F1 - Brasiliens GP
Dessutom, här är anledningar till att jag INTE unnar Hamilton en titel.
Krönikan på Viasat sport är detta från:
Därför är Hamilton hatad av F1-kollegorna
Lewis Hamilton är inte den mest populära föraren bland sina kollegor. Fernando Alonso har sagt att han hoppas att Robert Kubica vinner titeln. Lewis satt två meter framför honom. Men det tar inte slut där. Här är anledningarna till att Hamilton är så illa omtyckt.
Anledningen är många. Ett par förare som vill vara anonyma säger att det har kokat länge bland dem på grund av engelsmannens ibland lite för tuffa och ibland, som de säger, hänsynslösa körning.
Ett exempel är hans omkörning av Timo Glock i Monza. Tysken var tvungen att köra med ett hjulpar utanför banan för att undvika en krock. Efteråt sa han till Mercedes motorsportchef att hände det en gång till kommer han inte att backa och istället putta av Hamilton.
Körde på Kimi
I Kanada körde Hamilton på Kimi Räikkönen bakifrån när finländaren väntade vid depåut-farten på att det röda ljuset skulle slå om till grönt. Lewis bad inte ens om ursäkt. Tyckte att det var en dum regel. Må så vara men den finns där och gäller för alla.
Episoden som fick nästan alla att blir riktigt irriterad på VM-ledaren var i Ungern. Ett par timmar innan loppet står alla förarna på flaket till en lastbil som kör runt banan samtidigt som de blir intervjuade. Lewis var sex minuter försenad och bad varken om ursäkt eller kom med en förklaring. En av förarna sa att han uppträdde som en arrogant idiot och han bara väntade att Lewis skulle säga att han hade kommit så kunde paraden börja. De andra var så förbannade att de bad FIA bötfälla honom. Inget händer men i Valencia kom han för sent till den officiella presskonferensen och fick betala en stor summa som straff.
"Aggresivt och farligt"
Den hårdaste kritiken fick Lewis från ett ganska oväntat håll. Hans gamle vän och vapendragare Robert Kubica. De känner varandra sedan många år när de tävlade i gocart.
-Lewis kör aggresivt och farligt, säger polacken.
-Det finns två olika filosofier hur man kör. Antingen kör du hårt men sportsligt. Eller du är för självsäker och kör över gränsen för det tillåtna.
-Vad Lewis gjorde i Monza mot Glock var för tufft och farligt. Han körde in framför honom och tvingade honom av banan.
-Och Fernando Alonso var tvungen att lyfta på rakan för att Lewis korsade hans linje. Det var också en riktigt farlig situation. Om bakhjulen träffar de främre flyger du helt enkelt. Jag vet vad jag talar om. Hände mig i Kanada förra året.
Förarna har pratat om det på sina möten och de flesta har samma uppfattning.
-Men vi kan diskutera hur mycket vill för om en förare är övertygad om att han rätt att köra som han vill och gör det har vi ingen chans att stoppa honom. Vi har straff för sådana aktioner och Lewis skulle fått i Italien.
Vad som också har retat gallfeber på de andra är att Lewis har vägrat att gå med i förarnas egen fackförening, Grand Prix Drivers Association som bland annat arbetar för att förbättra säkerheten. När han fick frågan får ett par månader sedan vägrade han att svara men lovade att donera en summa till deras arbete. Om han gjort det eller ej vet jag inte. Andra tycker att de får intrycket att Lewis själv anser sig vara större än sporten.
Kubica håller på Massa
Vem tror du kommer att vinna titeln?
-Min hjärna säger Lewis men mitt hjärta Felipe, säger Robert.
Vad som också retar hans kollegor är att samband med ett förhör i Paris efter Belgiens gp sa han att han var den bäste av alla och att Ferraris advokat Nigel Tozzi inte hade en aning om motorsport. Uppträdde återigen arrogant. Enligt vittnen sa ha också att han var bättre än legenden Ayrton Senna. Något som engelsmannen förnekar.
-Jag skulle aldrig säga att jag är bättre än någon annan. Allra minst Ayrton. Han var min idol och den bäste förare som funnits. Men de andra är de bästa och för att bli absolut den bäste måste jag besegra dem.
