Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Honda satsar på STCC 2008
Va kul! Ska bli riktigt skoj att se hur långt Honda kan ta sig, håller tummarna för att det blir en och annan pallplats 
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Röd<!--colorc--></span><!--/colorc--> Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> GT<!--sizec--></span><!--/sizec-->
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Snabbast på sturup någonsin! Tror att vi har extremt bra chanser att ta hem i år.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Efter lite info så tror jag tyvärr också att BMW har dom bästa bilarna i år.
Dom hade tydligen haft bäst "pace" av alla under testet, inte bara dom snabbaste varven.
Dom hade tydligen haft bäst "pace" av alla under testet, inte bara dom snabbaste varven.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
Monaco-uppvisningen blir avtantgron skrev:Eftersom jag aldrig fått ändan ur vagnen och fara och kika på en STCC-tävling (skäms..), så är det ju läge nu om någonsin!
Hur gick det med planerna att köra en deltävling i hamnen i Göteborg? Tog dom förnuftet till fånga eller blir "monaco-uppvisningen" av?
Patrick Lundin
Det kommer visas i sammandrag på Race på svt 2 eller 1. Men tror även någon sportkanal kommer visa tävlingarna men kommer inte ihåg vilken och om de visas live eller inte.henkoh skrev:perfekt, visas detta på någon kanal?
Senast redigerad av david-o den 14 april 2008, 20:10, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
120 minuters direktsändning från varje STCC-deltävling. Utöver det, 45 minuters sammandrag 21.15 samma kväll direkt efter Sportspegeln. Det är verkligheten för storsatsningen som görs av Sveriges Television på STCC kommande säsong.
I paketet ingår förutom kungaklassen STCC också, MC-klassen Pro Superbike som är1000 kubiks motorcyklar med över 200 hästkrafter. Carrera Cup med prins Carl Philip som en av förare och i sammandraget också ett antal övriga klasser.
14.00 varje söndag inleds direktsändningen med actionladdad dramatik i MC-klassen Pro Superbike. Därefter sänds Carrera Cup som efterföljs av upptakten till STCC klockan 14.53. 15.00 startar det 40 minuter långa STCC-racet med däckbyten. Totalt handlar det om elva deltävlingar med 2 timmar och 45 minuters sändning från varje deltävling.
Produktionen omfattas av 40 man, tre långtradare och 16 kameror. Direktlänkade onboard-kameror monteras i både bil- och MC-klassen.
- Det här blir en utmaning men också en roligare produktion. Vi hoppas att det ska väcka uppmärksamhet och att folk ska tycka att det är roligt att titta på, säger Torén och avslutar:
- Det enda som saknas nu är racingen och den vet vi sedan tidigare håller toppklass. Annars hade en sådan här TV-satsning inte varit möjlig.
Livesändningen kommer sändas i SVT 24!
OBS!!! Glöm inte att kolla in Carrera Cup också :thumbup:
I paketet ingår förutom kungaklassen STCC också, MC-klassen Pro Superbike som är1000 kubiks motorcyklar med över 200 hästkrafter. Carrera Cup med prins Carl Philip som en av förare och i sammandraget också ett antal övriga klasser.
14.00 varje söndag inleds direktsändningen med actionladdad dramatik i MC-klassen Pro Superbike. Därefter sänds Carrera Cup som efterföljs av upptakten till STCC klockan 14.53. 15.00 startar det 40 minuter långa STCC-racet med däckbyten. Totalt handlar det om elva deltävlingar med 2 timmar och 45 minuters sändning från varje deltävling.
Produktionen omfattas av 40 man, tre långtradare och 16 kameror. Direktlänkade onboard-kameror monteras i både bil- och MC-klassen.
- Det här blir en utmaning men också en roligare produktion. Vi hoppas att det ska väcka uppmärksamhet och att folk ska tycka att det är roligt att titta på, säger Torén och avslutar:
- Det enda som saknas nu är racingen och den vet vi sedan tidigare håller toppklass. Annars hade en sådan här TV-satsning inte varit möjlig.
Livesändningen kommer sändas i SVT 24!
OBS!!! Glöm inte att kolla in Carrera Cup också :thumbup:
Senast redigerad av StefanSOD den 14 april 2008, 20:22, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Stefan Söderberg
Utför lackeringsjobb, plåtjobb m.m.
Har F-skattsedel och redovisar moms
0708163541
info@stefansoderberg.com
<a href="http://www.stefansoderberg.com" target="_blank">http://www.stefansoderberg.com</a>
0708163541
info@stefansoderberg.com
<a href="http://www.stefansoderberg.com" target="_blank">http://www.stefansoderberg.com</a>
Låter riktigt kul med så mycket tv-sänt... måste bara se om jag har svt 24 här på någon kanal 
Carrera cup är ju minst lika viktigt som STCC. Bjuds alltid på spännande racing där. Lycka till bland det hårda motståndet Stefan!
Carrera cup är ju minst lika viktigt som STCC. Bjuds alltid på spännande racing där. Lycka till bland det hårda motståndet Stefan!
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
Tack ska du ha
!
Mvh Stefan Söderberg
0708163541
info@stefansoderberg.com
0708163541
info@stefansoderberg.com
Fan va bra att Sverige äntligen sattsar dem där Tv avgifterna på nåt vettigt.
Only M Matters
Nu drar det igång på Knutstorp i helgen. Några härifrån som ska dit och titta?
Jag kommer att befinna mig där hela helgen. Kul om man såg några fler HPCare där.
