Nya Civic Type-R 2015

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Användarvisningsbild
Andreas_typeR
Inlägg: 555
Blev medlem: 25 oktober 2014, 23:08
Bil: Civic Type R FK8
Namn: Andreas Eliasson
Ort: Falkenberg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Forden har inte heller gjort någon direkt breddning av baken, karossen tagen direkt ifrån nya focus. Ser bara mesig och slät ut baktill ifrån sidan. Inte riktigt som min gamla Focus RS mk2, där snackar vi FET RÖV ;) Och håll med mig killar.. De ska vara lite och ta i ;)

Och kollar ni på de bifogade bilderna är Type R fortfarande 10 gånger fetare än den nya Focus RS. Iaf i karossen :)
Bilagor
YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEwMzg3OTM7czoxOiJ3IjtpOjE2MDA7czoxOiJoIjtpOjEwNjU7czoxOiJjIjtpOjA7czoxOiJzIjtpOjA7czoxOiJrIjtzOjQwOiIxNDNkMjNhMGI3MjBhYzJkYTc4MWMyMTNiMzhkZDQ1N2M2OTA4MWJmIjt9.jpg
2015-ford-focus-rs-mk3-jens-stratmann-weltpremiere-1-2.jpg
Senast redigerad av Andreas_typeR den 4 mars 2015, 22:15, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Accord23isr skrev:
Korre skrev:
{BÅGEN} skrev:Är det bara jag som tycker att nya forden liknar en s40 och är as ful.
Nää fyfan forden hade jag aldrig köpt oavsett. Den gamla rs är mycket snyggare/råare.

Har man sett senaste TopGear så är ju inte Lexus något att sträva efter. :)

Fast Forden har ju äkta kurvor o 4wd, den kan man köra med kostym på. Civicen kräver NewEra keps med tattarstilen ala mjukisbyxor och en adidas t-shirt (tror honda har det som krav om man ska köpa den nya civicen, de valde att ha det istället för förskottsbetalning vid bokning av bilen) ;)
Ja, andra kör väll bilen för att själv njuta av den, andra vågar inte köra en viss bil bara för att nån annan som inte förstår nånting om bilvärlden tycker nått visst om just den bilen/märket.
Stort +1
Korre
Inlägg: 506
Blev medlem: 15 juli 2009, 00:58
Bil: CR-V
Namn: Kourosh.E
Ort: Stockholm

Andreas_typeR skrev:Forden har inte heller gjort någon direkt breddning av baken, karossen tagen direkt ifrån nya focus. Ser bara mesig och slät ut baktill ifrån sidan. Inte riktigt som min gamla Focus RS mk2, där snackar vi FET RÖV ;) Och håll med mig killar.. De ska vara lite och ta i ;)
kolla vad stilrent och lägg märke till hur fint hjulen passar in i hjulhuset, fin stance helt enkelt
Bild

-och så har vi detta?! Hjulen sitter ju 70-100 in i hjulhusen och om man skulle få för sig att förbättra detta med lite lägre et eller spacers så är detta inte möjligt. varför undrar folk, för att fake/biltema breddningen bak är för bred (dvs går för djupt in i hjulhuset)
Bild


edit/tillägg : men jag tror faktiskt att civicen bara blir så här extrem ful på kort och inte i verkligheten. Hur som helst så längtar jag tills man får se den live.

tänk om ...

Bild
Kourosh Entezari
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

På nått vis tror jag att Honda bygger bilar såsom de alltid har byggt dem. De behöver alltid sänkas och oftast behövs spacers bak för att få ut fälgarna. Ett exempel är min accord när jag bytte fälgar på den. Fram låg de flush med skärmkantern och kunde ibland käka lite inneskärm längst ut mot skärmkanten. Dvs de satt riktigt långt ut, snyggt va det! Men bak fick jag köra 5mm spacer och då satt fälgarna fortfarande lite långt in....