-Vi är racerförare och måste tro på oss själva. Vi måste hela tiden vara övertygade om att när loppet startar kommer jag att vinna. Jag tittar på de andra förarna och det enda jag vill är att slå dem. Och så tänker de andra också.
Vad tycker han om kritiken från Kubica?
-Intresserar mig inte för vad de andra tycker, säger vm ledaren.
-Jag gör bara mitt arbete och representerar mitt team. Det enda som är viktigt för mig är att vinna mästerskapet för McLaren.
-Det kommer alltid att finnas någon som inte är särskilt glada för att du har slagit dem.
-Han skulle koncentrera sig mer på racing.
Bottnar all kritik i avundsjuka? Lewis Hamilton har haft en otroliga framgångar under sin korta tid i formel 1. Trots att vm titeln saknas, än så länge, i den digra prissamlingen. Han är sportens omslagspojke som inte föddes med en silversked i munnen. Och lyckats. Dess-utom är han den förste färgade föraren. Ett gammal ordspåk säger ju att framgångar föder avundsjuka.
Media skjuter in sig på en annan sida av Lewis Hamilton. Alla presskonferenser på banan eller med en sponsor är lika. Som om man trycker på en knapp och lyssnar på ett inspelat band. Bara ett par ändringar beroende på var han är. I Amerika har han talat om Gud. I Japan hur mycket han tyckte om Teppanyaki mat.
Stor talang
I Tokyo handlade det också om miljön och Lewis sa att han nästan aldrig använder bilen i Geneve, där han bor. Istället cyklar han eller åker med spårvagnen. Få tror honom. Cykla ja. Men inte att han ställer sig i kön vid en hållplats. Oavsett vad man tycker om Lewis Hamilton är han utan tvekan en stor talang och har visat det många gånger.
Krönikan på Viasat sport är detta från:
Därför är Hamilton hatad av F1-kollegorna
Lewis Hamilton är inte den mest populära föraren bland sina kollegor. Fernando Alonso har sagt att han hoppas att Robert Kubica vinner titeln. Lewis satt två meter framför honom. Men det tar inte slut där. Här är anledningarna till att Hamilton är så illa omtyckt.
Anledningen är många. Ett par förare som vill vara anonyma säger att det har kokat länge bland dem på grund av engelsmannens ibland lite för tuffa och ibland, som de säger, hänsynslösa körning.
Ett exempel är hans omkörning av Timo Glock i Monza. Tysken var tvungen att köra med ett hjulpar utanför banan för att undvika en krock. Efteråt sa han till Mercedes motorsportchef att hände det en gång till kommer han inte att backa och istället putta av Hamilton.
Körde på Kimi
I Kanada körde Hamilton på Kimi Räikkönen bakifrån när finländaren väntade vid depåut-farten på att det röda ljuset skulle slå om till grönt. Lewis bad inte ens om ursäkt. Tyckte att det var en dum regel. Må så vara men den finns där och gäller för alla.
Episoden som fick nästan alla att blir riktigt irriterad på VM-ledaren var i Ungern. Ett par timmar innan loppet står alla förarna på flaket till en lastbil som kör runt banan samtidigt som de blir intervjuade. Lewis var sex minuter försenad och bad varken om ursäkt eller kom med en förklaring. En av förarna sa att han uppträdde som en arrogant idiot och han bara väntade att Lewis skulle säga att han hade kommit så kunde paraden börja. De andra var så förbannade att de bad FIA bötfälla honom. Inget händer men i Valencia kom han för sent till den officiella presskonferensen och fick betala en stor summa som straff.
"Aggresivt och farligt"
Den hårdaste kritiken fick Lewis från ett ganska oväntat håll. Hans gamle vän och vapendragare Robert Kubica. De känner varandra sedan många år när de tävlade i gocart.
-Lewis kör aggresivt och farligt, säger polacken.
-Det finns två olika filosofier hur man kör. Antingen kör du hårt men sportsligt. Eller du är för självsäker och kör över gränsen för det tillåtna.
