Nya ATS:en

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

3 juni 2008, 22:02

20 mil har pärlan rullat nu. Måste sänka den omgående :)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 Antonio, redigerad totalt 3 gånger.
Antonio Pozzi
PeGe
Användare
Användare
Kontakt:

3 juni 2008, 22:06

Ser bra ut :thumbup:

Blir nog hur nice som helst med en sänkning till på det :)
Åland

<a href="http://www.garaget.org/?car=57554" target="_blank"><!--sizeo:14--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]<!--coloro:grey--><span style="color:grey"><!--/coloro-->Honda Civic<!--colorc--></span><!--/colorc--> Type-<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec--></a>

<!--fonto:Century Gothic--><span style="font-family:Century Gothic"><!--/fonto--><!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->Mugen Sportsuspension, Energy Suspension, OMP Fjäderbenstag, JDM krängare, Password JDM Valkuk med mera<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Krister
Användare
Användare

3 juni 2008, 22:08

Skulle det inte vara ducktail på?

Men grattis till fina bilen. :)
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

3 juni 2008, 22:24

Krister skrev:Skulle det inte vara ducktail på?

Men grattis till fina bilen. :)
Jo, men jag köpte en bl som ÅF redan hade på lager. Så jag kan smacka på vingar o tillbehör efteråt. Får kolla med Christer vad de finns för godis.
Även tillbehören reas ju ut nu till gamla Accorden :)
Antonio Pozzi
Lars P
Lärd
Lärd
Bil: EK4 K20
Namn: Lars Palmgren
Kontakt:

3 juni 2008, 22:27

Nice, helrätt med svart :thumbup:
076-1174430
Lars@allbilskroten.se

Tesla Model S -19 Vit
NSX -91 Vit Vit
Accord -93 Ombyggd till biltransport
CR-X 1,5 -84 Röd
Accord 1,6 -80 Blå
Civic tourer -15 Vit
Krister
Användare
Användare

3 juni 2008, 22:29

Kanske skall kolla om det finns nåt skoj man kan köpa till ATS Tourern då då... :)

Skall bli intressant att se vad du kommer göra med prestandan, för känner jag dig rätt så lär du ju inte nöja dig med den som den är. Själv är jag sugen på att kolla lite luftfilter/CAI eller nåt dylikt, men har inte kommit mig för än bara.

Kör:
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

3 juni 2008, 22:33

Krister skrev:Kanske skall kolla om det finns nåt skoj man kan köpa till ATS Tourern då då... :)

Skall bli intressant att se vad du kommer göra med prestandan, för känner jag dig rätt så lär du ju inte nöja dig med den som den är. Själv är jag sugen på att kolla lite luftfilter/CAI eller nåt dylikt, men har inte kommit mig för än bara.
Jag sneglar väldigt mycket på vad SAUD gjort på sin. Den går ju helt ok. Håller på att plugga lite på TSX forumet nu. Hittat lite olika alternativ på avgas.
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

3 juni 2008, 23:05

Du e dum i huvudet, bara så att du vet.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

3 juni 2008, 23:15

Dani skrev:Du e dum i huvudet, bara så att du vet.
Ha ha, tack :) :wub:
Antonio Pozzi
M Scotte
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 7 times
Kontakt:

3 juni 2008, 23:32

Har en ducktailwing tillsalu till din accord, tyvärr mocca pearl, men går att lacka. 1000kr så är den din!
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

3 juni 2008, 23:38

M Scotte skrev:Har en ducktailwing tillsalu till din accord, tyvärr mocca pearl, men går att lacka. 1000kr så är den din!
Nice. Ska kolla vad jag kan fixa för lackerare imorrn direkt bara.
Tack :)
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Kontakt:

3 juni 2008, 23:52

Antonio skrev:<!--quoteo(post=487984:date=3 Jun 2008, 23:05:10:name=Dani)--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 3 Jun 2008, 23:05:10) <a href="index.php?act=findpost&pid=487984"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Du e dum i huvudet, bara så att du vet.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag kan va lite avis oxå :( Alla köper den bilen jag vill ha känns det som, borde stannat kvar på pissjobbet och köpt bil istället hehe.
Grattis som fan, hör av dig om ett par månader när du ska sälja så kanske jag tar den :P
Honda CRV 2.2D 2014
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

4 juni 2008, 00:08

Dani skrev:<!--quoteo(post=487988:date=3 Jun 2008, 23:15:08:name=Antonio)--><div class='quotetop'>QUOTE(Antonio 4 3 Jun 2008, 23:15:08) <a href="index.php?act=findpost&pid=487988"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=487984:date=3 Jun 2008, 23:05:10:name=Dani)--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 3 Jun 2008, 23:05:10) <a href="index.php?act=findpost&pid=487984"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Du e dum i huvudet, bara så att du vet.
Jag kan va lite avis oxå :( Alla köper den bilen jag vill ha känns det som, borde stannat kvar på pissjobbet och köpt bil istället hehe.
Grattis som fan, hör av dig om ett par månader när du ska sälja så kanske jag tar den :P

