RIP.. CHRiS gamla crx...

ENBART för motorrelaterade topics
TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

Enligt ryktet står den på ransta bilskrot utanför västerås... den lindades kring en stolpe för några dagar sedan...? tydligen endast trafikförsäkrad.
Ser ut som en banan enligt en polare som var på skroten tidigare idag.

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
den har man ju laggt endel timmar på....
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

denna tråden är overkill till max.. den kan ju ändras ganska omedelbart..

det är en vän till mig som har den som pluggar i västerås just nu..
så här ligger de till att killen som köpte den av chris han körde o väja för ett rådjur o satte den i en stolpe.. men de va inte alls som en banan de va kylaren stötfångaren o huven som fick men de e inget alvarligt.

samt den står inte inne på bilskrot utan hos bärgaren eftersom försäkringsbolaget ville titta på den..

sen så är bilen inte bara trafikförsäkrad utan helförsäkrad!!

nu e de upp till bolaget om dom fixar de eller om jag fixar de. vilket som för honom, dom kanske klabbar iomed han har turbo vilket han inte får ha.. menmen de e ju hans ensak!

snacka om att göra höna av en fjäder...
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Användarvisningsbild
Admin
Kontakt:

klassiskt fall av ryktesspridning
daniel@joda.se
Svenstavik / Jämtland
><((((º>
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Hahahaha...fyfan att folk aldrig lär sig. Tur Eko redogjorde för vad som GÄLLER och inte vad grannens hunds morsas papegoja tänkte för 5min sen.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Freddy
Namn: Freddy Bigun

hej det här är Freddy som är nuvarande ägare utav bilen ni har tappat spåret om..... i fredags på väg hem från skolan vejde jag undan för ett rådjur och kolliderade i en lyktstolpe istället.

skrot??? vem i helvete har sagt att den står i skrot upplaga???
dom som påstår har varit ute på ransta bilskrot har tittat på fel bil för den står inte där, den står för tillfälligt utanför bilbärging eftersom försäkrings bolaget ville titta på vad det var för slags skador.

trafik försäkring??!! än en gång vem har sagt det??! bilen är helförsäkrad hos bolaget Folksam till och med deras egen Honda försäkring!!!

bilen ser ut som en banan??! hade personen som uttryckte sig på det viset snea ögon eller?? bilen fick en trasig kylare med fläkt en trasig kofångare en bucklig huv samt mitt balken för huv låset (jag menar den balken som ligger mellan strålkastarna) det tycker varken jag eller försäkrings bolagets tekniska avdelning ser ut som en banan.

det e ingen fara med bilen jag tog stolpen istället för rådjuret för då hade jag själv med min passagerare dött.

MVH// Freddy (med stans snabbaste gatubil snart igen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img])
Senast redigerad av Freddy den 18 april 2005, 23:03, redigerad totalt 1 gånger.
Freddy Bigün

Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
TriXiE77

gött om du får ut bilen igen! hade verkligen sett fram emot att se den på västerås gator! hoppas de löser sig för dig freddy! var mest lessen att en så fin crx skulle hamna på en skrot.. sist jag såg den var den ruskigt fin..

hoppas verkligen du får den fixad! behövs fler snabba hondor som tystar autotech volvos och tråksaabar i trakterna kring mellansverige!

sorry om de förekom faktafel... de var informationen som kom till mig i okortad och ej omformulerad!
073-9034221

han förstår dig helt klart trixie! inte du som gjort stor sak av de [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]

jo den bilen ska ut på vägarna snart igen bara inte försökringsbolaget anmäler så den får regbesiktigas me tanke på där e turbo på för tillfället..

dom ska ialflall inte ersätta nått så freddy tar allt på sig själv så ja kommer hjälpa han så mycke ja kan när de gäller plåtarbeten så den kommer ut o sätter bra tider o visar att honda oxå kan turbo [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
TriXiE77

låter gött de eko!
verkligen älskar den bilen! faan så jag ville gråta när jag hörde vad som hänt! se till å få ut den på vägen fort! gött å höra att du ska hjälpa till! hört du är duktig på att trolla med plåt! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
073-9034221
Kontakt:

haha så typiskt.. vet hur rykten snabbt sprids [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Hoppas dom fixar till bilen nu, låter inte som några svåra skador ändå..

Edit: precis sånna skador fick min bil då jag klippte en stolpe (väjde för en annan bil).. och dom fixade till den, blev ingen inlösning (CRX VT)
Senast redigerad av ironm den 19 april 2005, 00:36, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
esset
Namn: Johan Strömqvist
Kontakt:

Men Trixie gjorde väll ingen "höna av en fjäder.."?

Hehe detta var ju lite kul, varför blir ni så upprörda över att någon hört något? Som i sin tur inte var så farligt? Okej om det rörde sig om någon som dött eller liknande. Bilen står på en skrot eller bilen står på en garageuppfart ... hahaha .... spela roll?

