s2000 & V-power
Ger det någon effekt skillnad alt övrig skillnad som att den går billigare etc med en s2000 motor (original), nån kunnig som vet eller någon som testat å känt skillnad?
Kenny Refhagen #1215
Honda S2000 -05 Hardtop
Umeå
Honda S2000 -05 Hardtop
Umeå
Jag antar att du alltid har kört med 98a i bilen, då kommer du inte märka nån skillnad, har du kört på 95 så gör du det, men som sagt, det har du säkert inte då det värkligtn inte ska vara 95 i s2k [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
Bara att prova.
Kör tanken tom och fyll upp samtidigt som du nollar ecun. S2000 har ju knacksensor så den borde ju anpassa sig efter vad du häller i. Kolla bara så att det är ok att nolla ecun.
Kör tanken tom och fyll upp samtidigt som du nollar ecun. S2000 har ju knacksensor så den borde ju anpassa sig efter vad du häller i. Kolla bara så att det är ok att nolla ecun.
Senast redigerad av Beck den 28 augusti 2005, 16:57, redigerad totalt 1 gånger.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
jag märkte stor skillnad på min CTR..
[b]SAAB 9-3 Cab Nordic Individual[/b]
[b]Tidigare bilar: Svart Civic type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> 2003
Cosmic gray Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> 2004[/b]
[b]Tidigare bilar: Svart Civic type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> 2003
Cosmic gray Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> 2004[/b]
<!--QuoteBegin-eko+28 Aug 2005, 13:47:51--><div class='quotetop'>QUOTE(eko 4 28 Aug 2005, 13:47:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->finns redan en tråd om detta
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=181486"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
tack för svar.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=181486"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
tack för svar.
Senast redigerad av kennyr den 28 augusti 2005, 17:44, redigerad totalt 1 gånger.
Kenny Refhagen #1215
Honda S2000 -05 Hardtop
Umeå
Honda S2000 -05 Hardtop
Umeå
Tankade min S med detta bränsle idag. Känslan jag fick var snarare att bilen blev slöare än innan. Det beror nog iof på att bilen blev 45kilo tyngre. Nej, jag blev inte imponerad.
Senast redigerad av doppsko den 31 augusti 2005, 20:46, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel Mattsson
-
ZebMaccahan
Testade i min -02:a i helgen, märkte skillnad. Tyckte det blev bättre vrid som kom vid lägre varvtal samt att ljudet blev härligare. Kört på OK 98 oktan innan, nu blir det bara V-power i tanken [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Mårten Silvanius
Kan säga att med Mugen boxen som jag kör med är skilnaden enorm!
/Jimmy Särås
/Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Ayrton Senna da Silva was the new Jesus.
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
I will always remember the sprit that Ayrton Senna show us all for Racing,
for what He have done for me and for the Racing in the world!
Thank you Ayrton Senna!
[b]He is my Jesus![/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Ayrton Senna da Silva was the new Jesus.
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
I will always remember the sprit that Ayrton Senna show us all for Racing,
for what He have done for me and for the Racing in the world!
Thank you Ayrton Senna!
[b]He is my Jesus![/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
ZebMaccahan
<!--QuoteBegin-Särås+28 Sep 2005, 20:14:57--><div class='quotetop'>QUOTE(Särås 4 28 Sep 2005, 20:14:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kan säga att med Mugen boxen som jag kör med är skilnaden enorm!
/Jimmy Särås
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=194381"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vad gör Mugen-boxen? Orginal-boxen bör väl känna av knackningar och därmed ställa in sig mer aggressivt med detta bränsle. Mugen-boxen gör allt ännu mer fininställt, eller?
/Jimmy Särås
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=194381"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vad gör Mugen-boxen? Orginal-boxen bör väl känna av knackningar och därmed ställa in sig mer aggressivt med detta bränsle. Mugen-boxen gör allt ännu mer fininställt, eller?
Mårten Silvanius
-
bjornligan
trodde knacksensorn barade användes "neråt" i oktantalen
t.ex om du slupprar i 92oktan eller dyl
jag har dock säkert fel, upplys mig!
t.ex om du slupprar i 92oktan eller dyl
jag har dock säkert fel, upplys mig!
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Kris-.tianpet,ter_sson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
CTR -05 Såld
CTR -05 Såld