Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Otroligt irriterad på gammla gubbar.
-
Kimzz
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
- Been thanked: 1 time
tjenixen.
Är tvungen att skriva av mig lite.
Blir så lack på gamlingar som inte kan köra. Idag när jag var på väg hem från jobbet så var allt frid och fröjd. Skit happy efter man har pratat med både welen och pean sweden om att mina saker är på väg hem.
Jag åker från jobbet go och glad, åker inom samhället och hemtar min bror och handlar lite mat till ungarna.
Åker då vidare hem (3 mil småvägar) kommer 2,3 mil så möter jag 2 bilar, den första tycker jag ligger lite väl långt in på min sida och jag har inte så mycket mer att ligga på så jag hoppas att det ska klara sig denna gången med.
MEN IKKE. PANG säger det och jag ser min backspegel sitter in vikt mot sidorutan helt demolerad. jag tvärnitar och tänker den jävlen, nu är det kokta fläsket stekt. Men jag ser då till min största förvåning att ingen av bilarna stannar, då blir jag ännu mer förbannad. jag vänder snabbt som tusan och jagar efter, jag kommer ifatt dom ganska snabbt. och lägger mig då emellan bilarna och blinkar som en galning samtidigt som jag blinkar med blinkers till höger så han fattar att han ska stanna. Det tar ca 1,5 km innan han stannar, jag går fram till hans bil och han kommer ut och frågar. såg du vem det var som körde på mig??
EHHHH VA? det var mig du körde på, du låg ju för fan långt över på min sida. Då skrattar han lite lätt och säger, jag tyckte att det var du som var på min sida. nä inte en chans sa jag. Sen kommer han med den klockrena kommentaren, ja det är bara att ta det som det är, vi får betala för var sin backspegel. Nja sa jag det var du som låg fel.
Ja det gick inte snacka med gubben så jag sa det ja jag har ditt reggnr om det skulle vara något. Då säger han ja det är ju ord mot ord så det hjälper inget. jag sa tack för mig och vi åkte iväg. Jag kom hem och ringde han och sa att jag ville göra upp. och eftersom han låg på min sida så tyckte jag han skulle stå för detta. då hånskrattar han åt mig och sa det ja då skickar jag min faktura till dig.
Då kom jag på det att han stannade ju faktiskt inte så det blir smitning, han hade ju inte lagt märkte till om jag hade blivit så rädd att jag hade kört av vägen. Så då sa jag att då ringer jag polisen och anmäler detta så kommer du nog få ett helvete. han bara skratta och typ mena på att jag var blåst. Jag la på och ringde polisen 1 sec efter. OCH vem hade rätt?? jo jag. det är räknat som smitning och Polisen ska komma till mitt jobb imorgon och ta min redogörelse och kolla på bilen.
Lite lätt irriterad nu och det blev lite mycket läsning. Ursäkta för stavfel m.m
Nu är det bara att hoppas på att gubbfan åker på en rejäl dänga.
tack för mig
Är tvungen att skriva av mig lite.
Blir så lack på gamlingar som inte kan köra. Idag när jag var på väg hem från jobbet så var allt frid och fröjd. Skit happy efter man har pratat med både welen och pean sweden om att mina saker är på väg hem.
Jag åker från jobbet go och glad, åker inom samhället och hemtar min bror och handlar lite mat till ungarna.
Åker då vidare hem (3 mil småvägar) kommer 2,3 mil så möter jag 2 bilar, den första tycker jag ligger lite väl långt in på min sida och jag har inte så mycket mer att ligga på så jag hoppas att det ska klara sig denna gången med.
MEN IKKE. PANG säger det och jag ser min backspegel sitter in vikt mot sidorutan helt demolerad. jag tvärnitar och tänker den jävlen, nu är det kokta fläsket stekt. Men jag ser då till min största förvåning att ingen av bilarna stannar, då blir jag ännu mer förbannad. jag vänder snabbt som tusan och jagar efter, jag kommer ifatt dom ganska snabbt. och lägger mig då emellan bilarna och blinkar som en galning samtidigt som jag blinkar med blinkers till höger så han fattar att han ska stanna. Det tar ca 1,5 km innan han stannar, jag går fram till hans bil och han kommer ut och frågar. såg du vem det var som körde på mig??
EHHHH VA? det var mig du körde på, du låg ju för fan långt över på min sida. Då skrattar han lite lätt och säger, jag tyckte att det var du som var på min sida. nä inte en chans sa jag. Sen kommer han med den klockrena kommentaren, ja det är bara att ta det som det är, vi får betala för var sin backspegel. Nja sa jag det var du som låg fel.