-Vad Lewis gjorde i Monza mot Glock var för tufft och farligt. Han körde in framför honom och tvingade honom av banan.
-Och Fernando Alonso var tvungen att lyfta på rakan för att Lewis korsade hans linje. Det var också en riktigt farlig situation. Om bakhjulen träffar de främre flyger du helt enkelt. Jag vet vad jag talar om. Hände mig i Kanada förra året.
Förarna har pratat om det på sina möten och de flesta har samma uppfattning.
-Men vi kan diskutera hur mycket vill för om en förare är övertygad om att han rätt att köra som han vill och gör det har vi ingen chans att stoppa honom. Vi har straff för sådana aktioner och Lewis skulle fått i Italien.
Vad som också har retat gallfeber på de andra är att Lewis har vägrat att gå med i förarnas egen fackförening, Grand Prix Drivers Association som bland annat arbetar för att förbättra säkerheten. När han fick frågan får ett par månader sedan vägrade han att svara men lovade att donera en summa till deras arbete. Om han gjort det eller ej vet jag inte. Andra tycker att de får intrycket att Lewis själv anser sig vara större än sporten.
Kubica håller på Massa
Vem tror du kommer att vinna titeln?
-Min hjärna säger Lewis men mitt hjärta Felipe, säger Robert.
Vad som också retar hans kollegor är att samband med ett förhör i Paris efter Belgiens gp sa han att han var den bäste av alla och att Ferraris advokat Nigel Tozzi inte hade en aning om motorsport. Uppträdde återigen arrogant. Enligt vittnen sa ha också att han var bättre än legenden Ayrton Senna. Något som engelsmannen förnekar.
-Jag skulle aldrig säga att jag är bättre än någon annan. Allra minst Ayrton. Han var min idol och den bäste förare som funnits. Men de andra är de bästa och för att bli absolut den bäste måste jag besegra dem.
-Vi är racerförare och måste tro på oss själva. Vi måste hela tiden vara övertygade om att när loppet startar kommer jag att vinna. Jag tittar på de andra förarna och det enda jag vill är att slå dem. Och så tänker de andra också.
Vad tycker han om kritiken från Kubica?
-Intresserar mig inte för vad de andra tycker, säger vm ledaren.
-Jag gör bara mitt arbete och representerar mitt team. Det enda som är viktigt för mig är att vinna mästerskapet för McLaren.
-Det kommer alltid att finnas någon som inte är särskilt glada för att du har slagit dem.
-Han skulle koncentrera sig mer på racing.
Bottnar all kritik i avundsjuka? Lewis Hamilton har haft en otroliga framgångar under sin korta tid i formel 1. Trots att vm titeln saknas, än så länge, i den digra prissamlingen. Han är sportens omslagspojke som inte föddes med en silversked i munnen. Och lyckats. Dess-utom är han den förste färgade föraren. Ett gammal ordspåk säger ju att framgångar föder avundsjuka.
Media skjuter in sig på en annan sida av Lewis Hamilton. Alla presskonferenser på banan eller med en sponsor är lika. Som om man trycker på en knapp och lyssnar på ett inspelat band. Bara ett par ändringar beroende på var han är. I Amerika har han talat om Gud. I Japan hur mycket han tyckte om Teppanyaki mat.
Stor talang
I Tokyo handlade det också om miljön och Lewis sa att han nästan aldrig använder bilen i Geneve, där han bor. Istället cyklar han eller åker med spårvagnen. Få tror honom. Cykla ja. Men inte att han ställer sig i kön vid en hållplats. Oavsett vad man tycker om Lewis Hamilton är han utan tvekan en stor talang och har visat det många gånger.
Antonio Pozzi
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Jag e inte alls så jätteinsatt i sporten längre men jag höll definitivt inte på Hamilton. Jag har aldrig gillat honom men inte riktigt satt fingret på det men nu när man läser Antonios inlägg så kanske en del av förklaringen är där. Forza Ferrari nästa år!
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Underbart att Lewis vann!
