Har fått min Civic Aerodeck VTi til landet, og er i gang med oppgraderinger...
Har fått et tilbud av Redrum Performance i Sverige, og lurer på en del ting:
Pakkeprisen jeg har fått gjelder Hondata motorstyring, installasjon og mapping på dyno.
Dette får jeg til 10.000,- . Er det en grei pris, eller kan jeg få det billigere uten å ta sjanser..?
Redrum ligger i Svedala, hvor ligger dette..? Langt å kjøre fra f.eks Charlottenberg...?
Tuning B18C4 hos Redrum Performance
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Redrum ligger som sagt i Svedala, utanför malmö.
Skulle gissa på runt 60-65 mil från Charlottenberg.
Skulle gissa på runt 60-65 mil från Charlottenberg.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Prismässigt så är det väl inte så lätt att jämföra eftersom inte så många (om ens någon annan i Sverige) kan erbjuda allt i ett paket. Men det verkar inte vara överdrivet dyrt. Ränka med 4500:- för mappningen ungefär. Om du då får betala 5500 för Hondata S300 inklusive installation (som visserligen är enkel) så låter det väl bra tycker jag!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Vel, har tenkt å få en motorstyring. Chrome hadde sikkert fungert greit, men jeg kjenner ingen som driver med det så det blir litt vanskelig.
I utgangspunktet kommer jeg ikke til å gjøre annet enn å bytte grenrør, filter og eksos og mappe bilen etter det.
Men hvis annet blir gjort senere så kan jo bare motorstyringen endres.
I utgangspunktet kommer jeg ikke til å gjøre annet enn å bytte grenrør, filter og eksos og mappe bilen etter det.
Men hvis annet blir gjort senere så kan jo bare motorstyringen endres.
Stein Inge Stølen
1998 Honda Civic Aerodeck VTi (mc2-b18c4)
Akershus, Norge
Akershus, Norge
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
För bara byta grenrör och filter så anser jag att pengarna e bortkastade på en Hondata.
Chrome är nog bäst i vilket fall som helst om det e fixat av Scotte eller Kraft..
Har större förtroende för dem än för Redrum..
Inte för att jag säger att de är dåliga för det har jag ingen aning om..
Bara att jag har större förtroende för klubbens egna gurus.
Vill du bara ha en liten tuning så skulle jag satsa på
ITR kammar
Grenrör
Filter
Hondata Insugspackning
Insug
Chrome är nog bäst i vilket fall som helst om det e fixat av Scotte eller Kraft..
Har större förtroende för dem än för Redrum..
Inte för att jag säger att de är dåliga för det har jag ingen aning om..
Bara att jag har större förtroende för klubbens egna gurus.
Vill du bara ha en liten tuning så skulle jag satsa på
ITR kammar
Grenrör
Filter
Hondata Insugspackning
Insug
Благодаря мутра!
Ek9 kolvar för att få upp kompet. Fast då börjar det dra iväg med pengar.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Hehe, snøballen ruller og ruller
Som tidligere nevnt, steg 1 er bare filtersats, grenrør og eksos.
Men skal virkelig vurdere Chrome siden du anbefaler dette Clabbe.
Sender en PM til Scotte og ser hva han sier...
Takk for god info, nok en gang..!
Som tidligere nevnt, steg 1 er bare filtersats, grenrør og eksos.
Men skal virkelig vurdere Chrome siden du anbefaler dette Clabbe.
Sender en PM til Scotte og ser hva han sier...
Takk for god info, nok en gang..!
Stein Inge Stølen
Akershus, Norge
Akershus, Norge
- Jalle
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
Rage skall ge mest effekt (enligt amerikanska forum), det du sätt på EBAY är en kopia men funkar nog bra ändå. Kanske sämre kvalite, någon som testat?
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Du har nok rett i at det er en kopi... De lanserer den som "Hytech-style", men de viser til gode dyno-tall mot DC's JDM grenrør...
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Ac ... 0190822925" target="_blank">Link til siden her....</a>
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Ac ... 0190822925" target="_blank">Link til siden her....</a>
Stein Inge Stølen
Akershus, Norge
Akershus, Norge
Tenker også på innsug i samme slengen som grenrør, hvilket merke anbefaler dere, og hvor mye pes er det å montere..?
Tipper det bare er å koble ut ledningsnett og vakuumslanger, og koble til igjen på nytt manifold... men har null erfaring... :stupid:
Tipper det bare er å koble ut ledningsnett og vakuumslanger, og koble til igjen på nytt manifold... men har null erfaring... :stupid:
Stein Inge Stølen
Akershus, Norge
Akershus, Norge
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
1.
B18C4´s motor har ett insug som bygger på dubbelkammars teknik med långa och korta runners.
Bara på att montera bort orginalinsuget sparar du vikt på
Det är inte svårt kan däremot vara lite klurigt att koppla tillbaka slangarna men inte utan att man lyckas.
Bytte mitt insug mot ett Skunk2 och var nöjd.
Men det finns ett insug som Scotte brukade ta hem som jag inte kommer ihåg namnet på just nu
men som var billigt att få hem och som skulle vara bättre än ITR:ens insug och eftersom S2:s är en kopia på ¨
ITR:ens så torde det här andra vara bättre för ett billigare pris.
Och ska du byta insuget så fixa insugspackningen och uppsvarvade throttlehuset samtidigt...
Enklast och är inte så stor prisinvestering...
B18C4´s motor har ett insug som bygger på dubbelkammars teknik med långa och korta runners.
Bara på att montera bort orginalinsuget sparar du vikt på
Det är inte svårt kan däremot vara lite klurigt att koppla tillbaka slangarna men inte utan att man lyckas.
Bytte mitt insug mot ett Skunk2 och var nöjd.
Men det finns ett insug som Scotte brukade ta hem som jag inte kommer ihåg namnet på just nu
men som var billigt att få hem och som skulle vara bättre än ITR:ens insug och eftersom S2:s är en kopia på ¨
ITR:ens så torde det här andra vara bättre för ett billigare pris.
Och ska du byta insuget så fixa insugspackningen och uppsvarvade throttlehuset samtidigt...
Enklast och är inte så stor prisinvestering...
Благодаря мутра!