Nya Civic Type-R 2015
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Elakaste färgen helt klart, så jävla rååå 
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
-
Greyman
- Bil: Civic Type R -15
- Namn: Rickard Nee
Då var dig mig du låg bakomArson skrev:Låg bakom en grå CTR i Arninge ikväll med svarta vinterfälgar. Jäkligt snygg färg i verkligheten och bilen ser maffig ut efter vägen
Hämtade bilen i fredags hos Jonas på Autopunkten, ÄLSKAR DEN!!
Måste dock fixa lite isolering i dörrar och hjulhus så att jag inte får värre tinnitus
- turbobulten
- Bil: EP3
- Namn: Sebastian "Basse" Forssman
- Has thanked: 3 times
Grattis till bilen!!!Greyman skrev:Då var dig mig du låg bakomArson skrev:Låg bakom en grå CTR i Arninge ikväll med svarta vinterfälgar. Jäkligt snygg färg i verkligheten och bilen ser maffig ut efter vägen![]()
Måste dock fixa lite isolering i dörrar och hjulhus så att jag inte får värre tinnitus
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
- Arson
- Bil: Civic FK2 2016
- Namn: Mattias Aronsson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Måste vara en härlig känsla! Noterade att du gasade på lite vid påfarten till E18Greyman skrev:Då var dig mig du låg bakomArson skrev:Låg bakom en grå CTR i Arninge ikväll med svarta vinterfälgar. Jäkligt snygg färg i verkligheten och bilen ser maffig ut efter vägen![]()
//Mattias Aronsson
-
Greyman
Tack!turbobulten skrev:Grattis till bilen!!!Greyman skrev:Då var dig mig du låg bakomArson skrev:Låg bakom en grå CTR i Arninge ikväll med svarta vinterfälgar. Jäkligt snygg färg i verkligheten och bilen ser maffig ut efter vägen![]()
-
Greyman
Yep, grym känsla. Försöker ge lite gas men då jag har sommardäck på så vill det inte riktigt fästa i kylan. Det ska dock komma lite varmare väder till helgen enl väderprognosen. Då kan man sträcka ut den lie bättreArson skrev:Måste vara en härlig känsla! Noterade att du gasade på lite vid påfarten till E18Greyman skrev:Då var dig mig du låg bakomArson skrev:Låg bakom en grå CTR i Arninge ikväll med svarta vinterfälgar. Jäkligt snygg färg i verkligheten och bilen ser maffig ut efter vägen![]()
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Provkörde bilen för ett par veckor sedan och jag kan bara säga wow,sjukt! Första känslan när man satte sig i den det kändes att man sitter i någon racebil. Började gasa och det kändes först skit konstigt eftersom man är van att den ska varva uppåt 8000varv och förbi och då tänkt man, kör man verkligen Honda. Man hörde dumpventil med lite turbolagg men inget som stör direkt men ändå det tog mig typ 10min innan jag begrep att jag faktiskt kör Honda med turbo.
R+ kan bara användas på bana eller någon mindre icke så jätte traffikerat väg annars på vanliga vägar med R+ är den brutal.
Jag och min son provkörde och naturligtvis han fick köra men som en 20 åring han bara flinade,han njöt totalt. " Pappa så fort jag är färdig civilingenjör jag kommer till att köpa mig en" annars Nissan GTR var ju hans drömbil. Jag var mer seriös och tänkte hela vägen på hur i helsike Honda har lyckats med bilen, typ ljusår bättre än allt annat de har byggt hittills i mitt tycke utom nya NSX så klart.
Nu har jag bara ångest vilken färg ska jag beställa, vit(tycker min son, men jag orkar inte tvätta den så ofta längre) eller röd och kanske kanske grå... men som vanligt jag är otroligt velig, så lätt lär det inte bli
...
R+ kan bara användas på bana eller någon mindre icke så jätte traffikerat väg annars på vanliga vägar med R+ är den brutal.
