Nya Civic Type-R 2015

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Användarvisningsbild
berni med stort B
Ordförande Gold
Inlägg: 473
Blev medlem: 21 mars 2009, 12:26
Bil: S2000
Namn: Bernardo Feinstein
Ort: Örsundsbro
Has thanked: 59 times
Been thanked: 50 times
Kontakt:

En arbetskamrat fotade denna mella Uppsala och Stockholm tidigare idag!
Var intressant att se regnumret så att man kunde gå in på transportstyrelsen och kolla lite saker...
Bilagor
image.jpg
No retreat No surrender!

Honda CR-V, Honda Civic FK, Honda S2000
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Måste varit samma bil jag såg...Slutet av september är det senaste jag hört. Så det blir accord till Kinnekulle skulle jag tro, om jag åker.
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Det är vår bil som varit på event i Östersund i helgen. :)
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
lotek9003
Inlägg: 436
Blev medlem: 15 mars 2012, 09:28
Bil: Accord CL9 Type SE
Namn: Mathias Eriksson
Ort: Sthlm / Väsby / Rosersberg
Has thanked: 51 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Jag var där! :)

Tyvärr så var det i princip bara jag och några få andra som såg den och blev alldeles till oss, vilken bil!
Var svårt att få en vettig bild, men here goes!

Enligt killarna som stod där skulle de få en bil till Östersund i Dec.

Bild
Bild
Senast redigerad av lotek9003 den 31 augusti 2015, 08:03, redigerad totalt 1 gånger.
Mathias Eriksson

Behöver ni svetstillbehör, slitagedelar eller svetsgas inom stockholmsområdet skicka ett PM. Har kontakter.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Coolt!
greven78
Inlägg: 17
Blev medlem: 28 augusti 2015, 12:14
Bil: Audi A6
Namn: Marcus Mörner
Ort: Göteborg

Jag kan bannemig inte bestämma mig om jag gillar nya Type r eller inte, ser den ut som ett UFO eller är den fräck?

Har tidigare kört Audi RS3, gillar den typen av bilar, även Focus RS tittar jag lite på.

Vad är det ni fastnar för hos Type r eller är ni stenhårda Honda-fantaster?
Användarvisningsbild
Regge
Inlägg: 1030
Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Ort: Staffanstorp

Utan att vara opartisk (är själv en galen bilnörd/allätare)

Man måste, utan att ljuga se bilen i verkligheten för att till 110% förstå vad det är. En fantastisk bil :)
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20


KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

greven78 skrev:Jag kan bannemig inte bestämma mig om jag gillar nya Type r eller inte, ser den ut som ett UFO eller är den fräck?

Har tidigare kört Audi RS3, gillar den typen av bilar, även Focus RS tittar jag lite på.

Vad är det ni fastnar för hos Type r eller är ni stenhårda Honda-fantaster?
Den är mer än en motorvägsräser. Perfekt kompromissbil (iaf på pappret...) Det är vad jag fastnar för. Vill kunna köra trackdays ordentligt. Sen kostar den ju 200-250k mindre än Audin, om det är RS3 vi pratar om. Ford RS är säkert mycket bil för pengarna, men det är fortfarande en Ford.

Sen är det en Honda också, billigt och hållbart att äga. Men jag är garanterat partisk. Audi och Ford tilltalar inte mig. BMW gör fina bilar dock, men jag vågar inte köpa en själv.

Kan dock förstå varför folk har svårt för utseendet. Men det är inget som stör mig.
greven78
Inlägg: 17
Blev medlem: 28 augusti 2015, 12:14
Bil: Audi A6
Namn: Marcus Mörner
Ort: Göteborg

pasen skrev:
greven78 skrev:Jag kan bannemig inte bestämma mig om jag gillar nya Type r eller inte, ser den ut som ett UFO eller är den fräck?

Har tidigare kört Audi RS3, gillar den typen av bilar, även Focus RS tittar jag lite på.

Vad är det ni fastnar för hos Type r eller är ni stenhårda Honda-fantaster?
Den är mer än en motorvägsräser. Perfekt kompromissbil (iaf på pappret...) Det är vad jag fastnar för. Vill kunna köra trackdays ordentligt. Sen kostar den ju 200-250k mindre än Audin, om det är RS3 vi pratar om. Ford RS är säkert mycket bil för pengarna, men det är fortfarande en Ford.

Sen är det en Honda också, billigt och hållbart att äga. Men jag är garanterat partisk. Audi och Ford tilltalar inte mig. BMW gör fina bilar dock, men jag vågar inte köpa en själv.

Kan dock förstå varför folk har svårt för utseendet. Men det är inget som stör mig.
Ja priset skiljer en hel del mellan Audi och Honda, ni tycker troligtvis inte att Audi är bättre bilar så den diskussionen behöver man inte ta ;)

Kommer åka och titta på den när den kommer, sedan jämföra med nya Focus RS som kommer, där får man fyrhjulsdrift och det är ett klart plus för min del eftersom jag inte kommer behålla bilen original.

