bilen såld. :crybaby: men den nya går rätt fint rs2 avant på 480hk 4wd.
men de dröjer nog inte så länge tills man e tillbaka en gång fast i honda träsket så tar man sig aldrig ur.
nu har man tyvär lännat in
-
Green_Frogg
- Kontakt:
Christer Wahlqvist
Kumla
Kumla
rs2 e nice!
själv vart inne på en sån innan men dom kostar lite för mycket i inköp och att äga ska vi inte snacka om=)
kommer ligga på en förbrukning på 3-4l milen typ när du kör som du vill hehe, men skoj är det iallafall
får man fråga vad som är gjort på den? bord eva en hel del moddat för den effekten, andra stakar o sånt vell?
själv vart inne på en sån innan men dom kostar lite för mycket i inköp och att äga ska vi inte snacka om=)
kommer ligga på en förbrukning på 3-4l milen typ när du kör som du vill hehe, men skoj är det iallafall
får man fråga vad som är gjort på den? bord eva en hel del moddat för den effekten, andra stakar o sånt vell?
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
Tror han behöver större budgetkonto för reservdelar. Många som har ägt rs2 och trimmat och lämnat dom ganska snabbt pga av reservdelarna är sjukt dyra.
Soppapengen är nog den minsta bekymmer. Men när dom väl går, så går dom som skott.
MG, du hade väl en på G innan som du sålde?
Soppapengen är nog den minsta bekymmer. Men när dom väl går, så går dom som skott.
MG, du hade väl en på G innan som du sålde?
Stefan Karlsson
e det rätt byggt håller det rätt ok, lådan kanske rasar om den ej e ombyggd men dom brukar hålla hyfsat, vissa rs2 har den förstärkta lådan me annat drev på 1an o ngt mer jox.
men för att denna motor ska hålla me den effekten lär där va andra stakar o bultar för dom pallar max 350-400hk i en rs2 om man har tur.
sen toppen lär va portad oxo, kammarna org i rs2 hänger nog me till den effekten iallafall.
så är den rätt byggd håller den ok, men när det rasar e det som du säger det kostar friskt=)
bromsarna e det som suger fett på rs2, dyra o underhålla + att dom ej e så grymma som man tror(iofs tung bil)
men kanske e uppgraderat.
jepp har haft s2or innan,den senaste köpte jag som projekt innan itren, men fan hade fått lägga kanske 20k på den för o få den klar o körbar på gata, så räknade på det o tjänade typ 40k om jag sålde den i delar istälelt, valet bleb helt plötsligt lätt=)
men den hade vart rätt cool, en s2 coupe me allt från rs2, motor,låda speglar,inredning,front bromsar runt om osv.
Fast hade blivit för dyrt i längden o behålla kostar så jävla mycket o göra det man vill me dom.
men för att denna motor ska hålla me den effekten lär där va andra stakar o bultar för dom pallar max 350-400hk i en rs2 om man har tur.
sen toppen lär va portad oxo, kammarna org i rs2 hänger nog me till den effekten iallafall.
så är den rätt byggd håller den ok, men när det rasar e det som du säger det kostar friskt=)
bromsarna e det som suger fett på rs2, dyra o underhålla + att dom ej e så grymma som man tror(iofs tung bil)
men kanske e uppgraderat.
jepp har haft s2or innan,den senaste köpte jag som projekt innan itren, men fan hade fått lägga kanske 20k på den för o få den klar o körbar på gata, så räknade på det o tjänade typ 40k om jag sålde den i delar istälelt, valet bleb helt plötsligt lätt=)
men den hade vart rätt cool, en s2 coupe me allt från rs2, motor,låda speglar,inredning,front bromsar runt om osv.
Fast hade blivit för dyrt i längden o behålla kostar så jävla mycket o göra det man vill me dom.
