Snabb CRX turbo i sommar?

ENBART för motorrelaterade topics
ziggy

Såg filmen på sista länken. <!--emo&:(-->Bild<!--endemo--> Även om det var jobbigt att se. Var så sugen på att se er sätta nian

Som dom andra, så lider även jag med er. Hoppas verkligen att ni får ihop maskinen igen. Vet ni exakt vad som behövs? Alltså, har ni plockat isär allt? Klarade toppen sig?

Mvh
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
oscii

Attans 3 fjuttiga hundra delar å AVR hade satt Europa rekord
för framhjuls drivet.
Men de dom små små marginalernas spel dragon racing
i dubbel bemärkelse. <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo-->
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
infra
Kontakt:

alla som inte har fullständiga namn i signaturen är vänliga och skriver i detta då det är en regel på forumet.
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
addea3

Ziggy:

Vi behöver en komplett bottendel med extra allt och ett gäng nya ventiler, toppen har fått sig en rejäl smäll men vi hoppas att den skall gå att rädda. Ny turbo måste även dit, den andra hängde med i tio repor. Lägg därtill allt runtomkring såsom packningar samt lager, slitdetaljer, kylare, slangar mm

Oscii:

Det gamla rekordet torde ha varit 10,05 vilket grabbarna satte med golfen de hade innan, med hondan har det gått tre hundringar fortare så den borde vara snabbast i europa. Eller vet du nått som inte jag vet? <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Mvh
Senast redigerad av addea3 den 8 augusti 2006, 08:43, redigerad totalt 1 gånger.
Andreas Arnoldsson

<div align="CENTER">
[b]Team AVR [/b]
I samarbete med:
AA Däck & Rep, Turbocenter,
Arlanda Marketing,Cedecor
och Märsta El & Diesel.
</div>
oscii

<!--QuoteBegin-addea3+8 Aug 2006, 07:27:56--><div class='quotetop'>QUOTE(addea3 4 8 Aug 2006, 07:27:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ziggy:

Vi behöver en komplett bottendel med extra allt och ett gäng nya ventiler, toppen har fått sig en rejäl smäll men vi hoppas att den skall gå att rädda. Ny turbo måste även dit, den andra hängde med i tio repor. Lägg därtill allt runtomkring såsom packningar samt lager, slitdetaljer, kylare, slangar mm

Oscii:

Det gamla rekordet torde ha varit 10,05 vilket grabbarna satte med golfen de hade innan, med hondan har det gått tre hundringar fortare så den borde vara snabbast i europa. Eller vet du nått som inte jag vet? <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Mvh
[right][snapback]315348[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Sorry, attans då bara gratta till europas snabbaste framhjulsdrivna bil <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Honda rules <!--emo&:boxing:-->Bild<!--endemo-->

MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
TTR Jompa

<!--QuoteBegin-oscii+8 Aug 2006, 07:48:02--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii 4 8 Aug 2006, 07:48:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-addea3+8 Aug 2006, 07:27:56--><div class='quotetop'>QUOTE(addea3 4 8 Aug 2006, 07:27:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ziggy:

Oscii:

Mvh
[right][snapback]315348[/snapback][/right]

Sorry, attans då bara gratta till europas snabbaste framhjulsdrivna bil <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Honda rules <!--emo&:boxing:-->Bild<!--endemo-->

MvH
[right][snapback]315361[/snapback][/right]
Som sagt hade vi det Svenska (europa??)rekordet med Golfen 10.05!!
Och med Hondan 10.02 Vilket jag vet att med den effekten och några mer justeringar skulle 9an med stor sannolikhet suttit!!! (DET kan jag lova!!) <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
DET var tanken med HONDAN (vilket jag vet att både Vi & NI skulle uppskatta...lr? ) =)
Nu kommer ju Wok Björne ut med sin Nissan cherry & Vi önskar han lycka till att jaga 9an!!
Vi har haft nog med motgångar med Hondan..MEN kan vi hitta ett nytt block snabbt o billigt så ska vi fortsätta JAGA ...DET kan jag lova <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

MVH Jompa
Johnny "Chefen" Wallin
070/7566516
YASH
Kontakt:

Det går ju och skicka upp er B18 LS block till Golden Eagle för och fodra, tar ca 3-4 veckor. Eller köpa en hos GE, om det har inne för tillfället.
Jag hade hellre kört på ett Closed Deck Dart Block, och Manley stakar, och lite annat godis. Vev kan ni köpa smidd Eagle/Crower i vallfri slaglängd.
Kylet ser ut som en PWR halfsize kyl, vilket är lätt och fixa. Snurror finns det ju gott om o välja.
Men som vanligt är det ju plånboken som bestämmer hur fort man åker <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->
Only M Matters
Kristian

måste ju finnas foder å få fram i sverige sen e de ju bara svetsa blocket.. de e ju väldigt vanligt att man gör när man åker V8 så varför inte när man åker R4?.... toppen går ju garanterat att rädda men till vilket pris e ju frågan.. man kan ju alltid svetsa i nytt material där åxå om de saknas någonstanns

som Yash sa så ska ni ju satsa på ett cleosed deck block om ni inte lagar detta då de knappt är ekonomiskt försvarbart att jaga rätt på ett block å sen skicka iväg de på omfodring osv osv när man snackar om dom effekter ni åker med...
Kristian, Hondalös.
AVR Nicke

Vi jagar offerter på Dartblock med innehåll av många olika både i här
och i usa.