Ja det gick inte snacka med gubben så jag sa det ja jag har ditt reggnr om det skulle vara något. Då säger han ja det är ju ord mot ord så det hjälper inget. jag sa tack för mig och vi åkte iväg. Jag kom hem och ringde han och sa att jag ville göra upp. och eftersom han låg på min sida så tyckte jag han skulle stå för detta. då hånskrattar han åt mig och sa det ja då skickar jag min faktura till dig.
Då kom jag på det att han stannade ju faktiskt inte så det blir smitning, han hade ju inte lagt märkte till om jag hade blivit så rädd att jag hade kört av vägen. Så då sa jag att då ringer jag polisen och anmäler detta så kommer du nog få ett helvete. han bara skratta och typ mena på att jag var blåst. Jag la på och ringde polisen 1 sec efter. OCH vem hade rätt?? jo jag. det är räknat som smitning och Polisen ska komma till mitt jobb imorgon och ta min redogörelse och kolla på bilen.
Lite lätt irriterad nu och det blev lite mycket läsning. Ursäkta för stavfel m.m
Nu är det bara att hoppas på att gubbfan åker på en rejäl dänga.
tack för mig
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
åh sånna jävlar förtjänar en fin höger i nyllet även fall han är gammal!!!! hatar sånna idioter.. rätt att du ringde polisen, hoppas gubbfan får indraget kort
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
jääääääääääääääääääääääävlar va sne ja hade blivit om de där hade hänt mig!
fan hoppas gubbjävlen åker dit så de skriker om det! Jävla idiot han är!
fan hoppas gubbjävlen åker dit så de skriker om det! Jävla idiot han är!
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
tyvärr står väl fortfarande ord mot ord sålänge inte den andra bilen, han som körde bakom gubben, kan intyga att gubben låg för långt ut.. men hans regnr tog du inte?
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Usch ja...Ännu ett exempel på varför vi borde införa att man måste köra upp en gång vart 5:e år eller så för att få fortsätta att ha sitt körkort... Jag har varit med om liknande grejor också, och till och med blivit prejad av en gammal gubbe när jag ska köra om i en smal allé (med sjukt bra sikt skall tilläggas).
Rätt åt gubbfan om han blir av med kortet, men det är väl för mycket att hoppas på
.
Rätt åt gubbfan om han blir av med kortet, men det är väl för mycket att hoppas på
Senast redigerad av Steffo den 16 december 2008, 22:24, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Trist som fan det som hände men hade jag vart du så hade jag väntat med att köpa en spegel tills allt blivit uppklarat. Är det han som får skit för det så får du köpa en ny backspegel på hans/hans försäkringsbolags kostnad och det är mkt bättre än att köpa en beggad från gud vet vad för bil.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Bra att du stog på dig!
Gammlingar ska inte vara i trafiken i vissa fall, en gubbe körde rakt över en huvudled när jag kom på mc, jag nita och flög som en vante men missa bilen, gick fram till honom helt blodig och och fråga om han märkt vad som just hänt, de hade han förstås inte.
Sorry OT, back to topic
Gammlingar ska inte vara i trafiken i vissa fall, en gubbe körde rakt över en huvudled när jag kom på mc, jag nita och flög som en vante men missa bilen, gick fram till honom helt blodig och och fråga om han märkt vad som just hänt, de hade han förstås inte.
Sorry OT, back to topic
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
-
Kimzz
tyvärr så fick jag inte regg nummret på den andra bilen i hettans stund. men det är inget stort ställe det här och dom flästa känner varandra så man kan hoppas på att det är någon häifrån.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
- Aker
- Bil: Honda NSX 3.0
- Namn: Fredrik Aker
- Kontakt:
Hoppas du får rätt och tur att du inte flippade på honom när han garvade dig upp i ansiktet för då hade det blivit svår med en anmälan 
Honda is the shit....not the actual shit but the essencs in shit!
