Vill bara tacka alla som var där och de som ordna denna dag, var mkt roligt, vi hade verkligen vädret på våran sida också!
Mkt trevligt att träffa alla, och få köra, hade gärna velat köra lite mer, men är mkt nöjd ändå, och än en gång så gick det överförväntan, fast diffbromsen
inte är monterade än. Så en mkt lyckad dag med bra väder!
Mooseman, lägg upp bilderna
MVH
István
Senast redigerad av Istvan den 27 maj 2007, 14:35, redigerad totalt 1 gånger.
Hej.. Ja va ska man säga? av 12 rundor fick ja 4st tider resten sladda ja av.. ja kan verkligen inte köra! Men men kul o sladda lite.
Bra väder, bra killar och en bra dag! Tack alla som va där.
Nu har ja nått problem med bilen hoppas de inte är nått allvarligt..
Tjalve, jag körde 1.28,03s med miss på växlingen in till mål, trodde ja hade i 2an men hade ja inte, så bara varva, å i "panik" slängde ja i 3an å typ
"rulla" in på den tiden, detta då utan diffen ens monterade, så jag e jäkligt nöjd helt enkelt
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Istvan skrev:Tjalve, jag körde 1.28,03s med miss på växlingen in till mål, trodde ja hade i 2an men hade ja inte, så bara varva, å i "panik" slängde ja i 3an å typ
"rulla" in på den tiden, detta då utan diffen ens monterade, så jag e jäkligt nöjd helt enkelt
De andra får skriva sina tider om de vill
MVH
Där gick verkligen att plocka tid märkte jag när jag åkte med dig, även om du redan då låg på en 1.30-tid. Direkt efter plockade du två sekunder. Kul att man kan hjälpa till.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Tack alla för en superdag! min tid blev 1.36.04 med mantorp körda Toyo gatdäck. Målet var att komma på 1.35 tider men nu vet jag hur jag ska köra nästa gång, scotte ska ha creds med för att han visade mig och massa andra hur man ska ratta.
Skoj att det var folk som tog massa bilder med, det uppskattas! //Robban
Var riktigt kul att testa bilen på SS. Satte en 1.35 tid med min ESi med kapade jamex sänkfjädrar och r-däck. Trodde först inte det var sant då jag började dagen med 1.39~1.40. Så jag var skit nöjd med dagen
[b]Hr-v 1,6 i-dtec -16
Del Sol 1,6 ESi Eltarga -98
alltid lika skoj att vara där nere och speciellt när vädret är så jävla bra som det var, bränner lite i ansiktet idag =) körningen gick det inte lika bra med, tyvärr är det lite för lite köratid men fick till en 1:32:22 tid ville ju under 30 men när man tabbar sig hela tiden blir det svårt att sätta tider....kul va det iaf!
M Scotte skrev:Där gick verkligen att plocka tid märkte jag när jag åkte med dig, även om du redan då låg på en 1.30-tid. Direkt efter plockade du två sekunder. Kul att man kan hjälpa till.
Jafan, det hjälpte, för man vet ju egentligen hur man ska köra om man tänker efter, men det är ju lättare sagt än gjort ibland
Du har kört där så många ggr, att du kommer ihåg exakt vart man kan börja gasa ut å allt.
Det var det som va största problemet hos mig tror jag, man "glömde" typ av att det var näst sista konan där, å där kan man hålla fullt redan när man åker ut!
Så det uppskattades verkligen, med dig i så körde jag ju 1.29 repa, lite små nöjd med det också
Så med diffbroms å nya däck sen så är siktet inställt på 1.26 tid, man måste ha "höga" mål
edit: Humpe, riktigt riktigt fina kort, som vanligt! Uppskattas verkligen!
MVH
Senast redigerad av Istvan den 27 maj 2007, 12:31, redigerad totalt 1 gånger.
Tack alla för en kanondag! (synd att man inte kan köra bil bara)
Tack MartinP för husrum och utmärkt matlagning
Det var synd att det blev så lite med körning, missade 2 rundor pga av att BSR's soppatrycksmätare inte tål bensin eller nåt...
Föresten, tack Raz för K20-mek med
En annan rolig grej är att min K20 drog ca 0,85 på dit/hem-hemvägen, hård och snabb körning.
Nu ska camber-kit beställas.
Tack för provkörningen av bilen Asse! Med mer grepp och mindre nojighet att lägga i fel växel kan jag lova dig att jag kan utan problem kapa en sekund till på tiden jag körde. Asgrym bil!
Tack till alla andra som lät mig köra era bilar! Hoppas ni hade någon nytta av medåkningen.
Snabbutvärdering av de bilar jag körde/åkte:
Semirs: Väldigt fin balans och avstämd fjädring för att bara ha R-däck och KW2.
Tricid: Enligt mig en av de bättre ITR:erna chassimässigt, kanonfin balans, men kanske skulle behöva mer överstyrning för min smak.
Yashar: Bra avstämning mot SS, fin instyrning och påminner mycket om min egen bil, dock kom jag och bilen inte riktigt överens. Överstyrde för mycket för min smak. Dock lätt ordnat, då allt går att ställa på bilen.
Juniors: Körde inte men åkte och vilket drag där är i bilen. Skulle nog kunna åka riktigt fort bara med pulvret som finns.
Istvan: Väldigt fin balans men utan diff för hård, minsta ojämnhet gav hjulspinn när det svängde. Motorn är som en våt dröm, något har man gjort rätt i alla fall, registert är enormt.
Senast redigerad av M Scotte den 27 maj 2007, 20:10, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
mscotte... du är bara överjäklig på att ratta i SS! bilsport borde kicka ut den där andra farbrorn.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Liter mer camber och toe in bak, kanske lite mjukare fjädrar. Mycket finns och göra, men roligt är det iaf.