Ryktesspridning är dock aldrig bra, men coola ner lite, det var väll itne så farligt i detta fall? Bara lite missinfo.
<span style='color:white'>[b]Johan Strömqvist[/b]</span>
<span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Civic Type-R 04[/b]</span></span>
<a href="http://www.naboovalley.com" target="_blank">Naboovalley Studios</a>
Användarvisningsbild
eko

sant esset! men de e bara tradigt för sen tror väl folk bilen har varit som en banan en gång i tiden när den väl står uppe på tex emmaboda.. de e sånt som ja själv tycker e tråkigt men här e allt förklarat så de bra ju =)

inget illa mot trixie fast de kanske lät så ursäkta trixieboy =)

spelar egentligen ingen roll huuvdsaken är att de ine va så farligt o att freddy mår bra.

peace out boys [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
jonte_j

Freddy: Det finns ingen risk att du åker dit för försäkringsbedrägeri nu när du hade fel försäkring på bilen? eller försäkringbolaget ska inte titta på bilen?
Jonas Jeppsson
Freddy

nä då det är ingen fara trixie. Det var inget menat mot dig jag förstår att det blivit frågetecken kring det här rycktet så det är väl lika bra att det tas upp och reds ut av mig med en gång.

Bilen är det ingen fara med, han har lite blåmärken och skrubbsår.
både jag och han e snart ute på vägarna igen och rastar av bondlurks trimmarna (volvo, saab) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] så fort jag har förhandlat klart med mitt försäkrings bolag.

Det roliga med det här är att jag inte har ens hunnit berätta för mina föräldrar vad som har hänt och till ett få tal i västerås... ändå så lyckades det sprida sig som en löp eld här:)

aja men var inte oroliga den bilen ska inte åka till nån grav plats... den ska ut på sveriges vägar igen!
Freddy Bigün

Ford sierra 87 R.I.P
Freddy

tjena jonte!

nä asså vad försäkrings bolaget menar på är att det är min far som är enligt papprena ägaren till fordonet och försäkrings tagaren hos dom... men att det är jag som är brukaren av bilen...

Dom menar det här klassiska, att vi som är under 24år försäkrar bilen på våra föräldrar, för att kunna komma undan med en billigare försäkring.

En helförsäkring på mig för Crx:en skulle kosta c:a 15000kr och på min far skulle samma helförsäkringen kosta 4500kr istället.... det är ju klart att man valde farsan så gör ju många om inte alla.

så väljer jag att ta ut nått på försäkringen så kommer dom starta en utredning mot mig och farsan, och vi tar då en risk för att åka dit för försäkrings bedrägeri.
Om jag däremot skiter i och ta ut nått på försäkringen så åker jag på reperations kostnaderna själv och slipper en utredning.

Men jag fortsätter och hävda att jag enbart och endast LÅNAR bilen och inget annat. Det andra konstiga är att, när jag skulle teckna helförsäkringen hos folksam så gjorde jag mig mycket tydlig om att bilen skulle brukas utav en familje medlem som är under 24år. Det förstog försäkrings bolaget och svarade att det ända min far som försäkrings tagare skulle märka av var när en olycka väl inträffa så skulle själv risken öka med 1000kr om föraren var under 24år.

Det känns nästan som om mitt försäkringsbolag försöker utpressa mig... men vi får se, förhandlingarna mellan mig och försäkringsbolaget fortlöper. Samtidigt som farsan håller på och kokar över på Folksam
Freddy Bigün

Ford sierra 87 R.I.P
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Självrisken höjs med 1000kr hos folksam. Kanske skulle ni kollat över villkoren innan ni tecknade?
Har själv Folksam och fick reda på det när min farsa sa att jag skulle använda bilen.

Nästa alla har det att självrisken blir högre och föraren är under 24.
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
Chrille79
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times

Gammal räv...
Larsen

<!--QuoteBegin-stiivN+19 Apr 2005, 14:01:18--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN @ 19 Apr 2005, 14:01:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Självrisken höjs med 1000kr hos folksam. Kanske skulle ni kollat över villkoren innan ni tecknade?
Har själv Folksam och fick reda på det när min farsa sa att jag skulle använda bilen.

Nästa alla har det att självrisken blir högre och föraren är under 24.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=129505"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

tror nog att han menar att dom sa det till honom!!!
Martin Larsen
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak
TriXiE77

ingen fara boys! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

en undran.. vet de är nån som hade en flickvän som jobbade på försäkringsbolag.. hur funkar de i ett sånt här fall?

fattar liksom inte hur dom (försäkringsbolaget) ska kunna bevisa vem som egentligen är ägare på bilen? idag är de ju inget ovanligt att folk i alla åldrar har coola å häftiga bilar..
073-9034221

försäkrings bolaget vill ha in kvitton på vem det är som köpte bilen... och det var ju jag och chris som undertäcknade ett hemma gjort kvitto. det skulle säkert jag och han kunna reda upp på nått sätt så att vi skriver ett "nytt" kvitto fast med farsan undertäcknad.

problemet är snarare att dom får tydligen ta reda på konto uppgifter... dom skulle kolla upp vem det är som egentligen har betalat chris.
Alltså från vilket konto till vilket konto pengarna har gått... och det är ju då jag som har betalat från mitt konto.

