som jag skrev i din tråd. Något lurt är det eftersom du drog ifrån mig meter för meter på Mantorp när jag körde med original avgassystem. Om jag inte tappade 20 hästar med original sugrör (vilket jag har djävligt svårt att tro) så har du antingen mer hästar än bänkningen visade eller så väger min underredsmassa och min egen buk på tok för mycket
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... hl=Palmers" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... Palmers</a>
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Micke 16v
Kul med film
här är mina kurvor då.
<a href="http://forumbilder.se" target="_blank">
</a>
</a>
</a><a href="http://forumbilder.se" target="_blank">
</a>0736316013
Angående AMRacing´s rullar så har jag ett mail som jag lägger upp här:
"När vi kör ett svep så mäts hjuleffekten (effekten på rullarna) under
gaspådraget. När bilen varvat ur, så trycker vi ner kopplingen och låter
rullmotståndet vid frikoppling bromsa rullarna. Då mäts hela motståndet
ifrån rullarna till kopplingen. Detta rullmotstånd läggs sedan till på
hjuleffekten för att få motorhästar, dvs: motoreffekt = hjuleffekt +
förluster i drivlina (rullmotstånd vid frikoppling).
Detta innebär att om en bil med 200 motorhästar har låt oss säga en
drivlineförlust på 40 hk, så mäts alltså 160 hk upp under svep, 40 hk mäts
under frikoppling och resultatet blir 200 hk i motorn.
Om nu samma bil har en väldigt taskig hjulinställning, 0,5 bars däckstryck
och en broms som ligger på, så mäts kanske 120 hk upp i svepet, 80 hk mäts
upp som förlust under frikoppling (pga ovan nämnda orsaker) och resultatet
blir ändå 200 hk i motorn.
Av denna anledning är det inte rättvist att jämföra hjulhästar, då detta
beror mycket på hjulvinklar, däckstryck, bromsar, anliggningstryck mot
rullrna osv. Motoreffekten blir ändå den korrekta att jämföra eftersom
förlusterna också mäts som jag beskrev ovan."
"När vi kör ett svep så mäts hjuleffekten (effekten på rullarna) under
gaspådraget. När bilen varvat ur, så trycker vi ner kopplingen och låter
rullmotståndet vid frikoppling bromsa rullarna. Då mäts hela motståndet
ifrån rullarna till kopplingen. Detta rullmotstånd läggs sedan till på
hjuleffekten för att få motorhästar, dvs: motoreffekt = hjuleffekt +
förluster i drivlina (rullmotstånd vid frikoppling).
Detta innebär att om en bil med 200 motorhästar har låt oss säga en
drivlineförlust på 40 hk, så mäts alltså 160 hk upp under svep, 40 hk mäts
under frikoppling och resultatet blir 200 hk i motorn.
Om nu samma bil har en väldigt taskig hjulinställning, 0,5 bars däckstryck
och en broms som ligger på, så mäts kanske 120 hk upp i svepet, 80 hk mäts
upp som förlust under frikoppling (pga ovan nämnda orsaker) och resultatet
blir ändå 200 hk i motorn.
Av denna anledning är det inte rättvist att jämföra hjulhästar, då detta
beror mycket på hjulvinklar, däckstryck, bromsar, anliggningstryck mot
rullrna osv. Motoreffekten blir ändå den korrekta att jämföra eftersom
förlusterna också mäts som jag beskrev ovan."
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Pablo Munoz<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Jonny

- Namn: Jonny Lakemountain
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Lägger väl upp jag å... bara för att jag kan 
</a>
</a>
</a><a href="http://forumbilder.se" target="_blank">
</a>Honda Civic Type R -15
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
här kommer mina papper också då

------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
bra effekt kurva, vad ha du för turbo?Micke 16v skrev:Kul med filmhär är mina kurvor då.
<a href="http://forumbilder.se" target="_blank"></a>
<a href="http://forumbilder.se" target="_blank"></a>
NM kurvan tycker jag såg konstig ut. ökar hela tiden, bli som aldrig flat.
grattis till alla för fina siffror
crx vtec TURBO!!
Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå
[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå
[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Nu var det ju inte samma bänk som jag körde min FN2:a i men enligt den plockade jag 208 hk och 196 nm i motorn med ca 600 mil på mätaren då.. Som sagt två olika bänkar så det kan skilja lite till höger och vänster men dvs ca 4 hk mer på FN2:an med CAI. OM man nu litar slaviskt på angivna motoreffekten på två olika bänkar :prop:Jonny skrev:Hmm, va dum man va som inte frågade efter hjulhästarna då.
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Röd<!--colorc--></span><!--/colorc--> Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> GT<!--sizec--></span><!--/sizec-->
- freddej
- Bil: Ford Focus RS mkII
- Namn: Fredrik Jonsson
Har sett resultat på ett par stycken bänkade orginal-fn2:or runt om i europa (och en i australien om jag inte minns galet) och samtliga har legat runt 210-212 hk, så jonnys resultat verkar ju vara som det brukar.
Tror inte cai:et ger så mycket på fn2:an annat än ett mysigare ljud, vilket iofs är skäl nog att byta.
Tror inte cai:et ger så mycket på fn2:an annat än ett mysigare ljud, vilket iofs är skäl nog att byta.
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10
Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
Focus RS mkII -10
Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04