Hoppas du blir nöjd med ditt köp och att du får bilen snart.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

greven78 skrev:
pasen skrev:
greven78 skrev:Jag kan bannemig inte bestämma mig om jag gillar nya Type r eller inte, ser den ut som ett UFO eller är den fräck?

Har tidigare kört Audi RS3, gillar den typen av bilar, även Focus RS tittar jag lite på.

Vad är det ni fastnar för hos Type r eller är ni stenhårda Honda-fantaster?
Den är mer än en motorvägsräser. Perfekt kompromissbil (iaf på pappret...) Det är vad jag fastnar för. Vill kunna köra trackdays ordentligt. Sen kostar den ju 200-250k mindre än Audin, om det är RS3 vi pratar om. Ford RS är säkert mycket bil för pengarna, men det är fortfarande en Ford.

Sen är det en Honda också, billigt och hållbart att äga. Men jag är garanterat partisk. Audi och Ford tilltalar inte mig. BMW gör fina bilar dock, men jag vågar inte köpa en själv.

Kan dock förstå varför folk har svårt för utseendet. Men det är inget som stör mig.
Ja priset skiljer en hel del mellan Audi och Honda, ni tycker troligtvis inte att Audi är bättre bilar så den diskussionen behöver man inte ta ;)

Kommer åka och titta på den när den kommer, sedan jämföra med nya Focus RS som kommer, där får man fyrhjulsdrift och det är ett klart plus för min del eftersom jag inte kommer behålla bilen original.

Hoppas du blir nöjd med ditt köp och att du får bilen snart.
Nja, Audi gör säkert bra bilar men jag kan inte motivera priset.
greven78
Inlägg: 17
Blev medlem: 28 augusti 2015, 12:14
Bil: Audi A6
Namn: Marcus Mörner
Ort: Göteborg

pasen skrev:
greven78 skrev:
pasen skrev:
greven78 skrev:Jag kan bannemig inte bestämma mig om jag gillar nya Type r eller inte, ser den ut som ett UFO eller är den fräck?

Har tidigare kört Audi RS3, gillar den typen av bilar, även Focus RS tittar jag lite på.

Vad är det ni fastnar för hos Type r eller är ni stenhårda Honda-fantaster?
Den är mer än en motorvägsräser. Perfekt kompromissbil (iaf på pappret...) Det är vad jag fastnar för. Vill kunna köra trackdays ordentligt. Sen kostar den ju 200-250k mindre än Audin, om det är RS3 vi pratar om. Ford RS är säkert mycket bil för pengarna, men det är fortfarande en Ford.

Sen är det en Honda också, billigt och hållbart att äga. Men jag är garanterat partisk. Audi och Ford tilltalar inte mig. BMW gör fina bilar dock, men jag vågar inte köpa en själv.

Kan dock förstå varför folk har svårt för utseendet. Men det är inget som stör mig.
Ja priset skiljer en hel del mellan Audi och Honda, ni tycker troligtvis inte att Audi är bättre bilar så den diskussionen behöver man inte ta ;)

Kommer åka och titta på den när den kommer, sedan jämföra med nya Focus RS som kommer, där får man fyrhjulsdrift och det är ett klart plus för min del eftersom jag inte kommer behålla bilen original.

Hoppas du blir nöjd med ditt köp och att du får bilen snart.
Nja, Audi gör säkert bra bilar men jag kan inte motivera priset.
Nä nypriset var ganska tokigt, strax över 600K men då var den fullsmetad med det mesta man behöver ;)
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Vad jag surnar när motorjournalister inte gjort hemläxan innan de gör en recension. Samma motor som tidigare modeller? Hur har snubben kunnat missa att det är en helt ny spis i bilen!?
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
lowpass
HPC Medlem
Inlägg: 2431
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Steffo skrev:Vad jag surnar när motorjournalister inte gjort hemläxan innan de gör en recension. Samma motor som tidigare modeller? Hur har snubben kunnat missa att det är en helt ny spis i bilen!?
Han säger att den nya motorn har samma storlek.
Men han uttrycker sig lite konstigt.
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Steffo syftar nog till i början av klippet, där säger han att den använder sig av samma motor som tidigare modeller.
Men jag tyckte nog det var värre när han påstod att det var den snabbast tvåhjulsdrivna bilen på marknaden just nu :lol:
lowpass
HPC Medlem
Inlägg: 2431
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

fonzeka skrev:Steffo syftar nog till i början av klippet, där säger han att den använder sig av samma motor som tidigare modeller.
Men jag tyckte nog det var värre när han påstod att det var den snabbast tvåhjulsdrivna bilen på marknaden just nu :lol:
Haha ja nu hörde jag meningen där i början! Illa...
Sedan säger han " Same size engine bla bla.... Turbocharger...Retuned" lol
Jontis
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