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
Är en s2 med rs2 motor =)
<a href="http://www.garaget.org/?car=55844" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=55844</a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=55844" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=55844</a>
[b]Snart Blir det en Del Sol vti[/b]
Åker FORD (just nu iaf)
>> Conny Wahlqvist <<
Bor i en skokartong/Under en stubbe /Skyberga/Hardemo/Kumla/Närke/Sverige/Norden/Europa/Världen !!
Till salu : MIG SJÄLV
Åker FORD (just nu iaf)
>> Conny Wahlqvist <<
Bor i en skokartong/Under en stubbe /Skyberga/Hardemo/Kumla/Närke/Sverige/Norden/Europa/Världen !!
aha, ja då vart det inget upphetsande=)
400hk plockar man aldrig me org turbo på en sån
skulle gissa på att där max är ca 380hk förutsatt att den körs på riktigt högt laddtryck, men ja går den på det är det bara en tidsfråga innan det är stake ut =(
stakbultarna har en tendes till o ge sig i dom tyvärr
adu rs2 blocket har sämre stakar än dom äldre 3b motorerna som sitter i vanliga s2 -91-92
så byta bultar eller stakar illakvickt innan något tråkigt händer, det är trots allt en rätt dyr motor som har ett bra andrahandsvärde.
fick 30k för min motor när jag sålde den, rätt ok hehe.
är det den bilen me rs2 inredning motor och låda men resten s2 org.
funderade på o köpa den innan för ngt år sen dock va där en del jobb på den då.
400hk plockar man aldrig me org turbo på en sån
skulle gissa på att där max är ca 380hk förutsatt att den körs på riktigt högt laddtryck, men ja går den på det är det bara en tidsfråga innan det är stake ut =(
stakbultarna har en tendes till o ge sig i dom tyvärr
adu rs2 blocket har sämre stakar än dom äldre 3b motorerna som sitter i vanliga s2 -91-92
så byta bultar eller stakar illakvickt innan något tråkigt händer, det är trots allt en rätt dyr motor som har ett bra andrahandsvärde.
fick 30k för min motor när jag sålde den, rätt ok hehe.
är det den bilen me rs2 inredning motor och låda men resten s2 org.
funderade på o köpa den innan för ngt år sen dock va där en del jobb på den då.
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Polarn har en RS2a, fn ingen lek att äga den.
Kostar hur mkt som helst i försäkring och med tung högerdojja så är det nog närmare 3 liter milen.
Dahlbäckchip, racekatt å 3" avgas och nått filter räcker fint på den orginalsnurran, sen börjar det bli äckligt dyrt att plocka mer effekt.
Större Porchebromsar fram och BBS LeMansfälgar med grym sänkning fulländar utseendet.
Sen finns det ju bara en färg som gäller på dem där, allt annat än RS-blå går bort
Kostar hur mkt som helst i försäkring och med tung högerdojja så är det nog närmare 3 liter milen.
Dahlbäckchip, racekatt å 3" avgas och nått filter räcker fint på den orginalsnurran, sen börjar det bli äckligt dyrt att plocka mer effekt.
Större Porchebromsar fram och BBS LeMansfälgar med grym sänkning fulländar utseendet.
Sen finns det ju bara en färg som gäller på dem där, allt annat än RS-blå går bort
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
är 350-400 hk nu med orginal s2 turbon bilen går bara rent upp till 4500 rpm sen går den piss men går rätt bra ändå =)
ska bytas turbo o mappas om så får han ut ca 450-500 hk
ska bytas turbo o mappas om så får han ut ca 450-500 hk
[b]Snart Blir det en Del Sol vti[/b]
Åker FORD (just nu iaf)
>> Conny Wahlqvist <<
Åker FORD (just nu iaf)
>> Conny Wahlqvist <<
350-400hk me org s2 turbo är världsrekord!
alltså en helt org kkk k24 från en s2 91-95?
