TV-sport ur en motorintresserads synvinkel...

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
c0k3
Bil: Honda Jazz-04
Namn: Marcus Claesson

Om en sport är tillräckligt farlig så är Finland bra på det :D
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Intressant diskussion!
Jag pallar inte att se F1 speciellt ofta eftersom det känns som om loppet ofta avgjorts under kvalet och om intye då så iallafall efter 5-10 varv. Resten är bara en enda lång transportsträcka till målet. Något måste göras för att öka tittarutbytet av sporten. Omkörningar är ett hett tips :)

MotoGP är grisigt spännande tycker jag och det ser jag så ofta det går. Rally gillar jag också att se trots att de aldrig kör om. Sladdar och hopp är spännande.
Jag har kanalen Motors TV. Den kan jag verkligen rekommendera! De kör lite allt möjligt inom motorsporten. Häromdagen var det en sjuk tävlingsklass i USA där de vevade runt pick up's med 850 hästar runt något som mest liknade en enorm crossbana. De flög studsade och kraschade överallt. Bland det mest underhållande jag sett i motorsport trots att jag hatar pick ups :)

SVT sänder verkligen inte bara det som folk vill se. Vem fan glor tex på helgmålsbön eller vad det heter? Hur många orkar plåga sig igenom en opera ett par gånger om året? Lite motorsport sänds ju faktiskt, men det är oftast väldigt nedkapade sammandrag som mest känns förvirrande.

Edit* Frågan är vad fan jag ville få fram med det här inlägget!? Kanske att det defenitivt borde sändas lite mer motorsport på SVT eller 4:an, men för oss med digital-TV så finns det faktiskt alternativ...
Senast redigerad av Steffo den 21 februari 2008, 13:42, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
c0k3
Bil: Honda Jazz-04
Namn: Marcus Claesson

Det är ju därför vi betalar tv-avgift så att SVT har råd att sända lite smalare än de reklam finansierade och betal kanalerna. Och för att de ska vara politiskt neutrala.
ei9440
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund

TV4 ska ju iallafall satsa på Rallycross i år, direktsända finalerna osv..
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
StefanSOD
Kontakt:

Och SVT ska sända STCC, Carrera Cup och MC live!

EDIT: Bästa artikeln jag läst på länge! Sverige är ett U-land när det gäller motorsport.
Senast redigerad av StefanSOD den 21 februari 2008, 18:22, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Stefan Söderberg

Utför lackeringsjobb, plåtjobb m.m.
Har F-skattsedel och redovisar moms

0708163541
info@stefansoderberg.com
<a href="http://www.stefansoderberg.com" target="_blank">http://www.stefansoderberg.com</a>
Krister

StefanSOD skrev:Och SVT ska sända STCC, Carrera Cup och MC live!
Ja det var ju inte så lite det.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Skriv svar