Ser verkligen fram emot nästa vecka när det är dags för produktutbildning i Malmö. :)
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

fonzeka skrev:Steffo syftar nog till i början av klippet, där säger han att den använder sig av samma motor som tidigare modeller.
Men jag tyckte nog det var värre när han påstod att det var den snabbast tvåhjulsdrivna bilen på marknaden just nu :lol:
Ja, precis. I slutet säger han ju "samma storlek" vilket jag köper även om det inte är superrelevant. Snabbaste tvåhjulsdrivnsa bil garvade jag också åt. Nej, den killen var lite för mycket spoling och för lite proffs för min smak.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Bra med källkritik!
Elvis_EG2
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

Ganska billig skatt för den verkar det vara iallafall :)
Även om förbrukningsuppgifterna brukar diffa på 1liter minst så tycker jag det var jäkligt sjysta siffror man fick fram!
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

1 liter? Nu tar du nog i lite. 10-15% kanske
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Elvis_EG2 skrev:Ganska billig skatt för den verkar det vara iallafall :)
Även om förbrukningsuppgifterna brukar diffa på 1liter minst så tycker jag det var jäkligt sjysta siffror man fick fram!
Sist jag körde en låg momentanförbrukningen på runt 0.7 i motorvägshastighet.

Helt ok om du frågar mig.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Elvis_EG2
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

Har nog kört för mycket VAG bilar senaste tiden så jag är väl van ;) ?

Det är absolut en bra förbrukning för en bil med 310hk
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Det går nog få den att dra betydligt mer om man vill ;)
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Ligger på 0,7 normalt brukande. 1,5 om man gasar
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
sohe
Inlägg: 205
Blev medlem: 23 oktober 2013, 11:14
Bil: Jazz 2009
Namn: sören hedin
Ort: solna

Nu börjar suget efter Type-R bli lite påfrestande. Jag har kollat i Stockholmstrakten efter tillgång på bil för provkörning. Jag är för gammal för att bara köpa på specifikation och lite tveksam till turbo så jag vill gärna köra. Kollade med Fordonsbolaget och de skulle få hem en bil i slutet av September men den skulle inte gå att provköra! Det känns som deras fokus är på väg bort från Honda och mer är SUV Audi och andra större bilar eller har jag fel? RA Motor skulle få en bil i början av Oktober och den var i alla fall inga provkörningsrestriktioner i första mailet. Jag är otroligt sugen och faller porvkörningen bra ut är det stor möjlighet att Accorden får vika ner sig. En bra bil men inte så mycket passion som jag vill ha. Är det någon som vet mer om bilar som är på väg hem i Stockholmsområdet? Inte Rosenholtz där jag ogärna köper bil men man ska kanske inte vara långsur det är ju nästan 10 år sen han var lite osmidig.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Om du inte har bråttom att köpa/få hem bilen så kan du vänta till mitten av oktober när några handlare får hem sina demo, dock är det upp till varje att bestämma om den blir provkörningsbar eller inte. Kolla med den återförsäljare du tänker besöka.
Beställer man en bil idag är det tidigast lev i slutet av februari beroende på färg och utrustning. Men din återförsäljare vet mer.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
NIzmO
Inlägg: 121
Blev medlem: 10 augusti 2004, 04:28
Bil: Honda Civic Type-R FK2
Namn: Daniel Ollikkala
Ort: Söderköping
Been thanked: 1 time

Brukar handlarna ha såna bilar som demo? i regel är dom väl redan sålda när dom kommer hem eller?

Vet när jag jobba på Ford och Focus RS kom, då var det aldrig tal om nån demobil eller provkörning om du inte redan hade köpt en (tills en byttes in och kraschades under provkörning :roll: ).
Daniel Ollikkala - Civic Type-R FK2

Time Attack
Användarvisningsbild
Regge
Inlägg: 1030
Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Ort: Staffanstorp

NIzmO skrev:Brukar handlarna ha såna bilar som demo? i regel är dom väl redan sålda när dom kommer hem eller?

Vet när jag jobba på Ford och Focus RS kom, då var det aldrig tal om nån demobil eller provkörning om du inte redan hade köpt en (tills en byttes in och kraschades under provkörning :roll: ).
Samma historia på dom bilfirmor jag jobbat på.

Tror man ska ha ENORM tur att överhuvudtaget få till en provkörning på nya type r.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20


KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
JimmyW92
Inlägg: 575
Blev medlem: 5 oktober 2014, 21:18
Bil: CTR Ep3
Namn: Jimmy Wännström
Ort: Kramfors

Största chansen har du nog om du hittar en medlem som köpt och betalar dom en slant i utbyte mot en provkörning när dom får den :)
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Ni har helt rätt generellt vad det gäller provkörningar av denna typ av bil men vi på huvudkontoret vet inte vad återförsäljarna har för planer för sina egenbeställda type r. Att erbjuda provkörning är alltid trevligt men samtidigt onödigt om bilarna är slutsålda.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Skriv svar