Så till denna .....(vad nu karosskoden är) så får man väl köpa fälger som skiljer 25 i et mellan fram o bak. Tror ni det går på 10" breda bakfälgar? :mrgreen:
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Korre skrev:
Andreas_typeR skrev:Forden har inte heller gjort någon direkt breddning av baken, karossen tagen direkt ifrån nya focus. Ser bara mesig och slät ut baktill ifrån sidan. Inte riktigt som min gamla Focus RS mk2, där snackar vi FET RÖV ;) Och håll med mig killar.. De ska vara lite och ta i ;)
kolla vad stilrent och lägg märke till hur fint hjulen passar in i hjulhuset, fin stance helt enkelt
Bild

-och så har vi detta?! Hjulen sitter ju 70-100 in i hjulhusen och om man skulle få för sig att förbättra detta med lite lägre et eller spacers så är detta inte möjligt. varför undrar folk, för att fake/biltema breddningen bak är för bred (dvs går för djupt in i hjulhuset)
Bild


edit/tillägg : men jag tror faktiskt att civicen bara blir så här extrem ful på kort och inte i verkligheten. Hur som helst så längtar jag tills man får se den live.

tänk om ...

Bild

Det finns en anledning till detta.

Alla Honda är homogloberade för att kunna använda snökedjor vilket är ett krav i Japan. Detta gör att vi aldrig kommer få "stance" från fabrik så som tex BMW är mästare på.

Tyvärr men hur svårt är det med sänkning och spacers? Dessutom sticker den ju ut mer då när inte alla har detta.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Korre
Inlägg: 506
Blev medlem: 15 juli 2009, 00:58
Bil: CR-V
Namn: Kourosh.E
Ort: Stockholm

Eisenhut skrev:
Det finns en anledning till detta.

Alla Honda är homogloberade för att kunna använda snökedjor vilket är ett krav i Japan. Detta gör att vi aldrig kommer få "stance" från fabrik så som tex BMW är mästare på.

Tyvärr men hur svårt är det med sänkning och spacers? Dessutom sticker den ju ut mer då när inte alla har detta.
ok perfekt förklaring som jag köper till 100% (inte för att det borde ha nån betydelse att jag gör det eller ej)

vet du om man kan beställa bilen utan fälgarna?
kan man slänga på den gamla fronten från vanlig civic på den här? dvs huv,front,skärmar och lyktorna?
Kourosh Entezari
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Inlägg: 3748
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 111 times
Been thanked: 280 times

Eisenhut skrev: Det finns en anledning till detta.

Alla Honda är homogloberade för att kunna använda snökedjor vilket är ett krav i Japan. Detta gör att vi aldrig kommer få "stance" från fabrik så som tex BMW är mästare på.
Detta köper jag till 100%.
Eisenhut skrev:Tyvärr men hur svårt är det med sänkning och spacers? Dessutom sticker den ju ut mer då när inte alla har detta.
Detta däremot är en dålig ursäkt.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Nej såklart hade det varit bättre om den varit klar från fabrik men vi alla vet hur mycket lite "down and out" gör på hondorna. :)
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle

Jag hade velat haft en lyxversion med 9vxl dubbelkopplingslåda och fyrhjulsdrift likt NSX...



litet test på 2 bilar som finns ute på marknaden i "super GTI" klassen

http://www.kanal9play.se/#!/play/progra ... 1327/klipp
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Jag hade oxå velat ha nån slags automatlåda, fan man börjar bli gammal :?

Enligt wiki så heter den nya motorn k20c1. Underbart om den bygger på gamla k20 så man kan flytta runt delar.
Bilagor
image.jpg
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Jag kan faktiskt inte motorkoden men där är inte mycket som stämmer med gamla K20. liknar mer R18 i konstruktionen om du tittar på grenrör, insug osv.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Turbon såg ju ut att sitta framför motorn, gamla k20 har väl grenröret på andra sidan.
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Ja de vände väl motorerna åt fel håll igen med den nya R serien.
Bild på CTR-spisen nedan, det röda ser onekligen rätt plastigt ut men det kanske är blank lack bara?
Bild
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Om den är plast har de nog försökt jaga vikt.
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Det röda ska vara plast och det svarta är ventilkåpan vill jag få det till.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Istvan
Inlägg: 414
Blev medlem: 14 juni 2005, 01:28
Namn: István Csiszár
Ort: Borås
Kontakt:

Men vill man verkligen köpa en bil för 350tkr eller vad den nu kostar, som är så snabb på bana original, och det första man gör är att förstöra chassiet som de måste ha tweekat in riktigt länge för att få så bra. Med att sänka den och sätta på spacers..