Tror du är inne på rätt spår yrkesmässigt nu. Ge det ett tag så ska du se att bitarna faller på plats :)

Jag kan helt ärligt inte smälta hur grymt prisvärda Honda är. Visst, en ny bil är aldrig en bra affär. Men en ny Honda är verkligen en mindre dålig affär än många andra märken.
Just denna modellen som de rear ut för inga pengar alls i förhållande till vad man får. Grymt låga kostnader på service, högt andrahandsvärde....imponerande faktiskt.
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
Jonny
Kunnig
Kunnig
Namn: Jonny Lakemountain

4 juni 2008, 00:31

Fan så fina de är... kan allt tänka mig en jag å.
Civic Type R -17
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

4 juni 2008, 00:35

aa, bra priser hos vissa handlare just nu. kostar ju såsom en ny CTR kostade för 4år sen men det känns som att man får mera för pengarna. Accorden är väl tom tillverkad i Japan?!
Klockren bil hursomhelst :notworthy:

En sänkning, ett luftfilter, avgas och grenrör, sen är man kung :)

Jag va själv och provkörde en vit sedan ATS i Surte i förra veckan, fan oxå vad såld jag blev, kanske blir att sälja av S2kn för en CL9:a. Den vita färgen var helt underbar, ser precis ut som Championshipwhite, fast med aningen pearl i. Så supersnygg!

Ett par mugen windowvisors och 07ans ATS grill så är bilen fulländad i mina ögon :drool2:

EDIT: Typ sån här grill: (fast han hade ett annat emblem..)
Bild
Senast redigerad av 1 Malkolm, redigerad totalt 4 gånger.
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Kontakt:

4 juni 2008, 06:23

Antonio: Will do :) Jag är för övrigt oxå på samma linje som Malkolm ang Grillen, byt byt byt :)
Honda CRV 2.2D 2014
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 7 times
Kontakt:

4 juni 2008, 09:00

Vit ATS sedan med -07:ans type S grill, KW V1, läpp på bakluckan och avgas så är den svinsnygg
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

4 juni 2008, 09:24

Dani skrev:Antonio: Will do :) Jag är för övrigt oxå på samma linje som Malkolm ang Grillen, byt byt byt :)
Det finns ju andra grillar också :)
Antonio Pozzi
pureVTEC
Wannabe
Wannabe

4 juni 2008, 09:28

Då får man gratulera till ett mycket bra köp :thumbup:
Falköping

<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->Accord Type-<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->S<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-07<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]aem sri[/i] | [i]greddy evo 2[/i] | [i]tinted windows[/i] | [i] more to come... [/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->xlnc. goes pure<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTEC<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]<a href="http://www.garaget.org/xlnc" target="_blank">garaget.org</a>[/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

4 juni 2008, 09:34

pureVTEC skrev:Då får man gratulera till ett mycket bra köp :thumbup:

Är du nöjd med ditt avgas? Funderar på samma. Av de klippen jag hittat gillar jag nog Greddy 2 mest.
Vart kan man köpa ett sådant?
Antonio Pozzi
pureVTEC
Wannabe
Wannabe

4 juni 2008, 09:37

Antonio skrev:<!--quoteo(post=488028:date=4 Jun 2008, 09:28:17:name=pureVTEC)--><div class='quotetop'>QUOTE(pureVTEC 4 4 Jun 2008, 09:28:17) <a href="index.php?act=findpost&pid=488028"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Då får man gratulera till ett mycket bra köp :thumbup:

Är du nöjd med ditt avgas? Funderar på samma. Av de klippen jag hittat gillar jag nog Greddy 2 mest.
Vart kan man köpa ett sådant?

Jag är väldigt nöjd. Ger ett underbart ljud ifrån sig när plattan är i bott, men hörs knappt när du ligger i 90 och kör.
Jag beställde avgassystemet från Welen. Avgassystemet och filtret gav jag 12 500 för (om jag inte minns fel).
Priset var inklusive frakten.
Senast redigerad av 1 pureVTEC, redigerad totalt 4 gånger.
Falköping

<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->Accord Type-<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->S<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-07<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]aem sri[/i] | [i]greddy evo 2[/i] | [i]tinted windows[/i] | [i] more to come... [/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->xlnc. goes pure<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTEC<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]<a href="http://www.garaget.org/xlnc" target="_blank">garaget.org</a>[/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

4 juni 2008, 09:40

Tusen tack :)
Antonio Pozzi
pureVTEC
Wannabe
Wannabe

4 juni 2008, 09:43

Antonio skrev:Tusen tack :)
Så lite så, kul att man kan hjälpa till :)
Falköping

Användarvisningsbild
Jimmy
Proffs
Proffs
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Kontakt:

4 juni 2008, 10:31

oj här har man missa, grattis till en grym bil Antonio
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
SAUD
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic

4 juni 2008, 12:38

Stort grattis Antonio!