Men jenkarna är ju lite knepiga.Om man frågar efter en botten del som
ska klara 1000hk på mettis, och får svaret ska ni ha överladdning eller inte och vilken typ av bränsle ska ni åka på!!! hallå om ni kan fixa 1000hk sugmotor så tar jag en sån!!!

Mvh
Nicke
Nicklas Ekwall

Team AVR I samarbete med:
Arlanda Marketing,Cedekor
och Märsta El & Diesel.
Användarvisningsbild
xzbatt

<!--QuoteBegin-AVR Nicke+8 Aug 2006, 19:44:35--><div class='quotetop'>QUOTE(AVR Nicke 4 8 Aug 2006, 19:44:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vi jagar offerter på Dartblock med innehåll av många olika både i här
och i usa.

Men jenkarna är ju lite knepiga.Om man frågar efter en botten del som
ska klara 1000hk på mettis, och får svaret ska ni ha överladdning eller inte och vilken typ av bränsle ska ni åka på!!! hallå  om ni kan fixa 1000hk sugmotor så tar jag en sån!!!

Mvh
Nicke
[right][snapback]315584[/snapback][/right]

jag tror att engströms motor i västerås är rätt vassa på olika foder, kanske kan vara värt att slå en signal iaf. <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo-->
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Pabbe

Johan. Du menar inte Engson motor?
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Pablo Munoz<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->EG6<!--colorc--></span><!--/colorc--> Turbo *såld*
addea3

när trimfirmorna moddar itr oljepumparna vad gör dom då? högre oljetryck? intressant att veta vad man betalar för....

mvh
Andreas Arnoldsson

<div align="CENTER">
[b]Team AVR [/b]
I samarbete med:
och Märsta El & Diesel.
</div>
vad är lustgas?

skulle gissa (!) att de byter ut övertrycksfjädern mot en hårdare så att den öppnar "ventilen" mindre. att porta en ITR pump borde inte ge speciellt mycket med tanke på konstruktionen. den är rätt bra i area ut och in redan org.

om det finns eftermarknads pumpar som är bättre än en "trimmad" org vet jag inte men någon annan har säkert en sådan info.

mvh C
Christian Lange
AVR Nicke

TACK!!

Team Avr tackar alla som hjälp oss och bidragit till att
vi i dag har kunnat beställa en ny motor till Hondan
Den gamla ville som bekant inte vara med längre!

Vi har genom sms till alla i våra telefonböcker fått in
så det räcker till en ny underdel,men mer är förhoppningsvis på G in!
Det behövs ju lite om-mappning och bromsning mm.
Så förhoppningsvis kan Hondan snart vara ute på banan och slåss igen.

Jag återkommer med namn på personer som bidragit!!

Mvh

Nicke & TEAM AVR

och Märsta El & Diesel.
Lynxen

Vad blev det nu för bottendel? Dart?
Per Björe-Dahl, Göteborg

"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
AVR Nicke

GE sleeved med pauter stakar och arias kolvar,

Dart blev dels för dyr tyvärr samt så skulle det ta för lång tid.

Toppen är hos uppsala motorslip så snart har vi nog ett uttalande om den också....

/Nicke
Nicklas Ekwall

och Märsta El & Diesel.
pat

<!--QuoteBegin-welen+10 Aug 2006, 21:49:20--><div class='quotetop'>QUOTE(welen @ 10 Aug 2006, 21:49:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-addea3+8 Aug 2006, 23:41:06--><div class='quotetop'>QUOTE(addea3 @ 8 Aug 2006, 23:41:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->när trimfirmorna moddar itr oljepumparna vad gör dom då? högre oljetryck? intressant att veta vad man betalar för....

mvh
[right][snapback]315740[/snapback][/right]

De ända jag hört talas om som gör det är endyne och dom har lite egna ideer på saker och ting och är lite kontroversiella.. Vad jag vet så gjuter dom i någon typ av epoxy i kanalerna i pumpen så oljan flödar lättare där den svänger och sedan så shimsar de fjädern till bypass ventilen så pumpen ger lite mer tryck. Är det bra? Behövs det? Ja det är det som det diskuteras om kors och tvärs.
[right][snapback]316324[/snapback][/right]
jag har en pump från TOGA köpt från <a href='http://www.importperformanceparts.net/' target='_blank'>http://www.importperformanceparts.net/</a>
om dom är bra eller dåliga det vet jag inte än.

All TOGA High Volume (HV) Oil Pumps are brand new, have tighter tolerances, are made of 4130 steel, and are hand packed with A.R.P. moly lube for initial start up!

