Är det dumt att köpa en CTR EP3 nu?
Jag vart ju över en natt sugen på att köpa honda igen, så ja satte ut min impreza på annons o vips va den borta. Jag har haft VTi,ATR och kört CTR väldigt mycket.
Men hur mycket tror ni att man kommer förlora om man tex har bilen i ett år?, då tänker ja just på CTR -05
Hur mycket kommer EP3 (nyare årsmodeller) rasa i pris året som kommer?
Jag personligen tror inte nya CTR kommer sälja lika bra som EP3 gjorde och jag tror att i slutändan kommer folk köpa EP3 istället för den nya (bara min tanke)
Men hur mycket tror ni att man kommer förlora om man tex har bilen i ett år?, då tänker ja just på CTR -05
Hur mycket kommer EP3 (nyare årsmodeller) rasa i pris året som kommer?
Jag personligen tror inte nya CTR kommer sälja lika bra som EP3 gjorde och jag tror att i slutändan kommer folk köpa EP3 istället för den nya (bara min tanke)
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
FN2 verkar ju vara en lite annan sorts bil vilket ju som du säger borde hålla uppe andrahandsvärdet an aning. Fast va fasen, det är väl inte direkt så att man åker CTR av ekonomiska skäl 
Ne, visst åker man inte en CTR pga av ekonomiska skäl, va gällande, försäkring,bensin osv..men jag tänker lika mycket på att köpa en ny bil som att sedan sälja den!
FN2 tror faktist jag kommer gå ner mer i pris närmaste åren, faktist mer än va EP3 gjorde
FN2 tror faktist jag kommer gå ner mer i pris närmaste åren, faktist mer än va EP3 gjorde
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
Som du säger chucky som kommer nog FN2 minska lite fortare i pris än vad EP3 gjorde som gick att sälja för bara 10k mindre än nypris ganska länge men samtidigt kommer folk alltid vilja ha så ny bil som möjligt och FN2 är nog en bil som tilltalar den stora massan mer än vad kanske EP3 gjorde som är lite smalare inriktad mot hard core entusiasterna.
Det jag vill komma fram till är att EP3 har nog haft sitt stora prisfall redan men man kan nog räkna med att den sjunker ca 20k till dem närmaste åren men att det kan vara ett osäkert kort med FN2 iom att den tilltalar en större grupp kanske.
Det jag vill komma fram till är att EP3 har nog haft sitt stora prisfall redan men man kan nog räkna med att den sjunker ca 20k till dem närmaste åren men att det kan vara ett osäkert kort med FN2 iom att den tilltalar en större grupp kanske.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
Tror du har mycket rätt i det du säger!
Fasen va svårt att det att välja bil då, nya FN2 har ja faktist inget sug efter jag har kört den och EP3
Fasen va svårt att det att välja bil då, nya FN2 har ja faktist inget sug efter jag har kört den och EP3
Senast redigerad av Chucky den 29 juli 2007, 16:46, redigerad totalt 1 gånger.
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
köp de du vill köra runt i 
om du gör 10k i förlust elelr 30 kan ju kvitta egentlgien. trivs man
inte i de man kör så spelar de ingen roll på andra hållet äller
nöjen kostar
om du gör 10k i förlust elelr 30 kan ju kvitta egentlgien. trivs man
inte i de man kör så spelar de ingen roll på andra hållet äller
nöjen kostar
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Johan Östensson skrev:FN2 verkar ju vara en lite annan sorts bil vilket ju som du säger borde hålla uppe andrahandsvärdet an aning. Fast va fasen, det är väl inte direkt så att man åker CTR av ekonomiska skäl
Vi har som regel på forumet att man måste ha sitt fullständiga namn i signaturen, fixa det.Masaru skrev:Köp en NSX annars, lite svår o sälja sen kanske, men ja, värdet håller nog ganska länge speciellt om du gör lite tipptapp på den
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
Tyckte det var lite överflödigt eftersom jag hade fullständigt namn som användarnamn, men visst, det är fixat nu.Dani skrev:Vi har som regel på forumet att man måste ha sitt fullständiga namn i signaturen, fixa det.
superyll skrev:Det skulle vara en enorm skillana om du skulle gå från en Impreza till en Fn2
Köp ep3 du kommer inte bli besviken....
Jo, va o provkörde FN2 nyligen och den vart ja besviken på, till och med jämfört med en orginal EP3
Sen när man har kört Essets CTR med JDM lådan blir man mer än besviken på FN2
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
-
C.moon.S2k
Tjena Anders!
jag hjälper dig gärna ta hem en Ciivc SI (06) eller en rsx type s annars
//Simon
jag hjälper dig gärna ta hem en Ciivc SI (06) eller en rsx type s annars
//Simon
<!--sizeo:6--><span style="font-size:24pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->www.WARGTRADING.com<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Simon Varg
Simon Varg
Jag tycker den nya FN2an ser ut som ett lass med skit, framför allt bakifrån. Ser ju ut som något som kan köras på luft. Begriper inte vad de tänkte på när de plastade in hela röven i genomskinlig cellofan.
Jag är nog inte den enda med den åsikten, så troligtvis kommer EP3an stå sig i pris ett tag till... Hoppas jag i alla fall...
Jag är nog inte den enda med den åsikten, så troligtvis kommer EP3an stå sig i pris ett tag till... Hoppas jag i alla fall...
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->CTR 05<!--sizec--></span><!--/sizec-->
precis min tanke..Kosmos skrev:Jag tycker den nya FN2an ser ut som ett lass med skit, framför allt bakifrån. Ser ju ut som något som kan köras på luft. Begriper inte vad de tänkte på när de plastade in hela röven i genomskinlig cellofan.
en kollega på jobbet sålde sin ep3 och köpte FN2, ha har nu haft den i 3 månader o han ska sälja den o köpa ep3 igen..
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
-
Holman85
- Bil: Nissan Qashqai
- Namn: Andreas Holmgren
ja va inne på att köa FN2 men ändrade mig efter provturen, så gick och köpte en till EP3:a istället, gillar fan den bilen:) riktigt rolig att köra! så köp en Ep3;) :thumbup:
Stockholm - Lidingö
Kör - Honda CBR 600RR' 06:a - Moviestar
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95