Vilken talang alltså, man ska inte tro på alla rykten etc, det som klistrades in ovan tex - ingen av oss har någon aning om hur han är som person, allt vi vet är att han var bäst i år - han fick flest poäng och är enligt lilla mig värd detta till 100%.
Vilken talang alltså, man ska inte tro på alla rykten etc, det som klistrades in ovan tex - ingen av oss har någon aning om hur han är som person, allt vi vet är att han var bäst i år - han fick flest poäng och är enligt lilla mig värd detta till 100%.
[b]Honda Integra Type R[/b]
Championship White
Championship White
Följer man F1 o lyssnar på intervjuer snarare än att läsa resultatlistor så lyser Hamiltons ego och han osympatiska sida igenom hela tiden. Han är arrogant så de räcker för 10 pers.MickeCTR skrev:Underbart att Lewis vann!
Är det nåt McLaren ska ge Hamilton nästa år så är det nån som tar hand om alla PR uttalanden o bara be honom stänga käften.
Antonio Pozzi
- Dani
- Kontakt:
Rykten? Det är ju uttalanden från hans medtävlanden som sedan är publicerade i en artikel, hur kan du få det till att vara ett rykte som man inte ska tro på?MickeCTR skrev:Underbart att Lewis vann!
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Jag känner tyvärr samma doft i luften, det är så förbannat mycket pengar involverat i F1 så det hade banemej inte förvånat mig.Dani skrev:Glock är köpt av McLaren, vänta och se.
Oavsett, killen är en talang utan dess like. En kille med racing i hjärnan och i blodet, yngst bäst och kanske fan vackrast?
Grattulerar, imponerande sässong. Med ett oslagbart slut, fantastiskt underhållning
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
- Regge
Rykten? Det är ju uttalanden från hans medtävlanden som sedan är publicerade i en artikel, hur kan du få det till att vara ett rykte som man inte ska tro på?Dani skrev:<!--quoteo(post=512757:date=2 Nov 2008, 21:57:45:name=MickeCTR)--><div class='quotetop'>QUOTE(MickeCTR @ 2 Nov 2008, 21:57:45) <a href="index.php?act=findpost&pid=512757"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Underbart att Lewis vann!
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja man kan ju ta dom bästa gobitarna ur folks uttalande, sammanfatta dom i en kortfattad artikel. Medier vinklar ju allt som kan väcka uppståndelse?
Jag tar det med en nypa salt, ja gillar grabben
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Rykten? Det är ju uttalanden från hans medtävlanden som sedan är publicerade i en artikel, hur kan du få det till att vara ett rykte som man inte ska tro på?Regge skrev:<!--quoteo(post=512769:date=2 Nov 2008, 22:29:23:name=Dani)--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 2 Nov 2008, 22:29:23) <a href="index.php?act=findpost&pid=512769"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=512757:date=2 Nov 2008, 21:57:45:name=MickeCTR)--><div class='quotetop'>QUOTE(MickeCTR @ 2 Nov 2008, 21:57:45) <a href="index.php?act=findpost&pid=512757"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Underbart att Lewis vann!
Ja man kan ju ta dom bästa gobitarna ur folks uttalande, sammanfatta dom i en kortfattad artikel. Medier vinklar ju allt som kan väcka uppståndelse?
Jag tar det med en nypa salt, ja gillar grabben
Jo, men som jag skrev. Följer man F1 det minsta & tar & tittar på hans uttalanden så kommer ju allt fram som står i artikeln. Det är ju inte taget ur luften.
Antonio Pozzi
- Regge
Sant, jag syftade mer på Dani som skrev "som sedan är publicerade i en artikel"
Tråkigt om det stämmer, men grabbarna i den branschen är nog som dom är. För att dom måste vara det, till en viss gräns. Oavsett, han är en vinnare, bevisligen.
Tråkigt om det stämmer, men grabbarna i den branschen är nog som dom är. För att dom måste vara det, till en viss gräns. Oavsett, han är en vinnare, bevisligen.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
- Dani
- Kontakt:
Vad har det med saken att göra att jag skrev som jag skrev? Gör det texten till mindre fakta? Nu e jag helt vilse efter din kommentar men skitsamma. Jag kommer ihåg för några år sen när en Tysk ibland körde lite för bryskt, fyfan vad folk hatade honom och ville lyncha honom, då ville de att t.o.m sopor som Diniz osv skulle köra om honom i deras Minardi för att de var så griniga. Nu när gullungen Hamilton gör det så...försvaras han?