These are the finest Import High Volume Pumps in today's market place. We import these pumps from a Japan based company which makes both OEM and HV pumps for Import racing.

Why get a Toga High Volume Oil Pump?
Unlike other suppliers, TOGA supplies both the Pump and Front Cover for ALL front mounted Oil Pumps!
They meet the demands of today's high performance engines
They increase the life of any motor & are a must for high rev motors
They give OEM builds a great amount of protection for the heart of the motor which = no oil starvation!
All pumps are stamped with a red HV imprint
All pumps come with a 2 year warranty (1 year for 800HP+)
Senast redigerad av pat den 11 augusti 2006, 04:37, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Johnson.
ACCORD så klart!!!
oscii

<!--QuoteBegin-AVR Nicke+10 Aug 2006, 12:59:28--><div class='quotetop'>QUOTE(AVR Nicke 4 10 Aug 2006, 12:59:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->GE sleeved med pauter stakar och arias kolvar,

Dart blev dels för dyr tyvärr samt så skulle det ta för lång tid.

Toppen är hos uppsala motorslip så snart har vi nog ett uttalande om den också....

/Nicke
[right][snapback]316182[/snapback][/right]

Golden eagle är bara sådär......rocks <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
pauter bra märke vet int nå mer om dom
Arias, cool kör me dom på min CRx sen över
ett år tillbaka, å är helnöjd me dom på min gatbil
250hk.

Finns en kille i US Ed Bergenholtz tror han åkte
9or me sin rex de var bara GE grejjor i den.
Welen vet säkert mer om honom.

MvH

BTW Vilket varvstopp var satt på gamla motorn när den rasade?
samt hade ni skenande laddtryck?
addea3

Jaha, tyvärr var GE blocket redan sålt innan vi han lägga vantarna på det, så kan det gå!

Vi letar just nu med ljus och lykta efter ett Dart block till rimliga pengar "over there", vi får se hur det går. men just nu ser det inte så ljust ut.
Dart själva håller på med block och toppar till den inhemska marknaden (V8) så deras block är fyra-fem veckor bort. Någon som vet om nån firma har hemma på hyllan?

Helst ett tall-deck med ~84 i borr...

mvh

Adde
Andreas Arnoldsson

<div align="CENTER">
[b]Team AVR [/b]
I samarbete med:
och Märsta El & Diesel.
</div>
NuKi
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

Kan ni inte haffa juniors 85mm sleevade block på säljessidorna?

Mvh
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

<!--QuoteBegin-addea3+15 Aug 2006, 09:30:21--><div class='quotetop'>QUOTE(addea3 4 15 Aug 2006, 09:30:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Helst ett tall-deck med ~84 i borr...

[right][snapback]317747[/snapback][/right]

ey nukialabama <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
junoirs är ett b16 i grundet, alltså inget talldeck..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Junior

ey mannen samma skit hehe,

nej skämt o sido.De måste ha extrema grejer.

Dart är det ända som duger med deras effekt uttag och mål, jag hade inte kört med något annat.
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..

Mvh Junior Shahin
NuKi
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

Skit i allt då =)
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
AVR Nicke

<!--QuoteBegin-oscii+--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->BTW Vilket varvstopp var satt på gamla motorn när den rasade?
        samt hade ni skenande laddtryck?
[right][snapback]316428[/snapback][/right]

Runt 10k RPM
Ja ev tror vi att så är fallet pga avbrunna slangar till wastegaten! men utav allt det som hände i samma repa är det svårt att veta vad som skedde först

/Nicke
Nicklas Ekwall

och Märsta El & Diesel.
AVR Nicke

Jaha, då har vi precis beställt grejer igen.

Det blev ett Dart tall deck
crower stroker kit
Cp kolvar
inkl. nytt allt..
2,1liter

Ventiler är redan på väg hem.

Det som saknas nu är en kylare samt turbo.
Nån som har känningar?

Mvh
Nicke
Nicklas Ekwall

och Märsta El & Diesel.
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Vad är specen på kylet? Ett halvkyl eller helkyl?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
AVR Nicke

pwr halvkyl...
Nicklas Ekwall

och Märsta El & Diesel.
AVR Nicke

Hej på er !
Igår dök alla delarna upp från USA! så nu är det ingen vila längre,Blocket ska borras och sedan ska allt ihop.Sen måste den mappas om lite så vi får se om vi hinner men vi gör vad vi kan <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

<a href='http://forum.lazzat.se/showthread.php?p ... post335783' target='_blank'>http://forum.lazzat.se/showthread.php?p ... t335783</a>
Här finns det lite bilder
Nicklas Ekwall

och Märsta El & Diesel.
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Fan vad kul! Lycka till nu! <!--emo&:worthy:-->Bild<!--endemo-->
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
ziggy

Underbart! Vill med ha julafton <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Hoppas ni hinna få ihop allting redan iår? Tills vilken körning då isf?
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Skriv svar