Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Vi har mätt prestandan på nya CTR
MAFsensor? :blink:
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Röd<!--colorc--></span><!--/colorc--> Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> GT<!--sizec--></span><!--/sizec-->
- Jonny

- Namn: Jonny Lakemountain
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Det är Injens CAI, inte en aning om filtret gjort någe... men den låter fint iaf 
Testade aldrig innan montering.
Det sitter luftmassemätare på bilen, antagligen det han menar med MAF... antar jag
Ninjaedit: Testade på Lundaflygfält förra året med en G-Tceh(gamla modellen) då fick jag 6.54 sek. 0-60 mph
Det sitter luftmassemätare på bilen, antagligen det han menar med MAF... antar jag
Ninjaedit: Testade på Lundaflygfält förra året med en G-Tceh(gamla modellen) då fick jag 6.54 sek. 0-60 mph
Senast redigerad av Jonny den 30 juni 2008, 19:56, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Type R -15
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Det är Injens CAI, inte en aning om filtret gjort någe... men den låter fint iaf wink.gif
Det sitter luftmassemätare på bilen, antagligen det han menar med MAF... antar jag<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tänkte komma till detta, visste att din bil hade detta installerat. Jag har postat ett inlägg av en mekaniker på ausforum i "fn2 eftermarknad" tråden. Enligt alla tester så försämrar alla insugs moddar effekten på fn2 med orignalmappning. Sämre vrid över hela registret!! Detta kan ju påverka dina tider lite. Personligen tycker jag min gör 0-100 hur snabbt som helst, känns inte som 7sek iaf...men märker också enorm skillnad i ax med extra vikt i bilen. Hade 3 per i bilen en gång och då kände bilen som min gamla ford sierra -87 nästan :huh:
Förövrigt har jag fått upp min bil i 236 och hade kunnat gå längre tror jag om det hade varit längre raksträcka, jag har förövrigt miltek catback vilket ska ge lite extra enligt mätningar.
Det sitter luftmassemätare på bilen, antagligen det han menar med MAF... antar jag<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tänkte komma till detta, visste att din bil hade detta installerat. Jag har postat ett inlägg av en mekaniker på ausforum i "fn2 eftermarknad" tråden. Enligt alla tester så försämrar alla insugs moddar effekten på fn2 med orignalmappning. Sämre vrid över hela registret!! Detta kan ju påverka dina tider lite. Personligen tycker jag min gör 0-100 hur snabbt som helst, känns inte som 7sek iaf...men märker också enorm skillnad i ax med extra vikt i bilen. Hade 3 per i bilen en gång och då kände bilen som min gamla ford sierra -87 nästan :huh:
Förövrigt har jag fått upp min bil i 236 och hade kunnat gå längre tror jag om det hade varit längre raksträcka, jag har förövrigt miltek catback vilket ska ge lite extra enligt mätningar.
Senast redigerad av cell den 3 juli 2008, 16:59, redigerad totalt 1 gånger.
Adrian Hansson
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Väldigt fin tid! Jag kom aldrig under 7,0 s med min EP3 när den var original. Dock mätt med tidtagarur och hastighetsmätarfart. Fästet på ettan var helt enkelt för dåligt. För att en EP3 skaklara 6,6 s så krävs riktigt fin asfalt, vilket jag inte hade tillgång till när jag testade.Jonny skrev:Det är Injens CAI, inte en aning om filtret gjort någe... men den låter fint iaf
Jag skulle ha svårt att hänga med dig upp till 100 även idag trots mina 235 hästar och över 220 Nm vrid...
:thumbup:
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Jonny

Tänkte komma till detta, visste att din bil hade detta installerat. Jag har postat ett inlägg av en mekaniker på ausforum i "fn2 eftermarknad" tråden. Enligt alla tester så försämrar alla insugs moddar effekten på fn2 med orignalmappning. Sämre vrid över hela registret!! Detta kan ju påverka dina tider lite. Personligen tycker jag min gör 0-100 hur snabbt som helst, känns inte som 7sek iaf...men märker också enorm skillnad i ax med extra vikt i bilen. Hade 3 per i bilen en gång och då kände bilen som min gamla ford sierra -87 nästan :huh:cell skrev:<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Det är Injens CAI, inte en aning om filtret gjort någe... men den låter fint iaf wink.gif
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, men nu hade jag ju iofs kapat 100-200 tiden med 1.4 sek.
Fast med orginal boxen kanske man skulle kapat mer på tiden, de vet man ju inte.
Honda Civic Type R -15
- Jonny

Tack Steffo 
Ska dock bli kul att se va det blir för siffror när bilen bänkas vid Västeråsbänkningsträffen.
Blir nån ny sväng 0-100 när det är torrt åxå.
Ska dock bli kul att se va det blir för siffror när bilen bänkas vid Västeråsbänkningsträffen.
Honda Civic Type R -15
Jonny skrev:Tack Steffo
Mycket nyfiken då min fick runt 165 kusar på hjulen ska det bli väldigt skoj att se vad din, som är inkörd, lämnar
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Röd<!--colorc--></span><!--/colorc--> Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> GT<!--sizec--></span><!--/sizec-->