Jag är som sagt inte så insatt längre men man får la va objektiv? Nu har han vunnit och det är jävligt synd tycker iaf jag för jag har alltid hållit på Ferrari men om inte Ferrari haft en kass bil emellanåt så hade Massa gråtit glädjetårar. Tough luck, gör om gör rätt. Jag kommer ihåg -97 eller något sånt när Schumis Ferrari spottade ur sig en drivaxel eller om det var något liknande när han körde i depån, Schumi gick hela vägen tillbaka upp i depån, plockade upp den och promenerade tillbaka och gav den till sina mekar sen. Då var det jävligt illa på den tiden och det var mer eller mindre regel än undantag att Ferrarin pajade.
Det var tider det
Jag är som sagt inte så insatt längre men man får la va objektiv? Nu har han vunnit och det är jävligt synd tycker iaf jag för jag har alltid hållit på Ferrari men om inte Ferrari haft en kass bil emellanåt så hade Massa gråtit glädjetårar. Tough luck, gör om gör rätt. Jag kommer ihåg -97 eller något sånt när Schumis Ferrari spottade ur sig en drivaxel eller om det var något liknande när han körde i depån, Schumi gick hela vägen tillbaka upp i depån, plockade upp den och promenerade tillbaka och gav den till sina mekar sen. Då var det jävligt illa på den tiden och det var mer eller mindre regel än undantag att Ferrarin pajade.
Det var tider det
Senast redigerad av Dani den 2 november 2008, 23:01, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
För att försvara Ferrari lite så vann man konstruktörs VM överlägset.
Sedan har Massa själv slängt bort poäng genom att spinna bort sig själv & krascha, vilket inte var Ferraris fel.
Det som känns trist är att motorraset i Ungern för Massa berodde på en extern leverantör som skickat en sändning av delar rörande kolvarna i motorn som inte var bra. Kimi fick samma bekymmer.
Det Ferrari får ta på sig är depåstrulet i Singapore. En extra eloge till dem idag som körde rent spel och INTE hindrade Hamilton. Kimi hade ju placeringen framför Hamilton nästan hela loppet & kunde ha kört betydligt saktare för att bromsa upp.
Sedan har Massa själv slängt bort poäng genom att spinna bort sig själv & krascha, vilket inte var Ferraris fel.
Det som känns trist är att motorraset i Ungern för Massa berodde på en extern leverantör som skickat en sändning av delar rörande kolvarna i motorn som inte var bra. Kimi fick samma bekymmer.
Det Ferrari får ta på sig är depåstrulet i Singapore. En extra eloge till dem idag som körde rent spel och INTE hindrade Hamilton. Kimi hade ju placeringen framför Hamilton nästan hela loppet & kunde ha kört betydligt saktare för att bromsa upp.
Antonio Pozzi
- Regge
"Anklagelserna" stämmer säkerligen mot Hammilton, men dom är väll bara rädda att det kommer en ung nykommling som kör snabbt på kort tid.
Jag tycker oavsett att han är en grym talang, fatta kännslan han känner nu. Måste vara obeskrivlig, men man tyckte så jävla synd om Masso. Seriöst, man kände fan smärtan ända hem till lilla Sverige..
Jag tycker oavsett att han är en grym talang, fatta kännslan han känner nu. Måste vara obeskrivlig, men man tyckte så jävla synd om Masso. Seriöst, man kände fan smärtan ända hem till lilla Sverige..
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
krollan
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
Jäklar vilket bra lopp det var,Visst nu vann hamilton och han gjorde det rättvist tills andra bevis kommer fram tyvärr då jag inte unnar maclaren någon form av titel,men fan vad man lider med massa ta målfalgg och veta att du är mästare för att bli av med titeln 6 sekunder efter.