Folk verkar tro att det inte påverkar ett sånt fint chassie som det verkar sitta på en sådan bil. Annat på en EP3 som körde ringen runt på 8,50 eller något. Men här för att köra tider som dessa har de verkligen fått justera allt i minsta detalj, vilket man gött kommer förstöra med spacers och sänkningar... Om inte man köper värsting coilovers och sen åker till något proffs och ställer in allt bra igen.
http://www.fotoi.se
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Håller med dig helt Istvan trots det jag sagt tidigare.

Exakt samma "bekymmer" med DC5 Type R. För hög och för hög offset orginal, men vill man att den ska prestera bäst ska man bara låta den va.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Istvan skrev:Men vill man verkligen köpa en bil för 350tkr eller vad den nu kostar, som är så snabb på bana original, och det första man gör är att förstöra chassiet som de måste ha tweekat in riktigt länge för att få så bra. Med att sänka den och sätta på spacers..

Folk verkar tro att det inte påverkar ett sånt fint chassie som det verkar sitta på en sådan bil. Annat på en EP3 som körde ringen runt på 8,50 eller något. Men här för att köra tider som dessa har de verkligen fått justera allt i minsta detalj, vilket man gött kommer förstöra med spacers och sänkningar... Om inte man köper värsting coilovers och sen åker till något proffs och ställer in allt bra igen.
+1, jag skulle inte röra hjulgeometrin på något sätt.
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle

Det är bur i bilen dom satt 7,50 tiden med. Vad mer skiljer från Produktionsbilen?

Däck?
Dämpare?
Vikt?
effekt?
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Det enda som ska skilja är buren, ingen ac och ingen stereo som jag fattat det. Resten samma.
Användarvisningsbild
Xchai
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

Så motorn snurra åt samma håll som b-serier?
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

wahlsten skrev:Det är bur i bilen dom satt 7,50 tiden med. Vad mer skiljer från Produktionsbilen?

Däck?
Dämpare?
Vikt?
effekt?
Ska vara precis samma alltihop.

Om något så kan jag sätta pengar på att produktionsbilen är snabbare. Tiden sattes i Maj 2014. Honda har haft nästan ett år på sig att finslipa chassi, prestanda osv osv. Skulle förvåna mig om en förproduktionsbil skulle vara bättre än produktionsbilen.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Xchai skrev:Så motorn snurra åt samma håll som b-serier?

Nej det kan jag inte tänka mig. Däremot är flödet i toppen tvärtom, precis som en R18. Grenrör framåt men växellådan höger om motorn framifrån sett.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Såg att han bilsportskillen var in på våran fejsboksida och skrev pris från 319.900 kr och 349.900 kr för GT.
Då kanske den kan sälja en del ändå :)
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5581
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 89 times

Ja, johan skrev det... det låter ju lockande måste jag säga!!

Undra om fru heijel där hemma är nöjd med ett 40år gammal nedgånget kök och ett ruttet uterum..... Jag tror jag behöver ny bil nämligen...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Äsch lägg en bråkdel av de pengarna på ÄJnajnen istället så kommer den bli både snyggare och säkert minst lika snabb :)
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5581
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 89 times

missade några bokstäver.. Bruksbil :)
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle

Vad är skillnaden på grundversionen och GT?
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

I Englandet verkar det vara detta.
Though entry-level models will be priced at £29,995, higher-specification GT versions - which get a suite of safety technology as well as automatic lights and wipers, dual-zone climate control, front and rear parking sensors and Honda's Connect infotainment system - are priced at £32,295
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

wahlsten skrev:Vad är skillnaden på grundversionen och GT?
Saxat från Teknikens värld:
Teknikens Värld skrev:Den som vill krydda sin Honda Civic Type R lägger till GT-paketet. Förutom röda detaljer på frontsplittern och splittern som sitter bak på diffusorn ingår även bekvämligheter som parkeringssensorer fram och bak, regnsensor, halvljusautomatik samt elektriskt infällbara ytterbackspeglar. Dessutom ingår en hel massa säkerhetsutrustning samt GPS-navigation från Garmin och ett ljudligare ljudsystem.
Kom med ett pris nu då! :D
Skriv svar