Jag kommer att befinna mig där hela helgen. Kul om man såg några fler HPCare där.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
jävla bmw jävel 
från 2a till 10a

får hoppas på bättre på sturup om 2v ...
bara jag som tyckte hondan verka våldsamt långsam, kändes som han var ivägen hela tiden...
från 2a till 10a
får hoppas på bättre på sturup om 2v ...
bara jag som tyckte hondan verka våldsamt långsam, kändes som han var ivägen hela tiden...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Tyckte Hondan såg tung ut.
de e en stor bil de där.
Höll juh fan på bli överkörda i kurbsen
Grymt fin körning av Stefan i Carrera cup
You are flying man, like an eagle. Håll i de där nu så går de riktigt bra för dig.
MvH
de e en stor bil de där.
Höll juh fan på bli överkörda i kurbsen
Grymt fin körning av Stefan i Carrera cup
You are flying man, like an eagle. Håll i de där nu så går de riktigt bra för dig.
MvH
Senast redigerad av oscii den 21 april 2008, 05:42, redigerad totalt 1 gånger.
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Riktigt bra kört av Stefan, hade inte safte-car varit ute på slutet så hade nog chanserna varit goda att han kom om med tanke på hur tony misshandlade sina däck.
Tråkigt med björk i stcc bara men engström slutade ju 4a iaf så helt kass var det inte.
Tråkigt med björk i stcc bara men engström slutade ju 4a iaf så helt kass var det inte.
Baden - CH
Baden - CH
-
Andy63
- Bil: Brukis: Civic EJ9 1,4is, Civic ED7
- Namn: André Fossto
- Kontakt:
tycker synd om Björk. Aja, sånt som händer. Sen så fattar jag inte varför man väljer och köra med en Honda Accord istället för en Civic? Asså accorden är nog mer svårinställd än vad en civic varit. Det tror jag, men de är jue inte säkert 
André Fossto
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Accorden hade bättre Chassi än EP3 iaf, det var därför de gick över...om det sedan fanns fler skäl vet jag inte men det var iaf en av anledningarna enligt någon intervju som Engström gav. Accorden bör väl ha bättre möjligheter oxå annars hade de väl använt FN2.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Att Accorden gick idag som den gick det beror helt enkelt på fel val av däcken och troligtvis fel inställning på bilen? Man sag så länge däcken höll då gick Accorden hyfast bra.Samma problem hade både Thed och Tomas.
Engström hade alla dessa år riktigt snabb bil men som förare han är alldeles för ojämn. Thed sätter sig direkt i en bil som han knappt känner och är 4/10 delar snabbare det ser ju mycket hur bra han är.
Honda kommer att vinna någon race i år det är jag helt övretygad.
Att man inte kör med Civicen i Stcc det beror att den har kortare hjulbas än Accorden och därefter man tappar väldigt mycket tid i kurvor enligt T Engström som jag pratade med för någon år sen när dem skulle köra på Falkenbergs banan.
Engström hade alla dessa år riktigt snabb bil men som förare han är alldeles för ojämn. Thed sätter sig direkt i en bil som han knappt känner och är 4/10 delar snabbare det ser ju mycket hur bra han är.
Honda kommer att vinna någon race i år det är jag helt övretygad.
Att man inte kör med Civicen i Stcc det beror att den har kortare hjulbas än Accorden och därefter man tappar väldigt mycket tid i kurvor enligt T Engström som jag pratade med för någon år sen när dem skulle köra på Falkenbergs banan.
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Accord CL är mycket mycket bättre grund för att bygga racebil än FN eller EP.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Det känns som att det kommer vara väldigt tufft för FWD bilar i STCC i år... Det känns så när man såg Björks bil i alla fall. Dom tuggar i sig framdäcken för fort. Jag har för mig att dom har enhetsdäck i STCC så fel däckval kan man utesluta i alla fall, fel däckstryck ifrån start är mer möjligt då tror jag.
Det är en sak att sätta ett snabbt varv med FWD, men en helt annan över en race-stint... Jag hoppas verkligen att jag har fel, men BMWerna såg ruskigt starka ut idag tyvärr...
Det är en sak att sätta ett snabbt varv med FWD, men en helt annan över en race-stint... Jag hoppas verkligen att jag har fel, men BMWerna såg ruskigt starka ut idag tyvärr...
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Felhjulsdrivet är ju ett handikapp i racing... Åtminstonde i kurvorna. Dock så borde ju mindre transmissionsförluster vara en fördel på rakorna.
Förresten, är det någon som vet om Honda fortfarande kör utan diffbroms på bilarna? Det kanske spinner bort mycket framdäck ut ur kurvorna i så fall.
Förresten, är det någon som vet om Honda fortfarande kör utan diffbroms på bilarna? Det kanske spinner bort mycket framdäck ut ur kurvorna i så fall.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Utan diffbroms? Har Honda kört stcc tidigare utan diffbroms ?
Om Honda har mindre transmissionsförlust vette fan då Hondan var betydligt slöare på rakorna än BMW'n. Isf har Hondan betydligt mindre effekt i motorn än BMW'n. Om vi antar att vikten är samma på alla bilar. BMW har väll t.o.m viktstraff pga RWD ?
Mycket bra kört av Söderberg för övrigt!
Om Honda har mindre transmissionsförlust vette fan då Hondan var betydligt slöare på rakorna än BMW'n. Isf har Hondan betydligt mindre effekt i motorn än BMW'n. Om vi antar att vikten är samma på alla bilar. BMW har väll t.o.m viktstraff pga RWD ?
Mycket bra kört av Söderberg för övrigt!
Senast redigerad av YASH den 21 april 2008, 12:11, redigerad totalt 1 gånger.
Only M Matters