[Video] Yaris GR och EP3 Civic Type-R på bana

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Jerikstam
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 mars 2021, 10:24
Bil: Honda civic ep3 2005
Namn: Jonas Erikstam

Godmorgon alla!

Den mest hypade bilen för 2020/2021 Toyota Yaris GR stötte jag på under onsdagens bankörning. Det var faktiskt hela 3 stycken där vilket gjorde mig lite förvånad, trodde inte att de skulle vara så många som körde dem😅 Men hur konkurrenskraftig är egentligen en gammal Honda Civic Type-R EP3?

Men jag passade på att köra lite mot en av dem för att se vad min egen bil gick för. Jag skulle uppskatta stort all feedback jag kan få på min körning. Så ni som brukar köra bana får gärna lämna en kommentar här nedan för att jag ska utvecklas som förare.👨‍🎓

För övrigt är det GTR (gröndal) jag kör på i videon, det är en liten bana som är lokaliserad precis utanför Eskilstuna. Om ni är sugna på att prova på bankörning rekommenderar jag varmt deras "Engine and coffee" som är på onsdagskvällar. Är inte speciellt dyrt och skapar en riktig guldkant på vardagen efter en slitsam arbetsdag. 🙂

Om ni tycker om videon är de såklart hjärtligt uppskattat om ni följer min resa på YouTube genom att prenumera på min kanal och även gillar videon🤓

Användarvisningsbild
Lärfors
Administrator
Inlägg: 2157
Blev medlem: 14 juli 2015, 21:03
Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
Namn: Andreas Lärfors
Ort: Göteborg
Has thanked: 399 times
Been thanked: 262 times

Hej och välkommen till forumet och klubben! Tog mig friheten att piffa till rubriken på ditt inlägg lite, hoppas det är OK :)

Yarisen verkar gå riktigt bra, inget att skämmas för att den drar ifrån dig med tanke på effektskillnaden samt FWD vs AWD :D

Har inget att komma med om körtekniken, det får andra, mer erfarna, komma med, men ang. själva filmklippet:
- inser att det inte var du som filmade från depån, men det var riktigt skakigt. Värt att skaffa ett stativ, kanske?
Är inte själv någon mästare på att filma men så här gick det för mig när jag testade ett billigt stativ från Velbon (ca. 300kr) på Mantorp 2018:



- har svårt för den generiska musiken, klipp dom delarna lite kortare, släng in lite snack eller motorljud kanske?

Gröndal är en skoj liten bana, vore kul med en träff där. Bra avstånd för många medlemmar också.

Till sist: KUL att du gjorde detta klipp och skrev inlägget! Fin EP3 du har! :)
Andreas Lärfors : IT ansvarig
Skriv svar