dom turbona är maxade vid ungefär 300hk=) så det blir rätt omöjligt o få ut ens 350 som den är nu
men en rs2 turbo kan man plocka mer men den turbon är rätt maxad över 350hk oxo, så ska det plockas mer effekt satsa på en k26/27 iallafall eller mycket hellre ngn annan turbo och nytt grenrör helst oxo.
alltså en helt org kkk k24 från en s2 91-95?
dom turbona är maxade vid ungefär 300hk=) så det blir rätt omöjligt o få ut ens 350 som den är nu
men en rs2 turbo kan man plocka mer men den turbon är rätt maxad över 350hk oxo, så ska det plockas mer effekt satsa på en k26/27 iallafall eller mycket hellre ngn annan turbo och nytt grenrör helst oxo.
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
-
Green_Frogg
- Kontakt:
den ligger på ungefär 300 hk som den står nu men är beställt en garret t04e och annat grenrör. kolvar och stakar är bytta och de sitter arp bult i. lådan kommer från en rs4 vet inte om dom e bättre eller sämre än rs2ans. bara få tag på någon vettig som kan mappa den sen också trendab va lite dyra med sina 8000kr tycker jag
Christer Wahlqvist
Kumla
Kumla
300 har du nog max me den turbon om det är en helt org kkk k24 från s2, är ngt gjort me den kan du säkert plocka lite till.
fick du några papper på att stakar samt kolvar o bult är bytta?vad är det för stakar o kolvar?
org kolvarna behövs inte bytas förens runt 600hk, stakarna dock e helrätt o byta samt bult.
är nog en s4 biturbo låda på den va? eller rs4 kanske har samma, dom ska hålla bra iallafall, oljekyl på dom oxo har jag för mig.
ang mappningen så sätt ut annons på nordicaudis köpsidor, vet att där va säljes annons en kille som mappade org styrsystem som tydligen ska va rätt bra på dom, vilket jag ej trodde från början.
så har du tur kanske han hör av sig eller ngn annan som kan, tror han tog runt 2-4k
fick du några papper på att stakar samt kolvar o bult är bytta?vad är det för stakar o kolvar?
org kolvarna behövs inte bytas förens runt 600hk, stakarna dock e helrätt o byta samt bult.
är nog en s4 biturbo låda på den va? eller rs4 kanske har samma, dom ska hålla bra iallafall, oljekyl på dom oxo har jag för mig.
ang mappningen så sätt ut annons på nordicaudis köpsidor, vet att där va säljes annons en kille som mappade org styrsystem som tydligen ska va rätt bra på dom, vilket jag ej trodde från början.
så har du tur kanske han hör av sig eller ngn annan som kan, tror han tog runt 2-4k
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
-
Green_Frogg
- Kontakt:
kolvar och stakar är av märket JE vet inte om de e bra grejor kolla igenom kvittona här om dan låg på 6300 för kolvarna och 6700 för stakarna så de borde ju va bra grejor eller? m en sån låda kan de nog va sitter en oljekyl har jag sett iallafall. ok får ta och kolla runt lite där och se om man får någe svar dom är ju inte lika snabba på å svara som här.
Christer Wahlqvist
Kumla
Kumla
-
Karl Tyrén
Citerar min gode styvfar när jag kom hem med min s2 för 100år sedan: "du vet väl att inköpspriset på dendär bilen bara är en inträdet till världens dyraste tivoli?"
När jag till slut sålde bilen efter 1.5år så räknade jag fram att jag kunnat hämta ut en Evo6.5 TME samma dag som de släpptes (ung samtidigt) ta full finans på den, serva den enligt bok och samtidigt spara några tusen per månad..
Behöver jag säga att jag åkt japs sedan dess?
När jag till slut sålde bilen efter 1.5år så räknade jag fram att jag kunnat hämta ut en Evo6.5 TME samma dag som de släpptes (ung samtidigt) ta full finans på den, serva den enligt bok och samtidigt spara några tusen per månad..
Behöver jag säga att jag åkt japs sedan dess?
Karl Tyrén