Hoppas att du kommer att trivas med bilen som jag gör?!

Tänkte skicka lite bilder på min bil vad jag har gjort som inspiration men jag kunde inte posta dom av någon anledning :( !

Om du vill komma åt ljudet då gäller det Skunk2!
Jag själv satsade på kvalite och lite tystare och sobrare avgassystem tillsammans med övriga saker då passar den perfekt.

Glöm ej att köpa Euro R vxl knop den ser betydligt bättre ut än orginal och men mest viktigaste enligt mig och mest prisvärt alla kategorier på bilen om man gillar köra lite inspirerat och det älskar vi väl allihopa som kör Honda är grövre krängningshämmaren bak.
Orginal det kränger ordentligt, men med gövre KH då är det som att köra helt och hållet annan bil,så väl balanserat.

Med avgas och filter bilen går skapligt men med grenrör och kattersättaren då går den som en dröm,då är det som att sätta sig i helt annan bil och ljudet blir så råare.
Med KW V1 coliovers bilen kommer till sin rätta i alla avseenden,med vanlig sänknig ser bilen som att den kommer direkt från fabriken det märks inte att den är sänkt.När jag hade H&R fjädrar kom folk och sa till mig,det saknas bara sänknig på din bil och då blir den riktigt snygg :D :oops: !

Så lycka till i forsättning med bilen och behöver du någon hjälp bara hör av dig!

Måste säga en sak när jag köpte ATS 2006 ingen höjde ögonbrynen idag alla säljer sina bilar och köper ATS,tycker det är så himla konstigt?!

MVH Saud
Saud Omerovic
Gillar Honda!
Gillar Honda!

4 juni 2008, 12:45

SAUD TYPE R skrev:Stort grattis Antonio!

Hoppas att du kommer att trivas med bilen som jag gör?!

Tänkte skicka lite bilder på min bil vad jag har gjort som inspiration men jag kunde inte posta dom av någon anledning :( !

Om du vill komma åt ljudet då gäller det Skunk2!
Jag själv satsade på kvalite och lite tystare och sobrare avgassystem tillsammans med övriga saker då passar den perfekt.

Glöm ej att köpa Euro R vxl knop den ser betydligt bättre ut än orginal och men mest viktigaste enligt mig och mest prisvärt alla kategorier på bilen om man gillar köra lite inspirerat och det älskar vi väl allihopa som kör Honda är grövre krängningshämmaren bak.
Orginal det kränger ordentligt, men med gövre KH då är det som att köra helt och hållet annan bil,så väl balanserat.

Med avgas och filter bilen går skapligt men med grenrör och kattersättaren då går den som en dröm,då är det som att sätta sig i helt annan bil och ljudet blir så råare.
Med KW V1 coliovers bilen kommer till sin rätta i alla avseenden,med vanlig sänknig ser bilen som att den kommer direkt från fabriken det märks inte att den är sänkt.När jag hade H&R fjädrar kom folk och sa till mig,det saknas bara sänknig på din bil och då blir den riktigt snygg :D :oops: !

Så lycka till i forsättning med bilen och behöver du någon hjälp bara hör av dig!

Måste säga en sak när jag köpte ATS 2006 ingen höjde ögonbrynen idag alla säljer sina bilar och köper ATS,tycker det är så himla konstigt?!

MVH Saud
Saud Omerovic
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

4 juni 2008, 13:16

Fin bil du har Saud!
Jag är nyfiken på vad som gömmer sig bakom luckan framför växelskapen, vad finns där?
Den ATS:en jag körde hade 3 mindre fack, varav ett var en onödig askopp..
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Krister
Användare
Användare

4 juni 2008, 13:28

Malkolm: Jag har likadant fack, det är ett stort fack bara. Undertill/framför finns det askkopp och tändare, det locket är öppet på Sauds bild ser det ut som.

Kör:
SAUD
Gillar Honda!
Gillar Honda!

4 juni 2008, 20:49

malkolm666 skrev:Fin bil du har Saud!
Jag är nyfiken på vad som gömmer sig bakom luckan framför växelskapen, vad finns där?
Den ATS:en jag körde hade 3 mindre fack, varav ett var en onödig askopp..

Tack Malkolm!

Hoppas allt riktigt bra med dig?!

Som Krister säger det är bara en stor fack,som jag använder till diverse saker ;) ...

MVH Saud
Saud Omerovic
Gillar Honda!
Gillar Honda!

4 juni 2008, 20:55

Hej Dani!

Jag vet att du gillar ATS mest av alla här på forumet så en dag om jag bestämmer mig att sälja min då ska jag fråga dig först om du vill köpa om du inte har en ATS redan då?!
Är du någon gång i Halmstad så slå mig en signal så du får gärna provköra min bil ;) !

MVH Saud
Saud Omerovic