Fartsyndarnas skräck

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Men vafan, vilka onda jävla kameror.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
s2000
Bil: FK2 Type-R GT
Namn: Oscar

<!--QuoteBegin-Asse+22 Mar 2006, 19:42:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Asse @ 22 Mar 2006, 19:42:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hej då framskylt. Dom fotar väl inte bak oxå väl?
Angående laservarnare så är det väl som polisen laser, att frågan är om man hinner bromsa...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=259904"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Har man en laservarnare så är det ju bara å dölja ansiktet om varnaren ger utslag då du närmar dig en kamera. Man behöver ju inte bromsa om du håller för hög hastighet vid kameran utan bara dölja ansiktet så de inte kan få fram vem som körde bilen. Men däremot om det är en poliskontroll där de skjuter laser på än så gäller det ju att både sänka farten om den är för hög och slita ner varnaren. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Öberg
Kontakt:

men på reklamen som cirkulerar i olika tidningar som vägverket själva har gjort står det att kameran bara spelar in om man kör över laglig hastighet, så nog fan kan du köra för fort om du vill mellan stolparna, vad den däremot kan göra är att räkna ut medelhastigheten på en bil om den fotas på 2 st stolpar i rad som jag förstod det.

Annars kommer det att leda till att bilister kör 80 på 90väg och 60 på 70 väg och då kommer "köolyckorna" att ökas rejält då alla som kört bil ett tag vet att folk inte håller lika långa avstånd i dessa farter.
0709-138741
Medlem #368
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

ingen som kolla top gear när dom jämförde statestiken från dom vägar med kameror å den som hade utan, döds antalet hade ökat på dom med kameror å den som itne hade nå hade det minskat på,, tror fan det när man sitter å letar fartkameror istället för å kolla på vägen

men men jag kommer köra min bubbla som har en topfart på typ 100 eller nått så det är säkert lungt för min del =)
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Snatto

<!--QuoteBegin-magnum+22 Mar 2006, 16:08:07--><div class='quotetop'>QUOTE(magnum @ 22 Mar 2006, 16:08:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Känns fel att lägga pengarna på en stolpe som endast tar folk som kör för fort och missar dom verkliga syndarna -fulla,drogpåverkade folk utan körkort.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=259792"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Instämmer

Vore bättre att satsa pengarna på mer snutar istället...

De kan göra fler fartkontroller där de t.ex. kan ta fast de som åker rattfulla OCH sedan så funkar ju poliserna på en rad andra områden också!

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
<span style='color:blue'>[b]Santeri[/b] Korhonen</span>
[b]BMW is the shit...[/b]
Beck

Det är bara att skaffa en GPS/Navigator med kameraplatserna inlagda. Kommer säkert att dyka upp sådana.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Mattias
Bil: Optima
Namn: M Silverglantz
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Mattias+22 Mar 2006, 20:09:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Mattias @ 22 Mar 2006, 20:09:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Inte nog med att dem fotar både fram och bak... dem kan även räkna ut din medelhastighet mellan två kameror enligt ryktet... så den gamla hederliga varianten med att sakta in när man vet att det kommer en kamera är bara å glömma!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=259919"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

<!--QuoteBegin-Beck+25 Mar 2006, 20:57:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Beck @ 25 Mar 2006, 20:57:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är bara att skaffa en GPS/Navigator med kameraplatserna inlagda.  Kommer säkert att dyka upp sådana.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=261200"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Du missade mitt tidigare inlägg [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
fredde199
Namn: Fredrik Gustafsson
Been thanked: 2 times

Är det nån som har koll på hur lång tid det borde ta innan en ev. bot borde dyka ner i brevlådan med dagens kamrer då jag hade en kompis som åkte förbi en kamera för ett tag sen som blixtrade ganska rejält vid den höga hastigtheten av 85 km/h på en 70-väg..... å bespara min kompis ev moralsnack.....
Hpc 166
Sthlm divisionen
Mattias
Bil: Optima
Namn: M Silverglantz
Kontakt:

Ingen aning, har bara blivit blixtrad i bil som inte jag varit ägare till...
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
fredde199
Namn: Fredrik Gustafsson
Been thanked: 2 times

den bilen var en tjänstebil så han kanske klarar sig....
Hpc 166
Sthlm divisionen
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

Hurra för de smarta jönsarna som kommit på det där. NEJ det är inte hastigheten som dödar, förbanna vad jag hatar hur de förbiser det faktum att av det antal som kör för fort och mycket för fort så är det en väldigt liten procent som orsakar en olycka. jag vet inte HUR många gånger jag kört för fort o det har aldrig hänt nåt. dvs om jag krockar nu i för hög hastighet så snackar vi att 0,001% av gångerna (typ) jag kör för fort, har det hänt en olycka. men iomed att så många kör för fort är det ofta ett faktum att folk hållit för hög hastighet när olyckan hänt, men det är inte ALLS sagt att det är det som förorsakat olyckan. jag blir så förbannad, satsa de pengarna på polisen att de kan göra vettiga saker istället som att hålla fler blåskontroller, bekämpa knarket m.m. eller bara helt enkelt få en bättre utrustning? polisen har på många ställen rätt dålig utrustning.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Fredda

Kan säga att radarvarnare funkar rätt så bra. Vid fri sikt börjar den larma c:a 500 meter innan stolpen, 100-200 vid skymd.
Fredrik Jansson
Honda Civic 1,5i -00
VW Golf GTI ED35 -12
Honda Civic Tourer 1,6 Dtec -15
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Vi ska vara lyckliga hemma i Sverige...