Jag och min son provkörde och naturligtvis han fick köra men som en 20 åring han bara flinade,han njöt totalt. " Pappa så fort jag är färdig civilingenjör jag kommer till att köpa mig en" annars Nissan GTR var ju hans drömbil. Jag var mer seriös och tänkte hela vägen på hur i helsike Honda har lyckats med bilen, typ ljusår bättre än allt annat de har byggt hittills i mitt tycke utom nya NSX så klart.
Nu har jag bara ångest vilken färg ska jag beställa, vit(tycker min son, men jag orkar inte tvätta den så ofta längre) eller röd och kanske kanske grå... men som vanligt jag är otroligt velig, så lätt lär det inte bli
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
Cbracing
- Bil: Typ-R
- Namn: Christer Burström
Hej ny på detta forum men inte ny ang Honda bilar.Köpte min första Honda ny 1992 en Prelude 2.3.Var mycket nöjd med den bilen.Så nu var jag på jakt efter en ny bil efter många år i andra bilmärken.Valet föll på en Typ-R efter prov körning.Så i maj kommer den gråa Typ-R hem till mig.
Christer
Christer
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Härligt, vi blir äntligen några namn på rätt sida Dalälven. Snart kanske vi kan börja styra något event i Hondaklubbens namn till och med 
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
Hejsan!
Vi var och tittade och klämde på en vit Type R igår och blev väldigt sugna.
Tänkte höra om någon här har hunnit köra sin i snön än. Och isf hur kändes bilen då?
Vissa bilar i denna "klassen" tenderar till att bete sig väldigt nervöst trots bra däck.
Iom att bilen ska gå året runt hade det vart skönt att veta lite mer
Tänkte höra om någon här har hunnit köra sin i snön än. Och isf hur kändes bilen då?
Vissa bilar i denna "klassen" tenderar till att bete sig väldigt nervöst trots bra däck.
- Mordiiax
- Kontakt:
Hondaklubben har haft några körningar på Mittsverige men dom har varit katastrofala ur deltagarantalsynpunkt så därför är HPC körningar där lagt åt sidan så länge.Cbracing skrev:Trevligt!Vi har ju mittsverige banan och börja på.Dom kör väl varje Ons under sommaren.
Men blir vi nog många (har ju sålts 5-6 CTR i Sundsvall) så kanske vi kan få upp ett intresse nog för en bankörning. Hade varit riktigt fränt att se ett gäng CTR bränna runt där
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
- pasen

- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 155 times
Jag tror den funkar i snön, men det finns helt klart bättre bilar för ändamålet. Jag har inte testat min i snön dock, men jag körde EP3 (Type-R -02) på vintern under 2 år och det var hemskt. Men jag tror denna är bättre.Habe46 skrev:Hejsan!
-
Cbracing
- Bil: Typ-R
- Namn: Christer Burström
Okey! Men jag kommer att åka ner och testa i sommar någon onsdagMordiiax skrev:Hondaklubben har haft några körningar på Mittsverige men dom har varit katastrofala ur deltagarantalsynpunkt så därför är HPC körningar där lagt åt sidan så länge.Cbracing skrev:Trevligt!Vi har ju mittsverige banan och börja på.Dom kör väl varje Ons under sommaren.
Men blir vi nog många (har ju sålts 5-6 CTR i Sundsvall) så kanske vi kan få upp ett intresse nog för en bankörning. Hade varit riktigt fränt att se ett gäng CTR bränna runt där
Tyvärr så har vi lite dåligt med banor här runt västerbotten.Sedan får vi se hur vintern blir nästa år.Vi brukar ha Is Sm I Hörnefors.Då går det och prata med Uak om att få låna banan efter SM. Skulle ju vara trevligt med lite Is åkning.Ja en av de sex bilarna från Öhmans är min.
