sexuellt upphetsande för den intresserade
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
<!--QuoteBegin-eko+23 Jun 2006, 14:49:58--><div class='quotetop'>QUOTE(eko @ 23 Jun 2006, 14:49:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->johan du kan byta din avatarsbild till din egen motorn nu den ser inte ut o skilja så mycke =)
försök få ordning på de för jag är nyfiken på hur aset kommer gå, jag har en del förväntningar iallafall kan jag lugnt säga! kommer bli kul o se den där =)
edit.. förresten när jag sa att du kunde ta testrundan o köra mot min till invigningen.. jag vill inte ställa upp längre <!--emo&:crybaby:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crybaby.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]300782[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ja, jag ska göra det...ska bara förminska bilden lite.
där är ganska stor skillnad på dom faktiskt, motorn i min avatar är en tysk variant för banracing av risse motorsport, den har "omvänd topp" kolla noga och jämför bilderna så ser du att kamdrivningen är på olika ställen.
den motorn levererar 286hk på veven.
men det är riktig effekt, den har snarlika grejjor som min, men ändån en smula effektivare.
mina grejjer kommer från england och ska speca 299hk på veven med 34mm insugsventiler och 8st spridare, (jag har "bara" 33mm insug och 4st 465cc spridare)
sen ska man alltid ta engelsmännens och amerikanernas effektmätningar med en nypa salt...vi vet och har räknat på detta och för att uppnå dom effekterna så krävs mer flöde i toppen. inte änns med 34mm finns den möjligheten. finns dock 35mm hos risse i tyskland men tyvärr får dom inte riktigt plats i toppen och omfatande modifieringar krävs.
kammar för 10000rpm finns under utveckling, dom i kombination med stora ventiler kan bli en fruktad motor. men i år blir det att åka som den är och hoppas på det bästa, en fas2 topp och kanske en ännu lättare bil, så kan man kanske mäta sig med amerikanerna <!--emo&:wacko:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wacko.gif[/img]<!--endemo-->
klart vi ska rejsa lite eko, det var ditt förslag, och jag ser det mest som en kul grej, hade varit ballt att göra en litenfilmsnutt...det är fortfarande en del jobb kvar på min dock, jag behöver en koppling á la 15k en mappning på runt 6-7k et grenrör bygger vi själv, men det är några tusenlappar där oxo, behöver bränslepump, spec soppa ledningar, air box till mina trattar och säkert lite annan skit, 30000:- kvar att lägga på den ungefär <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->
försök få ordning på de för jag är nyfiken på hur aset kommer gå, jag har en del förväntningar iallafall kan jag lugnt säga! kommer bli kul o se den där =)
edit.. förresten när jag sa att du kunde ta testrundan o köra mot min till invigningen.. jag vill inte ställa upp längre <!--emo&:crybaby:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crybaby.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]300782[/snapback][/right]
ja, jag ska göra det...ska bara förminska bilden lite.
där är ganska stor skillnad på dom faktiskt, motorn i min avatar är en tysk variant för banracing av risse motorsport, den har "omvänd topp" kolla noga och jämför bilderna så ser du att kamdrivningen är på olika ställen.
den motorn levererar 286hk på veven.
men det är riktig effekt, den har snarlika grejjor som min, men ändån en smula effektivare.
mina grejjer kommer från england och ska speca 299hk på veven med 34mm insugsventiler och 8st spridare, (jag har "bara" 33mm insug och 4st 465cc spridare)
sen ska man alltid ta engelsmännens och amerikanernas effektmätningar med en nypa salt...vi vet och har räknat på detta och för att uppnå dom effekterna så krävs mer flöde i toppen. inte änns med 34mm finns den möjligheten. finns dock 35mm hos risse i tyskland men tyvärr får dom inte riktigt plats i toppen och omfatande modifieringar krävs.
kammar för 10000rpm finns under utveckling, dom i kombination med stora ventiler kan bli en fruktad motor. men i år blir det att åka som den är och hoppas på det bästa, en fas2 topp och kanske en ännu lättare bil, så kan man kanske mäta sig med amerikanerna <!--emo&:wacko:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wacko.gif[/img]<!--endemo-->
klart vi ska rejsa lite eko, det var ditt förslag, och jag ser det mest som en kul grej, hade varit ballt att göra en litenfilmsnutt...det är fortfarande en del jobb kvar på min dock, jag behöver en koppling á la 15k en mappning på runt 6-7k et grenrör bygger vi själv, men det är några tusenlappar där oxo, behöver bränslepump, spec soppa ledningar, air box till mina trattar och säkert lite annan skit, 30000:- kvar att lägga på den ungefär <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
<!--QuoteBegin-YASH+23 Jun 2006, 14:58:27--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 23 Jun 2006, 14:58:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->JG: Det ser lovande ut, motorn ser för bra ut för att bli monterat i en Kadett <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]300784[/snapback][/right]
tnx
hehe <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> hade varit coolt at stoppa den i en hondakaross....dom har en hel del bättre chassi som standard...kadettens upphängning är stenålder jämfört med hondorna i opriginalutförande.
[right][snapback]300784[/snapback][/right]
tnx
hehe <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> hade varit coolt at stoppa den i en hondakaross....dom har en hel del bättre chassi som standard...kadettens upphängning är stenålder jämfört med hondorna i opriginalutförande.
Senast redigerad av JG den 23 juni 2006, 15:17, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Grönberg
Riktigt kul läsning med äldste grabben i mina fotspår.
Köp riktiga grejer med en gån , som jag - Lotus V8 Biturbo <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Köp riktiga grejer med en gån , som jag - Lotus V8 Biturbo <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
<!--QuoteBegin-M-G+23 Jun 2006, 18:02:42--><div class='quotetop'>QUOTE(M-G @ 23 Jun 2006, 18:02:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Riktigt kul läsning med äldste grabben i mina fotspår.
[right][snapback]300842[/snapback][/right]
tjena farsan, vi kan ta ett rejs sen när den är monterad i bilen <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> , kan va kul att ha på film.
ja, jag är ju uppe i samma pengar som din lotus snart...men man lär väl sig av sina misstag, man måste ju leka lite iaf
[right][snapback]300842[/snapback][/right]
tjena farsan, vi kan ta ett rejs sen när den är monterad i bilen <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> , kan va kul att ha på film.
ja, jag är ju uppe i samma pengar som din lotus snart...men man lär väl sig av sina misstag, man måste ju leka lite iaf
Johan Grönberg
Magsikt mkt bilar av rätt klass under samma tak <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Schysst motor oxå-jag som var och frågade efter en person förra veckan om du minns i garaget ditt...
Lycka till!!!
Schysst motor oxå-jag som var och frågade efter en person förra veckan om du minns i garaget ditt...
Lycka till!!!
<a href="http://www.teamrex-racing.com" target="_blank"><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->eam<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->ex<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->acing<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec--></a>
- NippleN
- Bil: Civic EE9
- Namn: Lukas Gullberg
ehh en fråga.. varför gillar du din opel så mycke om du har 2 skylines i bakrunden o lite andra sexya bilar..?! så varför opel?!
Lukas Gullberg
0732-022675
Civic EE9R -91
Civic EK3 -96
Civic SL5 -83
0732-022675
Civic EE9R -91
Civic EK3 -96
Civic SL5 -83
<!--QuoteBegin-NippleN+24 Jun 2006, 12:23:46--><div class='quotetop'>QUOTE(NippleN @ 24 Jun 2006, 12:23:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ehh en fråga.. varför gillar du din opel så mycke om du har 2 skylines i bakrunden o lite andra sexya bilar..?! så varför opel?!
[right][snapback]300899[/snapback][/right]
kadetten är roligare, jag gillar fwd med sugmotorer, hondor finns det många som kör snabbt med, men ingen som kör kadett.
opeln var en av drömbilarna i 15års åldern när man körde moppe...så det har väll varit en ungdomsdröm oxo, från början var det tänkt att jag skulle ha 190-200hk, sen körde hondorna fortare och fortare, kraven ökade, och bygget urartade.
om allt går bra så kommer opeln rulla runt i europa på olika tävlingar i reklamsyfte för min firma som säljer bilar annars.
Vi är specialicerade på japsbilar som skylines, evos mm.
jag kör inte runt i bilar som ska säljas, jag har lärt mig av misstag tidigare.
kommer kanske bygga en evo eler skyline för strippen oxo på firman i ett senare skede.
[right][snapback]300899[/snapback][/right]
kadetten är roligare, jag gillar fwd med sugmotorer, hondor finns det många som kör snabbt med, men ingen som kör kadett.
opeln var en av drömbilarna i 15års åldern när man körde moppe...så det har väll varit en ungdomsdröm oxo, från början var det tänkt att jag skulle ha 190-200hk, sen körde hondorna fortare och fortare, kraven ökade, och bygget urartade.
om allt går bra så kommer opeln rulla runt i europa på olika tävlingar i reklamsyfte för min firma som säljer bilar annars.
Vi är specialicerade på japsbilar som skylines, evos mm.
jag kör inte runt i bilar som ska säljas, jag har lärt mig av misstag tidigare.
kommer kanske bygga en evo eler skyline för strippen oxo på firman i ett senare skede.
Johan Grönberg
<!--QuoteBegin-welen+27 Jun 2006, 14:05:35--><div class='quotetop'>QUOTE(welen @ 27 Jun 2006, 14:05:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ctr med 710 whk gör mig nyfiken... va det i sverige?
[right][snapback]301809[/snapback][/right]
england, den kommer ut i sommar, har kört lite tider, men stooora problem med fäste, och bilen byggs om för lite större däck
den har gått låga 10or eller höga 9or...kommer inte ihåg
kan nog skrapa fram mer fakta i mårrn om du vill veta
[right][snapback]301809[/snapback][/right]
england, den kommer ut i sommar, har kört lite tider, men stooora problem med fäste, och bilen byggs om för lite större däck
den har gått låga 10or eller höga 9or...kommer inte ihåg
kan nog skrapa fram mer fakta i mårrn om du vill veta
Senast redigerad av JG den 5 juli 2006, 00:01, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Grönberg
- NippleN
- Bil: Civic EE9
- Namn: Lukas Gullberg
wooooow, 9or?! snackar vi 9or o framhjulsdrivet..?! skit pomfrite detta måste man bara se <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo--> <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo--> <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo-->
Lukas Gullberg
0732-022675
Civic EE9R -91
Civic EK3 -96
Civic SL5 -83
0732-022675
Civic EE9R -91
Civic EK3 -96
Civic SL5 -83
Grattis JG, motorn ser grym ut för att vara en opel, <!--emo&:D-->
<!--endemo--> hade missat denna tråd helt och hållet.
Trodde att det handla om sex hehe <!--emo&:)-->
<!--endemo--> det var visst sex leksaker för bilen <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo-->
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
<!--QuoteBegin-Junior+11 Jul 2006, 10:12:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Junior @ 11 Jul 2006, 10:12:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Grattis JG, motorn ser grym ut för att vara en opel, <!--emo&:D-->
<!--endemo--> hade missat denna tråd helt och hållet.
<!--endemo--> det var visst sex leksaker för bilen <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]306624[/snapback][/right]
tack....haha, ja, sexleksaker för bilen får vi kalla det..
fick hem urtrampningslagret idag a lá 3500:- med 35% rabatt <!--emo&:wacko:-->
<!--endemo-->
och kopplingen, grenrör och allt det sissta jag behöver kommer förhoppningsvis i veckan då det betalades i torsdags förra veckan...
vill så jävla gärna iaf hinna köra ngt i år...hade jag vetat att det skulle va så här drygt och dyrt, så hade det aldrig påbörjats....men men, lätt o va efterklok som vanligt.
[right][snapback]306624[/snapback][/right]
tack....haha, ja, sexleksaker för bilen får vi kalla det..
fick hem urtrampningslagret idag a lá 3500:- med 35% rabatt <!--emo&:wacko:-->
och kopplingen, grenrör och allt det sissta jag behöver kommer förhoppningsvis i veckan då det betalades i torsdags förra veckan...
vill så jävla gärna iaf hinna köra ngt i år...hade jag vetat att det skulle va så här drygt och dyrt, så hade det aldrig påbörjats....men men, lätt o va efterklok som vanligt.
Johan Grönberg