-
Kimzz
Aker skrev:Hoppas du får rätt och tur att du inte flippade på honom när han garvade dig upp i ansiktet för då hade det blivit svår med en anmälan
Nej jag är ganska lugn av mig. men när han var tykig i telefonen så sa jag bara att han skulle hålla käfft och att han kommer att få ett helvete när jag har änmält det. och då skrattar han igen. mer flippat blev det inte.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
-
Kimzz
jobbiga är ju det att man känner sig handikappad utan backspegel.Dani skrev:Trist som fan det som hände men hade jag vart du så hade jag väntat med att köpa en spegel tills allt blivit uppklarat. Är det han som får skit för det så får du köpa en ny backspegel på hans/hans försäkringsbolags kostnad och det är mkt bättre än att köpa en beggad från gud vet vad för bil.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
-
Kimzz
jag vet inte hur det blir när han har smetit från plattsen. och med tanke på att han inte brydde sig ett skit om man hade kört av vägen eller nått.Featherweight skrev:tyvärr står väl fortfarande ord mot ord sålänge inte den andra bilen, han som körde bakom gubben, kan intyga att gubben låg för långt ut.. men hans regnr tog du inte?
han som låg bakom gubben ska jag se om jag möter på väg hem idag, då är det bara vända och köra tills jag får tag på honom och prata med han. Det är inte så många som kör på dessa vägarna.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
I princip samma sak hände för farsan för flera år sedan.. En tant som körde av hans spegel på en normalbred väg och hon toknekade och fattade ingenting men fick betala allt i slutändan.
Håller med om att man borde ha obligatorisk uppkörning med jämna mellanrum. Iaf när man börjar bli lite äldre och inte har samma reflexer och syn som innan, det kommer man inte ifrån. Det finns ju däremot en massa människor i alla åldrar som kör som skit så det borde gälla för alla.
Det väsentliga kanske inte är att bevisa att gubben låg för långt ut, det viktigaste i detta är ju att han smet, det är olagligt.
Håller med om att man borde ha obligatorisk uppkörning med jämna mellanrum. Iaf när man börjar bli lite äldre och inte har samma reflexer och syn som innan, det kommer man inte ifrån. Det finns ju däremot en massa människor i alla åldrar som kör som skit så det borde gälla för alla.
Det väsentliga kanske inte är att bevisa att gubben låg för långt ut, det viktigaste i detta är ju att han smet, det är olagligt.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
-
Kimzz
Yobaman skrev:I princip samma sak hände för farsan för flera år sedan.. En tant som körde av hans spegel på en normalbred väg och hon toknekade och fattade ingenting men fick betala allt i slutändan.
ja precis jag vill ha dit han för smitningen, hade han varit trevlig och bett om ursäkt m.m så hade man struntat i det men nu ska gubben åka dit.
han såg ju fan inte ens att det var mig han mött. och det gick inte snabbare än 60-70 för mig och det kan inte gått snabbare för han.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
-
Kimzz
Gubben kom självklart undan. Det var brist på bevis fasst jag sa att det finns vittnen. Då var det så att dom hade inte tid att lägga ner på sånna saker.(smitning)
och fasst jag fick jaga han i 2km så sa dom att han stannade så fort han kunde, 2 JÄVLA KILOMETER.
Så nu vet ni vad som gäller i det svenska rättsystemet. Gör ni fel nån gång är det bara att blå neka fasst det finns vittnen. så kommer man undan. är så grymmt trött på detta. Är inte första gången man åker på smitare.
och fasst jag fick jaga han i 2km så sa dom att han stannade så fort han kunde, 2 JÄVLA KILOMETER.
Så nu vet ni vad som gäller i det svenska rättsystemet. Gör ni fel nån gång är det bara att blå neka fasst det finns vittnen. så kommer man undan. är så grymmt trött på detta. Är inte första gången man åker på smitare.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
-
Kimzz
Ja det är otroligt sjukt. men jag vet en sak, Jag har alltid varit ärlig om man har gjort något, och det är inte fösta gången jag råkar ut för något sådant. för 4 månader fick jag lacka om sidan på min stora voyager för nån hade dragit sin front eller liknande och inte stannat och sagt ifrån. Jag kommer köra samma stil i framtiden. tyvärr så lönar det sig inte att vara ärlig, då får man bara skit. och kosta pengar.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
-
Kimzz
jag är nog riktigt trött för jag fattar inget av dom 2 sista replaysen....
Kul att jag löste det??? det var inte det jag gjorde ju. Sen om du pikar att jag är kass som inte ger igen så är jag inte en person som är aggressiv och vill vålla person skada. Då åker man dit själv. Sen är man 26 bast snart så man har lite mer innanför pannbenet än folk som tycker det är coolt att banka skiten ur nån annan. Jag försökte gå den lagliga vägen och det gick inte. Så då finns det inget mer att göra. så är det bara.