- Mordiiax
- Kontakt:
Perfekt, skriv gärna en blänkare här på forumet när du ska ner! 
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
-
JimmyW92
- Bil: CTR Ep3
- Namn: Jimmy Wännström
Jag ska försöka infinna mig på MSB varje onsdag i min gamla goda ctrCbracing skrev:Okey! Men jag kommer att åka ner och testa i sommar någon onsdagMordiiax skrev:Hondaklubben har haft några körningar på Mittsverige men dom har varit katastrofala ur deltagarantalsynpunkt så därför är HPC körningar där lagt åt sidan så länge.Cbracing skrev:Trevligt!Vi har ju mittsverige banan och börja på.Dom kör väl varje Ons under sommaren.
Tyvärr så har vi lite dåligt med banor här runt västerbotten.Sedan får vi se hur vintern blir nästa år.Vi brukar ha Is Sm I Hörnefors.Då går det och prata med Uak om att få låna banan efter SM. Skulle ju vara trevligt med lite Is åkning.Ja en av de sex bilarna från Öhmans är min.
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
Jag har hunnit kört ca 500 mil med min på vinterdäck, det funkar väldigt bra!Habe46 skrev:Hejsan!
Det som kan nämnas är att den är lite spårkänslig när det är snömodd men jag kör på 19" dubbdäck.
Hade nog vart en fördel att gå ner till 18" med smalare däck!
Kalle Wahlsten
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Habe46 skrev:Hejsan!
Jag har kört lite på snö med 19" och tycker inte att den beter sig illa. Skulle nog säga att den är stabil.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
- Arson
- Kontakt:
Nu har jag också beställt en Civic. Senast jag körde Honda var typ 2010 i min gamla S2000, ska bli spännande att se vad den nya Type R:en har att erbjuda 
//Mattias Aronsson
Den är galet rolig att köra jag var grymt orolig för att turbon skulle bli irriterande men det är den roligaste turbobilen jag kört. Den är så körglad och vill så mycket att jag funderar på att bli nykterist för att kunna ha roligt när jag vill. Jämfört med S2000 är den så mycket mer lättillgänglig.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
- Arson
- Kontakt:
Haha! Och inte blir man varken yngre eller smidigare med åren hellerpasen skrev:Jag måste dock säga att den är ungefär lika jobbig att sätta sig i som en S2000om inte jobbigare...
Nåväl, bara inte sidostöden slits allt för mycket.
//Mattias Aronsson
- Johnnie Who
- Bil: CTR FK8
- Namn: Jonny
Har precis kommit hem från en tur till närmsta Honda handlare (Laholm). Har sett den nya Type R:en för första gången i verkligheten och kan bara konstatera att bilen ser betydligt bättre ut i verkligheten jämfört med bilder och film sekvenser.
"Vill ha"-begäret fick sig en ordentlig boost. Fick även se hur den ser ut i blå metallic, helt okej. Men är nog själv inne på att det kommer att bli en CW om det blir affär. Tyckte själv den såg bra ut i CW skrud.
"Vill ha"-begäret fick sig en ordentlig boost. Fick även se hur den ser ut i blå metallic, helt okej. Men är nog själv inne på att det kommer att bli en CW om det blir affär. Tyckte själv den såg bra ut i CW skrud.
mvh/
Jonny
Jonny
-
Snuffan
- Bil: CTR EP3 -04
- Namn: Petra Tornelv
Jasså har de fått in den blå nu? Det var den jag beställde från början men så fick en butik ett avhopp och så fick jag en likadan tidigare istället 
Petra Tornelv
Honda Civic Type R -04
----
Tidigare:
Civic Type R GT -16
Honda Civic Type R -04
Honda CRX Del Sol VTi-92
Honda CRX Del Sol VTi - 93
Honda Civic Type R - 04
Honda CRX Del Sol VTi - 92
Honda CRX Del Sol VTi - 93
Honda Civic Type R -04