Har i U.K har de kameror overallt... 3 olika system...
Lyckades bli blixtrad i Skottland i forrgar sa det ska bli intressant att se vad som hander [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Благодаря мутра!
Dalan

Någon säker källa som kan bekräfta om de tar kort både framifrån och bakifrån?
Trodde man skulle slippa oroa sig nu med hoj...
Mattias Dahlstedt

Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07

Säljer stålomspunna bromsslangar av högsta kvalité
Prisexempel: 4 slangar till Civic, CRX mfl. 1000:- inkl frakt
Skicka PM för mer info
DelSol
Kontakt:

Jag har hört från en som installerar dessa kameror så jag vet vart de sitter [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img] i de område som jag vistas i hehe...

Hur som helst så fungerar många utav de på det viset att en kamera består av två enheter.
Den första lägger märke till din bil och informerar kamera2 om detta.
Kamera2 registrerar när bilen passerar denna och lägger ett snitt mellan dessa två enheter.

Detta måste då betyda att om man på en 90-väg kanske ligger i runt 110-115... ser första kameran och passerar kamera2 i 20-30 km/h... då måste ju snittet bli rätt ok? hehe...
MICKE BENGTSSON

<span style='color:#5AC64A'>Honda Civic ESi -92</span>
<span style='color:#5AC64A'>Toyota Corolla -92</span>
<span style='color:#404040'>Honda Del Sol -97</span>
<span style='color:#404040'>Volvo V40 2,0T -01</span>
<span style='color:#404040'>Renault Laguna RXE -97</span>
<span style='color:#404040'>VW Jetta CL -91</span>
Fredda

<!--QuoteBegin-Dalan+30 Mar 2006, 20:48:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Dalan @ 30 Mar 2006, 20:48:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Någon säker källa som kan bekräfta om de tar kort både framifrån och bakifrån?
Trodde man skulle slippa oroa sig nu med hoj...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=263438"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag är ingen säker källa men om dom kan ta kort bakifrån, hur ska då föraren identifieras?
Fredrik Jansson
Honda Civic 1,5i -00
VW Golf GTI ED35 -12
Honda Civic Tourer 1,6 Dtec -15
ziggy

<!--QuoteBegin-DelSol+30 Mar 2006, 22:34:17--><div class='quotetop'>QUOTE(DelSol @ 30 Mar 2006, 22:34:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har hört från en som installerar dessa kameror så jag vet vart de sitter [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img] i de område som jag vistas i hehe...

Hur som helst så fungerar många utav de på det viset att en kamera består av två enheter.
Kamera2 registrerar när bilen passerar denna och lägger ett snitt mellan dessa två enheter.

Detta måste då betyda att om man på en 90-väg kanske ligger i runt 110-115... ser första kameran och passerar kamera2 i 20-30 km/h... då måste ju snittet bli rätt ok? hehe...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=263475"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Om så är fallet. Hur kan kameran hålla reda när just min bil passerar nästa? Vad är det som säger att inte jag blir omkörd och ordningen inte hålls till nästa kamera? Kan den läsa av regskylten och registrera den? Annars så borde det enda sättet vara att alla bilar hade ett chip i sig som kameran registrerade och visste var man befann sig och på så sätt räkna ut meddelhastigheten?

Någon vänlig själ som kan förklara hur 2 kameror kan räkna ut medelhastigheten?
Enda jag kan tänka mig är att dom fotar alla bilar och så sitter någon manuellt och kollar igenom alla bilder och jämför klockslag på dom olika bilarna. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Charly

<!--QuoteBegin-ziggy+31 Mar 2006, 07:53:14--><div class='quotetop'>QUOTE(ziggy @ 31 Mar 2006, 07:53:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-DelSol+30 Mar 2006, 22:34:17--><div class='quotetop'>QUOTE(DelSol @ 30 Mar 2006, 22:34:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har hört från en som installerar dessa kameror så jag vet vart de sitter [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img] i de område som jag vistas i hehe...

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=263475"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Om så är fallet. Hur kan kameran hålla reda när just min bil passerar nästa? Vad är det som säger att inte jag blir omkörd och ordningen inte hålls till nästa kamera? Kan den läsa av regskylten och registrera den? Annars så borde det enda sättet vara att alla bilar hade ett chip i sig som kameran registrerade och visste var man befann sig och på så sätt räkna ut meddelhastigheten?

Någon vänlig själ som kan förklara hur 2 kameror kan räkna ut medelhastigheten?
Enda jag kan tänka mig är att dom fotar alla bilar och så sitter någon manuellt och kollar igenom alla bilder och jämför klockslag på dom olika bilarna. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=263573"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Enkelt, de tolkar din registreringsplåt.

Kamera 1 tar en bild, tolkar din plåt till ABC 123, skickar till kamera 2 : Här kommer ABC123 i hastighet xyz vid tidpunkt 12:34 Sen räknas medelhastigheten ut av kamera 2 när den tar kort på din bil och tolkar plåten.
Medlem 427
Skriv svar