Kul att jag löste det??? det var inte det jag gjorde ju. Sen om du pikar att jag är kass som inte ger igen så är jag inte en person som är aggressiv och vill vålla person skada. Då åker man dit själv. Sen är man 26 bast snart så man har lite mer innanför pannbenet än folk som tycker det är coolt att banka skiten ur nån annan. Jag försökte gå den lagliga vägen och det gick inte. Så då finns det inget mer att göra. så är det bara.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Blir så jävla förbannad på sånt där, blev rätt nyligt påbackad på en parkering!
kommer tillbaka till bilen efter att ha handlat och ser en fet buckla i stötfångarn samt lite krossat lyktglas från den andras bil
och ingen lapp på rutan såklart!
mitt på dagen så ett flertal människor har nog sett det
verkar tyvärr mer vanligt att bara dra om man ställt till med något i trafiken numera
om jag blir vittne till en sån grej i framtiden kommer då jag att anteckna regnr
kommer tillbaka till bilen efter att ha handlat och ser en fet buckla i stötfångarn samt lite krossat lyktglas från den andras bil
och ingen lapp på rutan såklart!
mitt på dagen så ett flertal människor har nog sett det
verkar tyvärr mer vanligt att bara dra om man ställt till med något i trafiken numera
om jag blir vittne till en sån grej i framtiden kommer då jag att anteckna regnr
Kimzz skrev:jag är nog riktigt trött för jag fattar inget av dom 2 sista replaysen....
det var ju dte jag skrev.. bra att du löste det...
asså bra att du löste dte så smidigt..
klart man inte ska slå en gammal gubbe.. hade inte jag gjort..
men sånnhär saker har nog hänt alla men blir irriterad..
xzbatt: jag leker inget.. maffi eller inte varför bryr du dig.. ?
Yll Ramadani
-
Kimzz
superyll skrev:<!--quoteo(post=520494:date=20 Dec 2008, 23:08:54:name=Kimzz)--><div class='quotetop'>QUOTE(Kimzz 4 20 Dec 2008, 23:08:54) <a href="index.php?act=findpost&pid=520494"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->jag är nog riktigt trött för jag fattar inget av dom 2 sista replaysen....
det var ju dte jag skrev.. bra att du löste det...
asså bra att du löste dte så smidigt..
klart man inte ska slå en gammal gubbe.. hade inte jag gjort..
men sånnhär saker har nog hänt alla men blir irriterad..
xzbatt: jag leker inget.. maffi eller inte varför bryr du dig.. ?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hehe okey, det är lätt att missuppfatta
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
slit av hans backspegel då oxå.
på tal om gamla gubbar har vi en kund som byter bil varje år, varje år byter han in sin gamla och köper en ny cabbe, han har haft 3 st 206 cc och 2 st 207cc, och varje gång vi byter in hans bilar så åker de in på plåten,
gubben är blind på ena ögat, gammal krigsveteran, han e säkert 80 år och han kör på allt som är ivägen, hans bilar ser ut som han trodde han va i nått krig och andvänt bilen som soldater andvänder sin hummer,
bilarna brukar vara totalkrockade bak, fram, sidor, inga backspeglar eller så hänger de dinglandes, taket brukar vara de som är helt. Han köpte sin andra 207 cc och jag fick byta bakskärm efter 1 vecka, och samma bil är inne igen så nu ska allt bytas o fixas igen.
Då undrar jag en sak, vad kör han in i? stannar han? ser inte försäkringsbolaget alla skador som han vållar samt varför låter polisen den här gubben ha kvar sitt körkort? denna typen är nog den värsta att han fortfarande får behålla sitt kort.. fint om man har en bil som är ovärderlig så kommer den blinda mannen i sin bil och leker med sin chiwawa eller va de nu heter.. tror den satans hunden är en del av anledningarna.
egentligen är de bästa att fälla in backspeglar som är utmot vägen. men att man äns ska behöva.
på tal om gamla gubbar har vi en kund som byter bil varje år, varje år byter han in sin gamla och köper en ny cabbe, han har haft 3 st 206 cc och 2 st 207cc, och varje gång vi byter in hans bilar så åker de in på plåten,
gubben är blind på ena ögat, gammal krigsveteran, han e säkert 80 år och han kör på allt som är ivägen, hans bilar ser ut som han trodde han va i nått krig och andvänt bilen som soldater andvänder sin hummer,
bilarna brukar vara totalkrockade bak, fram, sidor, inga backspeglar eller så hänger de dinglandes, taket brukar vara de som är helt. Han köpte sin andra 207 cc och jag fick byta bakskärm efter 1 vecka, och samma bil är inne igen så nu ska allt bytas o fixas igen.
