Oki..Jo försäkringen verka inte va så dyr plus att skatten ligger ba på 1880kr/år..
Som sagt så ringde jag upp firman som säljer denna nsx o som du säger så saknas det full service bok..
Från 9000mil finns det en svensk service bok men handlaren skulle kolla upp resten. Han sa att det var honda Nordic som impoterat den från USA så det borde finnas mer dokumentation. Det med ACC sa han att det skulle dom fixa, det var bara o skruva dit Ac kompesson så var det OK, men det återstå o se om det verkligen är så lätt.Jo kollade in Smackes barnvagn hahaha..Var rädd att det inte fanns nått alls men det gjorde det.. Bilen är ny lacka -07 o bytt koppling. Det var 6 st ägare ink bilfirmor i sverige.Kammrem var bytt vid 11.000mil. 300tkr utan full service bok o 12000mil verka lite lite dyrt..
Ska ringa kevin o höra lite med han me..Det ska va nån annan som äger bilen nu sägs det..
Nån som har kevins mobil nr ?
Tacksam för all hjälp jag fått fortsätt så
Kanzaki skrev:- Nej försäkringen är inte speciellt dyr.
Självklart dyrare än en vanlig Svensson bil, men den är billigare än flera andra populära sportbilar.
Förmodligen ser olycksstatistiken bra ut eftersom bilen hittills varit lite för dyr för ungdomar med tung gasfot.
- Kamremmen byts vid 10k mila-servicen eller vart 5:e år tror jag.
- Bagage finnes, men självklart är det inte så stort. Kolla in Smackes gula NSX på garaget.org. Har för mig att han har en bild på bagageutrymmet där.
- 300k är nog lite i överkant eftersom jag råkar veta att bilen saknar full historik och servicebok. Sist jag kollade var även AC'n urriven.
Men sen är det ju inte gratis med exempelvis polerade Volk racing fälgar, så det drar ju upp priset lite.