Vad hände?
Körde genom en stor vattenpöl med min CTR, motorn dog direkt... Inga problem att starta (motorlampa blinka till 2 ggr), sedan i ca 5 min gick det inte att komma över typ 5000 varv, utan då kändes det som motorn kämpade emot.
Efter dessa 5 min var allt som det skulle igen. Höll på att börja gråta, kan tillägga att bilen är ca 48 timmar gammal för mig.
Men vad hände? Bör jag vara orolig?
/Michel
Efter dessa 5 min var allt som det skulle igen. Höll på att börja gråta, kan tillägga att bilen är ca 48 timmar gammal för mig.
Men vad hände? Bör jag vara orolig?
/Michel
Michel Gerami
CTR -04, CAI, 2.5" catback, 4" Otto racing japsdämp.
d kanske var såndär krockdödar funktion... som dödar motorn direkt om bilen skulle krocka eller volta??
fick motorstopp en gång för många år sedan när ja körde ner i ett "litet" hål i asfalten....
fick motorstopp en gång för många år sedan när ja körde ner i ett "litet" hål i asfalten....
Fredrick G.
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
om den har CAI så kanske den tog sig en rejäl kallsup och inte fick nån luft helt enkelt.
Eftersom den startade och gick normalt efter ett tag så har den väl inte tagit in nått vatten iaf vilket är en jkla tur det för då hade det blivigt dyrt...
Skulle tippa på att den gick in i "limp home mode" och det släppte när den "kännt efter" att allt var som det skulle, därav fördröjningen innan den blev som vanligt.
Men det är bara mina teorier.
Eftersom den startade och gick normalt efter ett tag så har den väl inte tagit in nått vatten iaf vilket är en jkla tur det för då hade det blivigt dyrt...
Skulle tippa på att den gick in i "limp home mode" och det släppte när den "kännt efter" att allt var som det skulle, därav fördröjningen innan den blev som vanligt.
Men det är bara mina teorier.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
Den har CAI, och det va det jag fick för mig direkt att det var den som fick en "kallsup".
Men som Fonzeka fråga "om det var tillräckligt med olja i", det var faktiskt lite låg nivå. Hur kommer det sig att du tog den slutsatsen?
Och om CAI fick en kallsup, tog det stryk något.
Kan tillägga att jag inte märker det minsta av det nu, typ 4 timmar efter. Fick iofs spö av en Calibra nyss.
/Michel
Men som Fonzeka fråga "om det var tillräckligt med olja i", det var faktiskt lite låg nivå. Hur kommer det sig att du tog den slutsatsen?
Och om CAI fick en kallsup, tog det stryk något.
Kan tillägga att jag inte märker det minsta av det nu, typ 4 timmar efter. Fick iofs spö av en Calibra nyss.
/Michel
Senast redigerad av Michel den 31 juli 2005, 00:28, redigerad totalt 1 gånger.
Michel Gerami
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
de som händer är ju att motorn sög i sig lite vatten... INTE så bra... har man otur kan motorn skära...
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Du bör nog göra ett kompprov på motorn för att försäkra dig om att allt står rätt till. Vatten komprimeras inte och då är det något annat som ger vika.
CAI och vattenpöl är inget bra. Kan i och för sig vara så också att någon givare fick i sig vatten och då är det ingen större fara.
CAI och vattenpöl är inget bra. Kan i och för sig vara så också att någon givare fick i sig vatten och då är det ingen större fara.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
rallarn
- Bil: Accord Type S
- Namn: Rickard Beckius
detta har hänt mig också, tror jag. fast inte i samma utsträckning.
Brukar bli sjukt nojjig när det regnar mycket :/
btw, någon som vet vart man får tag på en icebox? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
inge kul att köra runt o vara rädd för att den ska dra in vatten!
Brukar bli sjukt nojjig när det regnar mycket :/
btw, någon som vet vart man får tag på en icebox? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
inge kul att köra runt o vara rädd för att den ska dra in vatten!
Kör: Accord Type S -08
Tidigare: Civic Type R -04
[url=www.simbi.nu]Simbi Djurens Varuhus[/url]
Tidigare: Civic Type R -04
[url=www.simbi.nu]Simbi Djurens Varuhus[/url]
Monterade ett Injen CAI på min Ctr i helgen och då passade jag på att lägga i en filtermatta i botten av hjulhuset, detta borde hjälpa mot att vatten når luftfiltret [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
Peter Hovland
CTR -05
Iinjen CAI
Invidia cat back
Dc sport race grenrör
CTR -05
Iinjen CAI
Invidia cat back
Dc sport race grenrör
Lutar mer och mer åt ett AEM V2 istället för ett CAI om det kan bli sådana problem vid mycket regn!
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-Bergan+1 Aug 2005, 14:04:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan 4 1 Aug 2005, 14:04:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Lutar mer och mer åt ett AEM V2 istället för ett CAI om det kan bli sådana problem vid mycket regn!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170340"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
AEM V2 = ha kvar orginalburken...och köp något annat trim... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170340"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
AEM V2 = ha kvar orginalburken...och köp något annat trim... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]