Då undrar jag en sak, vad kör han in i? stannar han? ser inte försäkringsbolaget alla skador som han vållar samt varför låter polisen den här gubben ha kvar sitt körkort? denna typen är nog den värsta att han fortfarande får behålla sitt kort.. fint om man har en bil som är ovärderlig så kommer den blinda mannen i sin bil och leker med sin chiwawa eller va de nu heter.. tror den satans hunden är en del av anledningarna.
egentligen är de bästa att fälla in backspeglar som är utmot vägen. men att man äns ska behöva.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
- Blue Machine
- Bil: CR-V
- Namn: David Furubrink
Riktigt irriterande när sådan händer...
Men nästa gång du möter honom kan du ju kasta en träbit på hans bil o säga:
De va´nte jag! :thumbup:
Men nästa gång du möter honom kan du ju kasta en träbit på hans bil o säga:
De va´nte jag! :thumbup:
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
Min mamma jobbar på folksam, hon har en del roliga saker att berätta om äldre personer och deras bilkörande.
Händer att dem stöld anmäler bilen när dem glömt vart dem parkerat bilen eller ännu bättre, lånat ut bilen till sina egna barn.
Jag kommer aldrig glömma när en en granne (RIp) som var 94år satte sig i bilen och körde iväg utan problem. Han kunde knappt ta sig till bilen eller komma ner i den, sen gick det bra att köra därifrån. Bilen var hel dagen efter.
Händer att dem stöld anmäler bilen när dem glömt vart dem parkerat bilen eller ännu bättre, lånat ut bilen till sina egna barn.
Jag kommer aldrig glömma när en en granne (RIp) som var 94år satte sig i bilen och körde iväg utan problem. Han kunde knappt ta sig till bilen eller komma ner i den, sen gick det bra att köra därifrån. Bilen var hel dagen efter.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
Ring till polisen och hör efter om det inte går att få honom att bli av med körkortet. Nästa gång är det inte en bil han kör på utan dina egna barn! Läkare har skyldighet att anmäla till VV (tror jag det är) om de har en patient som de bedömer som trafikfara. Blind på ena ögat faller nog def in i den kategorin.
eko skrev:på tal om gamla gubbar har vi en kund som byter bil varje år, varje år byter han in sin gamla och köper en ny cabbe, han har haft 3 st 206 cc och 2 st 207cc, och varje gång vi byter in hans bilar så åker de in på plåten,
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
På torsdag i förra veckan så stod jag i väggrenen bakom en annan bil och väntade på att bommen till järnvägen skulle öppna så vi kunde svänga av höger. När vi stod där kom en bil bakifrån och skulle skynda sig förbi innan han fick mötande trafik istället för att stanna och vänta som han skulle ha gjort. Killen klipper backspegeln på bilen framför och missar mig precis, sen sticker han. Killen i bilen åkte efter och jag väntade en stund, sedan tänkte jag på denna tråd att det blir ord mot ord om man inte har vittne så jag körde också efter med kom inte i fatt dem eller hittade dem efter vägen.
Istället ringde jag till Polisen och skulle anmäla mig som frivilligt vittne så att jag kunde hjälpa killen när han ringde in och anmälde.
Kärringen som svarade var otrevlig och fattade inte varför jag ringde när det inte var min bil. Jag berättade för henne att jag ville hjälpa till och frågade varför hon var så otrevlig. Då berättade hon att de inte kunde prata med varandra på avdelningen om de har fått in en anmälan.
Det är helt sanslöst att de inte kan göra något, förmodligen så smet den andra killen och nu får han som blev påkörd betala allt själv för polisen inte gör ett skit.
Istället ringde jag till Polisen och skulle anmäla mig som frivilligt vittne så att jag kunde hjälpa killen när han ringde in och anmälde.
Kärringen som svarade var otrevlig och fattade inte varför jag ringde när det inte var min bil. Jag berättade för henne att jag ville hjälpa till och frågade varför hon var så otrevlig. Då berättade hon att de inte kunde prata med varandra på avdelningen om de har fått in en anmälan.
Det är helt sanslöst att de inte kan göra något, förmodligen så smet den andra killen och nu får han som blev påkörd betala allt själv för polisen inte gör ett skit.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
Kimzz
självklart blir det så. det svenska rättsystemet är OTROLIGT bra. NOT.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se