Hjälp med att identifiera bil

ENBART för motorrelaterade topics
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Behöver hjälp då minnet sviker mig.

Har för mig att en kille vid namn Kenan smällde en orangefärgad S2k av 2004 för något år sedan. Någon som känner detta? Fanns bilder etc på nätet med en s2k liggandes på taket.

Uppdatera mig på hur detta ligger till är ni schyssta.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
maniac
HPC Guld Medlem
Bil: crx
Namn: Peter Åstrand
Has thanked: 2 times

har för mig att killen var från norrköpingstrakten ska se om jag hittar några bilder
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Krister

Har väldigt för mig att det var den det snackades om som voltat.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

Jepps är den bilen på bilderna.

Kompressor matad, sen såldes allt på blocket. Krockade och voltade liggandes på taket på vägen.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
fodden
Bil: S2000
Namn: Carl-Johan Bergh

<a href="http://www.blocket.se/vi/15268604.htm?ca=17_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/15268604.htm?ca=17_s</a>

Perfekt att göra så här me :thumbup:

Bild
GT4
Polo WRC
Andy63
Bil: Brukis: Civic EJ9 1,4is, Civic ED7
Namn: André Fossto
Kontakt:

Amuse Powerhouse :notworthy:
André Fossto
SAUD
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic

Hej Martin! Jag skickar ett Pm så du kan ringa upp mig om du vill så kan jag berätta lite närmare!
Saud Omerovic
Kontakt:

Vet att det stod en orange s2000 på Folksam Autos bildemontering i Växjö. Var för ungefär ett år sedan. Såg ut som den hade rullat och stod på svarta plåtisar. Kolla på www.folksamauto.com , kanske finns bilder, dock verkar inte bilderna på sidan fungera för mig iaf. Edit. kan ju inte varit den om den är till salu igen, my bad :wallbash:
Senast redigerad av Nicke den 22 februari 2008, 19:36, redigerad totalt 1 gånger.
Nicklas Carlsson
Accord Type S Tourer -07
JF.

den va tillsalu förra året för 220k om ja inte minns helt fel.
wiklund2000

Den verkar ju väldigt orginal på blocket. Är ni säkra på att den varit trimmad? I så fall blir man trött.

/
[b]Fredrik Viklund[/b]
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

Men bara för att den är orginal på blocket, betyder ju inte det att den inte varit det förr?

Bara att kolla lite på bilderna, men den bilen har varit kompressor matad etc.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
wahlsten
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten

den orange -04 som ligger på blocket nu har den gamla softtoppen. varför kan man undra.

den har även samma reg nr som den på bilderna i denna tråden med kompressor.
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

Om bilen har varit till salu på folksam så är det för att den har blivit inlöst, då kan företag köpa upp den o laga den o sälja vidare. Som i detta fallet.

Anledningen till varför delarna inte sitter på kan vara för att eftermarknads sakerna inte ersätts av bolag vid inlösning.
dock finns undantag. Ganska klart att förra ägaren behöll sakerna och gav med org tillbehören.

Detta är vanligt för företag, har själv lagat 10 tal inlösta bilar som vi köpt upp på jobb och lagat så man inte äns kan se att den nånsin varit krockad fören man kollar med vägvärket eller försäkringsbolag.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
wiklund2000

Är i min mening oärligt att återställa en trimmad bil till orginal och sedan inte informera en köpare om detta. Klart att motorn tar stryk av att trimmas. Jag skulle säga att det är det samma som att skruva trippen. Så får man att den varit krockad som bonus.
[b]Fredrik Viklund[/b]
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

tror knappast det framkommer av folksam att där suttit trim, såvida motorn ej tagit skada och avgasvärden är ok samt den inte har några fel som oljeläckage som är direkt synliga.

Så när det kommer till motorn kan de vara svårt för den som köper upp den från F-bolag att veta, det största energin de lägge på bilen är och kollar vad som funkar och inte funkar sen gör de en beräkning om det är värt att laga.

skulle motorn vara i sämre skick så gör en aktoriserad verkstad något åt detta innan den säljs.

När det kommer till skadan framkommer det säkerligen att den varit krockad och lagad, om du kollar på priset så är den låg jämfört med andra -04 modeller.

dessutom har flesta större verkstäder Motormännens stickprover bl.a så det är viktigt allt utförs rätt för att inte riskera företagets rykte och bli av med sin gröna prick.

dessutom får du även garanti när du köper en bil från i princip alla större bilföretag/försäljning

sist men inte minst är det inte rellevant vad du tycker är fel eller rätt innan du pratat med försäljaren, enklast är att ringa och kolla så får du veta om säljaren berättar hur det ligger till, jag tror själv att vi vet mer genom hpc om denna bilen än säljaren säkerligen.

