Bultar och sånt

ENBART för motorrelaterade topics
Oloz5

Tjallo!!

Har precis varit och förnedrat mig på lokala Honda ÅF i S-vall. Skulle ha lite bultar till framvagnen och det hela slutade på bortåt 500:- [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img] Prisexempel: bulten till fästet på undre länkarmen (det mot karossen) 106:- plus moms

Nån som har några tips på billigare sånna grejjer. Rosenholtz har man ju hört om men blir det billigare med frakt ? Behöver ju inte vara den bulten precis men liksom överlag sådär.
<span style='color:red'>Mattias Olofsson
S-vall
CRX -89 (i små små små bitar)</span>
david-o

Finns det någon skrot i närheten så kan du kanske plocka någon bult där.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
boltis
Kontakt:

Jobbar själv med reservdelar, dock ej till bilar, men ibland skäms man för vissa priser. Tyvärr är det så att vi inte själva styr alla priser då vi har direktiv och priser från våra leverantörer. Kan ju inte skilja så jättemycket i pris på bultar tycker jag =) Bult är ioförsig inte direkt billigt.
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket

http://www.boltis.se
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

skroten är alltid bästa stället att handla bultar etc på. Tänk på att de flesta av hondas bultar, muttrar är fingängade och kan inte handlas i vanlig järnaffär.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Oloz5

Det känns ju alltid bättre att ha orginalgrejjer när det gäller hållfasthet, rent maskinellt. Och som dessa bultar satt känns det svårt att få lös dom på skroten i nåt vettigt skick, så det är väl bara bita i det sura. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Visst har vi rabatt hos vissa Honda ÅF va? Varför inte i S-vall i sådana fall?

Jag kan höra med dem om det inte redan är gjort, eller det kanske är nån som håller i sådana uppdrag.
S-vall
Mattias
Bil: Optima
Namn: M Silverglantz
Kontakt:

Du kan göra det själv, elr oxå så tar din regionsansvarige kontakt med dem om dem är intresserade.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
Dalan

Snacka med Rosenholtz eller skroten istället, bättre service och säkert bättre priser.
Mattias Dahlstedt

Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07

Säljer stålomspunna bromsslangar av högsta kvalité
Prisexempel: 4 slangar till Civic, CRX mfl. 1000:- inkl frakt
Skicka PM för mer info
Magyar

Jag tror inte att Rosenholtz är billigare på nya delar, däremot är de jättshysta och oftast får man plocka gratis ifrån en skrotbil om de har någon stående där. För tillfället finns det en gammal Accord där tror jag. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Dalan

Förra vintern skulle jag ha sotningssats till min VT för ventiltätningarna läckte. Fick svaret att någon sådan finns inte längre, den har utgått.... Fick köpa grenrör, insug, topp, ventilkåpspackning och ventiltätningar löst... SKITKUL! Så handla av Rosenholtz istället du, Mycket bättre, tro mig.
Mattias Dahlstedt

Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07

Säljer stålomspunna bromsslangar av högsta kvalité
Prisexempel: 4 slangar till Civic, CRX mfl. 1000:- inkl frakt
Skicka PM för mer info
Oloz5

Tål att tänka på... tycker att så fort jag har frågat efter nåt hos ÅF i S-vall så har dom ändå blivit tvungen att beställa det man ska ha. Kan ju lika gärna ta det direkt hem då om man ändå ska vänta. Synd för de verkar ju vara trevliga annars.
S-vall
pat

<!--QuoteBegin-Magyar+18 Apr 2005, 18:11:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Magyar 4 18 Apr 2005, 18:11:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag tror inte att Rosenholtz är billigare på nya delar, däremot är de jättshysta och oftast får man plocka gratis ifrån en skrotbil om de har någon stående där. För tillfället finns det en gammal Accord där tror jag. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=129124"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
vilken gen av Accord vet du det?.
Patrik Johnson.
ACCORD så klart!!!
Skriv svar