Ser fram emot nästa säsong och håller tummarna att ross lyckas med att trolla me knäna och få fram en bil som håller.
Ser fram emot nästa säsong och håller tummarna att ross lyckas med att trolla me knäna och få fram en bil som håller.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
Ok, för att bemöta på ett vasst sätt då då, ungefär precis samma saker har sagts om Schumi... att han har kört för vårdslöst, att han kört farligt (han har ju fan t.o.m medvetet kört ut Häkkinen) osv osv osv... men inte tycker jag att han är sämre för det.
Man är inte en elitidrottare om man inte går in för det man gör helhjärtat, ett sätt kan vara att man är arrogant och hyffsat hänsynslös, det är vad som ofta skiljer 1:an från 10:an.
Det jag gillar med Lewis är att han kom in ganska starkt i sporten, att han på så kort tid fick till så pass bra placeringar. Jag ville se honom vinna på grund av de grejerna.
Sen tycker jag faktiskt inte så synd om Massa som många andra gör... han hade segern i två varv... Lewis hade den hela racet förutom 2 varv. Det var ju klart fram tills näst sista varvet och sen vart det klart igen efter sista kurvan.
Däremot är det ju helt klart misstänksamt vad Glock höll på med, vad fick honom att komma 6:a? Är det pengar involverade så skall titeln tas från Lewis och Glock få dryga böter.
Man är inte en elitidrottare om man inte går in för det man gör helhjärtat, ett sätt kan vara att man är arrogant och hyffsat hänsynslös, det är vad som ofta skiljer 1:an från 10:an.
Det jag gillar med Lewis är att han kom in ganska starkt i sporten, att han på så kort tid fick till så pass bra placeringar. Jag ville se honom vinna på grund av de grejerna.
Sen tycker jag faktiskt inte så synd om Massa som många andra gör... han hade segern i två varv... Lewis hade den hela racet förutom 2 varv. Det var ju klart fram tills näst sista varvet och sen vart det klart igen efter sista kurvan.
Däremot är det ju helt klart misstänksamt vad Glock höll på med, vad fick honom att komma 6:a? Är det pengar involverade så skall titeln tas från Lewis och Glock få dryga böter.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Suck... Jag som var så glad när det var 2 varv kvar och så sabbar Glock alltihop...
Tyckte så extremet synd om Massa efter målgången. Förmodligen så fick han även besked ifrån teamet om att han vunnit då även dom trodde att det var klart.
Tyckte så extremet synd om Massa efter målgången. Förmodligen så fick han även besked ifrån teamet om att han vunnit då även dom trodde att det var klart.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Jalle
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
Krister skrev:Ok, för att bemöta på ett vasst sätt då då, ungefär precis samma saker har sagts om Schumi... att han har kört för vårdslöst, att han kört farligt (han har ju fan t.o.m medvetet kört ut Häkkinen) osv osv osv... men inte tycker jag att han är sämre för det.
Håller inte riktigt med där att det är ok o köra fult för man vill vinna, vinna kan man göra ändå, se bara på Häkkinen och Räkan, Alonso mm. Sen att vissa går över lik ...
Angående Glocks sista varv så körde han och Trulli på torrdäck vilket förklarar deras usla tid på sista varvet. Det regnade och blev blötare, man såg ju verkligen vilka problem Glock hade, så där tror jag inte det ligger något fusk.
Spännande race var det i alla fall
Hoppas nu verkligen att honda skärper sig till nästa säsong, annars tycker jag de lika gärna kan lägga ner sin F1. Kan knappast vara någon bra reklam för företaget
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Nja, blanda inte in Alonso i snälla-gossar-klubben... han om någon är ju känd för att vara dryg som få och har även han i sina dagar kört "över lik" för att vinna.Jalle skrev:Håller inte riktigt med där att det är ok o köra fult för man vill vinna, vinna kan man göra ändå, se bara på Häkkinen och Räkan, Alonso mm. Sen att vissa går över lik ...
Kör:
Kör:
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Håller med i vad Krister säger. Vissa Schumi-anhängare är lite för snabba med att klaga på Hamiltons körstil. Kappan efter vinden någon? 