Sen så gör dom likadant för att se vem det egentligen är som har betalat för hel försäkringen... och en engång så är det ju mina pengar från mitt konto.

farsan ringde igår och försökte prata med folksam men dom var mest otrevliga och var väldigt trångsynta och ville till varje pris anklaga oss för försäkrings bedrägeri... sen så satt han i luren och anklade mig för att ha varit otroligt vårdslös i trafiken och att allting egentligen var mitt eget fel. Mycket tydligt så står dom där och utrycker sig utan en grund.

för att jag pratade med polisen vid olyckan och det finns 3st vittnen som såg hela händelsen.. plus att polisen vet om att där olyckan inträffade är det ett stort problem med rådjur älgar och fasaner.

så nu skiter jag i försäkrings bolaget... jag vill ut i trafiken igen!!!
så att en splitter ny kofångare har jag nu en motor huv som jag fick av en kompis och av samma kompis så ska jag få köpa en v-tec kylare med fläkt för kompis pris [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] så det ända som saknas nu är mitt balken för huvlåset samt en ny intercooler.

jag har varit och tittat på lite intercooler med kan inte riktigt bestämma mig. är det nån som känner till nån bra intercooler med hög verkningsgrad och som är snyggt? begagnad, ny alla tips är välkommna
Freddy Bigün

Ford sierra 87 R.I.P
jonte_j

Hörde att chris flyttat till spanien!? isåfall kan det kanske bli problem med det? Fast det är kanske bara ett överdrivet rykte det med!
Jonas Jeppsson
Freddy

nä han har inte flyttat till spanien han är i australien och kommer tillbaka den 10 juli
Freddy Bigün

Ford sierra 87 R.I.P
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

skönt o höra att den inte är värre
deformerad än de som skrivs i slutet
av tråden.

hoppas allt löser sig med försäkriungsbolaget.
men har dom "tagit sig en tit" och dom såg inte
att där är en turbo ???
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Freddy

jo han såg att turbon satt i och började fråga en massa.
Han frågade ju frågan på ett speciellt sätt. typ som om det inte hade med försäkrings ärendet och göra utan bara av hans eget intresse... och sa liksom först "aa fan vad coolt det måste gå som fan eller hur?"... "det ser ju riktigt fräscht ut"... osv

sen kom kugg frågan... "Hur länge har du kört runt med turbo konverterat?"
man får lov att installera turbo men du måste göra en registrerings ombesiktning inom 30 dar. Jag fatta ju vad han försökte med så jag svarade att jag installerade grejerna förra veckan.

hade jag svara mer än 30 dar så hade dom inte varit ersättnings skyldiga eftersom jag körde en "olaglig" bil.
Freddy Bigün

Ford sierra 87 R.I.P
Larsen

tänkte bara säga att det med att pengarna kom ifrån ditt konto borde du ju bara kunna säga att du va skyldig honom eller något liknade...
Martin Larsen
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak
Freddy

ja jag har faktist funderat på att säga sådär,

jag har också funderat på att ringa en advokat och bara prata med honom i telefon, kanske han kan ge några tips och råd.
Freddy Bigün

Ford sierra 87 R.I.P
MaxBoosT

ska det vara så komplicerat att få ut ersättning av sitt försäkringsbolag? knas!
Senast redigerad av MaxBoosT den 21 april 2005, 20:26, redigerad totalt 1 gånger.
kush and a swisha, money over bitches..
Freddy

aaa fan hur tror du jag känner mig??! jag helt förtvivlad över hur situationen har blivit.
Freddy Bigün

Ford sierra 87 R.I.P
Gullberg

Ett tips i framtiden.. byt till ett annat bolag.. dom är ju inte direkt billiga. länsförsäkringar är billigare tex. och sen försäkrar den i ditt namn så slipper du krabba.. nu bor ju jag i blekinge som inte har någon stor stad men ändå..
Länsförsäkringar kanske är dyrare i storstäder?

Hoppas att du får ut bilen snart ialla fall
Niklas Gullberg
Användarvisningsbild
Hammerin
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Jag har haft Folksam rätt många år och anser att de är bland de bättre helt klart!

Angående kolla transaktioner på ditt konto så är det en bluff. De måste få ett tilstånd av åklagaren innan de kan ta del av dina ekonomiska transaktioner, och för att få de måste de kunna bevisa skälig brottsmisstanke!

Från vilket konto pengarna kommer ifrån är oviktigt, då ni kan ha en speciell uppgörelse er imellen( Du kan vara skyldig pappa en massa pengar som du betar av på så sätt).

Beträffande turbo bygget vet jag inte exact vad som gäller, lagen/reglerna kanske tillåter dig att köra i 30dagar innan reg besiktning i sådannafall så är du home free!

Men jag betvivlar det starkt! Bilen skall nog reggas omgående efter moddarna!

Lycka till.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Skriv svar