Måste också klarlägga en sak att dagens krockade bilar lappas inte bara ihop för att se bra ut och kunna säljas, varje bilmodell har "punkter" att följa som ska bytas/skarvas på rätt sätt, och vilken svetsmetod, tryck på punktsvetsen, vilken typ av värme, antal punktsvetar och lokalisation, för vikpunkterna ska vikas på rätt område vid en kollission m.m inte minst en cabriolet som har mycke förstärkta rambalkar m.m, det följs noga för att bilen ska vara lika säker nästa gång olyckan är framme! Skulle det framkomma vid en teknisk undersökning att bilen är fusklagad så får företaget som "lagat" den ordentligt med problem, Den stämplen vill inget större företag ha för de är småpengar jämfört med vad de omsätter så de riskerar knappast en 70.000 kronors förtjänst om det inte är lönt.

Jag tog det som kritik mot oss som lagar bilar jag kan inte garantera att alla följer punkt o prickar men jag kan göra det för min arbetsplats där det går rätt till, därför har jag förklarat så du/ni förstår och inte skapar er en egen uppfattning för att ni tror det är si och så.
Senast redigerad av eko den 23 februari 2008, 02:52, redigerad totalt 1 gånger.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
JF.

wahlsten skrev:den orange -04 som ligger på blocket nu har den gamla softtoppen. varför kan man undra.

den har även samma reg nr som den på bilderna i denna tråden med kompressor.

Ja precis den har ju den softtoppen med plastruta. Rätt illa att man använder fel reservdelar när man reparerar den. Man kan ju undra om de övriga delarna de har använt är rätt?

Wiklund2000: är du spekulant på den bilen?
Senast redigerad av JF. den 23 februari 2008, 09:47, redigerad totalt 1 gånger.
SAUD

Försäljaren vet vad som har hänt med bilen och han har fått uppdrag att sälja bilen vidare! Jag pratade med honom igår och jag känner honom eftersom han körde själv Honda s2000 och CTR tidigare...
Saud Omerovic
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Tack alla för grym hjälp med detta, är inte för att jag var privat intresserad av bilen utan av andra orsaker.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
SAUD

Jag åker strax att titta på den eftersom det är nära till mig.....
Saud Omerovic

Är den inte väldigt dyr med tanke på historiken?
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Champions again! 2008!<!--colorc--></span><!--/colorc-->
SAUD

Jag har varit och kollat på den,så om någon vill veta mer om bilen så kan ni skicka PM till mig så kan jag berätta mer?!

Alla vi kan uppleva en bil på olika sätt för att vi har olika krav hur den ska se ut,så darförr vill jag inte skriva här i vilken skick den är så att det inte sparar ur!

MVH Saud
Saud Omerovic

Tycker DU att bilen ser ok ut?

Tanken med ett forum är ju ändå att det ska vara ett utbyte av bla åsikter =)
[b]Fredrik Viklund[/b]
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Saud Type R: Med tanke på hur du skriver så vågar ingen köpa den kan jag tänka mig. Tycker inget ska hållas hemligt oavsett vem det är som säljer. Bilen har haft ett tråkigt förflutet, å det får man ta ställning till. Priset är helt klart för högt enligt mig vad som har hänt med bilen, speciellt om det har ersätt med en Cabinett som är avsett för äldre modeller med platsruta, då kan man ju tänka sig vad som är "mer" ersätt med äldre delar?!

Ja, jag kanske överdriver. Men ser er för som är intresserad och pruta rejält, då denna har varit med om en hel del.
Stefan Karlsson
SAUD

wiklund2000 skrev:Tycker DU att bilen ser ok ut?

Tanken med ett forum är ju ändå att det ska vara ett utbyte av bla åsikter =)
Saud Type R: Med tanke på hur du skriver så vågar ingen köpa den kan jag tänka mig. Tycker inget ska hållas hemligt oavsett vem det är som säljer. Bilen har haft ett tråkigt förflutet, å det får man ta ställning till. Priset är helt klart för högt enligt mig vad som har hänt med bilen, speciellt om det har ersätt med en Cabinett som är avsett för äldre modeller med platsruta, då kan man ju tänka sig vad som är "mer" ersätt med äldre delar?!

Ja, jag kanske överdriver. Men ser er för som är intresserad och pruta rejält, då denna har varit med om en hel del.

Hej
Killar ni har helt rätt,man ska kunna utbyta information här på forumet oavset vad det handlar om!

Anledningen att jag vill inte skriva i vilken skick den är är,om jag segär att bilen var så så så och killen sticker ditt ser bilen tycker att den ser jätte bra ut och sammtidigt säger att jag har snackat skit om den det hade jag inte gillat?!

Varför? Killen som äger Mitsubishi(där bilen står) är jätte bra kompis med en kille som ägde Mitsubishi här istan som jag känner riktigt bra... Det dågen när jag var nere då var han där och vi disskuterade bilen.

Jag var själv intresserad av den,men när jag har sett den hur den såg ut då gav jag upp. Priset kan justeras riktigt ordentligt och allt jag kan berätta för alla som är intresserade av att köpa eller inte!
Men som jag sa tidigare jag kanske tycker den är inte bra meddan någon annan från klubben tycker att den är helt ok? Hoppas att ni förstår mig, allt ni vill veta skicka PM så berättar jag!
MVH Saud
Saud Omerovic