Ang. Glock så var det väl så att han chansade och körde vidare på torrdäck? Eller jag kanske har fel för mig?
Ang. Glock så var det väl så att han chansade och körde vidare på torrdäck? Eller jag kanske har fel för mig?
- Regge
Jag måste säga, jag håller med Kristers resonemang till 120%.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
NeMoo
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
Någon som MISSADE Honda :whistling: :notworthy:
BBQ-edition efter målgång?
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
Kan bara instämma me de sista talarna angående kritik från Ferrarifolk... När de va skomakaren som körde så gjorde han inget fel fast han van WM 2 ggr genom att T-bona motståndare ( hill å vem de nu va mer )...
Men nu när Lewis gör någon omkörning å e spydig så är han inte värd segern ??? som Jocke sa.. Kappan efter vinden ??
sedan skiter ja fullständigt i vem som vinner sållänge de inte e Honda..
Men nu när Lewis gör någon omkörning å e spydig så är han inte värd segern ??? som Jocke sa.. Kappan efter vinden ??
SMacke #364
- Regge
Väntade på att någon skulle dra upp det, måste ju vara höjden av pinsamheter. Var det inte dom som tömde sin släckare i depån innan? Därför det tog tid att släcka bilen senNeMoo skrev:Någon som MISSADE Honda :whistling: :notworthy:BBQ-edition efter målgång?
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Va e det för tugg över att det är från Ferrarifolk helt plötsligt. Hamilton får kritik från alla håll, inte bara Ferrarifolk. Även Schumacher var ju hatad. Han fick också kritik från de egna t.o.m. Jag själv tex gav upp helt efter parkeringen i Monaco 2006.
Antonio Pozzi
Honda kan ju bara tjäna på regelförändringarna till 2009. Tror de kan spela dem i händerna att komma nära toppen igen.
Men med deras budget & skrapa ihop 14 poäng på hela året - ofattbart. Tror inte ens Toyota lyckas så dåligt med alla pengar de pumpar in.
Nästa år får man verkligen se vad Brawn är värd. Nu har han varit med från början. Men jag är rädd för att Brawn inte är svaret på deras problem. De behöver en Alonso eller nåt liknande för att lyfta upp sig lite till.
Men med deras budget & skrapa ihop 14 poäng på hela året - ofattbart. Tror inte ens Toyota lyckas så dåligt med alla pengar de pumpar in.
Nästa år får man verkligen se vad Brawn är värd. Nu har han varit med från början. Men jag är rädd för att Brawn inte är svaret på deras problem. De behöver en Alonso eller nåt liknande för att lyfta upp sig lite till.
Antonio Pozzi
- Regge
Bariccello, seriöst vad har han tagit vägen?
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Bruno Senna är klar för ett test med Honda iaf. Ska även testa Toro Rosso.
Antonio Pozzi
- Jalle
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
Jag är absolut ingen ferrarifan utan håller mer på förare än stall. Jag gillade inte Schumi heller även om han var en oerhört duktig förare. Kappan efter vinden?smacke skrev:Kan bara instämma me de sista talarna angående kritik från Ferrarifolk... När de va skomakaren som körde så gjorde han inget fel fast han van WM 2 ggr genom att T-bona motståndare ( hill å vem de nu va mer )...
Till och med kommentatorerna är emot honom pga hans fula körsätt emellanåt.
Ungefär som o tycka att det var ok av mustangföraren, som drog in i fixxe tror jag det var (1:a maj på mantorp), pga av hans tävlingsinstingt :prop:
Hamilton är en oerhört duktig förare, absolut en av dom bästa, kanske bäst, men det är hans osjyssta körning som prejningar mm som är så onödiga och det är det man lackar på. Hoppas verkligen att han tar åt sig av kritiken från media mm och försöker o bättra sig, gör han inte det kommer han att förbli hatad av många.
Är det bestämt vilka som skall köra hondorna nästa säsong?
______
F1 är mig veterligen ingen charmtävling... om de andra förarna är förbannade får de väl köra samma stil istället. De är där för att köra och komma först, inte springa runt och krama varandra i paddock.
Kör:
Kör: