Byggbilder S2000

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
ash
Användare
Användare
Inlägg: 125
Blev medlem: 27 juli 2004, 18:33
Bil: S2000
Namn: Christoffer Mattsson
Ort: Vänersborg

3 januari 2007, 02:17

Tänkte att jag skulle starta en tråd o lägga upp lite bilder o sånt framöver.
Uppdaterar med lite info om vad som sitter på, orkar inte skriva i allt smått, orkar inte översätta heller... :whistling:

Chassie etc.
Spoon anti roll bars front/rear, strut tower bar front, cross beam bar front/rear, anti bump steer kit
Proflex pro circuit racing dampers
SSR type-c 17"
Bridgestone re540 225/45/17, 255/40/17

Bromsar
Spoon mono-block calipers, brake rotors front/rear, brake pads front/rear, brake hose set

Motor/Driv etc.
Spoon racing battery, earthing cables, engine transmission mount set, oil catch tank, cam cover, plug cover, clutch slave hose
Toda 2.2l stroker kit, adjustable cam pulleys, high compression pistons, valve springs, spec-c camshafts, header
Mugen exhaust
Jenvay itbs
Gems em36 ems
Exedy hyper carbon

Int/Ext
C-West n1 front bumper, gt-2 wing
Spoon s-tai bonnet
Buddy Club seats
Takata 4p harness

[attachmentid=23796]
Som den står i dag, mer eller mindre iaf. Vinge o front har inte dykt upp än, gått bra länge sen jag beställde nu, men är ju van... huven ligger på taket o väntar

[attachmentid=23797]
Den här bilden låg uppe i en annan länk men tar med den igen, halvfärdiga spjällhus o en måttligt snygg kabelhärva, inte så mycket att se mao.
Fick av någon anledning för mig att det var en bra ide att införskaffa en ventilkåpa från spoon, känns väl i efterhand något onödigt... men men

[attachmentid=23798]
Dämparna har slutligen blivit helt färdigmonterade

[attachmentid=23799]
En trevlig liten närbild

[attachmentid=23800]
Stolar o bälten är inte färdigmonterade, men sitter iaf i på prov

[attachmentid=23801]
Och för att avsluta för den här gången slänger jag in en bild på verkstadens maskot... :wub:

[attachmentid=23803]
Finns säkert i nån gammal tråd, men lägger upp en bild på stroker kitet för er som inte sett det

[attachmentid=23802]
Och en bild på kolfiberkopplingen från exedy

[attachment=26701:DSC00087.JPG]
Huven sitter på, iofs bara med provisorisk lack inför besiktningen

[attachment=26702:DSC00083s.jpg]
Spjällhusen är på plats
Senast redigerad av 1 ash, redigerad totalt 7 gånger.
tobbe__86
Användare
Användare
Inlägg: 254
Blev medlem: 3 augusti 2004, 01:20
Bil: Honda s2000 kraftwerks.
Namn: Tobias Petersson

3 januari 2007, 02:22

Jag vill med ha s2000.
Tobias Petersson
Andreas79
Master
Master
Inlägg: 2448
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson
Ort: Ystad

3 januari 2007, 02:48

Skapa gärna ej projekttråd som du uppdaterar lite då och då <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Trevliga bilder!
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2169
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

3 januari 2007, 08:08

Kanon!
Är det någon annan här i klubben som kör med ITB på S2000, eller blir du först?
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Hattori Honda
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 99
Blev medlem: 3 augusti 2004, 11:40
Bil: Civic 1.8 Sport, 2006
Namn: Andreas Engstrom
Ort: Stockholm

3 januari 2007, 08:23

Snygga fälgar! Vilka är det och vad är det för storlek och et?
Tycker iaf att de påminner om BuddyClub.
Stocktown, Älta
Civic 1.8 Sport, 2006


Pflanzgarten stole my virginity

Du borde cykla mer!
Användarvisningsbild
Martin_M
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 426
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24 Turbo
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar
Been thanked: 1 time

3 januari 2007, 08:41

Välkomen tillbaks eller vad man ska säga.
Bil:
Honda del Sol K24 Turbo -95
Honda Jazz 1.4i -09

Fd: Martin_P
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Inlägg: 2167
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Been thanked: 2 times

3 januari 2007, 08:48

Takata yo!
Trevligt bygge <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Användarvisningsbild
smacke
Master
Master
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

3 januari 2007, 09:31

<!--QuoteBegin-tobbe__86+3 Jan 2007, 02:22:06--><div class='quotetop'>QUOTE(tobbe__86 4 3 Jan 2007, 02:22:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag vill med ha s2000.
[right][snapback]361754[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

jag vill inte ha S2000... jag vill ha DEN S2000.... <!--emo&:wub:-->Bild<!--endemo-->
SMacke #364
Malakai
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 39
Blev medlem: 13 januari 2006, 21:16
Ort: Borås

3 januari 2007, 09:38

<!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:worthy:-->Bild<!--endemo-->
får vi se den på banorna isommar??
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Tommie Blomqvist
Användare
Användare
Inlägg: 136
Blev medlem: 11 augusti 2005, 11:21
Ort: Sthlm

3 januari 2007, 10:38

Här snackar vi ett rejält bygge, där det inte snålas.
Tänk om den rullar i år, spännande och se vad en sån kan prestera!

Fint/grymt/enormt bygge!
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->


<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Användarvisningsbild
Jimmy
Proffs
Proffs
Inlägg: 2556
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:34
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Ort: Gävle
Kontakt:

3 januari 2007, 12:13

<!--QuoteBegin-Steffo+3 Jan 2007, 08:08:13--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 3 Jan 2007, 08:08:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kanon!
Är det någon annan här i klubben som kör med ITB på S2000, eller blir du först?
[right][snapback]361762[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

finns det nån överhuvudtaget som har ITB´s på nån honda i klubben?

äkligt grymt bygge <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Användarvisningsbild
Regge
Lärd
Lärd
Inlägg: 1027
Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Ort: Staffanstorp

3 januari 2007, 12:19

<!--QuoteBegin-Jimmy+3 Jan 2007, 12:13:49--><div class='quotetop'>QUOTE(Jimmy 4 3 Jan 2007, 12:13:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Steffo+3 Jan 2007, 08:08:13--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 3 Jan 2007, 08:08:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kanon!
Är det någon annan här i klubben som kör med ITB på S2000, eller blir du först?
[right][snapback]361762[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

finns det nån överhuvudtaget som har ITB´s på nån honda i klubben?

äkligt grymt bygge <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]361789[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Är väll några som försökt, men eckligt svårt att få till en ordentlig mappning?

Mycket fint bygge du har här, alltid varit lite svag för dom gula S2K <!--emo&:wub:-->Bild<!--endemo-->
KÖR:
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16

KÖRT innan:
BMW M3 E30 -87
Civic VT-R -91
Civic VT-R -91
CRX VT-R -90
Accord 2,2 -94
Gladen
Användare
Användare
Inlägg: 100
Blev medlem: 20 april 2006, 16:40
Ort: Ludvika, Dalarna

3 januari 2007, 12:21

porrigt! <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Angelicus
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 26
Blev medlem: 23 april 2004, 01:36
Ort: Malmö/Göteborg

3 januari 2007, 13:14

Smacke har ju kommit bra bit nu, så ASH 3 års bygge måste väl också sätta fart nu =)
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
ash
Användare
Användare
Inlägg: 125
Blev medlem: 27 juli 2004, 18:33
Bil: S2000
Namn: Christoffer Mattsson
Ort: Vänersborg

3 januari 2007, 13:33

<!--QuoteBegin-Andreas79+3 Jan 2007, 02:48:43--><div class='quotetop'>QUOTE(Andreas79 4 3 Jan 2007, 02:48:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Skapa gärna ej projekttråd som du uppdaterar lite då och då  <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]361757[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kommer ju inte in i medlemsforumen längre, tappade lixom suget ett par år där... <!--emo&:(-->Bild<!--endemo-->
Så la tråden här istället, ska väl gå med igen tänkte jag o kan väl flytta rätt den isf.

<!--QuoteBegin-Steffo+3 Jan 2007, 08:08:13--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 3 Jan 2007, 08:08:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är det någon annan här i klubben som kör med ITB på S2000, eller blir du först?
[right][snapback]361762[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vet i princip ingen som har det, nån kille i staterna o nån i england, sen går det ant några i japan oxå, men borde ju finnas fler. Dock inte helt lätt att motivera, pga kronor per hk verkar de flesta välja att satsa på kompressor eller turbo istället.

<!--QuoteBegin-Hattori Honda+3 Jan 2007, 08:23:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Hattori Honda 4 3 Jan 2007, 08:23:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Snygga fälgar! Vilka är det och vad är det för storlek och et?
[right][snapback]361763[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
SSR Type C 17", har tyvärr inte koll på bredd o et längre men kan kolla.
Var inne på Volk TE37 i magnesium ett tag för att kunna gå på 18" o ändå få en lägre vikt på fälgarna, men det kändes inte värt det rent ekonomiskt.

<!--QuoteBegin-smacke+3 Jan 2007, 09:31:19--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 3 Jan 2007, 09:31:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag vill inte ha S2000...  jag vill ha DEN S2000....    <!--emo&:wub:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]361772[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Men du har ju redan en värre S2000, typ... <!--emo&:worthy:-->Bild<!--endemo-->

<!--QuoteBegin-Malakai+3 Jan 2007, 09:38:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Malakai 4 3 Jan 2007, 09:38:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->får vi se den på banorna isommar??
[right][snapback]361775[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Såvida inget oförutsett händer, absolut

<!--QuoteBegin-Regge+3 Jan 2007, 12:19:48--><div class='quotetop'>QUOTE(Regge 4 3 Jan 2007, 12:19:48)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är väll några som försökt, men eckligt svårt att få till en ordentlig mappning?
[right][snapback]361790[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har turen att ha en grundmapp till en standard s2000 med itb tillgänglig som är förfinad under 2-3 år och även tillgång till killen som gjort den så jag hoppas det ska gå hyffsat smärtfritt, men med min tur så vet man ju aldrig...
Tommie Blomqvist
Användare
Användare
Inlägg: 136
Blev medlem: 11 augusti 2005, 11:21
Ort: Sthlm

3 januari 2007, 14:44

Finns nåra som rullar i England med Itbs och lite jänkare som fått det att fungera.
Men åker man iväg till någon "bra" mappare och ställer sig i bänken.

Tid och pengar är nog det som kommer behövas, och inte minst tålamod. Mycket godis på din bil i alla fall, är väldigt avis <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->


<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Junior
Användare
Användare
Inlägg: 268
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:34
Ort: Borås

3 januari 2007, 16:05

Hetast s2000 i klubben <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Good Luck Ash
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..


Mvh Junior Shahin
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2169
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

3 januari 2007, 16:16

Jag fattar inte vari svårigheten ligger med att mappa ITB's. Varenda sporthoj kör ju med sådana och det är ju också radfyror. Kan man inte bara dra till en duktig hojmappare och få hjälp?
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
M-G
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:34
Ort: Helsingborg

3 januari 2007, 18:11

köper du ett annat sprut ska det vell inte va några större svårigheter?

men att försöka köra me org system o itbs kan jag tänka mig e lite värre o försöka mappa in.
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Master Mag
Användare
Användare
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 oktober 2005, 18:26
Ort: Västerås

3 januari 2007, 18:11

<!--emo&:worthy:-->Bild<!--endemo--> ruskigt läckert!
-92 Civic Vti Turbo
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2169
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

3 januari 2007, 18:22

<!--QuoteBegin-M-G+3 Jan 2007, 18:11:16--><div class='quotetop'>QUOTE(M-G @ 3 Jan 2007, 18:11:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->köper du ett annat sprut ska det vell inte va några större svårigheter?

men att försöka köra me org system o itbs kan jag tänka mig e lite värre o försöka mappa in.
[right][snapback]361851[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Aha, det är där skon kan klämma alltså...
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Lillen
Användare
Användare
Inlägg: 63
Blev medlem: 26 juli 2004, 20:03
Ort: lite här å där

3 januari 2007, 18:27

Här ligger man i lä, sjukt ball bil du bygger
Daniel "<!--coloro:#00FFFF--><span style="color:#00FFFF"><!--/coloro-->Lillen<!--colorc--></span><!--/colorc-->" Nilsson #985
Skåne-Malmö-Anderslöv
Den är alltid på 0709-11 40 46
<!--coloro:#2E8B57--><span style="color:#2E8B57"><!--/coloro-->Kör: Honda S2000(R2000) snart till salu<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->medlemsregistret@hondaklubben.com<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#00FFFF--><span style="color:#00FFFF"><!--/coloro-->För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen<!--colorc--></span><!--/colorc-->
maniac
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 497
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:40
Ort: bor utanför norrköping

3 januari 2007, 18:32

kul att se att du har hittat tillbaka till forumet!
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Tricid
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 24
Blev medlem: 12 oktober 2005, 22:00
Ort: In the great city of borås

3 januari 2007, 19:13

vad är det för coilovers du har hittat? något mer som ska göras med motorn förutom stroka den...? btw hur ska du klara ljudkraven med itb:s? det räcker väl inte med bara filet på dem?
Senast redigerad av 1 Tricid, redigerad totalt 3 gånger.
Emanuel Larsson
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

3 januari 2007, 21:20

<!--QuoteBegin-Tricid+3 Jan 2007, 19:13:18--><div class='quotetop'>QUOTE(Tricid 4 3 Jan 2007, 19:13:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vad är det för coilovers du har hittat? något mer som ska göras med motorn förutom stroka den...? btw hur ska du klara ljudkraven med itb:s? det räcker väl inte med bara filet på dem?
[right][snapback]361874[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Om man kör S2000 med ITB på HPC bankörningar, så ordnar vi alltid på nåt dispans till dB kravet <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->
Han skrev att han kör spec c kammar, tillsammans med stroker kolvarna som skjuter upp kompet till 12.7 och ITB's borde motor effekten ligga runt 280-300HK <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->

Ash: Vad ska du köra för grenrör ?
Senast redigerad av 1 YASH, redigerad totalt 3 gånger.
Only M Matters
Tricid
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 24
Blev medlem: 12 oktober 2005, 22:00
Ort: In the great city of borås

3 januari 2007, 22:14

<!--QuoteBegin-YASH+3 Jan 2007, 21:20:47--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH 4 3 Jan 2007, 21:20:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Tricid+3 Jan 2007, 19:13:18--><div class='quotetop'>QUOTE(Tricid 4 3 Jan 2007, 19:13:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vad är det för coilovers du har hittat? något mer som ska göras med motorn förutom stroka den...? btw hur ska du klara ljudkraven med itb:s? det räcker väl inte med bara filet på dem?
[right][snapback]361874[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Om man kör S2000 med ITB på HPC bankörningar, så ordnar vi alltid på nåt dispans till dB kravet <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->
Han skrev att han kör spec c kammar, tillsammans med stroker kolvarna som skjuter upp kompet till 12.7 och ITB's borde motor effekten ligga runt 280-300HK <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->

Ash: Vad ska du köra för grenrör ?
[right][snapback]361910[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


okej har inte läst så noga:D så det du säger lillyash är att om kör s2000 med ITB så slipper man helt plötsligt db-kraven..DOH!!! undra om det är likadant om en ITR jdm gör det? ne men du fattar vad jag menar....
Emanuel Larsson
ash
Användare
Användare
Inlägg: 125
Blev medlem: 27 juli 2004, 18:33
Bil: S2000
Namn: Christoffer Mattsson
Ort: Vänersborg

3 januari 2007, 22:27

<!--QuoteBegin-Tricid+3 Jan 2007, 19:13:18--><div class='quotetop'>QUOTE(Tricid 4 3 Jan 2007, 19:13:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vad är det för coilovers du har hittat? något mer som ska göras med motorn förutom stroka den...? btw hur ska du klara ljudkraven med itb:s? det räcker väl inte med bara filet på dem?
[right][snapback]361874[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vi skickade in dämparna från bilen till proflex o bad dem bygga det värsta de kunde typ, så de är ganska special.
Har lagt upp det mesta som är gjort som info nu, har även balanserat upp allt en extra gång o portat toppen rätt rejält. Oljetråget är modifierat oxå.
Ljudkrav är ett litet bekymmer, har iofs en täckbox som är gjort för o användas med itb:s, hoppas den ska kunna få ner nivån lite.

<!--QuoteBegin-YASH+3 Jan 2007, 21:20:47--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH 4 3 Jan 2007, 21:20:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Om man kör S2000 med ITB på HPC bankörningar, så ordnar vi alltid på nåt dispans till dB kravet  <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->
Han skrev att han kör spec c kammar, tillsammans med stroker kolvarna som skjuter upp kompet till 12.7 och ITB's borde motor effekten ligga runt 280-300HK  <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->
Ash: Vad ska du köra för grenrör  ?
[right][snapback]361910[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det hade ju varit trevligt... <!--emo&:worthy:-->Bild<!--endemo-->
Det är väl ungefär min uppskattning oxå, förhoppningsvis något högre, men jag är skeptisk...
Grenrör från Toda
Kristian
Master
Master
Inlägg: 2482
Blev medlem: 2 maj 2004, 19:12
Ort: Stockholm

3 januari 2007, 23:37

misstolka inte mitt inlägg som kretik jag tycker att de e ett asgrymmt bygge.

om du uppskattar effekten efter den här enorma ombyggnaden till ungefär 280-300hk så tycker jag att det bevisar att S2000 är enormt svårtrimmade/väl trimmade från fabrik...

man tycker ju att det borde bli mer änn 40-60hk när man strokar, slänger i kammar , byter till ITB´s och slänger på ett Dyyyrt (välbyggt) grenrör...

enda frågan är ju om det inte går att special bygga ett grenrör för att få ut dom där sista hästarna nu när du har lagt så mycke krut på resten av motorn... visst toda är ett jättefint grenrör men det är ändå ett "universal" grenrör som är gjort för att fungera på såväl en helt orginal motor som en hyffsat trimmad motor, det kanske kan vara värt att tänka på iallafall.

men det finns väll en anledning till att F20C vann bästa motor upp till 2L pris flera år i rad <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Kristian, Hondalös.
Alfahannen
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 43
Blev medlem: 27 april 2005, 23:55
Ort: Göteborg

3 januari 2007, 23:42

underbar bil!
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Tommie Blomqvist
Användare
Användare
Inlägg: 136
Blev medlem: 11 augusti 2005, 11:21
Ort: Sthlm

4 januari 2007, 08:43

<!--QuoteBegin-Kristian+4 Jan 2007, 00:37:49--><div class='quotetop'>QUOTE(Kristian 4 4 Jan 2007, 00:37:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->misstolka inte mitt inlägg som kretik jag tycker att de e ett asgrymmt bygge.

om du uppskattar effekten efter den här enorma ombyggnaden till ungefär 280-300hk så tycker jag att det bevisar att S2000 är enormt svårtrimmade/väl trimmade från fabrik...

man tycker ju att det borde bli mer änn 40-60hk när man strokar, slänger i kammar , byter till ITB´s och slänger på ett Dyyyrt (välbyggt) grenrör...

enda frågan är ju om det inte går att special bygga ett grenrör för att få ut dom där sista hästarna nu när du har lagt så mycke krut på resten av motorn... visst toda är ett jättefint grenrör men det är ändå ett "universal" grenrör som är gjort för att fungera på såväl en helt orginal motor som en hyffsat trimmad motor, det kanske kan vara värt att tänka på iallafall.

men det finns väll en anledning till att F20C vann bästa motor upp till 2L pris flera år i rad <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]361983[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Man kan väl säga att han är lite modest i sina spekulationer på effekt.
I och med att bilen mappas om helt och hållet, samt att han säkert kommer byta sprutet så bör nog en rättmappad motor kuna hitta förbi 300.
Kom nu ihåg att leta ordentligt i bibilioteket över motorere som kan användas dagligen där effektsiffran 300hk / 2.2L = 136,36hk/L där även drifsäkerheten är inblandad. Man kan nu glida upp några divisioner och titta på motorer där man lägger ner 250k i ren N/A trimmning och hittar förbi 200hk/L eller sitter med ändlösa timmar i labbet och utvecklar.
Ska jag vara elak pratar vi om rena ( om nu jävligt dyra ) Bolt On prylar. Som om dem nu är lite optimerade finns massor kvar att göra med.

Lägg 100timmar på mappning så hittas garanterat flera hk.

Men gränser måste dras både ekonimiskt och tidsmässigt.

F1 plockar ledigt 300hk/L med väldiga restriktioner, om man fick utveckla en ren N/A utan regler och stoppa ner 10miljoner så tror jag nog att effekterna skulle hoppa upp många steg, när vi talar om en stygg gatmotor som ska användas för lite banträffar. Bygget är extremt i och med att han troligtvis är ensam, och jag är säker på att han låter gärna någon försöka klå honom i trimmad F20C på 2.2L <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Det handlar bara i slutändan om vem som har med pengar och är mest effektgalen <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av 1 Tommie Blomqvist, redigerad totalt 4 gånger.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->


<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Skriv svar